abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59797679
quote:
Op maandag 30 juni 2008 17:00 schreef Walter81 het volgende:

[..]

En vergeet niet, dat het doel waar iets voor bedoeld is ook erg belangrijk is.
Mijn audio-setje om van mn pc wat mp3's af te spelen is een goedkoop 5.1 trust-setje. Maar voor zn doel is het perfect, dus geen dure bekenden of onbekende merken nodig
Dat ook natuurlijk. Hoeveel mensen besteden er wel niet veel te veel geld aan een snelle PC met dure videokaart terwijl ze alleen tekstverwerken en internetten?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_59798259
quote:
Op maandag 30 juni 2008 16:01 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Je hebt ook serieus van die mensen die duizenden euro's uitgeven aan een geluidsinstallatie met van die dure kabels, boxsen en versterkers. Je hebt er alleen zo bagger weinig aan als je motor zo'n herrie maakt en de wind die langs je bak zoeft.
??
pi_59798391
Eensch. Liever iets meer betalen voor iets waar je ook kwaliteit voor terug krijgt, en waar je jarenlang garantie e.d. op hebt, dan een spotgoedkope variant bij de Aldi/Lidl die binnen een paar maanden kapot is en waar je totaal geen support/garantie op hebt.

En al die mensen altijd maar stug blijven volhouden dat het toch 'hetzelfde' is.

"Zo'n Opel Vectra rijdt net zo lekker als een Audi hoor!"
"Deze Packard Bell/Medion computer van de Aldi is net zo goed als zo'n duur systeem van Dell / Acer hoor!"
"Deze chips van de Lidl is nét zo lekker als die peperdure zakken van Lays!"

pi_59799402
quote:
Op maandag 30 juni 2008 17:34 schreef dottinator het volgende:

[..]

??
Euhm, d'r moest voor "voor in de auto bij".
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_59799787
quote:
Op maandag 30 juni 2008 15:59 schreef katerwater het volgende:

[..]

Dat is je goed recht, maar hoe weet je wanneer de prijs 75% imago is?

Urenlang consumentenmagazines doorpluizen
Nee dank je. Vaak is kwaliteit wel met het oog en de hand vast te stellen, maar soms moet je ook op eerdere ervaringen afgaan. Of het design goed is, daar heb ik helemaal geen merk voor nodig. Maar je weet ook gewoon van bepaalde merken dat ze zo duur zijn omdat ze zoveel aan marketing uitgeven, terwijl andere merken sterk zijn omdat ze jaar in jaar uit waar voor je geld leveren qua kwaliteit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_59800212
quote:
Op maandag 30 juni 2008 18:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee dank je. Vaak is kwaliteit wel met het oog en de hand vast te stellen, maar soms moet je ook op eerdere ervaringen afgaan. Of het design goed is, daar heb ik helemaal geen merk voor nodig. Maar je weet ook gewoon van bepaalde merken dat ze zo duur zijn omdat ze zoveel aan marketing uitgeven, terwijl andere merken sterk zijn omdat ze jaar in jaar uit waar voor je geld leveren qua kwaliteit.
Omdat je over cijfers beschikt die dat aantonen of omdat je dat denkt?
  maandag 30 juni 2008 @ 19:13:09 #57
201229 DJKiwi
Whaazzaaaa!
pi_59800336
Dit is dus de groots mogelijke bullshit ooit. Dat iets veel geld kost betekend niet dat het kwalitatief goed is. Ik had een Ipod van 20 gb, die ging net zo snel kapot, de accu was elke keer na 2 maanden gewoon op terwijl ik er echt niets geks mee deed. De accu's die ze daar in propten waren dus gewoon prut. Heb ik nu een soortgelijke uit taiwan, en die heb ik nu al 1,5 jaar zonder problemen en vastlopers
Zelfde geld voor onze router. We hadden eerst een goedkope, maar daar zat geen tijdslotfunctie op. Sindsdien hebben we een hele dure linksys, en sindsdien hebben we elke keer problemen met het internet
pi_59802271
quote:
Op maandag 30 juni 2008 19:13 schreef DJKiwi het volgende:
Dit is dus de groots mogelijke bullshit ooit. Dat iets veel geld kost betekend niet dat het kwalitatief goed is. Ik had een Ipod van 20 gb, die ging net zo snel kapot, de accu was elke keer na 2 maanden gewoon op terwijl ik er echt niets geks mee deed. De accu's die ze daar in propten waren dus gewoon prut. Heb ik nu een soortgelijke uit taiwan, en die heb ik nu al 1,5 jaar zonder problemen en vastlopers
Zelfde geld voor onze router. We hadden eerst een goedkope, maar daar zat geen tijdslotfunctie op. Sindsdien hebben we een hele dure linksys, en sindsdien hebben we elke keer problemen met het internet
Ah, dus jij draait het om? Als iets juist heel weinig geld kost, is het kwalitatief goed? En dure dingen leveren alleen maar problemen op. En dat allemaal gebaseerd op twee persoonlijke ervaringen.

Ja, dat zal het wel zijn ja.
pi_59802902
quote:
Op maandag 30 juni 2008 20:26 schreef dottinator het volgende:

[..]

Ah, dus jij draait het om? Als iets juist heel weinig geld kost, is het kwalitatief goed? En dure dingen leveren alleen maar problemen op. En dat allemaal gebaseerd op twee persoonlijke ervaringen.

Ja, dat zal het wel zijn ja.
Wat ie bedoelt is dat wanneer je meer voor iets betaald dat niet meteen betekend dat het beter is, of dat je het ervaart als zijnde beter. Ik ken er ook wel een aantal voorbeelden van.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_59802988
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 12:19 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Sukkel, dat is de grootst mogelijke onzin.

En dat jij niet snapt dat je bij Apple voor het "design" betaald en de naam.
Edwinuss koopt zijn mp3 bij de aldi
  maandag 30 juni 2008 @ 20:53:57 #61
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_59803117
quote:
Op maandag 30 juni 2008 19:07 schreef dottinator het volgende:

[..]

Daar hoef je geen cijfers voor te zien, radio/tv/billboards/internet/tijdschriften/kranten etc. zegt genoeg
The best firms advertise the least...
pi_59803189
quote:
Op maandag 30 juni 2008 20:49 schreef Zenon het volgende:

[..]

Edwinuss koopt zijn mp3 bij de aldi
Nou en, als dat voor hem toch werkt? Echt, dat Apple meeloop gejank ben ik een beetje beu. "Je moet een iPod anders ben je een kneus" Dat soort gedrag hadden we vroeger op het schoolplein, sommigen zijn dat ontgroeid, alleen bij sommigen blijft dat erin zitten, en die zijn dan ook te herkennen aan van die witte apparatuur.
pi_59803584
quote:
Op maandag 30 juni 2008 20:53 schreef edcetera het volgende:

[..]

Daar hoef je geen cijfers voor te zien, radio/tv/billboards/internet/tijdschriften/kranten etc. zegt genoeg
Omdat je dat denkt dus.
pi_59811443
quote:
Op maandag 30 juni 2008 19:13 schreef DJKiwi het volgende:
Het verschil is alleen dat wanneer een dure variant van een product kapot gaat, je daar vaak op perfecte service voor kunt rekenen en/of garantie daar op hebt. Ik wil wel spotgoedkope hardware uit Taiwan gaan bestellen, maar wat als het niet functioneert of na een paar weken kapot gaat? Wil je het dan 'effe' terug sturen met alle kosten en tijdsverstrijking van dien?
pi_59817640
quote:
Op maandag 30 juni 2008 19:07 schreef dottinator het volgende:
Als ik bijvoorbeeld de hoeveelheid reclame-uitingen van Nike zie en in welke prijsklasse hun 'modellen' vallen, dan weet ik wel dat die swoosh zelf geld moet opbrengen, en niet slechts een onderliggende kwaliteit herkenbaar maakt. Levi's was bijvoorbeeld ooit ook een merk waarvoor je meer moest betalen, maar dan wist je ook dat je goed spul had. Maar veel bedrijven gaan dan cashen op de eenmaal gevestigde naam, en laten de kwaliteit weg.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:51:48 #66
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59817995
posts hier van mensen die denken dat
apple en lidle
kia en audi
medion en hp
hollandia en heineken
het zelfde is alleen dat er ene partij mee aan marketing doet waarvoor je betaald
de marketing kosten zijn nooit meer dan 5% voor een product.
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  Moderator dinsdag 1 juli 2008 @ 13:56:02 #67
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_59818103
Mijn sansui uit 1979 van ¤50,- bij marktplaats doet het beter dan een sony uit 2008 van ¤500,- bij de mediamarkt.

kwaliteit / duurzaamheid betaal je voor maar ook hype/merk Ik denk dat apple wel redelijk goed maar dat als ze zouden willen ook goedkopere kunnen gaan. Kleine bedrijfjes moeten goedkoper omdat ze anders niet tegen apple opkunnen en gaan daarom besparen op materiaal. Goede middenklassers zijn vaak beter dan top segment (maar vaak net zo duur)

kortom prijs = kwaliteit gaat niet altijd op
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_59818487
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Mijn sansui uit 1979 van ¤50,- bij marktplaats doet het beter dan een sony uit 2008 van ¤500,- bij de mediamarkt.

kwaliteit / duurzaamheid betaal je voor maar ook hype/merk Ik denk dat apple wel redelijk goed maar dat als ze zouden willen ook goedkopere kunnen gaan...

Sansui was erg OK , ik heb er zelf een uit 1971. Maar in 1971 kon je voor die prijs van toen ook een nieuwe auto kopen, dus je betaalde echt wel voor die kwaliteit. Maar Sansui is in de jaren 80 ook gaan cashen op de opgebouwde merknaam, door spul van veel mindere kwaliteit te gaan maken en daar dat merk op te plakken.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 14:51:03 #69
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59819465
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:56 schreef Bosbeetle het volgende:

kwaliteit / duurzaamheid betaal je voor maar ook hype/merk Ik denk dat apple wel redelijk goed maar dat als ze zouden willen ook goedkopere kunnen gaan. Kleine bedrijfjes moeten goedkoper omdat ze anders niet tegen apple opkunnen en gaan daarom besparen op materiaal. Goede middenklassers zijn vaak beter dan top segment (maar vaak net zo duur)

waarom zijn goede middenklasser dan beter?
even goed, akkoord, maar beter?

Vergeet niet dat je bij veel spullen ook betaald voor de helpdesk/ reparatie service en dat soort shit
stay frosty
pi_59819605
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:51 schreef BarraCupraCuda het volgende:
posts hier van mensen die denken dat
apple en lidle
kia en audi
medion en hp
hollandia en heineken
het zelfde is alleen dat er ene partij mee aan marketing doet waarvoor je betaald
de marketing kosten zijn nooit meer dan 5% voor een product.
En dan die mensen die een gevestigde naam associeren met slechte kwaliteit. Want, zodra de naam eenmaal "gevestigd" is, kopen mensen het toch wel en kan men dus bezuinigen op de kwaliteit. WTF is dat voor drogredenering? Die naam is "gevestigd" omdat het merk een zekere kwaliteit biedt. Dan gaat dat merk niet opeens kutkwaliteit leveren want dan raken zij hun naam (en verkoopcijfers) kwijt.

Of dat kleine Chinese Blokker-merken een betere kwaliteit leveren dan grote bedrijven (Apple) omdat zij minder uit geven aan marketing. Ja, waarom denk je? Omdat ze gewoon minder te besteden hebben. Ze beschikken simpelweg niet over dezelfde hoeveelheid kapitaal en grote bedrijven kunnen veel meer besparen op productiekosten.

Dus nee, die mp3-speler van de Lidl van een paar tientjes is NIET beter dan welke iPod dan ook.

Echt, sommige mensen hier moeten ff een lesje economie volgen want sommige posts slaan echt als een tang op dirk.
pi_59819815
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:56 schreef dottinator het volgende:

[..]

En dan die mensen die een gevestigde naam associeren met slechte kwaliteit. Want, zodra de naam eenmaal "gevestigd" is, kopen mensen het toch wel en kan men dus bezuinigen op de kwaliteit. WTF is dat voor drogredenering? Die naam is "gevestigd" omdat het merk een zekere kwaliteit biedt. Dan gaat dat merk niet opeens kutkwaliteit leveren want dan raken zij hun naam (en verkoopcijfers) kwijt.

Of dat kleine Chinese Blokker-merken een betere kwaliteit leveren dan grote bedrijven (Apple) omdat zij minder uit geven aan marketing. Ja, waarom denk je? Omdat ze gewoon minder te besteden hebben. Ze beschikken simpelweg niet over dezelfde hoeveelheid kapitaal en grote bedrijven kunnen veel meer besparen op productiekosten.

Dus nee, die mp3-speler van de Lidl van een paar tientjes is NIET beter dan welke iPod dan ook.
Ik heb weinig ervaring met mp3 spelers van de Lidl, maar het zou kunnen natuurlijk afhankelijk van wat de eisen zijn die je stelt. Kwaliteit is geen eendimensionale variabele. Apple kan bijvoorbeeld een betere interface, beter scherm, etc. hebben terwijl de batterij van een goedkopie Lidl variant langer meegaat of deze beter tegen vallen e.d. kan.
quote:
Echt, sommige mensen hier moeten ff een lesje economie volgen want sommige posts slaan echt als een tang op dirk.
Inderdaad. Er zit wel een zekere correlatie tussen prijs en kwaliteit, maar er is absoluut geen garantie dat een duurder product altijd 'beter' is en dan is bovendien de definitie van 'beter' nog vrij subjectief ook. Het wordt nog lachwekkender als het over eten / drinken gaat. laat mensen die beweren dat merk X per definitie beter is dan goedkopere merken eens een blinde test doen met acht verschillende merken en deze cijfers geven voor smaak.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:12:16 #72
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59819941
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:06 schreef Monolith het volgende:
maar er is absoluut geen garantie dat een duurder product altijd 'beter' is
DIT ROEPT OOK NIEMAND!
stay frosty
pi_59820139
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:12 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

DIT ROEPT OOK NIEMAND!
Dat impliceert de post waarop ik reageer wel degelijk. Daar staat een verhaaltje over hoe een prijs tot stand komt en vervolgens als conclusie dat een IPod altijd beter is dan een zeer goedkope MP3 speler.
  Moderator dinsdag 1 juli 2008 @ 15:52:39 #74
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_59820943
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Sansui was erg OK , ik heb er zelf een uit 1971. Maar in 1971 kon je voor die prijs van toen ook een nieuwe auto kopen, dus je betaalde echt wel voor die kwaliteit. Maar Sansui is in de jaren 80 ook gaan cashen op de opgebouwde merknaam, door spul van veel mindere kwaliteit te gaan maken en daar dat merk op te plakken.
klopt jaren 80 sansui is prut
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 1 juli 2008 @ 15:52:47 #75
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59820949
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 15:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat impliceert de post waarop ik reageer wel degelijk. Daar staat een verhaaltje over hoe een prijs tot stand komt en vervolgens als conclusie dat een IPod altijd beter is dan een zeer goedkope MP3 speler.
je hebt een vogel mus verhaal
een mus is een vogel
maar een vogel hoeft geen mus te zijn.

dus een artikel van een merk als creative voor 120 euro kan in principe even goed zijn als een ipod van 150 euro. maar dat zijn eigenlijk 2 verschillende producten

echter kan de ipod clone van de aldi voor 50 euro kwalitatief nooit in de buurt komen van de ipod

Dus niet alles wat duurder is is beter, maar kwalitatief goede producten zijn nooit het goedkoopst
stay frosty
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')