abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59820964
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat impliceert de post waarop ik reageer wel degelijk. Daar staat een verhaaltje over hoe een prijs tot stand komt en vervolgens als conclusie dat een IPod altijd beter is dan een zeer goedkope MP3 speler.
Nee, nee, dat bedoel ik helemaal niet. Ik probeerde niet te zeggen dat een duur product per definitie "beter" is dan een goedkoper product, maar dat het niet zo is dat een fabrikant met een gevestigde naam (Apple, Nike, etc) slechte kwaliteit (tegen een hoge prijs) levert alleen omdat zij toch al een gevestigde naam hebben.

En wat de TS hierboven zegt ben ik het ook mee eens.
  Moderator dinsdag 1 juli 2008 @ 15:54:15 #77
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_59820989
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:12 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

DIT ROEPT OOK NIEMAND!
je impliceert niet dat een duurder product altijd beter is maar wel dat een goedkoper product altijd slechter is, en dat is dus hetzelfde
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 1 juli 2008 @ 15:56:36 #78
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_59821053
Nog een praktijk voorbeeld ik heb een koptelefoon van het merk Grado a ¤100,- in de meeste reviews wordt deze beter aangeschreven als een senheizer van ¤340,- dan kun je mij moeilijk zeggen dat je niet betaald voor het merkje.

Grado is een kleine onderneming uit brooklyn en zelfs een kleine onderneming kan het goedkoper leveren terwijl zenheizer waarschijnlijk voordeel kan halen uit massa productie
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_59821102
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

je impliceert niet dat een duurder product altijd beter is maar wel dat een goedkoper product altijd slechter is, en dat is dus hetzelfde
Nee, hij zegt niet dat een duurder product altijd beter is, maar dan een beter product altijd duurder is.
  Moderator dinsdag 1 juli 2008 @ 15:58:58 #80
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_59821115
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:58 schreef dottinator het volgende:

[..]

Nee, hij zegt niet dat een duurder product altijd beter is, maar dan een beter product altijd duurder is.
Zie 1 post hoger en een paar posten hoger waar hij het over creative heeft, gaat dus niet op.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_59821145
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:52 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

je hebt een vogel mus verhaal
een mus is een vogel
maar een vogel hoeft geen mus te zijn.

dus een artikel van een merk als creative voor 120 euro kan in principe even goed zijn als een ipod van 150 euro. maar dat zijn eigenlijk 2 verschillende producten

echter kan de ipod clone van de aldi voor 50 euro kwalitatief nooit in de buurt komen van de ipod

Dus niet alles wat duurder is is beter, maar kwalitatief goede producten zijn nooit het goedkoopst
Je gaat ten eerste nog steeds voorbij aan de subjectieve interpretatie van 'beter'. Zoals ik al eerder aangaf is dat geen eendimensionaal objectief kwantificeerbaar begrip.
Maar nog steeds zeg je dat goedkoper, hoewel het nu al veranderd is naar een stuk goedkoper, hier een absolute maatstaf is voor beter.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 1 juli 2008 @ 16:07:59 #82
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59821321
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Nog een praktijk voorbeeld ik heb een koptelefoon van het merk Grado a ¤100,- in de meeste reviews wordt deze beter aangeschreven als een senheizer van ¤340,- dan kun je mij moeilijk zeggen dat je niet betaald voor het merkje.

Grado is een kleine onderneming uit brooklyn en zelfs een kleine onderneming kan het goedkoper leveren terwijl zenheizer waarschijnlijk voordeel kan halen uit massa productie
tuurlijk betaal je voor het merkje.

je hebt je kosten van het materiaal
kosten voor de ontwikkeling en research
kosten voor de fabricage en lg
doos en boekjes enzo
kosten voor de garantie en eventuele service van een product
en kosten van de marketing
en daarboven op komt nog je winst


imho zal dat meestal er zo uitzien
je hebt je kosten van het materiaal 25%
kosten voor de ontwikkeling en research 30%
kosten voor de fabricage en logistiek 15%
doos en boekjes enzo 5%
kosten voor de garantie en eventuele service van een product 15%
en kosten van de marketing 5%
en daarboven op komt nog je winst 20%
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  Moderator dinsdag 1 juli 2008 @ 18:04:10 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_59823700
Mijn grado zat in een heel wat betere doos als een senheizer en grado adverteert zich gek bij gespecialiseerde audio zaken. En de kwaliteit materiaal is net zo goed zo niet beter. Dus dit is echt een gevalletje betalen voor het merkje
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_59823773
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:56 schreef dottinator het volgende:
En dan die mensen die een gevestigde naam associeren met slechte kwaliteit. Want, zodra de naam eenmaal "gevestigd" is, kopen mensen het toch wel en kan men dus bezuinigen op de kwaliteit. WTF is dat voor drogredenering? Die naam is "gevestigd" omdat het merk een zekere kwaliteit biedt. Dan gaat dat merk niet opeens kutkwaliteit leveren want dan raken zij hun naam (en verkoopcijfers) kwijt.
Het gebeurt wel. Sansui jaren 80, Mercedes jaren 90 en Levi's jaren 90. Het loont op de lange termijn niet voor het bedrijf. Het loont wel voor de managers die op kwaliteit besparen. Die zien de kosten omlaag gaan terwijl de inkomsten nog even doorgaan op dezelfde voet omdat iedereen denkt dat het merk staat voor kwaliteit.

Het is een vorm van roofbouw op de naam die het management veel geld oplevert in de tijd dat ze er zitten. Voor wat ze stuk maken aan reputatie komt de rekening pas als ze al lang aan het rentenieren zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_59824047
Het gebeurt, maar het is geen garantie.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 18:35:18 #86
174875 Stigma
Bonbonnetje?
pi_59824171
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:24 schreef BarraCupraCuda het volgende:
als jij een Ferrari koopt voor 50.000 betaal je ook voor de naam.
Nou, daar heb je geen nieuwe Ferrari voor. Tweedehands wordt ook lastig...
Mwah ik zou wel een bonbonnetje lusten!
  dinsdag 1 juli 2008 @ 19:52:43 #87
201229 DJKiwi
Whaazzaaaa!
pi_59825658
quote:
Op maandag 30 juni 2008 20:26 schreef dottinator het volgende:

[..]

Ah, dus jij draait het om? Als iets juist heel weinig geld kost, is het kwalitatief goed? En dure dingen leveren alleen maar problemen op. En dat allemaal gebaseerd op twee persoonlijke ervaringen.

Ja, dat zal het wel zijn ja.
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat wat hij zegt lang niet altijd waar is. Tuurlijk zal over het algemeen een duurder type langer mee gaan, maar dat is lang niet altijd zo dus vind ik dat een beetje vreemde aanname.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')