abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 juni 2008 @ 01:58:56 #1
189777 zagevent
what's in a name
pi_59746484

Commentaar overbodig lijkt me.
En de gewone man/vrouw maar ploeteren voor een hongerloon, maar dat bureaucratisch monster mag ongestoord in de vetpotten graaien. Alle schaamte voorbij.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 02:06:06 #2
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_59746553
Nou, prachtige journalistiek hoor, in de gang bij de lift Europarlementariėrs met zulke vooringenomenheid te lijf gaan....
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zaterdag 28 juni 2008 @ 02:11:27 #3
219792 Slaapkamermug-
negeren is geen voorruit zien
pi_59746612
mijn opa zei ooit al eens: een mof blijft een mof
- ik wil rapper worden, hoe doe ik dat zo snel mogelijk? - UIT EIGEN WERK, deel 5, 2004, door Steve T. Slaapkamermug. Mensen lekker kleineren, lekker de grond in trappen, hun plaats weer wijzen. Heeerrlijk!!!
  zaterdag 28 juni 2008 @ 02:26:27 #4
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_59746784
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 02:06 schreef Andromache het volgende:
Nou, prachtige journalistiek hoor, in de gang bij de lift Europarlementariėrs met zulke vooringenomenheid te lijf gaan....
Inderdaad, maar toch behoorlijk schokkend desalniettemin.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 28 juni 2008 @ 02:52:27 #5
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59746991
Tjonge best Vrij Post-bedtijdig
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zaterdag 28 juni 2008 @ 04:52:17 #6
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_59747449
Nee, de EU is goed, Nee de EU verspild geen geld. Het is allemaal goed voor de burger.. Jezus dat er nog mensen zijn die dit geloven.
mai pen rai
  zaterdag 28 juni 2008 @ 09:23:47 #7
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_59748069
99% van de politici zijn vieze parasieten.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_59748185
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 04:52 schreef niet_links het volgende:
Nee, de EU is goed, Nee de EU verspild geen geld. Het is allemaal goed voor de burger.. Jezus dat er nog mensen zijn die dit geloven.
ja hoor , ik heb ambtenaren in de familie die dit geloven..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 28 juni 2008 @ 16:58:28 #9
189777 zagevent
what's in a name
pi_59755874
quote:
Dus jij vindt het allemaal wel goed wat die parlementarieėrs daar doen soms?
pi_59756730
quote:
Ga toch weg man.
quote:
Het Europees Parlement is de direct gekozen volksvertegenwoordiging van de Europese Unie. Het is het enige instituut van de EU dat direct door de burgers wordt gekozen; hiervoor vinden één keer per vijf jaar de Europese verkiezingen plaats in de diverse lidstaten.

Het Europees Parlement stelt samen met de Raad van Ministers Europese wetgeving op. De Medebeslissingsprocedure die sinds het Verdrag van Maastricht is ingevoerd, en die op steeds meer beleidsterreinen van toepassing is, betekent dat het grootste deel van de Europese Verordeningen en Richtlijnen alleen na bemoeienis en met toestemming van het Europees Parlement tot stand kan komen. Tevens houdt het Parlement toezicht op de besteding van de Europese begrotingsmiddelen, moet het de toetreding van nieuwe lidstaten tot de Europese Unie goedkeuren en spant het zich in voor de bevordering van de mensenrechten en de democratie buiten de EU. Het Parlement kan de benoeming van een nieuwe voorzitter van de Europese Commissie ongedaan maken en ook de hele Commissie naar huis sturen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Europees_parlement

Als mensen met zulke functies zulke shit uithalen maakt het geen ene fuck uit hoe ze worden gepakt. En in dat filmpje word nog gezegt dat ze in de hal gewoon mogen filmen, dat is blijkbaar hun recht. Dat ze dan er toch nog uit worden gezet (iets wat als ik de narrator van het filmpje mag geloven niet mag) slaat al helemaal nergens op.
Die parlementariėrs weten zo te zien zelf ook wel dat ze fout zitten anders zouden ze niet zo vluchten voor de camera als die ene chick dat deed.

Maar ja, we weten dit nu. En wat word er aangedaan? NIETS. Hehehehe
  zaterdag 28 juni 2008 @ 18:57:32 #11
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_59758128
moet de gemiddelde niet-ambtenaar eens proberen te flikken, van vrijdag af weekendje weg houden, en toch vrijdag intekenen zodat je betaalt krijgt.

Sowieso schaamteloos om onafhankelijke journalisten de deur te wijzen daar waar ze legaal opnames maken.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  zaterdag 28 juni 2008 @ 20:20:30 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_59759784
Diezelfde roofnazi's willen nu zogenaamde "Truck runs" verbieden. Bij deze Truckruns worden geestelijk gehandicapten één dagje per jaar rondgereden in vrachtauto's om deze mensen een verzetje te gunnen.
Enkel het woord 'verzetje' wekte waarschijnlijk in de ogen van de parlementariers genoeg vrees op om het Radikal en Total te verbieden.

EU!
The End Times are wild
pi_59760347
En wat nou zo 'aardig' aan dit nieuws is, hier blijkt dus maar weer eens dat er dus te weinig aan gedaan is, men kan nog steeds de boel belazeren. ik kan mij die reportages nog wel herinneren, uit het NRC 3 JUNI 1999: "Het verhaal dat Europarlementariėrs sjoemelen met onkostenvergoedingen doet al jaren de ronde, maar werd eind 1996 gestaafd door een cameraploeg van de Britse televisiezender ITV. De beelden, gemaakt met een verborgen camera, laten Europarlementariėrs zien die op een doorsnee vrijdagmorgen de presentielijst tekenen, en zich vervolgens haasten richting treinstation van Straatsburg."

En in februari 2004, de Volkskrant: "Europarlementsleden ontkennen misbruik vergoedingen ANP
"Daarmee reageert het CDA op een onderzoek van het Radio 1-Journaal vrijdagmorgen. Daaruit blijkt dat in het jaar 2002 slechts dertien van de 31 Nederlandse europarlementariėrs geld hebben teruggestort. Alle fracties hebben kort na de verkiezingen in 1999 vrijwillig een gedragscode ondertekend om het teveel aan ontvangsten in de kas van het parlement af te staan."

Het zal door sommigen best wel netjes geregeld zijn maar de indruk is nog steeds dat er te makkelijk met gelden van Europeanen wordt omgesprongen, en dan ben ik nog heel mild...
pi_59763437
quote:
Anders mis je even COMPLEET de hele boodschap van het filmpje

Mensen die op die manier met gemeenschapsgeld om moeten gaan zijn gewoon corrupt en worden wat mij betreft op staande voet ontslagen.
pi_59763607
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 20:20 schreef LXIV het volgende:
Diezelfde roofnazi's willen nu zogenaamde "Truck runs" verbieden. Bij deze Truckruns worden geestelijk gehandicapten één dagje per jaar rondgereden in vrachtauto's om deze mensen een verzetje te gunnen.
Enkel het woord 'verzetje' wekte waarschijnlijk in de ogen van de parlementariers genoeg vrees op om het Radikal en Total te verbieden.

EU!
en dan vragen ze zich af waarom we zo graag Nee stemmen..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_59763806
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 23:29 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Mensen die op die manier met gemeenschapsgeld om moeten gaan zijn gewoon corrupt en worden wat mij betreft op staande voet ontslagen.
Eensch, wij moeten juist blij zijn dat journalisten zulke misstanden aan de kaak stellen, alleen zó komt het belasting betalende stemvee te weten wįt er met de centen gebeurd. Die controlerende functie binnen de EU is nog steeds ver te zoeken, iets wat tegenwoordig ook ons parlement betreft. Veel kamervragen als er weer eens bakken met geld naar semi-overheids-instanties gaan waarvan de bestuurders nog meer verdienen als de premier, door de pers ontdekt maar het iedereen in Den Haag heeft daar de cijfers van, alleen doet niemand de bek open. Hou de journo's in ere!
  zaterdag 28 juni 2008 @ 23:52:59 #17
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_59763830
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 20:20 schreef LXIV het volgende:

EU!
Het verbieden van truck runs was geen doel op zich hoor
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_59764534
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 23:38 schreef kawotski het volgende:

[..]

en dan vragen ze zich af waarom we zo graag Nee stemmen..
En dan stemmen we NEE en dan is dat een ramp, "oh jee, wat nu??"... en dan wordt gezegd: "nee maar die grondwet is goed voor jullie allemaal, dus we gaan nog een referendum houden en dan zeggen jullie wel JA, okay?" En dan zeggen er weer landen NEE en dan zeggen ze: ja maar we gaan het toch lekker doordrukken hoor, want we hebben geen zin om weer te vergaderen!

En ondertussen lekker graaien, en onkostenvergoedingen misbruiken, en fucking corrupt zijn.... OP ONZE KOSTEN!!

Dood aan Europa.
pi_59766228
Een van de belangrijkste redenen voor dit soort ellende is dat we geen fatsoenlijke grondwet hebben voor de EU. En die gaan we ook niet krijgen omdat het domme volk niet kan begrijpen dat als je een organisatie zonder goede structuur neerzet je er ook nooit effectieve controle over krijgt.

Voor de rest levert de EU ons inderdaad heel veel op. Zelfs als het hele EU-budget over de balk werd gesmeten, dan waren de resultaten voor onze economie nog altijd zo groot dat we alleen al om die reden EU-lid zouden moeten zijn.
  zondag 29 juni 2008 @ 03:33:52 #20
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_59766656
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 23:29 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Die boodschap is prima, en die onderschrijf ik ook, zakkenvullen binnen het EP is absoluut not done. Maar er zijn heel wat betere en sjiekere manieren om dit te brengen dan dit soort guerrillatechnieken. Heet die gast misschien Willibrord?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zondag 29 juni 2008 @ 05:34:33 #21
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_59767094
quote:
Op zondag 29 juni 2008 02:18 schreef HiZ het volgende:
Een van de belangrijkste redenen voor dit soort ellende is dat we geen fatsoenlijke grondwet hebben voor de EU. En die gaan we ook niet krijgen omdat het domme volk niet kan begrijpen dat als je een organisatie zonder goede structuur neerzet je er ook nooit effectieve controle over krijgt.

Voor de rest levert de EU ons inderdaad heel veel op. Zelfs als het hele EU-budget over de balk werd gesmeten, dan waren de resultaten voor onze economie nog altijd zo groot dat we alleen al om die reden EU-lid zouden moeten zijn.
Ik vind dat een hele mooie stelling, maar wat voor bewijzen heb je ervoor ?. Met wat verdragen kan je ook een hoop regelen hoor en die kosten niet zoveel. Overigens heb ik vroeger voor een effecten huis gewerkt en was ik super bli met de euro. Dat maakte dingen stukke makkelijker. Ik heb dus heus wel voordelen gezien (maar goed nu blijkt ook dat de gulden niet goed gewaardeerd was).
mai pen rai
  zondag 29 juni 2008 @ 10:06:16 #22
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_59767927
quote:
Op zondag 29 juni 2008 02:18 schreef HiZ het volgende:
Een van de belangrijkste redenen voor dit soort ellende is dat we geen fatsoenlijke grondwet hebben voor de EU.
Onzin. Dit is iets wat met waarden te maken heeft. Een grondwet garandeert geen waarden, het legt hooguit normen op, en het is nog altijd zo dat de norm uit de waarde volgt en niet andersom.
pi_59768949
Het wordt tijd voor een grondige herstructurering van de E.U. om eens wat duidelijkheid te te scheppen. Ik ben een simpele boerenlul maar wat is erop tegen om per land 10 afgevaardigden te hebben die door de mensen uit dat betreffende land rechtstreeks gekozen worden. Vervolgens dient ook dat idiote verhuis tussen Brussel en Straatsburg afgeschaft te worden en wordt er alleen nog maar Engels gesproken in het Europese parlement. Dan zou het allemaal al een stuk transparanter zijn. Maarja, dat is toch niet wat de E.U. wil blijkbaar.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_59770055
quote:
Op zondag 29 juni 2008 05:34 schreef niet_links het volgende:

[..]

Ik vind dat een hele mooie stelling, maar wat voor bewijzen heb je ervoor ?. Met wat verdragen kan je ook een hoop regelen hoor en die kosten niet zoveel. Overigens heb ik vroeger voor een effecten huis gewerkt en was ik super bli met de euro. Dat maakte dingen stukke makkelijker. Ik heb dus heus wel voordelen gezien (maar goed nu blijkt ook dat de gulden niet goed gewaardeerd was).
Om maar even in de te gaan op dat laatste argument; de gulden was al decennia 'ondergewaardeerd'. Wat het gevolg was van een keuze van de Nederlandse overheid om de gulden kunstmatig laag te houden ten opzichte van de Duitse Mark. Het werd niet opportuun geacht om dat aan de vooravond van de euro plotseling allemaal ongedaan te maken. Logisch ook, want die onderwaardering zou onder het 'euro-regime' sowieso wel worden rechtgetrokken, met heel wat minder risico's voor de Nederlandse economie dan een plotselinge revaluatie van de gulden met 10%.

Dat je met verdragen een heleboel kunt regelen is juist, en dat is nu juist wat de EU is; een hele verzameling verdragen. Maar ook verdragen moeten worden uitgevoerd, en vanzelf gaat dat niet in een groep van landen die zwaar van formaat verschillen. Als je wil weten hoe de EU zou werken zonder EC en centrale rechtspraak, hoef je alleen maar naar de WTO te kijken. De grote jongens daar (VS en US) doen daar feitelijk met de regels wat ze willen. Een andere kant om naar de kijken is de NAFTA, waar het bijna juister zou zijn om het de USAFTA te noemen, omdat dat het enige lid is dat echt iets in te brengen heeft in de besluitvorming. Zeker voor een land als Nederland is het heel belangrijk dat de verdragen goed functioneren.
Een voorbeeld van waarom we het niet zomaar bij 'verdragen alleen' kunnen laten; zonder de EC en het Europese Hof van Justitie (Luxemburg) zou Heineken vandaag de dag nog altijd geen bier kunnen exporteren naar Duitsland.

Dan kun je nog altijd legitiem de vraag stellen of de EU dan ook nog een politieke component moet hebben. Ik vind van wel, eurosceptici vinden van niet. Dat zijn allebei legitieme posities lijkt mij. Alleen komt het op mij een beetje raar over dat de eurosceptici hun kritiek steeds baseren op het tekortschieten van de EU op punten waar de EU onder de huidige verdragen helemaal niks aan kan verbeteren.

Bijvoorbeeld; de EU is ondemocratisch. Nou ga ik eventjes voorbij aan de kwestie dat die alleen al niet kan kloppen omdat de besluiten misschien wel 'in Brussel' worden genomen, maar niet 'door Brussel'. Maar daarnaast; als de EU geen federatie is, en de meerderheid van de burgers geen federatie wil (wat de eurosceptici allemaal roepen), dan zou het invoeren van meer democratie op EU-niveau volkomen ongewenst zijn. Namelijk, een democratisch gekozen parlement en/of regering hebben een EU-mandaat, een mandaat dat automatisch boven het kleinere mandaat van de lidstaat gaat. Je schakelt dan de nationale soevereiniteit uit door (stiekum) een EU-soevereiniteit te veronderstellen. En dat is dus precies niet wat het verdrag van Lissabon doet.

[ Bericht 3% gewijzigd door HiZ op 29-06-2008 12:53:27 ]
pi_59770940
quote:
Op zondag 29 juni 2008 03:33 schreef Andromache het volgende:

[..]

Die boodschap is prima, en die onderschrijf ik ook, zakkenvullen binnen het EP is absoluut not done. Maar er zijn heel wat betere en sjiekere manieren om dit te brengen dan dit soort guerrillatechnieken. Heet die gast misschien Willibrord?
Noem eens wat betere en sjiekere manieren dan? Ik denk eerlijkgezegd dat dit de beste methode is want de gezichtsuitdrukking en vluchtgedrag van die politici geven perfect de essentie achter het probleem aan. Als je dat op een eerlijke manier probeert te doen krijg je alleen het gebruikelijke ontwijk gedrag van een politicus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')