Inderdaad, maar toch behoorlijk schokkend desalniettemin.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 02:06 schreef Andromache het volgende:
Nou, prachtige journalistiek hoor, in de gang bij de lift Europarlementariėrs met zulke vooringenomenheid te lijf gaan....
ja hoor , ik heb ambtenaren in de familie die dit geloven..quote:Op zaterdag 28 juni 2008 04:52 schreef niet_links het volgende:
Nee, de EU is goed, Nee de EU verspild geen geld. Het is allemaal goed voor de burger.. Jezus dat er nog mensen zijn die dit geloven.
Dus jij vindt het allemaal wel goed wat die parlementarieėrs daar doen soms?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 02:06 schreef Andromache het volgende:
Nou, prachtige journalistiek hoor, in de gang bij de lift Europarlementariėrs met zulke vooringenomenheid te lijf gaan....
Ga toch weg man.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 02:06 schreef Andromache het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Europees_parlementquote:Het Europees Parlement is de direct gekozen volksvertegenwoordiging van de Europese Unie. Het is het enige instituut van de EU dat direct door de burgers wordt gekozen; hiervoor vinden één keer per vijf jaar de Europese verkiezingen plaats in de diverse lidstaten.
Het Europees Parlement stelt samen met de Raad van Ministers Europese wetgeving op. De Medebeslissingsprocedure die sinds het Verdrag van Maastricht is ingevoerd, en die op steeds meer beleidsterreinen van toepassing is, betekent dat het grootste deel van de Europese Verordeningen en Richtlijnen alleen na bemoeienis en met toestemming van het Europees Parlement tot stand kan komen. Tevens houdt het Parlement toezicht op de besteding van de Europese begrotingsmiddelen, moet het de toetreding van nieuwe lidstaten tot de Europese Unie goedkeuren en spant het zich in voor de bevordering van de mensenrechten en de democratie buiten de EU. Het Parlement kan de benoeming van een nieuwe voorzitter van de Europese Commissie ongedaan maken en ook de hele Commissie naar huis sturen.
Anders mis je even COMPLEET de hele boodschap van het filmpjequote:Op zaterdag 28 juni 2008 02:06 schreef Andromache het volgende:
en dan vragen ze zich af waarom we zo graag Nee stemmen..quote:Op zaterdag 28 juni 2008 20:20 schreef LXIV het volgende:
Diezelfde roofnazi's willen nu zogenaamde "Truck runs" verbieden. Bij deze Truckruns worden geestelijk gehandicapten één dagje per jaar rondgereden in vrachtauto's om deze mensen een verzetje te gunnen.
Enkel het woord 'verzetje' wekte waarschijnlijk in de ogen van de parlementariers genoeg vrees op om het Radikal en Total te verbieden.
EU!
Eensch, wij moeten juist blij zijn dat journalisten zulke misstanden aan de kaak stellen, alleen zó komt het belasting betalende stemvee te weten wįt er met de centen gebeurd. Die controlerende functie binnen de EU is nog steeds ver te zoeken, iets wat tegenwoordig ook ons parlement betreft. Veel kamervragen als er weer eens bakken met geld naar semi-overheids-instanties gaan waarvan de bestuurders nog meer verdienen als de premier, door de pers ontdekt maar het iedereen in Den Haag heeft daar de cijfers van, alleen doet niemand de bek open. Hou de journo's in ere!quote:Op zaterdag 28 juni 2008 23:29 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Anders mis je even COMPLEET de hele boodschap van het filmpje
Mensen die op die manier met gemeenschapsgeld om moeten gaan zijn gewoon corrupt en worden wat mij betreft op staande voet ontslagen.
Het verbieden van truck runs was geen doel op zich hoorquote:Op zaterdag 28 juni 2008 20:20 schreef LXIV het volgende:
Diezelfde roofnazi's willen nu zogenaamde "Truck runs" verbieden. Bij deze Truckruns worden geestelijk gehandicapten één dagje per jaar rondgereden in vrachtauto's om deze mensen een verzetje te gunnen.
Enkel het woord 'verzetje' wekte waarschijnlijk in de ogen van de parlementariers genoeg vrees op om het Radikal en Total te verbieden.
EU!
En dan stemmen we NEE en dan is dat een ramp, "oh jee, wat nu??"... en dan wordt gezegd: "nee maar die grondwet is goed voor jullie allemaal, dus we gaan nog een referendum houden en dan zeggen jullie wel JA, okay?" En dan zeggen er weer landen NEE en dan zeggen ze: ja maar we gaan het toch lekker doordrukken hoor, want we hebben geen zin om weer te vergaderen!quote:Op zaterdag 28 juni 2008 23:38 schreef kawotski het volgende:
[..]
en dan vragen ze zich af waarom we zo graag Nee stemmen..
Die boodschap is prima, en die onderschrijf ik ook, zakkenvullen binnen het EP is absoluut not done. Maar er zijn heel wat betere en sjiekere manieren om dit te brengen dan dit soort guerrillatechnieken. Heet die gast misschien Willibrord?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 23:29 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Anders mis je even COMPLEET de hele boodschap van het filmpje
Mensen die op die manier met gemeenschapsgeld om moeten gaan zijn gewoon corrupt en worden wat mij betreft op staande voet ontslagen.
Ik vind dat een hele mooie stelling, maar wat voor bewijzen heb je ervoor ?. Met wat verdragen kan je ook een hoop regelen hoor en die kosten niet zoveel. Overigens heb ik vroeger voor een effecten huis gewerkt en was ik super bli met de euro. Dat maakte dingen stukke makkelijker. Ik heb dus heus wel voordelen gezien (maar goed nu blijkt ook dat de gulden niet goed gewaardeerd was).quote:Op zondag 29 juni 2008 02:18 schreef HiZ het volgende:
Een van de belangrijkste redenen voor dit soort ellende is dat we geen fatsoenlijke grondwet hebben voor de EU. En die gaan we ook niet krijgen omdat het domme volk niet kan begrijpen dat als je een organisatie zonder goede structuur neerzet je er ook nooit effectieve controle over krijgt.
Voor de rest levert de EU ons inderdaad heel veel op. Zelfs als het hele EU-budget over de balk werd gesmeten, dan waren de resultaten voor onze economie nog altijd zo groot dat we alleen al om die reden EU-lid zouden moeten zijn.
Onzin. Dit is iets wat met waarden te maken heeft. Een grondwet garandeert geen waarden, het legt hooguit normen op, en het is nog altijd zo dat de norm uit de waarde volgt en niet andersom.quote:Op zondag 29 juni 2008 02:18 schreef HiZ het volgende:
Een van de belangrijkste redenen voor dit soort ellende is dat we geen fatsoenlijke grondwet hebben voor de EU.
Om maar even in de te gaan op dat laatste argument; de gulden was al decennia 'ondergewaardeerd'. Wat het gevolg was van een keuze van de Nederlandse overheid om de gulden kunstmatig laag te houden ten opzichte van de Duitse Mark. Het werd niet opportuun geacht om dat aan de vooravond van de euro plotseling allemaal ongedaan te maken. Logisch ook, want die onderwaardering zou onder het 'euro-regime' sowieso wel worden rechtgetrokken, met heel wat minder risico's voor de Nederlandse economie dan een plotselinge revaluatie van de gulden met 10%.quote:Op zondag 29 juni 2008 05:34 schreef niet_links het volgende:
[..]
Ik vind dat een hele mooie stelling, maar wat voor bewijzen heb je ervoor ?. Met wat verdragen kan je ook een hoop regelen hoor en die kosten niet zoveel. Overigens heb ik vroeger voor een effecten huis gewerkt en was ik super bli met de euro. Dat maakte dingen stukke makkelijker. Ik heb dus heus wel voordelen gezien (maar goed nu blijkt ook dat de gulden niet goed gewaardeerd was).
Noem eens wat betere en sjiekere manieren dan? Ik denk eerlijkgezegd dat dit de beste methode is want de gezichtsuitdrukking en vluchtgedrag van die politici geven perfect de essentie achter het probleem aan. Als je dat op een eerlijke manier probeert te doen krijg je alleen het gebruikelijke ontwijk gedrag van een politicus.quote:Op zondag 29 juni 2008 03:33 schreef Andromache het volgende:
[..]
Die boodschap is prima, en die onderschrijf ik ook, zakkenvullen binnen het EP is absoluut not done. Maar er zijn heel wat betere en sjiekere manieren om dit te brengen dan dit soort guerrillatechnieken. Heet die gast misschien Willibrord?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |