Ik vind het vooral irritant als ze gewoon gaan praten tussendoor over weet ik veel wat. Iets wat in de trein gebeurde ofzo en dan drie nummers lang. Dan denk ik: had dan thuis lekker de cd op gezet. Er zijn zat mensen die wel willen kijken en luisteren en dan gaan hun daar zitten kletsen !quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:15 schreef Aisumasen het volgende:
*knip
Iedereen mag natuurlijk genieten zoals hij wilt, als ze het maar niet voor anderen verpesten. Ik ga naar een The Last Shadow Puppets-concert kijken. Niet naar een concert van "die Arctic Monkeys-jongen met zo'n andere gast".
Ik zie de boze verhalen van indie-groupies nu al weer voor me:
"Ze speelden niet eens een Arctic Monkeys-nummer!".
Of: "Ik vind het maar saaie muziek, maar dat zal wel door die andere jongen komen!".
Of: "Waar was Matt?".
Ehhh, en dan bedoel ik dat dit avontuur alleen goed is afgelopen doordat ik vroeg of de tickethandelaar in kwestie even mee naar binnen wilde lopen. Liep niet goed af voor hem. Wel voor mij.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:12 schreef Aisumasen het volgende:
Er blijven altijd zwarthandelaren met kaarten zitten. Die verkopen ze dan vlak voor aanvang van het optreden, met korting. Wel even vragen of ze met je mee naar binnen lopen, natuurlijk. En dan pas betalen. En dat is absoluut niet overdreven, weet ik sinds het optreden van Amy Winehouse in de HMH...
Het optreden van vanavond op het Leeds Festival is niet uitgezonden. Het aanstaande optreden op het Reading festival (zondag) wordt wél uitgezonden, diezelfde avond op BBC3.quote:Arctic Monkeys' Alex Turner and Miles Kane get orchestral at Leeds Festival
The Last Shadow Puppets played the Leeds Festival backed by a full orchestra tonight (August 22).
Suited and booted, Alex Turner and Miles Kane's outfit seemed slightly incongruous in front of the mud-stained NME/ Radio 1 Stage but the crowd, which spilled out of the tent, enthusiastically embracing the classy combo.
Opening with 'Calm Like You', the pair immediately kicked off a mass sing-a-long as they played tracks from their album, and several B-sides.
"You had a nice day so far?" Asked Turner to loud cheers as they kicked into LP title track 'The Age Of The Understatement' as the fans frantically clapped along with drummer, Simian Mobile Disco's James Ford.
Dropping B-side 'Gas Dance' as the first non-album track midway through, the band also included 'Hang The Cyst', which had the crowd again clapping along with its galloping rhythm, before returning to 'The Age Of The Understatement' tracks.
During 'Separate And Ever Deadly' the song got such an ovation mid-song from the crowd that the band stopped and then Kane said: "That's it, we're Kaiser Chiefs!"
With a chorus of boos following, Turner jokingly asked the crowd: "Are you booing because you don't like Kaiser Chiefs or because he said Kaiser Chiefs in a mick take way? Make your minds up." The pair then finished the song to an even bigger round of applause.
Following a sublime version of 'The Meeting Place', which showcased the orchestra's full range, The Last Shadow Puppets concluded the set with 'Standing Next To Me' and 'In My Room'.
"Let's have a round of applause for the orchestra," declared Turner, "And the brass!" added Kane.
"It's been an honour to play," concluded Kane. "This is only our third gig, so we thank you very much."
The Last Shadow Puppets played:
'Calm Like You'
'The Age Of The Understatement'
'Black Plant'
'Only The Truth'
'The Chamber'
'Gas Dance'
'My Mistake Were Made For You'
'Hang The Cyst'
'Separate And Ever Deadly'
'I Don't Like You Anymore'
'The Meeting Place'
'Standing Next To Me'
'In My Room'
is daar ook een stream van?quote:Op zondag 24 augustus 2008 21:29 schreef Aisumasen het volgende:
Rond middernacht wordt het optreden van TLSP op het Reading Festival uitgezonden op BBC3.
Je moet Lowlands nog doorstrepenquote:Op maandag 25 augustus 2008 01:05 schreef Aisumasen het volgende:
Wat een tease. Onder "the red button" (digitale TV) kun je meer van het optreden zien. Maar dat werkt natuurlijk niet in Nederland. En dan laten ze op het reguliere kanaal wel steeds die grappenmakers van Tenacious D uitgebreid zien...
edit: En zojuist werd 'Meeting Place' uitgezonden. Prachtige versie, inclusief volledig orkestraal uitro. Gelukkig zonder het corny ge-"da-de-da-de-daaaah" uit de akoestische versie. Het staat helemaal vol op het veld, er wordt veel meegezongen, en het publiek houdt zich heel netjes bij dit meer ingetogen nummer. Ik houd jullie op de hoogte. Ja hoor, nog een paar dagen vakantie
.
Lijkt me gaaf om deze band in L'Olympia te zien. Ben je speciaal voor TLSP naar Parijs gereisd?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 12:50 schreef toolhead het volgende:
heb ze gisteren in Parijs live gezien. Verslag hier.
Dit optreden had een met het L'Olympia-optreden vergelijkbare setlist, inclusief gastoptreden van Alison Mosshart. Hopelijk zien we dat optreden zo snel mogelijk terugquote:Op zondag 24 augustus 2008 00:42 schreef Aisumasen het volgende:
Aanstaande woensdag, één dag na het optreden in L'Olympia in Parijs, geven The Last Shadow Puppets een exclusief concert voor prijswinnaars in Parijs. Dit zal door Canal+ worden opgenomen en uitgezonden.
Très bienquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 16:44 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Hier nog 2 filmpjes:
Een geweldige versie van "In The Heat Of The Morning".
En "Hang The Cyst", wat zelfs al op dit filmpje geniaal live blijkt uit te pakken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2000 light years from home
quote:Op dinsdag 2 september 2008 02:51 schreef Merkie het volgende:IddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zou dat toen al een voorbode geweest zijn?
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |