Dat ook natuurlijk. Hoeveel mensen besteden er wel niet veel te veel geld aan een snelle PC met dure videokaart terwijl ze alleen tekstverwerken en internetten?quote:Op maandag 30 juni 2008 17:00 schreef Walter81 het volgende:
[..]
En vergeet niet, dat het doel waar iets voor bedoeld is ook erg belangrijk is.
Mijn audio-setje om van mn pc wat mp3's af te spelen is een goedkoop 5.1 trust-setje. Maar voor zn doel is het perfect, dus geen dure bekenden of onbekende merken nodig
??quote:Op maandag 30 juni 2008 16:01 schreef BobbyB het volgende:
[..]
![]()
Je hebt ook serieus van die mensen die duizenden euro's uitgeven aan een geluidsinstallatie met van die dure kabels, boxsen en versterkers. Je hebt er alleen zo bagger weinig aan als je motor zo'n herrie maakt en de wind die langs je bak zoeft.
Euhm, d'r moest voor "voor in de auto bij".quote:
Nee dank je. Vaak is kwaliteit wel met het oog en de hand vast te stellen, maar soms moet je ook op eerdere ervaringen afgaan. Of het design goed is, daar heb ik helemaal geen merk voor nodig. Maar je weet ook gewoon van bepaalde merken dat ze zo duur zijn omdat ze zoveel aan marketing uitgeven, terwijl andere merken sterk zijn omdat ze jaar in jaar uit waar voor je geld leveren qua kwaliteit.quote:Op maandag 30 juni 2008 15:59 schreef katerwater het volgende:
[..]
Dat is je goed recht, maar hoe weet je wanneer de prijs 75% imago is?
Urenlang consumentenmagazines doorpluizen
Omdat je over cijfers beschikt die dat aantonen of omdat je dat denkt?quote:Op maandag 30 juni 2008 18:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee dank je. Vaak is kwaliteit wel met het oog en de hand vast te stellen, maar soms moet je ook op eerdere ervaringen afgaan. Of het design goed is, daar heb ik helemaal geen merk voor nodig. Maar je weet ook gewoon van bepaalde merken dat ze zo duur zijn omdat ze zoveel aan marketing uitgeven, terwijl andere merken sterk zijn omdat ze jaar in jaar uit waar voor je geld leveren qua kwaliteit.
Ah, dus jij draait het om? Als iets juist heel weinig geld kost, is het kwalitatief goed? En dure dingen leveren alleen maar problemen op. En dat allemaal gebaseerd op twee persoonlijke ervaringen.quote:Op maandag 30 juni 2008 19:13 schreef DJKiwi het volgende:
Dit is dus de groots mogelijke bullshit ooit. Dat iets veel geld kost betekend niet dat het kwalitatief goed is. Ik had een Ipod van 20 gb, die ging net zo snel kapot, de accu was elke keer na 2 maanden gewoon op terwijl ik er echt niets geks mee deed. De accu's die ze daar in propten waren dus gewoon prut. Heb ik nu een soortgelijke uit taiwan, en die heb ik nu al 1,5 jaar zonder problemen en vastlopers
Zelfde geld voor onze router. We hadden eerst een goedkope, maar daar zat geen tijdslotfunctie op. Sindsdien hebben we een hele dure linksys, en sindsdien hebben we elke keer problemen met het internet
Wat ie bedoelt is dat wanneer je meer voor iets betaald dat niet meteen betekend dat het beter is, of dat je het ervaart als zijnde beter. Ik ken er ook wel een aantal voorbeelden van.quote:Op maandag 30 juni 2008 20:26 schreef dottinator het volgende:
[..]
Ah, dus jij draait het om? Als iets juist heel weinig geld kost, is het kwalitatief goed? En dure dingen leveren alleen maar problemen op. En dat allemaal gebaseerd op twee persoonlijke ervaringen.
Ja, dat zal het wel zijn ja.
Edwinuss koopt zijn mp3 bij de aldiquote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:19 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Sukkel, dat is de grootst mogelijke onzin.
En dat jij niet snapt dat je bij Apple voor het "design" betaald en de naam.
Daar hoef je geen cijfers voor te zien, radio/tv/billboards/internet/tijdschriften/kranten etc. zegt genoegquote:Op maandag 30 juni 2008 19:07 schreef dottinator het volgende:
[..]
Omdat je over cijfers beschikt die dat aantonen of omdat je dat denkt?
Nou en, als dat voor hem toch werkt? Echt, dat Apple meeloop gejank ben ik een beetje beu. "Je moet een iPod anders ben je een kneus" Dat soort gedrag hadden we vroeger op het schoolplein, sommigen zijn dat ontgroeid, alleen bij sommigen blijft dat erin zitten, en die zijn dan ook te herkennen aan van die witte apparatuur.quote:
Omdat je dat denkt dus.quote:Op maandag 30 juni 2008 20:53 schreef edcetera het volgende:
[..]
Daar hoef je geen cijfers voor te zien, radio/tv/billboards/internet/tijdschriften/kranten etc. zegt genoeg
Het verschil is alleen dat wanneer een dure variant van een product kapot gaat, je daar vaak op perfecte service voor kunt rekenen en/of garantie daar op hebt. Ik wil wel spotgoedkope hardware uit Taiwan gaan bestellen, maar wat als het niet functioneert of na een paar weken kapot gaat? Wil je het dan 'effe' terug sturen met alle kosten en tijdsverstrijking van dien?quote:Op maandag 30 juni 2008 19:13 schreef DJKiwi het volgende:
Dit is dus de groots mogelijke bullshit ooit. Dat iets veel geld kost betekend niet dat het kwalitatief goed is. Ik had een Ipod van 20 gb, die ging net zo snel kapot, de accu was elke keer na 2 maanden gewoon op terwijl ik er echt niets geks mee deed. De accu's die ze daar in propten waren dus gewoon prut. Heb ik nu een soortgelijke uit taiwan, en die heb ik nu al 1,5 jaar zonder problemen en vastlopers
Zelfde geld voor onze router. We hadden eerst een goedkope, maar daar zat geen tijdslotfunctie op. Sindsdien hebben we een hele dure linksys, en sindsdien hebben we elke keer problemen met het internet
Als ik bijvoorbeeld de hoeveelheid reclame-uitingen van Nike zie en in welke prijsklasse hun 'modellen' vallen, dan weet ik wel dat die swoosh zelf geld moet opbrengen, en niet slechts een onderliggende kwaliteit herkenbaar maakt. Levi's was bijvoorbeeld ooit ook een merk waarvoor je meer moest betalen, maar dan wist je ook dat je goed spul had. Maar veel bedrijven gaan dan cashen op de eenmaal gevestigde naam, en laten de kwaliteit weg.quote:Op maandag 30 juni 2008 19:07 schreef dottinator het volgende:
Omdat je over cijfers beschikt die dat aantonen of omdat je dat denkt?
Sansui was erg OK , ik heb er zelf een uit 1971. Maar in 1971 kon je voor die prijs van toen ook een nieuwe auto kopen, dus je betaalde echt wel voor die kwaliteit. Maar Sansui is in de jaren 80 ook gaan cashen op de opgebouwde merknaam, door spul van veel mindere kwaliteit te gaan maken en daar dat merk op te plakken.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Mijn sansui uit 1979 van ¤50,- bij marktplaats doet het beter dan een sony uit 2008 van ¤500,- bij de mediamarkt.
kwaliteit / duurzaamheid betaal je voor maar ook hype/merk Ik denk dat apple wel redelijk goed maar dat als ze zouden willen ook goedkopere kunnen gaan...
kortom prijs = kwaliteit gaat niet altijd op
waarom zijn goede middenklasser dan beter?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Mijn sansui uit 1979 van ¤50,- bij marktplaats doet het beter dan een sony uit 2008 van ¤500,- bij de mediamarkt.
kwaliteit / duurzaamheid betaal je voor maar ook hype/merk Ik denk dat apple wel redelijk goed maar dat als ze zouden willen ook goedkopere kunnen gaan. Kleine bedrijfjes moeten goedkoper omdat ze anders niet tegen apple opkunnen en gaan daarom besparen op materiaal. Goede middenklassers zijn vaak beter dan top segment (maar vaak net zo duur)
kortom prijs = kwaliteit gaat niet altijd op
En dan die mensen die een gevestigde naam associeren met slechte kwaliteit. Want, zodra de naam eenmaal "gevestigd" is, kopen mensen het toch wel en kan men dus bezuinigen op de kwaliteit. WTF is dat voor drogredenering? Die naam is "gevestigd" omdat het merk een zekere kwaliteit biedt. Dan gaat dat merk niet opeens kutkwaliteit leveren want dan raken zij hun naam (en verkoopcijfers) kwijt.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:51 schreef BarraCupraCuda het volgende:
posts hier van mensen die denken dat
apple en lidle
kia en audi
medion en hp
hollandia en heineken
het zelfde is alleen dat er ene partij mee aan marketing doet waarvoor je betaald
de marketing kosten zijn nooit meer dan 5% voor een product.
Ik heb weinig ervaring met mp3 spelers van de Lidl, maar het zou kunnen natuurlijk afhankelijk van wat de eisen zijn die je stelt. Kwaliteit is geen eendimensionale variabele. Apple kan bijvoorbeeld een betere interface, beter scherm, etc. hebben terwijl de batterij van een goedkopie Lidl variant langer meegaat of deze beter tegen vallen e.d. kan.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:56 schreef dottinator het volgende:
[..]
En dan die mensen die een gevestigde naam associeren met slechte kwaliteit. Want, zodra de naam eenmaal "gevestigd" is, kopen mensen het toch wel en kan men dus bezuinigen op de kwaliteit. WTF is dat voor drogredenering? Die naam is "gevestigd" omdat het merk een zekere kwaliteit biedt. Dan gaat dat merk niet opeens kutkwaliteit leveren want dan raken zij hun naam (en verkoopcijfers) kwijt.
Of dat kleine Chinese Blokker-merken een betere kwaliteit leveren dan grote bedrijven (Apple) omdat zij minder uit geven aan marketing. Ja, waarom denk je? Omdat ze gewoon minder te besteden hebben. Ze beschikken simpelweg niet over dezelfde hoeveelheid kapitaal en grote bedrijven kunnen veel meer besparen op productiekosten.
Dus nee, die mp3-speler van de Lidl van een paar tientjes is NIET beter dan welke iPod dan ook.
Inderdaad. Er zit wel een zekere correlatie tussen prijs en kwaliteit, maar er is absoluut geen garantie dat een duurder product altijd 'beter' is en dan is bovendien de definitie van 'beter' nog vrij subjectief ook. Het wordt nog lachwekkender als het over eten / drinken gaat. laat mensen die beweren dat merk X per definitie beter is dan goedkopere merken eens een blinde test doen met acht verschillende merken en deze cijfers geven voor smaak.quote:Echt, sommige mensen hier moeten ff een lesje economie volgen want sommige posts slaan echt als een tang op dirk.
DIT ROEPT OOK NIEMAND!quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:06 schreef Monolith het volgende:
maar er is absoluut geen garantie dat een duurder product altijd 'beter' is
Dat impliceert de post waarop ik reageer wel degelijk. Daar staat een verhaaltje over hoe een prijs tot stand komt en vervolgens als conclusie dat een IPod altijd beter is dan een zeer goedkope MP3 speler.quote:
klopt jaren 80 sansui is prutquote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Sansui was erg OK , ik heb er zelf een uit 1971. Maar in 1971 kon je voor die prijs van toen ook een nieuwe auto kopen, dus je betaalde echt wel voor die kwaliteit. Maar Sansui is in de jaren 80 ook gaan cashen op de opgebouwde merknaam, door spul van veel mindere kwaliteit te gaan maken en daar dat merk op te plakken.
je hebt een vogel mus verhaalquote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat impliceert de post waarop ik reageer wel degelijk. Daar staat een verhaaltje over hoe een prijs tot stand komt en vervolgens als conclusie dat een IPod altijd beter is dan een zeer goedkope MP3 speler.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |