abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59774049
quote:
Olmert: twee gevangen soldaten zijn dood
Binnenlands - door Redactie op 29-06-2008 @ 16:24
Twee Isralische militairen die Isral van de Libanese Hezbollah-beweging hoopt los te krijgen zijn dood. Dat heeft de Isralische premier Ehud Olmert zondag tegen zijn kabinet gezegd bij de behandeling van een voorstel om in ruil voor de twee Isralirs een beruchte Hezbollah-gevangene vrij te laten.

Het kabinet zal het voorstel waarschijnlijk steunen, maar veel Isralirs vragen zich af of Isral niet te ver gaat bij het vervullen van zijn morele verplichting alles te doen om soldaten die in handen van de vijand vallen thuis te krijgen.

De twee militairen verdwenen toen Hezbollah in juli 2006 een Isralische grenspost overviel en daarmee Isral uitlokte tot een 34 dagen durende oorlog op Libanees grondgebied. Het was voor het eerst dat Olmert verklaarde dat zij tijdens of kort na de overval op de grenspost zijn omgekomen.

De Libanees die Hezbollah in ruil voor de stoffelijke resten van de Isralische militairen vrij wil krijgen is Samir Kuntar. Hij zit al bijna dertig jaar vast voor een wrede moord die hij in 1979 pleegde op een vader en diens 4-jarige dochter nadat hij en andere Hezbollah-strijders het noorden van Isral waren binnengeglipt. Nadat hij de vader voor de ogen van het meisje had doodgeschoten doodde hij ook haar, door haar hoofd met zijn geweerkolf tegen een rots kapot te slaan. De moeder van het gezin, die zich met het andere dochtertje van 2 had verstopt, was zo bang dat dit kind zou gaan huilen en door Kantar en zijn strijdmakkers zou worden gevonden dat ze haar per ongeluk verstikte. Kantar, die meerdere malen levenslang kreeg, ontkent het meisje van 4 te hebben gedood.

Van de twee Isralische militairen is na hun verdwijning nooit meer iets vernomen en Hezbollah heeft verzoeken van het Rode Kruis om hen te mogen bezoeken afgewezen. Er is daarom al vaak gesuggereerd dat zij dood zijn. De vader van een van de twee zei niet verbaasd te zijn dat Olmert hun dood nu als feit brengt, maar daar wel bewijs voor te eisen. Hij zei dat de twee leefden toen ze werden meegenomen en dat de nabestaanden nooit iets hebben gezien waaruit het tegendeel blijkt.
Ik hoop niet dat deze smeerlap vrij zal komen.
pi_59776545
quote:
Op zondag 29 juni 2008 16:45 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat deze smeerlap vrij zal komen.
Wie, Olmert?
  zondag 29 juni 2008 @ 19:30:12 #3
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_59776878
Eerst Samir Kuntar veranderen in een stoffelijk overschot en dan pas ruilen.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_59777776
Waarom 2 dode gevangenen ruilen voor de grootste Hezbollahterrorist die Israel gevangen heeft?
  zondag 29 juni 2008 @ 20:30:57 #5
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_59778141
En ik dacht dat die Joden zo goed waren in het maken van deals?
pi_59778381
Schijnt dat ze bij die mislukte bevrijdings actie destijds gedood zijn (in hoe heet die vallei ook alweer)
MSN: mircof@live.nl
pi_59791141
quote:
De Libanees die Hezbollah in ruil voor de stoffelijke resten van de Isralische militairen vrij wil krijgen is Samir Kuntar. Hij zit al bijna dertig jaar vast voor een wrede moord die hij in 1979 pleegde op een vader en diens 4-jarige dochter nadat hij en andere Hezbollah-strijders het noorden van Isral waren binnengeglipt. Nadat hij de vader voor de ogen van het meisje had doodgeschoten doodde hij ook haar, door haar hoofd met zijn geweerkolf tegen een rots kapot te slaan.
4 jaar en dan ook nog eerst de vader voor haar ogen doodschieten. Walgelijk.. En dat soort beesten voor dode lichamen vrij laten?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_59791205
quote:
Op zondag 29 juni 2008 20:39 schreef PaulusK het volgende:
Schijnt dat ze bij die mislukte bevrijdings actie destijds gedood zijn (in hoe heet die vallei ook alweer)
quote:
Van de twee Isralische militairen is na hun verdwijning nooit meer iets vernomen en Hezbollah heeft verzoeken van het Rode Kruis om hen te mogen bezoeken afgewezen.
Ik zou eerder zeggen dat ze gewoon afgeslacht werden. Denk zelfs dat ze na de vrijlating van die moordenaar de lijken niet eens zullen krijgen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_59791338
quote:
Op maandag 30 juni 2008 12:31 schreef paddy het volgende:

[..]

[..]

Ik zou eerder zeggen dat ze gewoon afgeslacht werden. Denk zelfs dat ze na de vrijlating van die moordenaar de lijken niet eens zullen krijgen.
Ja dat is het risico wat je loop als sodaat om iemand anders grondgebied waarmee je in oorlog ben.

De Soldaten zijn omgekomen bij de bevrijdings actie van israelische soldaten Beka vallei .

Ja de IDF is toch met zijn staart tussen zijn benen uit Libanon vertrokken , geen 1 doel bereikt.

Uitschakelen Hezbollah mislukt
Bevrijden gevangen genomen soldaten mislukt.

Als Israel slim was geweest hadden ze gelijk gaan onderhandelen.

Want nu heeft de hele wereld de zwakte van Israel en de kracht van Hezbollah gezien.

En dat was een grote verrassing en een shock voor Israel.
  maandag 30 juni 2008 @ 15:14:38 #10
117098 Hathor
Effe niet
pi_59794985
quote:
Op maandag 30 juni 2008 12:36 schreef PaulusK het volgende:

[..]

Ja dat is het risico wat je loop als sodaat om iemand anders grondgebied waarmee je in oorlog ben.

De Soldaten zijn omgekomen bij de bevrijdings actie van israelische soldaten Beka vallei .

Ja de IDF is toch met zijn staart tussen zijn benen uit Libanon vertrokken , geen 1 doel bereikt.

Uitschakelen Hezbollah mislukt
Bevrijden gevangen genomen soldaten mislukt.

Als Israel slim was geweest hadden ze gelijk gaan onderhandelen.

Want nu heeft de hele wereld de zwakte van Israel en de kracht van Hezbollah gezien.

En dat was een grote verrassing en een shock voor Israel.
Ja goh wat zijn ze toch zwak. Het is een wonder dat de superieuer Arabieren hier nog geen voordeel uit hebben weten te slaan, met hun technische voorsprong en voorbeeldige eensgezindheid.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_59796031
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:14 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja goh wat zijn ze toch zwak. Het is een wonder dat de superieuer Arabieren hier nog geen voordeel uit hebben weten te slaan, met hun technische voorsprong en voorbeeldige eensgezindheid.
Het doel van de oorlog van twee jaar geleden was om Hezbollah te vernietigen en om de militairen terug te krijgen. Hezbollah is niet alleen niet vernietigd, maar zelfs machtiger geworden in die twee jaar tijd. En die militairen zijn nog niet terug. Nu, na duizend onschuldige dode Libanese burgers, honderden Israelische doden, gaat Israel ruilen, precies wat Hezbollah, die door de oorlog sterker is geworden, altijd al wilde.

Ja, dat is zwakte.
pi_59796191
Israel heeft wel vaker levende arabieren tegen dode israeliers geruild.
Ik kan me een ruil in het verleden herinneren waar 400 arabiren tegen 2 dode israelische piloten werden geruild. Dan weet je gelijk wat een mensenleven waard is bij de arabieren
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_59796256
quote:
Op maandag 30 juni 2008 16:04 schreef Oud_student het volgende:
Israel heeft wel vaker levende arabieren tegen dode israeliers geruild.
Ik kan me een ruil in het verleden herinneren waar 400 arabiren tegen 2 dode israelische piloten werden geruild. Dan weet je gelijk wat een mensenleven waard is bij de arabieren

Zit toch weinig leven in die 2 dooie joden.

Geeft dus alleen aan hoe dom de joden zijn.
pi_59796353
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:59 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het doel van de oorlog van twee jaar geleden was om Hezbollah te vernietigen en om de militairen terug te krijgen. Hezbollah is niet alleen niet vernietigd, maar zelfs machtiger geworden in die twee jaar tijd. En die militairen zijn nog niet terug. Nu, na duizend onschuldige dode Libanese burgers, honderden Israelische doden, gaat Israel ruilen, precies wat Hezbollah, die door de oorlog sterker is geworden, altijd al wilde.

Ja, dat is zwakte.

Inderdaad het ooit zo machtige israelische leger kon maar niet winnen van die hezbollah gasten.

Dat was een grote shock voor Israel.
pi_59808128
-edit- Troll/flame

[ Bericht 50% gewijzigd door paddy op 02-07-2008 14:25:50 ]
pi_59814084
Israel had nergens geen antwoord op. (geen 1 doel werd behaald)

En dat was toch wel een grote shock dat Israel hezbollah niet aan kon en zeker het grond offensief was 1 grote mislukking

EN Israel bombardeerde wel burger doelen
pi_59815871
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 10:57 schreef PaulusK het volgende:
Israel had nergens geen antwoord op. (geen 1 doel werd behaald)

En dat was toch wel een grote shock dat Israel hezbollah niet aan kon en zeker het grond offensief was 1 grote mislukking

EN Israel bombardeerde wel burger doelen
Waar zit de Hamaz? Waar zit de Hezbollah? Juist tussen de burgers. Zitten de Isralische bezetters tussen de burgers?

Ik kan je wel vertellen dat Duitsland of welk ander land dan ook. Het niet zou pikken wanneer in een stad in Nederland een hele groepering zat die doorlopend bommen op Duitsland zou laten komen. Verwacht dan echt maar (wanneer de regering er niets aan doet, tenminste) dat Duitsland af en toe de boel flink plat zou gooien (met toestemming van de rest van Europa) Ja, verschrikkelijk wat daar gebeurd is in die stad. Pakten ze die bommengooiers zelf maar aan.

Ik zou alleen onder geen enkele voorwaarde die walgelijke moordenaar gaan ruilen voor twee dode mensen. En wanneer n van die jongens mijn zoon dood was? Zou ik proberen de regering te overtuigen het lichaam van mijn zoon te laten voor wat het is..(het is een vergankelijk lichaam).en de mensheid te beschermen tegen die walgelijke moordenaar door hem mooi te laten zitten waar hij zit..alhoewel wel een duidelijk punt dat die sadistische moordenaar dus nog wel leeft, maar die soldaten gewoon zijn afgeslacht

Oh ja, en zoals bekend is, praat ik het handelen van Isral (huizen bouwen op de gazastrook) niet goed. Gewoon terug naar de grenzen die vastliggen. (ook al zijn ze door sommige mensen niet erkend) oh ja, en ik ken de geschiedenis van Jeruzalem dus ze hebben net zoveel recht om daar te wonen als wie dan ook.

Ik en eigenlijk wel nieuwsgierig...vind jij (en lees dan de hele geschiedenis van Jeruzalem) dat Joden daar gewoon horen? Of vind jij dat het hele gebied joodvrij moet zijn?
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_59816043
quote:
Op maandag 30 juni 2008 16:07 schreef PaulusK het volgende:

[..]

Zit toch weinig leven in die 2 dooie joden.

Geeft dus alleen aan hoe dom de joden zijn.
Nu weet ik zeker uit wat voor nest jij komt.
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 11:28 schreef JohnDope het volgende:

[..]

En als jij dat blijft ontkennen,

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 01-07-2008 12:26:14 ]
"Mensen die tegen Isral zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_59817621
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 12:12 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Waar zit de Hamaz? Waar zit de Hezbollah? Juist tussen de burgers. Zitten de Isralische bezetters tussen de burgers?

Wie zijn Bezet inderdaad de Palestijnse Burgers.

En door zijn zij bezet.

Door Israel en wie maakt in Israel de dienst uit Inderdaad het Israelische Volk.

Het Israelische Volk is voor de Bezetting en het Nederzettingen beleid.

Anders was die bezetting en nederzettingen er niet.
pi_59834124
nodigt natuurlijk uit tot meer hezbollah-kidnappingen.
de hele libanon-oorlog van 2006 ging daar juist over.
en nu krijgt hezbollah waar het op uit was.

krijgen ze alleen meer aanzien in libanon.
ze zijn nu al een legitieme militie vergelijkbaar met de iraanse revolutionaire garde.
terwijl ze juist van de VN moesten ontwapenen naar de oorlog van 2006.

isral houdt geen cm land bezet van libanon.
ook niet die boerderijen, want die horen bij syri.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_59834144
Wat zijn nu een paar doden in deze strijd?
*****Kraak........
pi_59839861
==

[ Bericht 100% gewijzigd door paddy op 16-07-2008 10:21:13 ]
pi_59862148
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:37 schreef PaulusK het volgende:

[..]

Wie zijn Bezet inderdaad de Palestijnse Burgers.

En door zijn zij bezet.

Door Israel en wie maakt in Israel de dienst uit Inderdaad het Israelische Volk.

Het Israelische Volk is voor de Bezetting en het Nederzettingen beleid.

Anders was die bezetting en nederzettingen er niet.

Inderdaad aangezien Israel de Palestijnse burger heeft als doelwit van hun bezetting kunnen de Palestijnen de Israelische burgers als doelwit van het verzet beschouwen.

Oog om Oog .....
pi_59862266
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 11:55 schreef TomY het volgende:

[..]

Inderdaad
Wat verrassend dat je het met jezelf eens bent. Hoe gaat 't trouwens met je taalcursus, Paulus?
Wer kmpft fr das Recht der hat immer Recht gegen Lge und Ausbeuterei.
pi_59862425
quote:
Op zondag 29 juni 2008 20:30 schreef Wheelgunner het volgende:
En ik dacht dat die Joden zo goed waren in het maken van deals?
Lawamena hitihala Lawamena haulala
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')