Nee, nee, dat bedoel ik helemaal niet. Ik probeerde niet te zeggen dat een duur product per definitie "beter" is dan een goedkoper product, maar dat het niet zo is dat een fabrikant met een gevestigde naam (Apple, Nike, etc) slechte kwaliteit (tegen een hoge prijs) levert alleen omdat zij toch al een gevestigde naam hebben.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat impliceert de post waarop ik reageer wel degelijk. Daar staat een verhaaltje over hoe een prijs tot stand komt en vervolgens als conclusie dat een IPod altijd beter is dan een zeer goedkope MP3 speler.
je impliceert niet dat een duurder product altijd beter is maar wel dat een goedkoper product altijd slechter is, en dat is dus hetzelfdequote:
Nee, hij zegt niet dat een duurder product altijd beter is, maar dan een beter product altijd duurder is.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
je impliceert niet dat een duurder product altijd beter is maar wel dat een goedkoper product altijd slechter is, en dat is dus hetzelfde
Zie 1 post hoger en een paar posten hoger waar hij het over creative heeft, gaat dus niet op.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:58 schreef dottinator het volgende:
[..]
Nee, hij zegt niet dat een duurder product altijd beter is, maar dan een beter product altijd duurder is.
Je gaat ten eerste nog steeds voorbij aan de subjectieve interpretatie van 'beter'. Zoals ik al eerder aangaf is dat geen eendimensionaal objectief kwantificeerbaar begrip.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:52 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
je hebt een vogel mus verhaal
een mus is een vogel
maar een vogel hoeft geen mus te zijn.
dus een artikel van een merk als creative voor 120 euro kan in principe even goed zijn als een ipod van 150 euro. maar dat zijn eigenlijk 2 verschillende producten
echter kan de ipod clone van de aldi voor 50 euro kwalitatief nooit in de buurt komen van de ipod
Dus niet alles wat duurder is is beter, maar kwalitatief goede producten zijn nooit het goedkoopst
tuurlijk betaal je voor het merkje.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Nog een praktijk voorbeeld ik heb een koptelefoon van het merk Grado a ¤100,- in de meeste reviews wordt deze beter aangeschreven als een senheizer van ¤340,- dan kun je mij moeilijk zeggen dat je niet betaald voor het merkje.
Grado is een kleine onderneming uit brooklyn en zelfs een kleine onderneming kan het goedkoper leveren terwijl zenheizer waarschijnlijk voordeel kan halen uit massa productie
Het gebeurt wel. Sansui jaren 80, Mercedes jaren 90 en Levi's jaren 90. Het loont op de lange termijn niet voor het bedrijf. Het loont wel voor de managers die op kwaliteit besparen. Die zien de kosten omlaag gaan terwijl de inkomsten nog even doorgaan op dezelfde voet omdat iedereen denkt dat het merk staat voor kwaliteit.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:56 schreef dottinator het volgende:
En dan die mensen die een gevestigde naam associeren met slechte kwaliteit. Want, zodra de naam eenmaal "gevestigd" is, kopen mensen het toch wel en kan men dus bezuinigen op de kwaliteit. WTF is dat voor drogredenering? Die naam is "gevestigd" omdat het merk een zekere kwaliteit biedt. Dan gaat dat merk niet opeens kutkwaliteit leveren want dan raken zij hun naam (en verkoopcijfers) kwijt.
Nou, daar heb je geen nieuwe Ferrari voor. Tweedehands wordt ook lastig...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:24 schreef BarraCupraCuda het volgende:
als jij een Ferrari koopt voor 50.000 betaal je ook voor de naam.
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat wat hij zegt lang niet altijd waar is. Tuurlijk zal over het algemeen een duurder type langer mee gaan, maar dat is lang niet altijd zo dus vind ik dat een beetje vreemde aanname.quote:Op maandag 30 juni 2008 20:26 schreef dottinator het volgende:
[..]
Ah, dus jij draait het om? Als iets juist heel weinig geld kost, is het kwalitatief goed? En dure dingen leveren alleen maar problemen op. En dat allemaal gebaseerd op twee persoonlijke ervaringen.
Ja, dat zal het wel zijn ja.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |