abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 juli 2008 @ 20:32:02 #201
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_59980942
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 19:05 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

1. Vooraan staan, de complete Melkweg letterlijk over je heen voelen springen terwijl ze hun set met 'This House Is A Cirus' openen, en aan het eind gedesoriënteerd aan de zijkant van de zaal uitkomen.
Oké, ik denk dat je hier iets te scheutig bent geweest met het gebruik van 'letterlijk'. Zo nee, oneindig veel sterkte gewenst met terugwerkende kracht.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_59981068
Hihi, ik zal het nodig hebben.
pi_59981157
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 18:14 schreef chansadres het volgende:
Waarom zegt dan niemand wat over The Rascals
Omdat het ongeïnspireerde troep is.
Ik vind het echt niets aan, en die Miles Kane is volgens mij wat arrogant. Op London Calling waren ze ook gewoon het zoveelste indie-bandje. Eén van de mindere dingen die ik daar heb gezien.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 20:57:04 #204
53267 TC03
pi_59981512
Miles Kane denkt altijd altijd hij een leuke zin gevonden heeft, dat het dan nog leuker wordt als je het tien keer herhaalt.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 23:51:26 #205
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_59985929
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 20:57 schreef TC03 het volgende:
Miles Kane denkt altijd altijd hij een leuke zin gevonden heeft, dat het dan nog leuker wordt als je het tien keer herhaalt.
ALL ABOOOOOOOOOOOOOOOOOOOARD THE ADVENTURE.
2000 light years from home
pi_60021309
Ik heb mijn Standing Next To Me bundel van Townsend net binnen gekregen. Het vinyl past weer eens niet Het zal wel aan mijn oude, goedkope Akai-platenspeler liggen .
Stay on my arm, you little charmer
  maandag 14 juli 2008 @ 19:18:44 #207
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_60103419
goh, ik heb een kaartje over, wat vervelend!!
pi_60103779
quote:
Op maandag 14 juli 2008 19:18 schreef Elusive het volgende:
Want?
pi_60103982
quote:
Op maandag 14 juli 2008 19:18 schreef Elusive het volgende:
En doe je hem weg?
  maandag 14 juli 2008 @ 19:44:50 #210
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_60104087
natuurlijk
37.00+4.55servicekosten (:r) = 41.55 excl verzendkosten
of je komt 'm halen in A'doorn

1ste PM = prijs
pi_60104984
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 15:36 schreef tim. het volgende:
Ik heb mijn Standing Next To Me bundel van Townsend net binnen gekregen. Het vinyl past weer eens niet Het zal wel aan mijn oude, goedkope Akai-platenspeler liggen .
Passen je 7" singles niet? Anders moet je daar zo'n klein rond schijfje voor kopen die je dan op je platenspeler legt zodat je ook singles kan afspelen (maar dat heb ik dan weer)
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_60106876
quote:
Op maandag 14 juli 2008 20:22 schreef febster het volgende:

[..]

Passen je 7" singles niet? Anders moet je daar zo'n klein rond schijfje voor kopen die je dan op je platenspeler legt zodat je ook singles kan afspelen (maar dat heb ik dan weer)
Nee, het zijn 'gewone' 7-inches. Dat gaatje in het midden is te klein. Als ik doorduw komt er zoveel spanning op de single dat ik het haast voel breken. Dit probleem had ik ook al met een groot deel van mijn Arctic Monkeys singles, daar heb ik toen met een mesje en pen het gaatje vergroot. Omdat ik de enige ben met dit probleem, denk ik dat het aan mijn platenspeler ligt.
pi_60190751
quote:
Additional Tour Dates Announced
The Last Shadow Puppets are very pleased to announce four additional UK tour dates:
OCTOBER:
11 Wolverhampton Civic Hall
Under 16s to be accompanied by an adult Tel: 0870 320 7000
12 Manchester Apollo
14+ Tel: 0844 477 7677
13 Leeds Academy
14+ Tel: 0844 477 2000
27 Newcastle City Hall
14+ Tel: 0191 261 2606

All tickets go on sale on Monday, July 21st at 9.00am through the 24cc hotline 0871 2200 260 or at www.gigsandtours.com

Full tour dates are listed below

Ipso Facto will support on all UK and European dates.

AUGUST:
19 Guildhall, Portsmouth
14+. 14-17 year olds must be accompanied by an adult Tel: 0871 231 0821
www.festivalrepublic.com
In Person: Guildhall Box Office
20 New Theatre, Oxford
14+. Under 16's accompanied by an adult Box Office Tel: 0844 847 1588
www.newtheatreoxford.org.uk
In Person: New Theatre Box Office
22 Leeds Festival SOLD OUT
24 Reading Festival SOLD OUT
26 Olympia, Paris, France Online: www.olympiahall.com / www.fnacspectacles.com

OCTOBER:
11 Wolverhampton Civic Hall
Under 16s to be accompanied by an adult Tel: 0870 320 7000
Online: www.gigsandtours.com
12 Manchester Apollo
14+ Tel: 0844 477 7677
13 Leeds Academy
14+ Tel: 0844 477 2000
15 Circus, Stockholm, Sweden Online:
www.ticnet.se
16 Vega Main Hall, Copenhagen, Denmark Online:
http://billetlugen.dk/index.php?lng=2
17 Tempodrome, Berlin, Germany Online:
http://www.kartenhaus.de
19 Cirque Royale, Brussels, Belgium Online:
www.livenation.be / www.proximusgoformusic.be
20 Paradiso, Amsterdam, Holland Online:
www.ticketservice.nl / www.paradiso.nl

Tickets will be available at Ticket Service, Post Offices,
Free Record Shops, GWK offices and the VVV's.
22 Academy, Glasgow
14+.Under 16's accompanied
by an adult Box Office Tel: 0844 4999 990
Online: www.gigsinscotland.com
In person: Tickets Scotland
23 City Hall, Sheffield
14+ SOLD OUT
26 Hammersmith Apollo, London
14+ Box Office Tel: 0844 844 4748
In Person: Hammersmith Apollo Box Office and Stargreen Box Office
27 Newcastle City Hall Tel: 0191 261 2606
30 Grand Ballroom, New York, USA Online: www.ticketmaster.com

NOVEMBER:
3 Mayan Theatre, Los Angeles, USA Online: www.ticketmaster.com
Het belangrijkste nieuws voor ons: Ipso Facto word de support act .
pi_60192249
Dat is kut Heel erg saai. Maar Alex vindt ze geweldig.
pi_60721470
Geen verrassing, maar "My Mistakes Were Made For You" zal als 3de single op 17 oktober verschijnen.
  maandag 11 augustus 2008 @ 11:41:59 #216
207860 Mistaken
Dé grappenmaker v/d bingoclub.
pi_60728463
Ben benieuwd hoe de clip eruit zal zien!
pi_60733196
Als iemand nog een kaartje over heeft, tegen kostprijs.. PM graag
pi_60733686
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 14:45 schreef JeroenV het volgende:
Als iemand nog een kaartje over heeft, tegen kostprijs.. PM graag
Ik was eerder
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_60735678
Ik ga erheen in Oktober!!
pi_60736465
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:06 schreef jakkop het volgende:

[..]

Ik was eerder
Op zondag 29 juni 2008 02:04 schreef Merkie het volgende:
Dus de wachtlijst is nu:
1. JeroenV
2. MaJo
3. jakkop

pi_60736950
Dat was voor de kaartjes van Merkie Ach boeiend, er heeft toch niemand kaartjes hier. Beter op marktplaats zoeken.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_60736999
Ik ga er ook niet bepaald van uit nee.
Maarja, MP ben je gelijk weer duurder uit vanwege de zwarthandelaren..
pi_60737265
Als je goed oplet hoeft dat vaak niet. Er verschijnen zo nu en dan kaartjes van mensen die hun kaartjes voor de aankoopprijs kwijt willen.
Eins, zwei, hoeplakai.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:44:50 #224
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_60750399
vooral goed opletten, zoek bijvoorbeeld maar eens op spelfouten, kom je vaak aan goedkope dingen
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
pi_60765298
oeh ik heb er echt al zin in ! Maar het duurt nog zo super lang!
pi_60781636
Wordt dit nou echt zo speciaal?

De cd vind ik bijster goed maar niet zo swingend, gaat dit wel gebeuren in de zaal of wordt het een luisterconcert?
  woensdag 13 augustus 2008 @ 14:48:20 #227
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_60794990
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 01:07 schreef kreuk050 het volgende:

De cd vind ik bijster goed maar niet zo swingend, gaat dit wel gebeuren in de zaal of wordt het een luisterconcert?
Ik denk het laatste. Moet er altijd geswingd worden dan? Nooit naar rustige akoestische optredens geweest?
pi_60804061
Ja weles geweest, maar spring liever in het rond met 8 bier in m'n mik.

Maar zal me moeten gedragen bij deze.
pi_60962573
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 15:36 schreef tim. het volgende:
Ik heb een aantal 7" singles die moeilijk passen. En enkel de 7" van Fluorescent Adolescent past helemaal niet op mijn Technics SL-1200 MK2. Geen last bij de TLSP-singles.
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 01:07 schreef kreuk050 het volgende:

Ja, dit wordt erg speciaal. De enige kans om deze band hét album van 2008 te horen spelen, inclusief volledig orkest. Ik verwacht (en hoop) dat het inderdaad een luisterconcert wordt, het liefst met zitplaatsen. Ik hoop dat de mensen die enkel komen om een Arctic Monkey te zien, zich kunnen gedragen. Stiekem hoop ik ook op eindelijk eens wat akoestische Arctic Monkeys-nummers, maar weet dat zoiets nooit gaat gebeuren.
pi_60962609
Zaterdag sprak ik Miles op Lowlands, en hij vertelde mij dat hij ontzettend veel zin heeft in de tour met TLSP. Hij zei dat ze niet de hele tour met hetzelfde orkest werken, maar dat er continu andere mensen uit het London Philharmonic Orchestra meespelen. Ik vroeg 'em of hij er problemen mee had om (als Rascal) wat TLSP-spul te signeren. "No no no, not at all!", dus ik heb nu een persoonlijk gesigneerd album en een Standing Next To Me-single. Hij moest wel lachen om een promo-single - Put Your Dukes Up John, natuurlijk - van The Little Flames die ik 'em liet signeren. Aan de toon waarop hij de promo-sticker voorlas kon je merken dat hij het een bespottelijk pluggerspraatje vond.

Toffe gast, en het optreden wat hij diezelfde dag gaf met The Rascals was ook niet mis!
pi_60964210
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen ?
pi_60968538
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 20:21 schreef Aisumasen het volgende:
Zaterdag sprak ik Miles op Lowlands, en hij vertelde mij dat hij ontzettend veel zin heeft in de tour met TLSP. Hij zei dat ze niet de hele tour met hetzelfde orkest werken, maar dat er continu andere mensen uit het London Philharmonic Orchestra meespelen. Ik vroeg 'em of hij er problemen mee had om (als Rascal) wat TLSP-spul te signeren. "No no no, not at all!", dus ik heb nu een persoonlijk gesigneerd album en een Standing Next To Me-single. Hij moest wel lachen om een promo-single - Put Your Dukes Up John, natuurlijk - van The Little Flames die ik 'em liet signeren. Aan de toon waarop hij de promo-sticker voorlas kon je merken dat hij het een bespottelijk pluggerspraatje vond.

Toffe gast, en het optreden wat hij diezelfde dag gaf met The Rascals was ook niet mis!
Gaaf ! Had je het album en de singles meegenomen naar Lowlands en die dag nog naar het Rascals-optreden? Of daar gekocht bij Concerto (een promo van The Little Flames zullen ze daar niet verkopen nu ik er over nadenk )?

Ik heb twee singles van The Little Flames (Put Your Dukes Up John en Goodbye Little Rose-promo) en ik vind ze eigenlijk veel beter dan The Rascals. Lekker strakke indie-nummers.

Vrijdag TLSP op het Leeds Festival en zondag op het Reading Festival .
pi_60968873
6 september weer the rascals zien! Afgelopen zaterdag was het optreden van die gasten erg goed op lowlands.
Na het optreden ben ik gelijk naar de plato gerend om de cd + gratis t-shirt te kopen.
Maandag de hele dag naar de cd van the Rascals geluisterd en vandaag wederom naar de plato gegaan om de cd van TLSP aan te schaffen
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:56:20 #234
53267 TC03
pi_60968928
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 20:21 schreef Aisumasen het volgende:

Grappig.
pi_60980079
Gisteravond vond in Portsmouth het eerste volwaardige live-optreden van The Last Shadow Puppets plaats. Setlist op volgorde nog niet bekend,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoiler natuurlijk voor de mensen die nog verrast willen worden.
pi_60985594
Ok, dit soort mensen mogen thuis blijven bij de keren dat ik ze ga zien. .

woensdag 20 augustus 2008 @ 17:07:25 #237
192683 AMDB
Visionair.
pi_60985979
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:51 schreef Aisumasen het volgende:

Agree, iedereen die gaat schreeuwen en meezingen en springen, blijf thuis. Gewoon lekker stil zijn en luisteren
  woensdag 20 augustus 2008 @ 17:22:02 #238
53267 TC03
pi_60986323
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:51 schreef Aisumasen het volgende:

pi_60992586
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:50 schreef Aisumasen het volgende:
Gisteravond vond in Portsmouth het eerste volwaardige live-optreden van The Last Shadow Puppets plaats. Setlist op volgorde nog niet bekend,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoiler natuurlijk voor de mensen die nog verrast willen worden.
Setlist-update:
SPOILER
pi_60994804
Je hebt pm
pi_60997130
Grappig! Ik bedacht mij gisteravond plots dat het vrij logisch is dat TLSP dit jaar op de Electric Proms spelen. En zie nu dit:
quote:
The Last Shadow Puppets Announce Electric Proms Show

The Last Shadow Puppets are pleased to announce that they will be performing at the BBC Electric Proms, at the Liverpool Philharmonic on Friday 24th October.

The band will perform songs from their debut album "The Age Of The Understatement" accompanied by a 16 piece orchestra.

Tickets go on sale on Wednesday 17th September. For more information go to www.bbc.co.uk/electricproms/ or call the BBC Electric Proms information line on 03703 333 432
pi_61014931
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 21:19 schreef Markeerstift het volgende:
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen ?
Sja hmm... Bepaalde 'ingangen'... Niet veel bijzonders. Maar de grap is dat ik pas een dag later er achter kwam dat ze ook 'gewoon' bij een stand op het terrein zelf gesigneerd hebben. Althans, het staat ook zo op de site. Ik weet alleen niet of dat wel is doorgegaan. Ik heb er verder niemand over gehoord ofzo. Wel een gelukje, want rond die tijd stond ik nog in de massa bij N*E*R*D. Ik zou ook nooit een concert willen missen om een krabbel te scoren ofzo.
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 23:41 schreef tim. het volgende:

[..]

Gaaf ! Had je het album en de singles meegenomen naar Lowlands en die dag nog naar het Rascals-optreden? Of daar gekocht bij Concerto (een promo van The Little Flames zullen ze daar niet verkopen nu ik er over nadenk )?

Ik heb twee singles van The Little Flames (Put Your Dukes Up John en Goodbye Little Rose-promo) en ik vind ze eigenlijk veel beter dan The Rascals. Lekker strakke indie-nummers.

Vrijdag TLSP op het Leeds Festival en zondag op het Reading Festival .
Nou ja, ik wist van te voren dat er een kleine kans wat dat ik Miles zou kunnen tegenkomen. Onder het mom van "niet geschoten is altijd mis" de boekjes meegenomen naar Lowlands, tussen de kampeerspullen.

De nummers van The Little Flames vind ik wel ok. Maar ik kan langer naar The Rascals luisteren.
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 17:07 schreef AMDB het volgende:

[..]

Agree, iedereen die gaat schreeuwen en meezingen en springen, blijf thuis. Gewoon lekker stil zijn en luisteren
Iedereen mag natuurlijk genieten zoals hij wilt, als ze het maar niet voor anderen verpesten. Ik ga naar een The Last Shadow Puppets-concert kijken. Niet naar een concert van "die Arctic Monkeys-jongen met zo'n andere gast".

Ik zie de boze verhalen van indie-groupies nu al weer voor me:

"Ze speelden niet eens een Arctic Monkeys-nummer!".
Of: "Ik vind het maar saaie muziek, maar dat zal wel door die andere jongen komen!".
Of: "Waar was Matt?".

pi_61016135
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 17:15 schreef Aisumasen het volgende:
Ik zou ook nooit een concert willen missen om een krabbel te scoren ofzo.
dat heb ik wel gedaan voor Laura-Mary van BRS
pi_61016481
Ik vind handtekeningen toch maar dom, mij gaat het om de muziek niet om een persoonlijke krabbel, hoef die mensen niet zonodig te ontmoeten.
pi_61020737
Kijk, om deze reden hoop ik dat er ook in Paradiso zitplaatsen zijn:

Vanaf de eerste rij rustig genieten van al die geweldige nummers, zonder te worden gekrabd door indie-hipsters. Ik kan niet wachten!
pi_61021569
quote:

[..]

Sja hmm... Bepaalde 'ingangen'... Niet veel bijzonders. Maar de grap is dat ik pas een dag later er achter kwam dat ze ook 'gewoon' bij een stand op het terrein zelf gesigneerd hebben. Althans, het staat ook zo op de site. Ik weet alleen niet of dat wel is doorgegaan. Ik heb er verder niemand over gehoord ofzo. Wel een gelukje, want rond die tijd stond ik nog in de massa bij N*E*R*D. Ik zou ook nooit een concert willen missen om een krabbel te scoren ofzo.
[..]
ze hebben idd bij de livexs tent gesigneerd.

hoe moet ik in hemelsnaam aan een kaartje komen zonder een exotische prijs te betalen?
pi_61022111
Ik vrees dat ik het concert aan mij voorbij moet laten gaan, heb ook nog geen kaartje. Maar ik zit zo krap bij kas dat het bedrag me net iets te zwaar gaat wegen.
Maar wellicht gaat het toch kriebelen een paar dagen voor het concert.
pi_61022260
quote:
Last Shadow Puppets warm-up for festivals with 'stand up' show

The Last Shadow Puppets warmed-up for the Reading And Leeds Festivals with a gig in Oxford last night (August 20).

Playing the city's New Theatre, Arctic Monkeys frontman Alex Turner and The Rascals' Miles Kane were joined onstage by their backing band - including Simian Mobile Disco's James Ford on drums - and an orchestra.

The duo performed their whole of their debut album, along with several covers including David Bowie's 'In The Heat Of The Morning', 's Burt Bacharach and Hal David-penned 'My Little Red Book (All I Do IS Talk About You)' and Lee Hazlewood and Nancy Sinatra's 'Paris Summer'.

Introducing the latter, Turner joked with the crowd that: "We didn't do this last night in Portsmouth - we thought 'Let's try it in Oxford, they're much more open'. This is only our second gig, can you believe it?"

The pair also included B-sides 'Gas Dance' and 'Hang The Cyst' in the hour long set, and during the second song Kane took on the theatre's establishment, adding a rock 'n' roll feel to the show.

Complaining loudly after he'd been told to sit down during the song, one member of the audience audibly called the security guard a "cockhead".

Stopping the track, The Rascals' frontman wryly asked from the stage: "Who's the cockhead? It's a good name. You gonna get chucked out?" He then declared: "You can stand up! Let's all stand up!"

With the audience on their feet for the show's climax, Turner joked of the fan "he'll be telling people that for years, 'I stood up'," before the band wrapped things up with recent single 'Standing Next To Me' and closer 'In My Room'.

The Last Shadow Puppets played:

'Calm Like You'
'The Age Of The Understatement'
'Black Plant'
'Only The Truth'
'The Chamber'
'Gas Dance'
'In The Heat Of The Morning'
'My Mistakes Were Made For You'
'Paris Summer'
'Hang The Cyst'
'Separate And Ever Deadly'
'I Don't Like You Any More'
'Little Red Book (All I Do Is Talk About You)'
'The Meeting Place'
'The Time Has Come Again'
'Standing Next To Me'
'In My Room'
Sorry, ik stop nu met de spoiler-tags. Dat is echt geen doen. Akkoord?
pi_61022271
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 22:03 schreef JeroenV het volgende:
Ik vrees dat ik het concert aan mij voorbij moet laten gaan, heb ook nog geen kaartje. Maar ik zit zo krap bij kas dat het bedrag me net iets te zwaar gaat wegen.
Maar wellicht gaat het toch kriebelen een paar dagen voor het concert.
hoe had je anders een kaartje willen bemachtigen dan?
pi_61022443
Er blijven altijd zwarthandelaren met kaarten zitten. Die verkopen ze dan vlak voor aanvang van het optreden, met korting. Wel even vragen of ze met je mee naar binnen lopen, natuurlijk. En dan pas betalen. En dat is absoluut niet overdreven, weet ik sinds het optreden van Amy Winehouse in de HMH...
pi_61022651
quote:

*knip

Iedereen mag natuurlijk genieten zoals hij wilt, als ze het maar niet voor anderen verpesten. Ik ga naar een The Last Shadow Puppets-concert kijken. Niet naar een concert van "die Arctic Monkeys-jongen met zo'n andere gast".

Ik zie de boze verhalen van indie-groupies nu al weer voor me:

"Ze speelden niet eens een Arctic Monkeys-nummer!".
Of: "Ik vind het maar saaie muziek, maar dat zal wel door die andere jongen komen!".
Of: "Waar was Matt?".

Ik vind het vooral irritant als ze gewoon gaan praten tussendoor over weet ik veel wat. Iets wat in de trein gebeurde ofzo en dan drie nummers lang. Dan denk ik: had dan thuis lekker de cd op gezet. Er zijn zat mensen die wel willen kijken en luisteren en dan gaan hun daar zitten kletsen !
pi_61023208
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 22:12 schreef Aisumasen het volgende:
Er blijven altijd zwarthandelaren met kaarten zitten. Die verkopen ze dan vlak voor aanvang van het optreden, met korting. Wel even vragen of ze met je mee naar binnen lopen, natuurlijk. En dan pas betalen. En dat is absoluut niet overdreven, weet ik sinds het optreden van Amy Winehouse in de HMH...
Ehhh, en dan bedoel ik dat dit avontuur alleen goed is afgelopen doordat ik vroeg of de tickethandelaar in kwestie even mee naar binnen wilde lopen. Liep niet goed af voor hem. Wel voor mij.
pi_61023421
Want? Hij had een ander (vals) kaartje?
pi_61023979
Ik sta met die kaartenhandelaar in de rij voor de ingang. "Ik zou met mijn vrouw gaan, maar ze is helaas ziek". Ok, prima! Hij heeft mij een E-ticket, een vodje op een gevouwen A4-tje. Mijn 'kaartje' wordt gescand, ik loop naar binnen. Zijn ticket wordt gescand, en alle alarmbellen gaan af. Ik moest bij 'em blijven, om een logische reden die ik niet meer weet.

Een kwartier lang heeft een werknemer codes ingetoetst in een soort apparaatje, die hij dan weer doorgaf aan een centrale. De kaartenhandelaar moest dan steeds doorgeven hoe veel tickets hij had gekocht, op welk tijdstip, en waar. Daarvoor moest hij zijn andere ticketvriendjes bellen, want die hadden zijn bepaalde ticket gekocht. "20 tickets om 10:01. 12 om 10:03."

Geen idee of het hem gelukt is. Ik had er namelijk genoeg van, en gaf 'em 2 keer 20 euro, maar we hadden 30 euro afgesproken. Hij had geen wisselgeld, vond het wel best en gaf mij 20 euro terug. Weet niet precies meer, maar ik kwam uiteindelijk voor 20 euro binnen.
pi_61055940
quote:
Arctic Monkeys' Alex Turner and Miles Kane get orchestral at Leeds Festival

The Last Shadow Puppets played the Leeds Festival backed by a full orchestra tonight (August 22).

Suited and booted, Alex Turner and Miles Kane's outfit seemed slightly incongruous in front of the mud-stained NME/ Radio 1 Stage but the crowd, which spilled out of the tent, enthusiastically embracing the classy combo.

Opening with 'Calm Like You', the pair immediately kicked off a mass sing-a-long as they played tracks from their album, and several B-sides.

"You had a nice day so far?" Asked Turner to loud cheers as they kicked into LP title track 'The Age Of The Understatement' as the fans frantically clapped along with drummer, Simian Mobile Disco's James Ford.

Dropping B-side 'Gas Dance' as the first non-album track midway through, the band also included 'Hang The Cyst', which had the crowd again clapping along with its galloping rhythm, before returning to 'The Age Of The Understatement' tracks.

During 'Separate And Ever Deadly' the song got such an ovation mid-song from the crowd that the band stopped and then Kane said: "That's it, we're Kaiser Chiefs!"

With a chorus of boos following, Turner jokingly asked the crowd: "Are you booing because you don't like Kaiser Chiefs or because he said Kaiser Chiefs in a mick take way? Make your minds up." The pair then finished the song to an even bigger round of applause.

Following a sublime version of 'The Meeting Place', which showcased the orchestra's full range, The Last Shadow Puppets concluded the set with 'Standing Next To Me' and 'In My Room'.

"Let's have a round of applause for the orchestra," declared Turner, "And the brass!" added Kane.

"It's been an honour to play," concluded Kane. "This is only our third gig, so we thank you very much."

The Last Shadow Puppets played:

'Calm Like You'
'The Age Of The Understatement'
'Black Plant'
'Only The Truth'
'The Chamber'
'Gas Dance'
'My Mistake Were Made For You'
'Hang The Cyst'
'Separate And Ever Deadly'
'I Don't Like You Anymore'
'The Meeting Place'
'Standing Next To Me'
'In My Room'
Het optreden van vanavond op het Leeds Festival is niet uitgezonden. Het aanstaande optreden op het Reading festival (zondag) wordt wél uitgezonden, diezelfde avond op BBC3.
pi_61056250
Ik kan niet wachten! Alex Turner die solo "The Time Has Come Again" zingt, met volledig orkest!

Het kan zijn dat het in een theater iets beter overkomt dan op een crappy YouTube-filmpje, trouwens.
pi_61061477
Ik wil ook in een theater en niet paradiso eigenlijk

Maja, kan niet alles hebben
pi_61062465
Naja, gelukkig is Paradiso dan ook weer geen Ahoy' ofzo. Paradiso heeft ook die sfeer van een theater. Gaat ook heel bijzonder worden .
pi_61077355
Aanstaande woensdag, één dag na het optreden in L'Olympia in Parijs, geven The Last Shadow Puppets een exclusief concert voor prijswinnaars in Parijs. Dit zal door Canal+ worden opgenomen en uitgezonden.
pi_61094810
Rond middernacht wordt het optreden van TLSP op het Reading Festival uitgezonden op BBC3.
pi_61098246
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 21:29 schreef Aisumasen het volgende:
Rond middernacht wordt het optreden van TLSP op het Reading Festival uitgezonden op BBC3.
is daar ook een stream van?
  maandag 25 augustus 2008 @ 00:13:41 #262
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_61099841
Helaas heb ik geen BBC3 hier

Alhoewel.. moet er toch op tijd weer uit morgen en zie het vast later wel "ergens"
  maandag 25 augustus 2008 @ 00:14:03 #263
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_61099852
*dubbel*
pi_61100208
Wow, dat was geweldig! Het leek wel het Arctic Monkeys-concert van 2 jaar eerder daar. Totale gekte in het publiek, iedereen zong alles mee, inclusief melodie. Alex verscheen compleet in pak, en leek wat zenuwachtig. Het orkest leek ook (voor de gelegenheid) flink uitgebreid. Tot nu toe hebben ze 2 nummers uitgezonden, de 2 singles. Echt heel erg goed.

edit: Ik heb even door de eerdere uitzending heengezapt. In het begin van de uitzending werden Miles en Alex geïnterviewd. Dat kun je terugzien door met een Engelse proxy hier heen te surfen.

[ Bericht 30% gewijzigd door Aisumasen op 25-08-2008 00:42:24 (toevoeging) ]
pi_61100673
Hmm, ik dacht het ingeprogrammeerd te hebben in m'n PVR, maar dat is blijkbaar niet helemaal goed gegaan. Nouja, het duikt vast ergens nog wel op.
pi_61100941
Wat een tease. Onder "the red button" (digitale TV) kun je meer van het optreden zien. Maar dat werkt natuurlijk niet in Nederland. En dan laten ze op het reguliere kanaal wel steeds die grappenmakers van Tenacious D uitgebreid zien...

edit: En zojuist werd 'Meeting Place' uitgezonden. Prachtige versie, inclusief volledig orkestraal uitro. Gelukkig zonder het corny ge-"da-de-da-de-daaaah" uit de akoestische versie. Het staat helemaal vol op het veld, er wordt veel meegezongen, en het publiek houdt zich heel netjes bij dit meer ingetogen nummer. Ik houd jullie op de hoogte . Ja hoor, nog een paar dagen vakantie .

[ Bericht 12% gewijzigd door Aisumasen op 25-08-2008 01:27:25 ]
  maandag 25 augustus 2008 @ 08:38:46 #267
207860 Mistaken
Dé grappenmaker v/d bingoclub.
pi_61102857
Dit is gewoon jaloersmakerij!
pi_61163665
heb ze gisteren in Parijs live gezien. Verslag hier.
pi_61164254
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 01:05 schreef Aisumasen het volgende:
Wat een tease. Onder "the red button" (digitale TV) kun je meer van het optreden zien. Maar dat werkt natuurlijk niet in Nederland. En dan laten ze op het reguliere kanaal wel steeds die grappenmakers van Tenacious D uitgebreid zien...

edit: En zojuist werd 'Meeting Place' uitgezonden. Prachtige versie, inclusief volledig orkestraal uitro. Gelukkig zonder het corny ge-"da-de-da-de-daaaah" uit de akoestische versie. Het staat helemaal vol op het veld, er wordt veel meegezongen, en het publiek houdt zich heel netjes bij dit meer ingetogen nummer. Ik houd jullie op de hoogte . Ja hoor, nog een paar dagen vakantie .
Je moet Lowlands nog doorstrepen

Ik heb zin erin.. Het optreden is 2 dagen na mijn verjaardag
pi_61197527
Ik heb laatst Reading niet kunnen zien omdat ik weg was en geen BBC3 ontvang.
Het wordt nog een keer uitgezonden ( ) a.s. vrijdag op BBC2 van 0:00 tot 02:00. 0:00 uur van zaterdag eigenlijk (vrijdag 23:00 uur Engelse tijd), voor de duidelijkheid.

Hier een filmpje van '"Paris Summer'' met Alison Mosshart van The Kills. Heel anders dan The Kills. Het pakt goed uit vind ik .
pi_61224729
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 12:50 schreef toolhead het volgende:
heb ze gisteren in Parijs live gezien. Verslag hier.
Lijkt me gaaf om deze band in L'Olympia te zien. Ben je speciaal voor TLSP naar Parijs gereisd?
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 00:42 schreef Aisumasen het volgende:
Aanstaande woensdag, één dag na het optreden in L'Olympia in Parijs, geven The Last Shadow Puppets een exclusief concert voor prijswinnaars in Parijs. Dit zal door Canal+ worden opgenomen en uitgezonden.
Dit optreden had een met het L'Olympia-optreden vergelijkbare setlist, inclusief gastoptreden van Alison Mosshart. Hopelijk zien we dat optreden zo snel mogelijk terug .

Sowieso vraag ik mij af of ze een DVD-registratie van één van hun optredens gaan uitbrengen. Paradiso zou een mooie opname-locatie zijn!

Geweldig hoe ze het podium opkomen terwijl het orkest het 'thema' van het album speelt, en vervolgens "Calm Like You" inzet. Hopelijk veranderen ze dat niet, voor de tweede helft van hun optredens in oktober.

Hier nog 2 filmpjes:

Een geweldige versie van "In The Heat Of The Morning".

En "Hang The Cyst", wat zelfs al op dit filmpje geniaal live blijkt uit te pakken.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:28:34 #272
53267 TC03
pi_61226856
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 16:44 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Hier nog 2 filmpjes:

Een geweldige versie van "In The Heat Of The Morning".

En "Hang The Cyst", wat zelfs al op dit filmpje geniaal live blijkt uit te pakken.
Très bien
pi_61296802
Er verschijnt zeer binnenkort een mooie bootleg-DVD van het optreden in Parijs. Ik ga 'em niet bekijken, want ik wil nog wel een béétje verrast worden in Brussel. Voor de mensen die daar geen problemen mee hebben:

Concert van het jaar, zeg ik je!
  dinsdag 2 september 2008 @ 02:51:18 #274
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_61312316
SPOILER
2000 light years from home
  dinsdag 2 september 2008 @ 15:20:51 #275
192683 AMDB
Visionair.
pi_61321862
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 02:51 schreef Merkie het volgende:
SPOILER
Idd Zou dat toen al een voorbode geweest zijn?
  dinsdag 2 september 2008 @ 18:02:00 #276
105968 Egamer
Succes gegarandeerd.
pi_61325770
Zooo zin in 20 oktober joh, ook nog lekker tijdens de vakantie.
The Kooks O+ Arctic Monkeys O+ Blood Red Shoes O+ Franz Ferdinand O+ Muse O+ The Last Shadow Puppets O+
pi_61352613
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 16:44 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Lijkt me gaaf om deze band in L'Olympia te zien. Ben je speciaal voor TLSP naar Parijs gereisd?
[..]

nee, had nog meer in die stad te doen. En als ze in Amsterdam spelen, ben ik op IJsland. Plus die band in die zaal, kwam allemaal mooi uit.
  donderdag 4 september 2008 @ 15:05:28 #278
170626 Yevgeni
Suddenly Appears..
pi_61376296
quote:
Last Shadow Puppets announce 3rd single
The London Metropolitan Orchestra appear on track

Alex Turner and Miles Kane's band The Last Shadow Puppets have announced the release of a new single.

'My Mistakes Were Made For You' is taken from the duo's debut album 'The Age Of The Understatement' and features the London Metropolitan Orchestra as conducted by Final Fantasy/Arcade Fire violinist Owen Pallett.

B-sides for the single, out October 20, feature a live orchestrated version of the duo's song 'Separate And Ever Deadly' along with a live cover version of both Lee Hazlewood and Nancy Sinatra's classic 'Paris Summer' and 'My Little Red Book' - a track written by Burt Bacharach.
Heavenly Awaiting
pi_61377818
Voorspelbaar, maar wel tof. Het zullen live-opnames van de speciale show op de Franse Canal+ zijn, denk ik. Die wordt trouwens begin oktober uitgezonden.
pi_61411247
quote:
''Innocence and arrogance entwined in the filthiest of minds''

Fix your peepers on the brand new video for ‘My Mistakes Were Made For You’ shot at Pinewood Studios with director by Richard Ayoade.

It’s another effortlessly elegant slice of style and swagger, finding our dashing heroes and a mysterious brunette amongst the foliage, romance and danger of a dark, misty night after they’ve ‘’hit something on the hazardous terrain’’ .

Voila.

Dat is snel!
pi_61414249
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_61415724
Mooi, zo in dat bos. Ik vind hem echt mooi gefilmd. Die sfeer past wel bij dat geweldige nummer.

Jammer dat er geen studio-versies komen van ''Paris Summer'' en ''My Little Red Book''.
pi_61455350
Ik kom er zojuist achter dat er een songbook met tabs is verschenen van het album .

Amazon (temporarily out of stock)
BuyBooks
BRC Bookshop
Boosey
pi_61483331
Vet fijn, nu nog ergens een creditcard regelen.
pi_61484322
Het komt steeds dichterbij, ik heb er zin in. Wel een beetje jammer dat ik die hele week tentamens heb.
pi_61503394
quote:
Op maandag 1 september 2008 17:30 schreef Aisumasen het volgende:
Er verschijnt zeer binnenkort een mooie bootleg-DVD van het optreden in Parijs. Ik ga 'em niet bekijken, want ik wil nog wel een béétje verrast worden in Brussel. Voor de mensen die daar geen problemen mee hebben:
Sinds een paar dagen zijn de video's hier afzonderlijk te downloaden. Ook een filmpje van goede kwaliteit van ''My Little Red Book''.

Volgens iemand van dat forum wordt dit de cover van ''My Mistakes Were Made For You'':

Het is klein, maar het geeft wel een idee hoe het er misschien uit kan gaan zien .
pi_61578621
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 17:21 schreef tim. het volgende:

[..]

Sinds een paar dagen zijn de video's hier afzonderlijk te downloaden. Ook een filmpje van goede kwaliteit van ''My Little Red Book''.

[..]
I know, maar zit niet echt te wachten op losse video's. Zou toffer zijn als ze het even op DVD zouden gooien. Daar komt bij dat ik het toch niet ga bekijken vóór ik ze in levende lijve heb gezien. En tegen die tijd is de Canal+-uitzending al geweest.

De rode hoes kan best kloppen, de foto's zijn immers 'op' .
pi_61579248

Vanavond zendt BBC2 een samenvatting van de Mercury Prize uit, inclusief een optreden van The Last Shadow Puppets. Ze namen geen award mee naar huis, dat deed Elbow. Daar over gesproken:
quote:
Mercury Prize winners Elbow planning Last Shadow Puppets collaboration?

Elbow man Guy Garvey is planning to collaborate with The Last Shadow Puppets after the band's Nationwide Mercury Prize win on Tuesday (September 9).

Garvey told The Daily Star that he and bandmate Craig Potter are planning to hook up with Alex Turner and Miles Kane to work on new material.

"There is something on the cards for me and Craig to work with Miles and Alex. They're top blokes and you have to enjoy the creative process," Garvey said.

Miles Kane says he's also up for the collaboration, telling the newspaper: "I'm writing the second album for The Rascals at the moment. I was thinking of doing it with Guy."

Following its Mercury success, Elbow's 'The Seldom Seen Kid' is now on course to return to the Top Ten in the UK Album Charts this Sunday (September 14).

Over awardshows gesproken, The Last Shadow Puppets zijn genomineerd in de categorie "Rock Out" en "New Act" voor de MTV Europe Music Awards, in november dit jaar. Arctic Monkeys zijn genomineerd voor "Best Act Ever".
pi_61580049
In die video zingen ze al maar hoor je ze niet zingen?
pi_61583167
quote:
Op zondag 7 september 2008 19:41 schreef tim. het volgende:
Ik kom er zojuist achter dat er een songbook met tabs is verschenen van het album .

Amazon (temporarily out of stock)
BuyBooks
BRC Bookshop
Boosey
Nu officieel:
quote:
The Age Of The Understatement Songbook Now Available

The Last Shadow Puppets 'Age Of The Understatement' songbook is now available to order. Recreate the songs yourself with this collection of accurate transcriptions for guitar and vocals in this deluxe edition, which also contains four pages of colour photographs. Click here to purchase a copy.

http://www.thelastshadowp(...)gbook-now-available/
pi_61623511
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 16:17 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]

Vanavond zendt BBC2 een samenvatting van de Mercury Prize uit, inclusief een optreden van The Last Shadow Puppets. [..]
Was lachen, leuke speech van Alex. Matt en Alexa zaten in de zaal bij Miles en Alex. Vooraf speelden ze de beste versie van TAOTU ooit. Wederom een nieuw arrangement, klonk geweldig.
pi_61721398
De hoes van "My Mistakes" is inderdaad helemaal rood met enkel de titels in zwart en wit .
pi_61721415
Toch apart, opeens een heel ander artwork. Zowel bij Monkeys als LSP leek alles wel op elkaar.
pi_61721737
Ja, maar zoals ik al zei... De foto's zijn "op". Er zijn niet meer foto's van deze jongedame.
pi_61730368
quote:
Op maandag 1 september 2008 17:30 schreef Aisumasen het volgende:
Er verschijnt zeer binnenkort een mooie bootleg-DVD van het optreden in Parijs.
Mag ik vragen hoe je aan die informatie komt? Ik ben wel benieuwd naar die dvd maar kan er totaal geen informatie over vinden
pi_61730407
Weet iemand een webwinkel in Nederland die hetn songbook ook heeft?
pi_61730688
quote:
Op donderdag 18 september 2008 13:51 schreef Riches het volgende:
Weet iemand een webwinkel in Nederland die hetn songbook ook heeft?
In denk dat ze er bij Kroese wel aan kunnen komen. Ik zou even bellen
pi_61731015
quote:
Op donderdag 18 september 2008 13:49 schreef donj77 het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe je aan die informatie komt? Ik ben wel benieuwd naar die dvd maar kan er totaal geen informatie over vinden
Zie deze informatie:
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 17:21 schreef tim. het volgende:

[..]

[..]
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 15:50 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

I know, maar zit niet echt te wachten op losse video's. Zou toffer zijn als ze het even op DVD zouden gooien. Daar komt bij dat ik het toch niet ga bekijken vóór ik ze in levende lijve heb gezien. En tegen die tijd is de Canal+-uitzending al geweest. [..]
Dus jammer dat ze de losse filmpjes niet even naar DVD-formaat gecodeerd hebben.
pi_61885198
Morgen geeft 3FM een "golden ticket" voor The Last Shadow Puppets in Paradiso weg, in het radioprogramma MetMichiel (tussen 19:00 en 22:00). Dus als je nog geen kaartje hebt...
pi_61885673
Over kaartjes gesproken, ik heb er 2 over dankzij wat afhakers, wie het eerst komt wie het eerst maalt....
Gewoon tegen kostprijs + verzendkosten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')