quote:Op zondag 29 juni 2008 20:21 schreef -marz- het volgende:
Indonesie schijnt qua mensen/gastvrijheid en algemene veiligheid echt een stuk minder te zijn hoor.
Dit heb ik echter alleen van horen zeggen![]()
Wat betreft maatschappij: als je KLM boekt heb je kans dat de vlucht uitgevoerd wordt door Singapore Airlinesdat kan je altijd checken bij het (online) boeken. KLM onboard service is niet denderend, maar qua veiligheid en verdere service weet je wel weer vrij zeker dat je goed zit.
Ja, met bijbehorende service. Dat zie je uiteraard niet aan het vluchtnummer, alle vluchtnummers gelden voor dezelfde vlucht. Degene die de vlucht zal uitvoeren echter kun je ook checken online.quote:Op zondag 29 juni 2008 22:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Was dat maar waar, dan zou ik zo KLM boeken en dan de vlucht kiezen met het vluchtnummer van Singapore Airlines. Al begrijp ik wel wat je bedoelt, als je bij KLM boekt, heb je kans dat je met een vliegtuig vliegt van Malaysia Airlines!
Ik moet af en toe een dag in Maleisië zijn, (al is dat dan wel vanaf Bangkok), en vindt het altijd wel de moeite waard.quote:Op woensdag 24 december 2008 14:15 schreef HomoSaabiens het volgende:
Even omhoog schoppen dit topic. Ik ga komend jaar zomer een reis maken door Azie. Ergens halverwege augustus heb ik nog een gat van zo'n drie dagen in mijn reisschema. Vanuit Zuid-China (waar ik dan zit) kan ik voor een appel en een ei naar KL vliegen. Ik vroeg me af of het de moeite is om twee dagen de stad te bekijken, in dit topic staan wisselende ervaringen.
Voor de beeldvorming een mogelijke reisplanning:
Dag 1: om 16 om het vliegveld geland.
Dag 2: complete dag in KL.
Dag 3: om 16u weer een vlucht voor het vervolg van de reis.
Zou ik bijvoorbeeld ook op dag 2 een taxi kunnen pakken om buiten KL wat te gaan bekijken? Suggesties?
Of is het uberhaupt niet de moeite waard om naar Maleisie te gaan voor 2 dagen?
Het moet mogelijk zijn om dit te combineren, maar je moet wel vroeg de kaartjes halen voor toegang tot de loopbrug, deze zijn namelijk gratis, maar beperkt voorradig.quote:Op donderdag 25 december 2008 14:15 schreef HomoSaabiens het volgende:
Bedankt voor de info ozzietukker, dat klinkt best goed. Dus op dag 2 kan je de Batu Caves combineren met de Petronas towers? Dat zou wel geweldig zijn als dat lukt.
Ik ben naar de A1GP geweest vorig jaar op het Sepang circuit. Concorde Inn hotel bij de luchthaven was perfect om het circuit (en ook de stad) te bereiken => http://www.concorde.net/sepang/index.htmquote:Op woensdag 24 december 2008 19:01 schreef kepler het volgende:
Hoi
Ik ga eind maart/begin april naar de GP van Kuala Lumpur. De zondag voor de GP land ik in Singapore en op de woensdag wil ik in een hotel/hostel zitten in Kuala Lumpur. Na de GP heb ik nog een weekje de tijd om terug te komen naar Singapore, wat kunnen jullie aanraden in KL?
Heeft er iemand heir ervaring met het bezoeken van de GP? Vooral eventuele hostels/hotels?
Bedankt voor je advies, maar dat hotel is mij iets te duurquote:Op donderdag 25 december 2008 22:49 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ik ben naar de A1GP geweest vorig jaar op het Sepang circuit. Concorde Inn hotel bij de luchthaven was perfect om het circuit (en ook de stad) te bereiken => http://www.concorde.net/sepang/index.htm
Tijdens de GP rijden er waarschijnlijk wel bussen vanaf de luchthaven (en een gratis busje van het hotel naar de luchthaven). Het hotel kan ook een taxi voor je regelen naar het circuit voor ca 12,5 euro. Terug is met wat onderhandelen 10 euro... (dat was ook de enige manier om van en naar het circuit te komen tijdens de A1GP; had net zo goed een auto kunnen huren)
quote:Op donderdag 25 december 2008 23:48 schreef kepler het volgende:
[..]
Bedankt voor je advies, maar dat hotel is mij iets te duurKost 100 euro per nacht... (of ik kijk verkeerd).
Ik heb nu een hostel in Kuala Lumpur zelf op het oog, Red Palm Hostel. Die kost 6 euro per nacht (wel op een slaapzaal)Het kost me alleen wel meer dan een uur om bij het circuit te komen, en dat zal wel aardig druk zijn ook die dagen.
Als je een week de tijd hebt zou ik naar de andere kant van Maleisië gaan en dan een dag of 4 á 5 op perhentian islands doorbrengen. Heerlijk ontspannen sfeer daar.quote:Op woensdag 24 december 2008 19:01 schreef kepler het volgende:
Hoi
Ik ga eind maart/begin april naar de GP van Kuala Lumpur. De zondag voor de GP land ik in Singapore en op de woensdag wil ik in een hotel/hostel zitten in Kuala Lumpur. Na de GP heb ik nog een weekje de tijd om terug te komen naar Singapore, wat kunnen jullie aanraden in KL?
Heeft er iemand heir ervaring met het bezoeken van de GP? Vooral eventuele hostels/hotels?
Ik heb iets van 35-40 euro per nacht betaald via www.asiarooms.com (of agoda.com, één van de twee) voor een ruime tweepersoon-kamer in een soort houten hut, inclusief ontbijt, zwembad etc.quote:Op donderdag 25 december 2008 23:48 schreef kepler het volgende:
Bedankt voor je advies, maar dat hotel is mij iets te duurKost 100 euro per nacht... (of ik kijk verkeerd).
Ik heb nu een hostel in Kuala Lumpur zelf op het oog, Red Palm Hostel. Die kost 6 euro per nacht (wel op een slaapzaal)Het kost me alleen wel meer dan een uur om bij het circuit te komen, en dat zal wel aardig druk zijn ook die dagen.
Dat zou betekenen dat ik dus iets van 1.5 uur onderweg ben, maar het kost maar 20RM. Ik denk dat het leuker is om in KL zelf te verblijven, daar is 's avonds meer te doen. Heel misschien dat mn moeder nog overkomt, en dan is dat Tune-hotel zeker een optiequote:The easiest and cheapest way to get to the Sepang Formula 1 Circuit is by taking the monorail (Bukit Bintang Station) which is less than 10mins walk from our hostel (RM2.10/one way) to KL Sentral. Then take the bus (Aerobus, Star Shuttle or Skybus) from KL Sentral to the Circuit (RM12 - RM15/- one way). Travel time with the monorail is approx. 20mins and the bus ride will take about 1 hour.
http://www.watercoloursworld.com/quote:
dat ziet er wel super uitquote:Op vrijdag 26 december 2008 12:38 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
http://www.watercoloursworld.com/
Daar heb ik vier dagen gezeten. Ze hebben twee resorts, op Perhentian Kecil (kleine eiland) en Perhentian Besar (grote eiland). Ik zat op het kleine eiland, omdat dat meer voor backpackers is. Niet dat ik daar veel van gemerkt heb want het resort zit helemaal op de Zuidkant van het eiland, met alleen jungle er omheen.
Super mooi om mee te maken. Huisje op palen, met airco, op de rand van de jungle en het strand. Overal hagedissen en boomkikkers en een geweldig uitzicht. Huur een snorkelsetje en 5 meter van de kant heb je al mooie vissen (en scholen haaitjes) en koraal. 's Nachts met een taxiboot naar Long Beach, waar de backpackershostels zitten. Daar bij een cafeetje wat drinken daarna weer terug met de taxiboot. Over het water, bij nacht, overal sterren. Super mooi.
Oké, het kost wat meer dan de andere resorts op het eiland, maar je hebt ontbijt, lunch en avondeten inclusief, nette huisjes en een airco, wat ERG lekker is. Ik heb iets van 350 euro betaald voor een weekend begin juni. Dat was dus wél met z'n tweeën en mét snorkelhuur, snorkelboottrip, kayakhuur en eten en drinken.
Het is echt geweldig. Ik heb daar nog gedoken ook en een nachtduik gemaakt, als je dan bovenkomt, midden op zee en dan die sterrenhemel, Ongeëvenaard mooi.quote:
Ah, goed geregeld dat er ook bussen vanaf Sentral rijden. Dat scheelt weer het dure ritje naar de luchthavenquote:Op vrijdag 26 december 2008 11:45 schreef kepler het volgende:
Allemaal bedankt voor de adviezen
Het is zo dat het vervoer naar het circuit dan wel iets meer kost, maar dit advies heb ik gekregen van het hostel zelf:
[..]
Dat zou betekenen dat ik dus iets van 1.5 uur onderweg ben, maar het kost maar 20RM. Ik denk dat het leuker is om in KL zelf te verblijven, daar is 's avonds meer te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |