abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 juni 2008 @ 22:03:29 #26
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_59780591
quote:
Op zondag 29 juni 2008 20:21 schreef -marz- het volgende:
Indonesie schijnt qua mensen/gastvrijheid en algemene veiligheid echt een stuk minder te zijn hoor.
Dit heb ik echter alleen van horen zeggen

Wat betreft maatschappij: als je KLM boekt heb je kans dat de vlucht uitgevoerd wordt door Singapore Airlines dat kan je altijd checken bij het (online) boeken. KLM onboard service is niet denderend, maar qua veiligheid en verdere service weet je wel weer vrij zeker dat je goed zit.
Was dat maar waar, dan zou ik zo KLM boeken en dan de vlucht kiezen met het vluchtnummer van Singapore Airlines. Al begrijp ik wel wat je bedoelt, als je bij KLM boekt, heb je kans dat je met een vliegtuig vliegt van Malaysia Airlines!
En er is een wereld van verschil tussen deze beide airlines, ondanks dat ze in dezelfde alliantie zitten... KLM, kleinste beenruimte voor Longhaulvluchten van de Europese maatschappijen... (In de 747-combi's vliegen ze met overhead screens in plaats van eigen schermpjes in de stoel voor je... )

In Indonesië komen de mensen op Java Island en Bali gastvrij over, in Sumatra was dat inderdaad wat minder. Qua veiligheid, er heeft nu een Indonesiër de beschikking over mijn Mp3 player...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_59781488
quote:
Op zondag 29 juni 2008 22:03 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Was dat maar waar, dan zou ik zo KLM boeken en dan de vlucht kiezen met het vluchtnummer van Singapore Airlines. Al begrijp ik wel wat je bedoelt, als je bij KLM boekt, heb je kans dat je met een vliegtuig vliegt van Malaysia Airlines!
Ja, met bijbehorende service. Dat zie je uiteraard niet aan het vluchtnummer, alle vluchtnummers gelden voor dezelfde vlucht. Degene die de vlucht zal uitvoeren echter kun je ook checken online.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_60228626
Ik ga morgen naar Maleisie en Borneo! Ga daar een groepsrondreis maken en ik heb er zin in!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_64324425
Even omhoog schoppen dit topic. Ik ga komend jaar zomer een reis maken door Azie. Ergens halverwege augustus heb ik nog een gat van zo'n drie dagen in mijn reisschema. Vanuit Zuid-China (waar ik dan zit) kan ik voor een appel en een ei naar KL vliegen. Ik vroeg me af of het de moeite is om twee dagen de stad te bekijken, in dit topic staan wisselende ervaringen.

Voor de beeldvorming een mogelijke reisplanning:
Dag 1: om 16 om het vliegveld geland.
Dag 2: complete dag in KL.
Dag 3: om 16u weer een vlucht voor het vervolg van de reis.

Zou ik bijvoorbeeld ook op dag 2 een taxi kunnen pakken om buiten KL wat te gaan bekijken? Suggesties?

Of is het uberhaupt niet de moeite waard om naar Maleisie te gaan voor 2 dagen?
TRV
  woensdag 24 december 2008 @ 19:01:57 #30
34586 kepler
No bounce, no play
pi_64334055
Hoi

Ik ga eind maart/begin april naar de GP van Kuala Lumpur. De zondag voor de GP land ik in Singapore en op de woensdag wil ik in een hotel/hostel zitten in Kuala Lumpur. Na de GP heb ik nog een weekje de tijd om terug te komen naar Singapore, wat kunnen jullie aanraden in KL?

Heeft er iemand heir ervaring met het bezoeken van de GP? Vooral eventuele hostels/hotels?
The line is a dot to you!
pi_64335066
quote:
Op woensdag 24 december 2008 14:15 schreef HomoSaabiens het volgende:
Even omhoog schoppen dit topic. Ik ga komend jaar zomer een reis maken door Azie. Ergens halverwege augustus heb ik nog een gat van zo'n drie dagen in mijn reisschema. Vanuit Zuid-China (waar ik dan zit) kan ik voor een appel en een ei naar KL vliegen. Ik vroeg me af of het de moeite is om twee dagen de stad te bekijken, in dit topic staan wisselende ervaringen.

Voor de beeldvorming een mogelijke reisplanning:
Dag 1: om 16 om het vliegveld geland.
Dag 2: complete dag in KL.
Dag 3: om 16u weer een vlucht voor het vervolg van de reis.

Zou ik bijvoorbeeld ook op dag 2 een taxi kunnen pakken om buiten KL wat te gaan bekijken? Suggesties?

Of is het uberhaupt niet de moeite waard om naar Maleisie te gaan voor 2 dagen?
Ik moet af en toe een dag in Maleisië zijn, (al is dat dan wel vanaf Bangkok), en vindt het altijd wel de moeite waard.
Op dag 2 een taxi pakken en buiten KL wat bekijken, tja, je zult niet echt last hebben van een jetlag, maar ik zou mij persoonlijk beperken tot bijvoorbeeld de Batu Caves, is net buiten de stad, makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer maar zeker niet te ver weg.
Daarnaast kan je prima naar een shopping Mall, KLCC in de morgen zodat je kaartjes kunt halen om op de brug tussen de Petronas torens te lopen.

De volgende dag moet je om 12 uur uitgechecked zijn vanuit je hotel, en het vliegveld is, zeker als je dit met openbaar vervoer doet zo'n 1 tot 2 uur weg, dus de 3de dag heb je niet veel tijd.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_64355045
Bedankt voor de info ozzietukker, dat klinkt best goed. Dus op dag 2 kan je de Batu Caves combineren met de Petronas towers? Dat zou wel geweldig zijn als dat lukt.
TRV
pi_64356164
Ik zou zelf niet naar Langkawi gaan, maar toch echt de Oostkust opzoeken. Tenminste, als je niet net tijdens het regenseizoen in Maleisië zit. Je mag namelijk eigenlijk de Oostkust niet missen (Perhentian, Redang, Kapas, Tioman).

Maargoed, mijn bijdrage over Maleisië is al te vinden in het vorige topic. Overigens wel leuk om door te gaan naar Bali/Indonesië. Als je toch al in die hoek zit, en je kan goedkoop vliegen met AirAsia (prima te doen), waarom zou je het dan laten?
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_64356321
quote:
Op donderdag 25 december 2008 14:15 schreef HomoSaabiens het volgende:
Bedankt voor de info ozzietukker, dat klinkt best goed. Dus op dag 2 kan je de Batu Caves combineren met de Petronas towers? Dat zou wel geweldig zijn als dat lukt.
Het moet mogelijk zijn om dit te combineren, maar je moet wel vroeg de kaartjes halen voor toegang tot de loopbrug, deze zijn namelijk gratis, maar beperkt voorradig.
Er staat een tijd op, en afhankelijk van het tijdstip dat je deze ophaalt zal dit ergens in de middag zijn. De Batu caves zijn overigens niet echt grotten, maar meer een tempelcomplex in een berg, persoonlijk had ik het na een uurtje wel gezien, dus je zou prima, na het ophalen van de toegangskaartjes tot de petronas towers naar de batu caves kunnen gaan.
's Avonds dan wat rondlopen door Chinatown op de nightmarket, en wat eten, en je dag is goed besteed.

Je mag trouwens geen flesje drinken bij je hebben als je de petronas towers wil bezoeken, dat hadden ze mij wel mogen vertellen, want ik heb het gewoon meegenomen, maar op de terugweg zag ik alle wel onderschepte flesjes bij de security checkpoint......
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_64358572
Ik heb Kuala Lumpur ook in twee dagen gedaan. Dat ging best, maar voor mijn gevoel wel te kort. Ik had wel graag meer willen zien. De tweede dag erg vroeg (07:30 al in de rij staan) opgestaan om de Petronas te gaan beklimmen. First come, first serve. Om deze te bezoeken moet je wel een ochtendje voor uittrekken. Eerst sta je een paar uur in de rij en vervolgens krijg je een kaartje waar de tijd opstaat dat je naar boven mag (in mijn geval 10.15). De brug zelf is niet veel bijzonders, behalve het uitizicht, waarvoor ze je maar 8 minuten de tijd geven om deze te bewonderen.

In de middag heb ik de Batu Caves bezocht. Deze zijn makkelijk te bereiken met de bus die vetrekt vlakbij China Town. De rit duurt ruim een half uur omdat deze grotten redelijk uit het centrum liggen. Hier is het ook niet echt de moeite waard om er een hele middag over te doen. In de namiddag had ik daarom nog tijd om in chinatown rond te lopen en 's avonds Bukit Bintang.

Wat overigens ook een leuke is bij een citytrip Kuala Lumpur is Melaka, zo'n twee uur rijden vanaf KL. Klein gezellig stadje met Nederlands historische invloeden. Goed voor 2 dagen. Het buskaartje was zo'n 2 Euro en de bus had iets weg van een luxe touringcar.

Bij langer verblijf in Maleisië is het ook leuk om naar Singapore te gaan. Dit ligt vlakbij en vanaf KL is het ook niet zo duur om er naartoe te gaan per bus (ongeveer 7 uur rijden (?)). De hotelprijzen in Singapore liggen wel wat hoger dan in Maleisië, dus wat een optie zou kunnen zijn is om Singapore vanuit Johor Baru te bezoeken.
pi_64363111
quote:
Op woensdag 24 december 2008 19:01 schreef kepler het volgende:
Hoi

Ik ga eind maart/begin april naar de GP van Kuala Lumpur. De zondag voor de GP land ik in Singapore en op de woensdag wil ik in een hotel/hostel zitten in Kuala Lumpur. Na de GP heb ik nog een weekje de tijd om terug te komen naar Singapore, wat kunnen jullie aanraden in KL?

Heeft er iemand heir ervaring met het bezoeken van de GP? Vooral eventuele hostels/hotels?
Ik ben naar de A1GP geweest vorig jaar op het Sepang circuit. Concorde Inn hotel bij de luchthaven was perfect om het circuit (en ook de stad) te bereiken => http://www.concorde.net/sepang/index.htm

Tijdens de GP rijden er waarschijnlijk wel bussen vanaf de luchthaven (en een gratis busje van het hotel naar de luchthaven). Het hotel kan ook een taxi voor je regelen naar het circuit voor ca 12,5 euro. Terug is met wat onderhandelen 10 euro... (dat was ook de enige manier om van en naar het circuit te komen tijdens de A1GP; had net zo goed een auto kunnen huren)
  donderdag 25 december 2008 @ 23:48:20 #37
34586 kepler
No bounce, no play
pi_64364899
quote:
Op donderdag 25 december 2008 22:49 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ik ben naar de A1GP geweest vorig jaar op het Sepang circuit. Concorde Inn hotel bij de luchthaven was perfect om het circuit (en ook de stad) te bereiken => http://www.concorde.net/sepang/index.htm

Tijdens de GP rijden er waarschijnlijk wel bussen vanaf de luchthaven (en een gratis busje van het hotel naar de luchthaven). Het hotel kan ook een taxi voor je regelen naar het circuit voor ca 12,5 euro. Terug is met wat onderhandelen 10 euro... (dat was ook de enige manier om van en naar het circuit te komen tijdens de A1GP; had net zo goed een auto kunnen huren)
Bedankt voor je advies, maar dat hotel is mij iets te duur Kost 100 euro per nacht... (of ik kijk verkeerd).

Ik heb nu een hostel in Kuala Lumpur zelf op het oog, Red Palm Hostel. Die kost 6 euro per nacht (wel op een slaapzaal) Het kost me alleen wel meer dan een uur om bij het circuit te komen, en dat zal wel aardig druk zijn ook die dagen.
pi_64364922
thats nice een TVP voor mij
  vrijdag 26 december 2008 @ 10:04:58 #39
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_64371656
quote:
Op donderdag 25 december 2008 23:48 schreef kepler het volgende:

[..]

Bedankt voor je advies, maar dat hotel is mij iets te duur Kost 100 euro per nacht... (of ik kijk verkeerd).

Ik heb nu een hostel in Kuala Lumpur zelf op het oog, Red Palm Hostel. Die kost 6 euro per nacht (wel op een slaapzaal) Het kost me alleen wel meer dan een uur om bij het circuit te komen, en dat zal wel aardig druk zijn ook die dagen.
Als het goedkoop moet, waarom slaap je niet hier? http://www.tunehotels.com/ Het is een no frills hotel, maar wel een eigen slaapkamer en douche/toilet.
Dat vind ik persoonlijk toch een stuk fijner. En in principe gaat dit KL LCCT hotel open op 1 april 2009, en dat is volgens mij precies optijd voor de GP van Malaysia. Uiteraard kan je ook in het Tune Hotel in KL zelf verblijven, wat misschien leuker is dan in de buurt van het vliegveld.

[ Bericht 4% gewijzigd door ozzietukker op 26-12-2008 10:13:28 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 26 december 2008 @ 10:13:51 #40
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_64371728
quote:
Op woensdag 24 december 2008 19:01 schreef kepler het volgende:
Hoi

Als je een week de tijd hebt zou ik naar de andere kant van Maleisië gaan en dan een dag of 4 á 5 op perhentian islands doorbrengen. Heerlijk ontspannen sfeer daar.
pi_64371736
quote:
Op donderdag 25 december 2008 23:48 schreef kepler het volgende:

Ik heb iets van 35-40 euro per nacht betaald via www.asiarooms.com (of agoda.com, één van de twee) voor een ruime tweepersoon-kamer in een soort houten hut, inclusief ontbijt, zwembad etc.
Vanuit KL moet je ook nog met de trein naar de luchthaven en die is ook niet goedkoop. Als het echt low-budget moet, dan kun je wel een AirAsia bus nemen vanuit KL naar de LCCT, dat is de low-cost terminal van de luchthaven, die aan de andere kant van hetzelfde luchthaventerrein ligt. Tussen de LCCT en KLIA ligt het circuit.
  vrijdag 26 december 2008 @ 11:45:07 #42
34586 kepler
No bounce, no play
pi_64372891
Allemaal bedankt voor de adviezen

Ik reis inderdaad low-budget, dus ik vind het geen probleem om in hostels te verblijven. 35-40 euro per dag is zelfs dan nog veel
Het is zo dat het vervoer naar het circuit dan wel iets meer kost, maar dit advies heb ik gekregen van het hostel zelf:
quote:
The easiest and cheapest way to get to the Sepang Formula 1 Circuit is by taking the monorail (Bukit Bintang Station) which is less than 10mins walk from our hostel (RM2.10/one way) to KL Sentral. Then take the bus (Aerobus, Star Shuttle or Skybus) from KL Sentral to the Circuit (RM12 - RM15/- one way). Travel time with the monorail is approx. 20mins and the bus ride will take about 1 hour.
Dat zou betekenen dat ik dus iets van 1.5 uur onderweg ben, maar het kost maar 20RM. Ik denk dat het leuker is om in KL zelf te verblijven, daar is 's avonds meer te doen. Heel misschien dat mn moeder nog overkomt, en dan is dat Tune-hotel zeker een optie

De Perhentian Islands klinkt erg goed
pi_64374004
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 11:45 schreef kepler het volgende:
De Perhentian Islands klinkt erg goed
http://www.watercoloursworld.com/

Daar heb ik vier dagen gezeten. Ze hebben twee resorts, op Perhentian Kecil (kleine eiland) en Perhentian Besar (grote eiland). Ik zat op het kleine eiland, omdat dat meer voor backpackers is. Niet dat ik daar veel van gemerkt heb want het resort zit helemaal op de Zuidkant van het eiland, met alleen jungle er omheen.

Super mooi om mee te maken. Huisje op palen, met airco, op de rand van de jungle en het strand. Overal hagedissen en boomkikkers en een geweldig uitzicht. Huur een snorkelsetje en 5 meter van de kant heb je al mooie vissen (en scholen haaitjes) en koraal. 's Nachts met een taxiboot naar Long Beach, waar de backpackershostels zitten. Daar bij een cafeetje wat drinken daarna weer terug met de taxiboot. Over het water, bij nacht, overal sterren. Super mooi.

Oké, het kost wat meer dan de andere resorts op het eiland, maar je hebt ontbijt, lunch en avondeten inclusief, nette huisjes en een airco, wat ERG lekker is. Ik heb iets van 350 euro betaald voor een weekend begin juni. Dat was dus wél met z'n tweeën en mét snorkelhuur, snorkelboottrip, kayakhuur en eten en drinken.
pi_64374069
Oh, als je geen zin heb om in KL vroeg op te staan om de Petronas Towers in te mogen, je kan ook even de taxi of monorail pakken maar de KL Tower. Van daaruit heb je ook een enorm uitzicht over de hele stad én de Petronas Towers. Je zit ook vrijwel even hoog dan.
  vrijdag 26 december 2008 @ 12:53:53 #45
34586 kepler
No bounce, no play
pi_64374382
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 12:38 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

http://www.watercoloursworld.com/

Daar heb ik vier dagen gezeten. Ze hebben twee resorts, op Perhentian Kecil (kleine eiland) en Perhentian Besar (grote eiland). Ik zat op het kleine eiland, omdat dat meer voor backpackers is. Niet dat ik daar veel van gemerkt heb want het resort zit helemaal op de Zuidkant van het eiland, met alleen jungle er omheen.

Super mooi om mee te maken. Huisje op palen, met airco, op de rand van de jungle en het strand. Overal hagedissen en boomkikkers en een geweldig uitzicht. Huur een snorkelsetje en 5 meter van de kant heb je al mooie vissen (en scholen haaitjes) en koraal. 's Nachts met een taxiboot naar Long Beach, waar de backpackershostels zitten. Daar bij een cafeetje wat drinken daarna weer terug met de taxiboot. Over het water, bij nacht, overal sterren. Super mooi.

Oké, het kost wat meer dan de andere resorts op het eiland, maar je hebt ontbijt, lunch en avondeten inclusief, nette huisjes en een airco, wat ERG lekker is. Ik heb iets van 350 euro betaald voor een weekend begin juni. Dat was dus wél met z'n tweeën en mét snorkelhuur, snorkelboottrip, kayakhuur en eten en drinken.
dat ziet er wel super uit
pi_64471948
Lijkt me ook wel wat. Daarom deze TVP.
  maandag 29 december 2008 @ 18:22:33 #47
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_64472094
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 12:53 schreef kepler het volgende:

[..]

dat ziet er wel super uit
Het is echt geweldig. Ik heb daar nog gedoken ook en een nachtduik gemaakt, als je dan bovenkomt, midden op zee en dan die sterrenhemel, Ongeëvenaard mooi.
Hier een duikfoto(2) van Perhentian:

En foto van onze baai en ons huisje daar:

maandag 29 december 2008 @ 18:22:57 #48
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_64472112
Ojah, alle vier zelf gemaakt
pi_64474373
TVP ik ga waarschijnlijk in het naseizoen van 2009 ook een verre reis maken met nog 3 andere mensen. De keuze is waarschijnlijk tussen China en Maleisie alhoewel mijn interesse toch meer naar China uitgaat heb ik al wel veel goede dingen over Maleisie gehoord.
pi_64474478
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 11:45 schreef kepler het volgende:
Allemaal bedankt voor de adviezen
Het is zo dat het vervoer naar het circuit dan wel iets meer kost, maar dit advies heb ik gekregen van het hostel zelf:
[..]

Dat zou betekenen dat ik dus iets van 1.5 uur onderweg ben, maar het kost maar 20RM. Ik denk dat het leuker is om in KL zelf te verblijven, daar is 's avonds meer te doen.
Ah, goed geregeld dat er ook bussen vanaf Sentral rijden. Dat scheelt weer het dure ritje naar de luchthaven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')