Hoow .. natuurlijk weet ik hoe ik GITAAR moet schrijven ..quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:44 schreef Telecaster het volgende:
Eerst maar eens 'gitaar' leren spellen. ;-)
Maar als je net begint is het simpelweg een kwestie van veel doen - je moet nu eenmaal spieren kweken in je vingers van de hand waarmee je fret. Er zijn wel apparaatjes voor, waarschijnlijk kun je die in je locale muziekhandel wel krijgen, maar er gaat toch niets boven het echte werk. Eerst je vingers goed losschudden wil ook wel eens helpen.
Wat eventueel ook nog kan is dat je snaren te hoog staan. Afhankelijk van je gitaartype kun je ze wat dichter op de hals zetten zodat je minder ver en dus minder hard hoeft te drukken.
Verdere vragen - tik maar een eind weg!
WÁT !? Meen je dat serieus?quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:41 schreef MASD het volgende:
oefenen, oefenen, oefenen.
Je kunt echt niet verwachten dat je na een dag al een Vai bentmijn eerste akkoord nam minstens een week in beslag.
Tuurlijk, dat kan hij op elke gitaar, daarom verkoopt hij ze ook.quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:56 schreef lauraah01 het volgende:
[..]
Maar op die gitaar die ik heb gekocht speelde ie de sterren van de hemel zonder enige moeite ..
Die snijden wel weer eerder in je vingers. en ik denk dat ze een spaanse gitaar heeft (gok ik).quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:11 schreef S95Sedan het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Veel oefenen inderdaad zoals sommige al hierboven hebben gezegd, dunnere snaren speelt ook een stuk relaxter en zorgen dat je je ringvinger los van de andere kan optillen.
Oh, nylon snaren in dat geval, speelt nog makkelijkerquote:Op woensdag 16 juli 2008 15:14 schreef Miksie het volgende:
[..]
Die snijden wel weer eerder in je vingers. en ik denk dat ze een spaanse gitaar heeft (gok ik).
Nah gelukkig voor jou dat je geen geld in hebt gezet ..quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:14 schreef Miksie het volgende:
[..]
Die snijden wel weer eerder in je vingers. en ik denk dat ze een spaanse gitaar heeft (gok ik).
Nee, da's inderdaad wennen... ik weet het nog goed. ;-)quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:21 schreef lauraah01 het volgende:
[..]
Nah gelukkig voor jou dat je geen geld in hebt gezet ..![]()
Tis een western![]()
En die dunne snaren zijn idd nog niet zo prettig voor mn vingertjes
Stoer!quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:21 schreef lauraah01 het volgende:
[..]
Nah gelukkig voor jou dat je geen geld in hebt gezet ..![]()
Tis een western![]()
En die dunne snaren zijn idd nog niet zo prettig voor mn vingertjes
Ah bedankt voor de tip .. dan focus ik me daar eerst maar eens op .quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:26 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Nee, da's inderdaad wennen... ik weet het nog goed. ;-)
Aan de andere kant - hoe meer de snaren snijden, hoe eerder je eelt hebt.
En als je een beetje snel achter elkaar een E-, A-, en D-accoord kan pakken, kun je al wel meteen duizenden liedjes spelen... dat is wel erg bevredigend.
Je eerste barre of B7 daarentegen....
Vooral de G valt in het begin wel tegen - vandaar dat ik eerst maar met A, D en E begonnen ben. ;-)quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:31 schreef Miksie het volgende:
[..]
Stoer!![]()
En inderdaad die paar akkoorden die hierboven genoemd worden en/of G D en C, dan kun er weer tig nummers bij
Wat ook erg motiveert - zoek eens een makkelijk liedje uit met, bij voorkeur, de 3 acoorden A, D en E uit dat je erg leuk vindt. En ga dat spelen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:35 schreef lauraah01 het volgende:
[..]
Ah bedankt voor de tip .. dan focus ik me daar eerst maar eens op .
Nope kende ik niet ... ik had wel een soortgelijk iets gevonden op een andere site .. ennn...quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:54 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Wat ook erg motiveert - zoek eens een makkelijk liedje uit met, bij voorkeur, de 3 acoorden A, D en E uit dat je erg leuk vindt. En ga dat spelen.
Je kent deze site..?: http://www.chordie.com/chords.php
Ah, maar liefst 2 accoorden! Ja, dat zijn in het begin de leukste dingen om snel weg te spelen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 18:27 schreef lauraah01 het volgende:
[..]
Zojuist het liedje Horse With No Name geleerd![]()
Hij gaat nog niet perfect .. maar je herkent m iig wel !!
Misschien leuk leesvoer dan voor een paar simpele dingetjes waarmee je meteen een stuk meer indruk maakt op je omgeving (en daar gaat het toch om... ;-) ):quote:Op woensdag 16 juli 2008 18:27 schreef lauraah01 het volgende:
[..]
Zojuist het liedje Horse With No Name geleerd![]()
Omdat ik nu dus wel een beetje blaren heb .. kan ik mn snaren steeds minder goed indrukken ..quote:Op woensdag 16 juli 2008 20:52 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Misschien leuk leesvoer dan voor een paar simpele dingetjes waarmee je meteen een stuk meer indruk maakt op je omgeving (en daar gaat het toch om... ;-) ):
http://www.guitarnoise.com/lesson/horse-with-no-name/
http://www.guitarnoise.com/lesson/horse-with-no-name-2/
Enjoy!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |