Je leest verkeerd danquote:Op donderdag 10 juli 2008 22:57 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
VI zegt ook tot 2009, dus heel waar is dat ook weer niet.
Nee.quote:
Maar de informatie die daar in staat, is niet recent. Die info komt uit december 2007, mijn info uit mei 2008. Dat is dus het meest recent.quote:Op donderdag 10 juli 2008 23:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Toch maar eens deze topic van vandaag lezen, die is wat recenter
quote:Op donderdag 10 juli 2008 23:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Toch maar eens deze topic van vandaag lezen, die is wat recenter
Nog beter: PSV én Isi én zijn zaakwaarnemer.quote:Op donderdag 10 juli 2008 23:01 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Maar de informatie die daar in staat, is niet recent. Die info komt uit december 2007, mijn info uit mei 2008. Dat is dus het meest recent.
Als je echt recente info wil, moet je PSV of Isi of zijn zaakwaarnemer maar ff bellen.
Zaakwaarnemers en aanverwante personen mogen het spelershome niet meer in, dus het zal wel meevallen met jouw kennis van actuele zaken.quote:Op donderdag 10 juli 2008 23:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik weet wat er speelt bij PSV, maar je gaat maar lekker verder met speculeren
Jij bent goede vrienden met Reker?quote:Op donderdag 10 juli 2008 23:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik weet wat er speelt bij PSV, maar je gaat maar lekker verder met speculeren
Nee, contract tot 2012 en PSV gaat sws niet nu verkopen. Misschien als hij buiten de boot valt eind augustus en dan een stuk meer dan voor 2,5 miljoenquote:Op donderdag 10 juli 2008 23:04 schreef _Mike_ het volgende:
Hij heeft een contract tot 2009 en had een mondelinge afspraak tot 2011 toch?
Klopt, maar mondeling zou niet gelden dus is het gewoon 2009quote:Op donderdag 10 juli 2008 23:04 schreef _Mike_ het volgende:
Dat is inderdaad de stand van zaken volgens mij en VI.nl (in mei), toen is de mondelinge afspraak zelfs afgeblazen na de Gomes-rel. Volgens DAM en dndiek is die mondelinge overeenkomst wel op papier gezet.quote:Op donderdag 10 juli 2008 23:04 schreef _Mike_ het volgende:
Precies.quote:Op donderdag 10 juli 2008 23:07 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hij heeft een contract tot 2009.
Maar goed dat jij een authoriteit bent. Die moeten we wel gelovenquote:Op donderdag 10 juli 2008 23:07 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nee. Hij heeft echt een contract tot 2009.
Wat een onzin lul jij zeg, omdat PSV niet aan zijn eisen kon voldoen is het mondelinge contract gewoon niet rechtsgeldig, dit is al meerdere malen in de bladen/tv programma's verteld...quote:Op donderdag 10 juli 2008 23:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, contract tot 2012 en PSV gaat sws niet nu verkopen. Misschien als hij buiten de boot valt eind augustus en dan een stuk meer dan voor 2,5 miljoen
Okquote:Op donderdag 10 juli 2008 23:10 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Wat een onzin lul jij zeg, omdat PSV niet aan zijn eisen kon voldoen is het mondelinge contract gewoon niet rechtsgeldig, dit is al meerdere malen in de bladen/tv programma's verteld...
Hij heeft tot januari 2009 een contract.
Dat is dus ook wat ik dacht.quote:Op donderdag 10 juli 2008 23:15 schreef Chadi het volgende:
Volgens FIFA regels heeft hij helemaal geen contract meer na November
Duidelijk geen echte toekomst in Eindhoven en heeft een kortdurig contract, dus je zou zeggen dat PSV nu wel móet om er nog wat van over te houden. En dat voor een speler van nog maar 19 oud (!).quote:Ajax meldt zich opnieuw officieel bij PSV voor Aissati
Ajax waagt opnieuw een poging Ismail Aissati los te weken bij PSV. Algemeen directeur Jan Reker bevestigde aan het Eindhovens Dagblad dat de Amsterdammers zich officieel hebben gemeld voor de negentienjarige middenvelder.
Aissati stond in de winterstop ook al concreet in de belangstelling van Ajax. Maar toen kwam het niet van een transfer omdat Ajax vond dat PSV een te hoge transfersom vroeg en Aissati alsnog koos voor een verbeterd contract bij PSV tot medio 2012.
Dat contract is echter nooit ondertekend, waardoor de jeugdinternational maar tot de zomer van 2009 vastligt bij PSV, claimt het kamp van Aissati. PSV zegt dat de nieuwe overeenkomst ook zonder handtekening rechtsgeldig is en wil in principe niet meewerken aan een transfer naar Ajax.
quote:Ajax praat met PSV over Aissati
AMSTERDAM/EINDHOVEN - Ajax heeft PSV formeel benaderd om Ismail Aissati van de Eindhovenaren over te nemen. Het talent wil graag weg uit Eindhoven, waar hij sportief gezien geen toekomst meer ziet.
Aissati heeft nog een contract tot 2009 bij de landskampioen hoewel PSV zich op het standpunt stelt dat er een mondelinge overeenstemming tot 2012 is. Namens PSV laat manager Adrie van Kraaij weten dat er weinig schot in de onderhandelingen zit. Danny Blind, zijn collega van Ajax, zegt op zijn beurt: ,,Wat er verder gebeurt, ligt in handen van PSV.’’
quote:Aissati: 'Ik wil weg bij PSV'
Door Carlo Willemsen
Maandag, 14 juli 2008, 10:03
Ook Huub Stevens heeft hem in een persoonlijk gesprek niet op andere gedachten weten te brengen. Ismaïl Aissati wil weg bij PSV. Dat heeft de jonge middenvelder op de eerste trainingsdag van de Eindhovenaren laten weten.
Ajax heeft zich inmiddels al gemeld voor Aissati, maar PSV weigert vooralsnog mee te werken aan een transfer. De club houdt de speler aan een mondelinge overeenkomst over een contractverlenging tot 2012.
Elf Voetbal
quote:Aissati: ‘Ik wil weg en Ajax is een interessante club’
Ismaïl Aissati (foto, midden) heeft aan alle onduidelijkheid een einde gemaakt door zeer duidelijk te stellen dat hij weg wil bij PSV. Na de eerste training van de Eindhovenaren kon Aissati tegenover de camera’s van de NOS haast niet duidelijker zijn: ‘Ik wil sowieso weg.’
‘Ik heb die beslissing twee maanden geleden al genomen. Toen ben ik er achter gekomen dat het tijd is ergens anders te gaan kijken,’ zo meldde Aissati. ‘Ik heb nog wel een goed gesprek gehad met Huub Stevens maar dat verandert niets aan de situatie. Ik vind het jammer, maar in het voetbal gebeuren dat soort dingen.’
De boodschap dat Aissati weg wil is niet zo vreemd, want de geruchten gingen al langere tijd dat de middenvelder wilde verkassen. FC Utrecht en FC Twente toonden al interesse in de creatieveling, maar Aissati zette zelf maandag de deur open voor de eveneens geïnteresseerde rivaal Ajax. ‘Ajax is een interessante club. Waarom zou ik daar niet kunnen spelen? De tijd zal het uitwijzen.’ (EvS)
AD.nlquote:Aissati verrast Stevens: Ik wil weg
Door PETER VAN DUYL
EINDHOVEN - Inclusief de technische staf stonden er gisteren bij de eerste training van PSV zo'n dertig man op het veld, onder wie een splinternieuwe trainer én een handvol kersverse aanwinsten. Maar eigenlijk ging het in Eindhoven maar om één man: Ismail Aissati.
afbeelding vergroten Eric Addo en Ismail Aissati. FOTO ANP
Het is nog maar een half jaartje geleden dat Aissati aangaf, dat hij dolgraag bij PSV wilde blijven. Omdat hij in Eindhoven is opgeleid en zijn hart in het Philips Stadion ligt. Voor de camera van de NOS zei de middenvelder maandagavond echter wat iedereen ondertussen wel weet. ,,Ik wil sowieso weg bij PSV, ik zie hier geen toekomst meer.''
Voor zijn gevoel is Aissati de afgelopen anderhalf jaar keer op keer teleurgesteld in PSV. Zowel onder Ronald Koeman als Sef Vergoossen had de Utrechter op meer speeltijd gerekend. Hij heeft niets tegen nieuwe trainer Huub Stevens, maar de sportieve toekomst die de oefenmeester hem heeft geschetst, hebben bij Aissati de laatste restjes twijfel doen verdwijnen.
Stevens heeft de jeugdinternational uitgelegd dat hij Aissati op zijn best vindt in de as van het elftal. In de tactische plannen van de trainer - een variant op 4-2-3-1 - bestaat er geen positie die echt geschikt is voor Aissati, tenminste dat meent de talentvolle middenvelder zelf.
De woorden van Aissati verrasten in elk geval Stevens. ,,Ik heb een paar keer met hem gesproken en toen heeft hij niet expliciet aangegeven dat hij wegwilde,'' zei de nieuwe PSV-trainer. ,,Wat moet ik er verder van zeggen? Ik weet dat hij teleurgesteld is in het verleden. Maar als een speler de concurrentie niet aanwil dan wordt het verder een zaak van de clubs. En dan moet er wel een vergoeding op tafel komen die in verhouding is met zijn kwaliteiten.''
Daarmee verwees Stevens direct naar het bod dat Ajax op Aissati heeft gedaan. Dat wil het talent best overnemen, maar niet ten koste van elke prijs. Aissati heeft in Eindhoven een getekend contract tot 2009, PSV beroept zich echter op een mondelinge overeenkomst tot 2012. Daarom zeggen ze in Eindhoven ook dat ze het bod vanuit Amsterdam niet serieus nemen.
De dag komt steeds dichterbij dat Aissati de arbitragecommissie van de KNVB zal vragen zich uit te spreken over die contractduur. Hij stelt zich op het standpunt dat mondeling andere dingen zijn afgesproken dan uiteindelijk in het formele contractaanbod is vastgelegd. Als Aissati's contract slechts tot 2009 loopt, is hij een stuk goedkoper.
Stevens heeft in elk geval de hoop op het aanblijven van Aissati nog niet opgegeven. ,,Wij willen de kwaliteiten van Aissati niet kwijt. Maar ik heb geen garanties gegeven. Die krijg je nergens. Daar ben ik duidelijk in geweest en dat zal zo blijven.''
Hoewel de oefenmeester er nog wel een aanvaller bij zou willen hebben, kan hij leven met de selectie waarover landskampioen PSV nu kan beschikken. Alleen als Aissati daadwerkelijk vertrekt, moet er extra versterking komen. ,,Dan moeten we misschien iets doen op de transfermarkt.''
Ja idd, wij zullen nooit de hoofdprijs betalen voor een spelerquote:Op maandag 14 juli 2008 21:19 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
AD.nl
Ajax kennende zal dat bod wel weer 50.000 zijn geweest ofzo.Maar, ik ben benieuwd wat de uitspraak van zo'n arbitragecommissie zal zijn, bij PSV zijn ze ook niet debiel al kan het natuurlijk een trucje zijn om de prijs op te drijven.
Verrast me dat ze niet gelijk 10 miljoen geven.quote:Op maandag 14 juli 2008 21:29 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Ja idd, wij zullen nooit de hoofdprijs betalen voor een speler
quote:Op maandag 14 juli 2008 21:39 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Verrast me dat ze niet gelijk 10 miljoen geven.
Hopelijk wacht Aissati hier niet al te lang mee. Ik ben benieuwd of PSV werkelijk zo sterk staat als dat ze telkens willen doen geloven. Niet zo zeer omdat Ajax er eventueel profijt van kan hebben, maar meer door mijn interesse voor de juridische kant van dit verhaal.quote:De dag komt steeds dichterbij dat Aissati de arbitragecommissie van de KNVB zal vragen zich uit te spreken over die contractduur. Hij stelt zich op het standpunt dat mondeling andere dingen zijn afgesproken dan uiteindelijk in het formele contractaanbod is vastgelegd. Als Aissati's contract slechts tot 2009 loopt, is hij een stuk goedkoper.
Welke FIFA regels?quote:Op maandag 14 juli 2008 21:29 schreef Chadi het volgende:
PSV maakt geen schijn van kans bij een arbitrage zaak. PSV is de eigen deel vanhet contract niet nagekomen waarmee het eigenlijk aangaf dat er geen contract bestond. Verder heb je de FIFA regels en het getekende contract wat hem uiterlijk tot 2009 bindt aan PSV.
Dit dingetje:quote:
quote:PSV in de fout met contract Ismail Aissati
21/11/2007 15:18
EXCLUSIEF – Ismail Aissati kan eerder weg bij PSV dan in zijn contract staat vermeld. De huidige overeenkomst blijkt niet conform de FIFA-regels, waardoor de middenvelder een half jaar eerder kan vertrekken bij de Eindhovense club.
Aissati tekende in november 2005 tot de zomer van 2009 bij PSV. Op dat moment was hij zeventien jaar. Dat maakt deze verbintenis niet rechtsgeldig volgens de reglementen van de FIFA, die stellen dat spelers jonger dan achttien jaar geen contract mogen tekenen voor een periode langer dan drie jaar.
Aangezien de FIFA bepaalt dat zo'n verbintenis drie jaar na ondertekening ten einde is, loopt het contract van Aissati in november 2008 af. Dat betekent dat de inmiddels negentienjarige Utrechter in de transferperiode van januari 2009 transfervrij naar een andere club kan vertrekken.
Primaquote:Op maandag 14 juli 2008 23:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Spelers die hun woord niet nakomen passen toch veel beter bij Ajax dan bij PSV
Dus Gomes is wel een Ajax keeper?quote:Op maandag 14 juli 2008 23:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Spelers die hun woord niet nakomen passen toch veel beter bij Ajax dan bij PSV
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |