Dus je keurt dit goed? Ziekquote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:00 schreef SHE het volgende:
Je moet ook met je poten van die ganzen afblijven.
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:03 schreef SHE het volgende:
Ik keur geweld op geen enkele manier goed. Niet tegen mensen, en zeker ook niet tegen dieren.
Beiden zitten fout.
Eigenlijk zouden ze 5 jaar geen faunabeheer moeten doen. Dan sta jezelf uiteindelijk met de bucks beesten in je achtertuin af te schieten.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:03 schreef SHE het volgende:
Ik keur geweld op geen enkele manier goed. Niet tegen mensen, en zeker ook niet tegen dieren.
Beiden zitten fout.
Mensen van het ALF dus wel, daar zit het probleemquote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:03 schreef SHE het volgende:
Beiden zitten fout.
Dieren hoog in het vaandel hebben, maar wel zeggen: "zelfs ganzen". En het idee om iemand huis in de brand steken geef je een tien? Want daar gaat het over in dit topic, dit topic gaat niet over de ganzen..quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:20 schreef SHE het volgende:
Ik heb een hekel aan extremisten. ALF is een extremistische beweging.
Een gevalletje, idee een 10, uitvoering een 1.
Jammer, want ik kan het wel waarderen dat er nog mensen zijn die zich zelfs om ganzen bekommeren.
Dat.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:00 schreef SHE het volgende:
Neequote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:48 schreef Tarabass het volgende:
[..]
En het idee om iemand huis in de brand steken geef je een tien?
maak ik hier uit op dat je dieren hoger aanslaat dan mensen? Marianne, ben jij het?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:03 schreef SHE het volgende:
Niet tegen mensen, en zeker ook niet tegen dieren.
Tuurlijk niet. Gewoon afschieten. Ze veroorzaken veel schade aan de natuur en landbouw.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:00 schreef SHE het volgende:
Mag ik dan wel wat toverdrank om ze te vangen.quote:
Hoger aanslaan? Wat ..op de kassa? Het WTC?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:55 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
maak ik hier uit op dat je dieren hoger aanslaat dan mensen? Marianne, ben jij het?
Natuurlijke selectie. Dat heeft altijd een goede reden.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:45 schreef Swetsenegger het volgende:
En als een te grote populatie van de ene soort door gebrek aan natuurlijke vijanden de ander bedreigt?
Het punt is juist dat er niets natuurlijks meer aan is. Waar ganzen schijten eten geen koeien. Alle koeien in Nederland maar uit laten sterven?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:48 schreef SHE het volgende:
[..]
Natuurlijke selectie. Dat heeft altijd een goede reden.
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:41 schreef SHE het volgende:
[..]
Hoger aanslaan? Wat ..op de kassa? Het WTC?
Als je net zo leest als dat je schrijft, kun je inderdaad zulke idiote conclusies trekken. Jij en Tara.
Ik ben alleen vóór het doden van dieren voor eigen consumptie. Andere redenen zijn voor mij niet legitiem en zullen dat ook nooit worden.
quote:aan·slaan2 (overgankelijk werkwoord; sloeg aan, heeft aangeslagen)
2 de waarde bepalen van
Tuurlijk niet. Als er teveel ganzen, kikkers, zwijnen, ja zelfs vosssen zijn dan moet je gewoon een deel van die populatie afknallen. Medogenloos het liefst.quote:Alle koeien in Nederland maar uit laten sterven?
Nee, er is niets natuurlijks meer aan als wij gaan bepalen welk dier, waar eet, met wie en wat.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het punt is juist dat er niets natuurlijks meer aan is. Waar ganzen schijten eten geen koeien. Alle koeien in Nederland maar uit laten sterven?
Nogmaals, Nederland heeft al eeuwen geen enkel natuurlijk plekje meer. Alles is gecultiveerd. Dat brengt ook verantwoordelijkheid met zich mee op basis van fauna beheer.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:54 schreef SHE het volgende:
[..]
Nee, er is niets natuurlijks meer aan als wij gaan bepalen welk dier, waar eet, met wie en wat.
De relevantie met dit topic ontgaat me volledig.quote:Sommige diersoorten sterven nu eenmaal uit. Of maak jij je nog steeds zorgen om de Dodo?
Och, ze leveren wel een belangrijk deel van onze dagelijkse voedselbehoefte.quote:Ik zou niet wakker liggen van het uitsterven van het koeienras.
Die zwemmen ook in grote aantallen rond in de noordzee inderdaad. Kan je nu niet eens gewoon binnen de scope van een topic blijven? Sowieso begrijp ik niet waarom je het leven van de ene diersoort op basis van blijkbaar subjectieve gronden belangrijker vind dan anderen, terwijl je bij faunabeheer op objectieve gronden opeens not done vind.quote:Wel lig ik wakker van het uitsterven van dolfijnen, van walvissen,
Nou... welke vogelsoorten zijn de laatste jaren zoal in Nederland uitgestorven door toedoen van mensen? Neem je ook even dan de aantallen mee die Nederland niet meer aan doen JUIST door een natuurlijker manier van flora en fauna beheer?quote:vogelsoorten en van meer leuk spul wat door toedoen van mensenhanden uitsterft,
Dat is een luxe die we ons in Nederland niet meer kunnen veroorloven.quote:Afblijven.
Nogal een understatement.quote:Ik begrijp dan ook wel dat dierenactivisten bloedlink worden van deze vorm van faunabeheer. Dat ze hiermee hun doel voorbij schieten is echter ontzettend tragisch.
Dat is nergens voor nodig daar hebben we ziektes en ondervoeding voorquote:Op zaterdag 28 juni 2008 09:55 schreef ouderejongere het volgende:
Er zijn bijna 7 miljard mensen op aarde, dat zijn er ook veel en veel te veel. Die ook maar gaan afschieten?
en die selectie verzorgt de mens nuquote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:48 schreef SHE het volgende:
[..]
Natuurlijke selectie. Dat heeft altijd een goede reden.
Natuurlijk, nikk, dat kan. Stuur een brief naar de minister ofzo.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:12 schreef nikk het volgende:
Kan er niet simpelweg een doodseskader worden opgericht om dat soort dierenterroristen uit te schakelen?
Het ALF en soortgelijke militante dierenactivistenclubjes zijn niet bijzonder geinteresseerd in de publieke opinie. Het zijn gewoon gelovigen op een heilige missie.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:23 schreef peaceman het volgende:
Beetje jammer dat deze activisten een verkeerde manier gebruiken om hun punt duidelijk te maken.
Als activist wil je 'het publiek' achter je hebben staan, lijkt mij, en je wilt ze niet tegen je in het harnas jagen. Door deze dwaze actie is dat nu precies wat er gebeurt!
dit dus met spandoeken had ik het ook dwazen gevonden maar had ik wel meer sympathie kunnen opbrengen.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:23 schreef peaceman het volgende:
Beetje jammer dat deze activisten een verkeerde manier gebruiken om hun punt duidelijk te maken.
Als activist wil je 'het publiek' achter je hebben staan, lijkt mij, en je wilt ze niet tegen je in het harnas jagen. Door deze dwaze actie is dat nu precies wat er gebeurt!
Het hoeft niet zo zeer via de overheid. Dat soort lui mag je van mij met vuur bestrijden. Vogelvrij verklaren bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:29 schreef lightbearer het volgende:
[..]
Natuurlijk, nikk, dat kan. Stuur een brief naar de minister ofzo.
Ook gelovigen met een missie hebben een achterban nodig, anders is het gedoemd op te houden te bestaan.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het ALF en soortgelijke militante dierenactivistenclubjes zijn niet bijzonder geinteresseerd in de publieke opinie. Het zijn gewoon gelovigen op een heilige missie.
precies. of een andere, ludieke, actie.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dit dus met spandoeken had ik het ook dwazen gevonden maar had ik wel meer sympathie kunnen opbrengen.
Weet je hoeveel schade die beesten kunnen aanrichten? In een land als Nederland kan je de natuur niet zijn vrije gang laten gaan, dan gaan de zwakkere soorten eraan. Helaas moet het "natuurlijk evenwicht" tegenwoordig kunstmatig in stand gehouden worden.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:20 schreef SHE het volgende:
Ik heb een hekel aan extremisten. ALF is een extremistische beweging.
Een gevalletje, idee een 10, uitvoering een 1.
Jammer, want ik kan het wel waarderen dat er nog mensen zijn die zich zelfs om ganzen bekommeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |