Fusion-icon heeft 't 'm gedaan! Dank, nu heb ik het tofste bureaublad ter Wereld.quote:Op zaterdag 13 september 2008 22:21 schreef Visitor.Q het volgende:
Probeer eens het installeren van fusion-icon. Dit installeert een programma dat zich in je systemtray manifesteert en waarmee je kunt switchen tussen window managers (compiz/metacity) en tussen window decorators (GTK/emerald). Installeer daarnaast pakket emerald en/of emerald theme manager en het zou moeten werken als je via dat icoontje switched naar emerald.
Misschien dat je computer/grafische kaart niet alle functies van emerald ondersteund. Bijvoorbeeld, kijk eens of de plugin 'reflections' uitgeschakeld staat. Deze werkt vnml met je window decorator en is bij mij (op een intel grafische kaart) minder stabiel.
Screeniequote:Op woensdag 17 september 2008 20:09 schreef pfaf het volgende:
[..]
Fusion-icon heeft 't 'm gedaan! Dank, nu heb ik het tofste bureaublad ter Wereld.
1 2 3 4 | kill -9 `ps -ef | grep eggdrop | grep -v grep | awk '{print $2}'` /usr/bin/eggdrop exit |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 | start_bot() { su - supybot -c "/usr/bin/supybot -d /home/supybot/$1.conf" return $? } debug_bot() { stop_bot $1 su - supybot -c "/usr/bin/supybot --debug -d /home/supybot/$1.conf" return $? } status_bot() { _status_bot $1 echo "supybot $1 is running with PID $PID" } _status_bot() { PID=`ps -ef | grep supybot | grep $1 | awk '{print $2}'` } # Stop all or one particular bot stop_bot() { [ -z "$1" ] && pkill supybot && return $? _status_bot $1 [ -n "$PID" ] && kill $PID && return } restart_bot() { stop_bot $1 sleep 2 start_bot $1 } control_bot() { case "$1" in start|stop|status|restart|debug) ${1}_bot $2 ;; *) echo "Usage: `basename $0` <start|stop|restart|status|debug>" ;; esac } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | #!/bin/bash # get eggdrop PID PID=`cat ~/pid.Koekepeer` # kill eggdrop kill -9 $PID echo "Eggdrop destroyed" # launch eggdrop /usr/bin/eggdrop /home/martijn/eggdrop.conf echo "Eggdrop launched" exit |
quote:Op donderdag 18 september 2008 16:15 schreef Tijn het volgende:
Bedankt slakkie :)
Ik snap nog steeds niet waarom m'n scriptje niet werkte, maar ik heb ondertussen ook verder zitten prutsen en kwam erachter dat het PID van m'n eggdrop gewoon in een file zit (pid.Koekepeer, want de bot heet Koekepeer).
Nu heb ik het volgende gemaakt:
[ code verwijderd ]
En dat werkt wel :)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | PID_FILE=$HOME/pid.Koekepeer # Check if pid file is present if [ -e "$PID_FILE" ] ; then PID=$(cat "$PID_FILE") # Friendly kill kill $PID sleep 2 # Check if process still exists, and kill if it does [ "$(ps -p $PID -o comm= )" ] && kill -9 $PID echo "Eggdrop destroyed" fi # launch eggdrop /usr/bin/eggdrop $HOME/eggdrop.conf RC=$? if [ $RC -eq 0 ] ; then echo "Eggdrop launched" else echo "Problems launching eggdrop.." fi exit $RC |
Een friendly kill is het proces vriendelijk doch dringend vragen om te sterven. Meestal doen ze dat ook gewoon.quote:Op donderdag 18 september 2008 16:44 schreef Tijn het volgende:
Bedankt slakkie
Wat is het voordeel van een friendly kill?
Een friendly kill kan het programma opvangen: ‘Hee, ik word gekilled!’ snel data opslaan, buffers flushen en dan afsluiten. Een kill -9 kent echter geen uitstel.Dan is het programma weg en kunnen eventuele geopende bestanden niet weggeschreven worden.quote:Op donderdag 18 september 2008 16:44 schreef Tijn het volgende:
Bedankt slakkie
Wat is het voordeel van een friendly kill?
Whehe. Valt wel mee hoor, maar Emerald maakt het wel af, zonder blijft het zo standaard/Clearlooks-achtig..quote:
Heb je wel de desktop-versie gedownload? Je zou dan als het goed is bij een grafische desktop uit moeten komen, niet bij een commandline.quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:40 schreef jakkop het volgende:
Maar bij ubuntu kwam ik vervolgens in een commandscreen waar ik de ballen niet van begreep.
1 |
1 |
Nee, even vanaf cd'tje draaien. Heb je alles mooi grafisch ook enzo.quote:Op dinsdag 23 september 2008 10:45 schreef jakkop het volgende:
Ja die heb ik. Om precies te zijn: ubuntu-8.04.1-desktop-i386. Maar in principe moet het dus wel kunnen dat ik de .iso laad vanaf de pc, ipv van branden?
Deze had ik gemist, als het nog zin heeft. De regel:quote:Op dinsdag 23 september 2008 11:31 schreef pfaf het volgende:
En dan ook nog een newbie-vraag van mijn kant:
Ik heb aan m'n .bashrc file een lijn moeten toevoegen om de binaries van een programma te kunnen gebruiken:
[ code verwijderd ]
Nu kan ik dit programma wel gebruiken als ik als gewone user de commando's draai, maar als superuser kent m'n shell ze niet.
Als ik m'n .bashrc file opnieuw laad geeft 'tie terug dat /root/programma/<blabla> niet gevonden kan worden. Logisch eigenlijk, aangezien het programma in /home/berry/programma staat.
Wijzigen van de root/.bashrc door het toevoegen van
[ code verwijderd ]
werkt niet, omdat er via de home/berry/programma/etc/bashrc alsnog naar de root verwezen wordt. deze bashrc-file wijzigen wordt me echter iets te gortig, daar ik weinig begrijp van wat er in staat...
Heeft een van jullie misschien een idee over hoe ik dit moet oplossen?
1 |
1 |
Iets gaat er inderdaad hard mis als een programma erop staat buiten je home dir te schrijven.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 08:59 schreef pfaf het volgende:
Bedankt voor de uitleg.
Ik moest het als Root draaien, omdat sommige andere programma's dan weer niet draaiden wegens schrijfrechten. Erg ingewikkeld allemaal en volgens mij kan ik beter eens een clean install over m'n pc gooien.
De naam, zie ook de example, daar is de PACKAGE 'vino'.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:02 schreef G.Fawkes het volgende:
https://wiki.ubuntu.com/U(...)hlight=%28debdiff%29
Bij installatie debdiff moet ik PACKAGE vervangen door naam of door path ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |