quote:
Er staan een nieuwe, maar òf men kan hem niet vinden, òf men is lekker met vakantie.quote:Op maandag 7 juli 2008 01:30 schreef SpiekerJozef het volgende:...Sorry was ff afwezig maar ik zie dat het punt al hebt gekregen.
quote:Ik ben met vakantie, tot over dik 4 weken
"De Waterkamer" in Apeldoorn.quote:Op maandag 7 juli 2008 19:35 schreef Maizena het volgende:
Ja...veel plezier![]()
De nieuwe: waar en één naam voor het hele blok![]()
[ afbeelding ]
Is goed...quote:
quote:Op woensdag 9 juli 2008 15:53 schreef Maizena het volgende:
Huis of Slot Oldenaller, in het buurtschap Diermen tussen Nijkerk en Putten.
Ongeveer 4 km ten noorden van Nijkerk, links van de weg naar Putten.
Geschiedenis Al sinds de middeleeuwen is er sprake van een kasteel Oldenaller, dat samen met de boerderij Aller bezit was van het geslacht Van Aller. De oorspronkelijke gebouwen bestaan niet meer, maar in 1655 liet Johan van Wijnbergen het huidige kasteel Oldenaller bouwen,wellicht volgens ontwerp van Jacob van Campen, bouwmeester van het Amsterdamse stadhuis.
[ afbeelding ]
Helemaal goedquote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:32 schreef Vandaag... het volgende:
Kasteel Schaesberg tussen de kern Schaesberg van de gemeente Landgraaf en Heerlen
De gemeente Schaesberg kocht het kasteel in 1949 voor een bedrag van F 97,50 aan. In de voorwaarden van het koopcontract stond o.a. dat de gemeente het de ruïne in haar huidige toestand moest houden en tegen verder te behoeden, totdat tot eventuele herbouw van het kasteel zou worden overgaan.
Deze werkzaamheden zijn nooit uitgevoerd omdat de burgemeester van Banning vertrok naar de gemeente Geleen en architect Ramakers ziek werd. Het verval van de ruïne ging dan ook onverminderd voort.
Het staat er nu zo bij:![]()
[ afbeelding ]
goed!quote:Op zaterdag 12 juli 2008 21:00 schreef Maizena het volgende:
Fort Penserdijk aan de Peltserdijk onder Brielle.
Scoutinggroep Bas 't Hart
[ afbeelding ]
Is goedquote:Op maandag 14 juli 2008 12:00 schreef Vandaag... het volgende:
Landgoed de Eese, ten westen van het dorp Havelte te Overijssel
tinypic doet het niet maar hier vindt je wat plaatjes van het zogenaamde Hoge Huis van de Eese, de overblijfselen van een slot, dat eens op het landgoed stond. Het kasteeltje is onlangs gerestaureerd en staat op een lemen terp. Bij de terp zijn tuinen te vinden, waaronder de galgentuin, waar vroeger recht werd gesproken en vonnissen voltrokken toen er nog sprake was van een zelfstandige heerlijkheid.
Die dan!quote:Veel mensen kennen kasteel Staverden als 'het kasteel met de witte pauwen'.
Goed, met de pauwen idd.quote:Op maandag 14 juli 2008 14:20 schreef JDude het volgende:
Het is kasteel Staverden bij Ermelo, en daar zitten vleermuiskolonieswitte pauwen.
Ik heb daar toen ik nog als koerier werkte eens een pakketje afgeleverd. Daar herkende ik het binnenplaatsje/pleintje nog vanquote:
Helemaal goedquote:Op maandag 14 juli 2008 18:23 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Kasteel Hoensbroek volgens mij, er stond voor het huidige kasteel op dezelfde plek een motte-burcht
Het blijft Nederland hequote:Op dinsdag 15 juli 2008 00:51 schreef Maizena het volgende:
Natte boel weer...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |