abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59715606
Ik zal me even voorstellen:

Ik ben Kevin, 23 jaar oud ben IT-manager van beroep en heb een serieuze afwijking voor motoren en auto's!

Ik wil in dit topic graag mijn huidige project met jullie delen, om te beginnen wil ik vast zeggen dat de vermogenswinst tussen de originele situatie en de situatie na inbouw van de auto 70% inhoudt (na het chippen op de rollenbank wordt dit nog meer maar dat vertel ik later nog)

Daarom besloten heb dat de auto overnieuw gekeurd zal worden door de rdw en ik ben bekend met alle regels en voorschriften en heb al maanden terug contact hierover gehad met de rdw.
Het zal geen tupperwarezooi worden maar gewoon een nette originele vroege golf 1 cabrio met veel vermogen die als 3e auto gaat dienen voor de zonnige weekenden!

In december 2006 heb ik een golf 1 cabrio gekocht. Helaas is in het voorjaar van 2007 mijn motor overleden!
Aangezien ik niet van ouwe rommel hou had ik zoiets van dan ga ik het gelijk goed aanpakken

Eerst maar eens een Foto van het hok zelf:



Dus heb ik als vervanging van de oude 1.8 carburateur motor maar een 1.8 20VT motor gekocht uit een gecrashte Seat Ibiza Cupra van een bevriende sloper! (dit is hetzelfde blok als iedere willekeurige 20vt uit diverse audi's, vw's, seat's, skoda's, donkervoorts en enkele kitcars )

Mijn baas gaf me een ruimte in een van z´n gebouwen voor het cab project en aan het eind van November kreeg ik de sleutel en kon het officieel beginnen!




Auto weer terug omhooggeschroeft




Gelukkig geen roest onder de schermen

en het voorlopige eindresultaat:


Hopelijk gaat deze zooi er zo snel mogelijk uit!
pi_59715643
18-11-2007

Zo vandaag heb ik samen met Rogek (een maatje) het oude blok eruit getrokken!!
Het bleek ook iets erger te zijn met het oude blokje dan in eerste instantie gedacht, Liep olie uit het uitlaatspruitstuk, en toen we de assen eraf draaiden kwam er bakolie uit lopen!
Toch vreemd omdat het blokje en bak pas 6000km gereden had na inbouw door Bolku, en ik heb de auto altijd netjes behandeld!!


Rogek in action


Bijna zover


Tada het is er EINDELIJK uit!


Leeg! Nu lekker ontvetten en matzwart maken!

Hopelijk kan ik snel het nieuwe blokje ophalen en erin hangen!!
pi_59715664
03-12-2007:

Afgelopen zaterdag een aantal leuke spulletjes opgehaald voor het project:






De G60 race-schijven (Sandtler) naast de oude Golf 2 GTI schijven die erop zaten.


De G60 versnellingsbak die ik ga gebruiken, voor een paar cent van een maatje kunnen overnemen dus de historie is bekend!


Ontroest en herspoten, en gelijk maar Powerflex gemonteerd.

en om weer net zo hard te kunnen stoppen heb ik het volgende setje uit Canada laten komen!
pi_59715679
Ook heb ik deze motor en versnellingsbak steunen laten maken, hopelijk gaan ze net even beter passen dan zelfgemaakte steunen





02A Versnellingsbaksteunen:






Het complete pakket:


Ik wil gewoon niet kloten met de ophangpunten van motor en versnellingsbak! Het grapje kost al genoeg zonder dat de motor uit z'n steunen scheurt terwijl ik met 120 over een rotonde knal :lol:

Gelukkig past de combinatie 1.8T met G60 versnellingsbak erg goed in een mk1 motorruimte, enig nadeel is dat je de super zeldzame 100mm assen moet gebruiken van een Scirocco 16v!!!
Gelukkig heb ik veel goede contacten en waren een setje goede assen snel gevonden!
pi_59715715
07-12-2007

Vandaag ben ik bij Jarno de motor gaan ophalen, moest 380km's rijden in een Vito busje door een storm met een veel te dure motor achterin

maar we zijn veilig thuisgekomen:


Een aantal onderdelen zoals afdekkappen voor de distributieriem, multiriem spanners etc. zijn kapot/beschadigd maar verder niets met de motor aan de hand! Ben vrij bekend bij de lokale vw-dealer dus vervangende onderdelen zullen niet al te duur zijn


18-12-2007

Vandaag kwamen de nieuwe remmen binnen uit Canada!!!!

Het is het wachten wel waard geweest






1 + 1 = 3



De voorste Sebring zag er oorspronkelijk hetzelfde uit als de achterste, ook deze ga ik zelf opknappen!
Hopelijk gaan ze over de remklauwen passen, anders moet er als er weer geld is maar een set glimmende 3 delige komen.......

[ Bericht 10% gewijzigd door kevin20vt op 26-06-2008 23:35:14 ]
pi_59715740
23-12-2007:

Vandaag met Rogek bezig geweest om het blok klaar te maken voor de inbouw, helaas past de 16v spanrol niet helemaal lekker met de nieuwe motorsteun...

Hiervoor moet ik dus nog een oplossing zoeken, morgen even de rubbers in de steunen laten persen, en nog wat onderdelen bestellen en dan komt dat helemaal goed!

Ik kom ongeveer 2mm te kort, en ik slijp dat stuk er gewoon vanaf, een duitser die hier ook mee bezig is heeft het er ook vanaf geslepen!



24-12-2007:

Vandaag verder alvast een nieuwe waterpomp gemonteerd, rubbers van de scirocco 16v in de steunen laten persen!
en nog wat andere nieuwe delen besteld bij de vw-dealer :lol:
pi_59715752
08-01-2008:

Vandaag bij Supro een Quaife differentieel besteld, het doet ff pijn in de portemonnee maar hopelijk heb je dan ook wat

Waarom een ander diff? omdat ik met de cab naar de rdw moet voor een weggedragstest, dit diff gaat mechanisch de wielspin tegen waardoor het optrekken en bochtenwerk beter moet verlopen!

Supro zou er zoveel mogelijk druk achter zetten zodat ik hopelijk halverwege Februari de bak terug kan hebben!

Dit omdat ik in maart al uit het gebouw moet waar ik momenteel aan de cab werk...........

09-01-2008:

Kom ik net thuis is m'n carterpan vanuit de USA binnengekomen


Nu hoor ik jullie denken.... Carterpan..... USA............ WTF

VW Brasil heeft een reparatiedeel gemaakt voor Amerikaanse 1.8t's die de carterpan al eens stukgereden hebben. en deze is helaas hier niet te krijgen...
Wat is er dan beter aan dit reparatiedeel?

De aluminium zijkant is versterkt, en de onderkant is van staal, tevens is de pan op het laagste punt 3cm minder laag met dezelfde inhoud! Dus mocht ik de carterpan dan alsnog raken scheurt ie niet gelijk open...

Foto's:







Foto van een mk1 1.8t met deze carterpan:

Voor met alupan:


Na met hybridepan:


Al met al dus best een fijne investering, moest de olie sowieso vervangen.

[ Bericht 4% gewijzigd door kevin20vt op 26-06-2008 23:36:25 ]
pi_59715767
05-02-2008:

Ondertussen zijn we weer een stukje verder, de gehele kabelboom is uit elkaar geweest en alles wat niet nodig was eruit gehaald!

Nog even wat foto's van de inbouw:




Zelf de motorruimte gespoten! Ziet er nog best netjes uit dacht ik zo!




De buis van de Turbo naar de intercooler die dus over het blok heen loopt moet er alleen vanaf anders kan de motorklep niet dicht!
Hiervoor moet ik dus een setje nieuwe buizen laten maken!
pi_59715783
Nog wat foto's van de motor-kabelboom, we hebben er uiteindelijk ongeveer de helft aan kabels uitgesneden!

Dingen als crashsensoren, automatische airco radiateurfan aansturing gaan we toch niet gebruiken en kunnen er dus net zo goed uit. Plus dat de gewichts- en plaatsbesparing natuurlijk fors is

Ook hebben we het volledige gedeelte voor het licht eruit gehaald en gaan we hier een aparte kabelboom voor maken, mochten er ooit problemen komen hiermee hoef je maar de helft aan kabels te doorzoeken en ik kan alles netjes wegwerken!

We hebben besloten dus zo'n beetje de hele kabeltroep van de cabrio te verwijderen en alles te vervangen voor de (aangepaste) cupra kabelboom, ik houd niet van oude troep en harde 24,5 jaar oude kabels die losse contacten hebben vallen daar zeker onder!

Dit is de originele kabelboom:



Heerlijk al die plakband troep eraf halen...


Zo zit dat dus onder de tape bij de 1.8 20vt

Ik moet trouwens wel zeggen dat ze dat bij VAG netjes doen, de kabels lijken verschrikkelijk door elkaar te lopen, maar elk gedeelte zit los om elkaar heen gevlochten waardoor je de kabelboom makkelijk uit elkaar kan halen!


Na 2 uurtjes strippen wat troep die er al tussenuit gesneden is!

Al met al geen klusje voor een beginner of een leek in de electronica wereld, maar gewoon redelijk goed te doen icm de elektrische schema's van VAG

Het "eindresultaat van de kabelboom"



[ Bericht 6% gewijzigd door kevin20vt op 26-06-2008 23:38:32 ]
pi_59715794
helaas haha hij is nog niet af Eigenlijk moest ik alweer uit het pand zijn per Maart, maar gelukkig hoefde ik er van m'n baas nog niet uit dus kan ik voorlopig nog even aankloten

12-03-2008

Ik zal nog wat van die kleine dingetjes posten waar ik dan tegenaan loop met zo'n ombouw, vaak laat men dit niet zien op internet maar kan het best nog eens wat geld kosten voordat je de juiste onderdelen hebt.


Ik kan maar geen kortere bouten vinden, de huidige zijn de originele van de golf 1 cabrio, het probleem is nu dat ik de koppelingshevel niet kan monteren...


Momenteel twijfel ik nog of ik alu eindstukken op de intercooler moet laten lassen, op die manier hoef ik niet 2 maal een 90 graden bocht te maken en dat komt de flow natuurlijk ten goede! Het enige probleem met die alu eindstukken is dat het een aparte vorm moet zijn omdat er aan de voorkant maar erg weinig plek is!


Zoals je kunt zien is er maar beperkte ruimte tussen de intercooler en de luchtinlaat/gasklephuis, hiertussen moet nog een radiateur komen met ventilator (ongeveer 9cm dik) en dan kan de motor nog bewegen.
Na een aantal dagen en nachten denken heb ik dan toch een oplossing gevonden, er is maar 1 manier om die radiateur te monteren en dan kan er een 11inch spal ventilator op en dan past het allemaal maar NET


Mijn ecu loopt niet zonder elektrisch gaspedaal, dus moet ik of de bovenkant om laten lassen op het oude gaspedaal of een nieuwe beugel op de bodem plaat laten lassen, met beide oplossing ben ik niet erg happy!
Moet trouwens ook iemand vinden die echt goed kan lassen voor dit soort dingen! Iemand die wil helpen??


Omdat ik geen secundaire luchtpomp heb ga ik ook het (bijna) volledige vacuumsysteem verwijderen!
Dit is verder geen probleem, het lastige is dat ik geen internet in de loods waar de cabrio staat


De versnellingsbak is dus gereviseerd en toen zijn er nieuwe bouten geplaatst, maar ik kwam er later pas achter dat de custom achterste baksteun langere bouten dan normaal moet hebben. :evil: (nu zit de bout vanuit de andere kant erin zodat de bak daar in ieder geval vast zit)


Dit zijn de bouten die er nu in zitten maar deze zou ik dus 1 cm langer moeten hebben om een moertje aan de andere kant te kunnen monteren.

[ Bericht 4% gewijzigd door kevin20vt op 26-06-2008 23:39:44 ]
pi_59715810
14-03-2008:

Vandaag is de downpipe binnengekomen uit engeland! (2,5" dik materiaal is rvs)




Kijk hem eens mooi hangen onder de auto, echt onvoorstelbaar hoe mooi ze zo iets passend kunnen krijgen op honderden km's afstand. (iedereen doet zo'n ombouw anders, en met andere steunen zal de motor ook anders hangen... dus vandaar dat ik erg verbaasd was over hoe het past!)
pi_59715823
17-03-2008:

Ik heb weer wat werk verzet afgelopen weekend!

Omdat ik de auto zelf ga lakken, moest ik natuurlijk de oude gerolde lak weer lekker strak schuren...
Heb nog een hoop schuurwerk voor de boeg maar ik vind het niet heel erg om te doen, je hebt meteen resultaat van je werk en met een muziekje en een biertje is het best relaxed werken!



en ik heb nog wat gewerkt aan de motorruimte, netjes opgeruimd, alles wat niet nodig was weg, vacuumsyteem verwijderd, de secundaire waterpomp en leidingen verplaatst, de Ibiza intercooler buis verwijderd etc. etc.




Zo begint het nog eens ergens op te lijken

Ondertussen is het bouten en moeren probleem dat ik eerder postte opgelost, vandaag even langs een ijzerwarenhandel gegaan, en die hadden wat moois liggen dat ik wel kon gebruiken

[ Bericht 3% gewijzigd door kevin20vt op 26-06-2008 23:40:46 ]
pi_59715871
31-03-08:

Ook afgelopen weekend is er weer veel gebeurd, ik heb o.a. de intercooler klaar gemaakt voor de montage!

Erik heeft de bijrijderskant geschuurd en ik heb verder nog een deurpaneel afgemonteerd, oude verlichtingskabelboom het interieur in getrokken en de nieuwe motorkabelboom geplaatst en bij de meterkast gehangen.

Momenteel staan er nog wat onderdelen in backorder en ben ik nog op zoek naar een opvoerpomp van een Cabrio 2h, nu wordt het eigenlijk tijd om de nieuwe kabelboom te gaan verenigen met de oude zekeringkast.... oll:

Hopelijk heb ik de wagen eind Juli door de RDW-keuring heen en kan ik er vrolijk mee rondknallen!!!!! :twisted:

Ook is ondertussen de intercooler (omloop)buis van de Audi TT binnengekomen!

Best netjes zo, en geheel zonder lasnaden
Nu kan ik tenminste alvast wat silicone slangen gaan bestellen om het geheel luchtdicht te maken



pi_59715959
08-04-2008:

Vandaag ben ik maar eens eerder gestopt met werken en heb ik de downpipe, lambdasonde en olieretour leiding geplaatst! (deze laatste was flink beschadigd en dus noodzakelijk om te vervangen!!!!)



Ook heb ik eindelijk via een club-genoot de juiste bouten voor m'n differentieel gevonden, en hangt de combi motor & bak nu zoals het hoort in de motorruimte!

Verder had ik graag nog verder gegaan met het monteren van het schakelmechanisme maar ik kwam erachter dat dat niet gaat omdat de wastegate in de weg zit :evil:

maar ook dat komt wel weer goed :lol:
pi_59715994
02-05-2008:

De afgelopen weken is er weer flink wat voortgang geboekt!

We zijn weer een stuk verder met schuren, de nieuwe carterpan is gemonteerd, versnellingsbak olie is gevuld, met het schakelmechanisme gerommeld, een aantal siliconeslangen gemonteerd, de opvoerpomp is gemonteerd en we zijn nog bezig geweest met de kabelboom!

Dus nog een aantal onderdelen en we zouden kunnen starten!! :toost:


Het bewijs dat ie nu weer voor het eerst in ruim een half jaar weer op z´n wielen staat


Nu de nieuwe carterpan gemonteerd is kun je eindelijk zien hoe laag de motor hangt, op zich nog niet eens zo heel laag.... Waarschijnlijk worden het toch een setje brede 16´ers voor de juiste "stance"

30-04-2008:

Na weken van schuren was er vandaag nog meer te schuren :lol:

Vanaf 10 uur vanmorgen tot en met 11 uur 's avonds hebben we geschuurd!!! :vertel:
en morgen gaat de hele boel in de primer!!!!! (eindelijk na al die maanden een strakke lak die bestaat uit 1 kleur)





01-05-2008:

Vandaag dus de auto volledig in de primer gezet, de laag lijkt nog een beetje grof, later die avond kwamen we erachter dat deze primer zich nog helemaal glad trekt en hoef dus verder niets meer te schuren voor de kleurlaag!!
Er zaten maar 2 miniscuul kleine stofpuntjes op de hele auto dus dat valt me goed mee!!! :toost:







Dit was net na het spuiten, ik zal straks nog foto's maken van hoe het er nu uit ziet (helemaal mat)
pi_59716014
02-05-2008:

Nou ik heb enkele uurtjes geleden nog even wat foto's gemaakt van de droge primer! Echt ontzettend strak geworden Hebben al die uren/dagen/weken van schuren toch nog nut gehad :mrgreen:













Foto hoer he LOL, hoop dat de bruine lak net zo goed lukt komen er dan nog veel meer foto's :lol:
pi_59716038
12-05-2008:

Ondertussen staat de auto in de eerste kleur-laag en begint het er weer als mijn oude vertrouwde cabrio uit te zien 8)
Er komen nog enkele lagen overheen en daarna ga ik het weer lekker glad schuren en polijsten!

Momenteel is dit het resultaat! De glans is in ieder geval al goed!





Vrijdag is trouwens de olieretour leiding gearriveerd, dus vanavond even monteren en dan kan er olie in het blok 8)


13-05-2008:

Vanavond een grote stap gezet in het project, ik heb nu de 3e olie retour leiding gemonteerd en deze pastte eindelijk op de nieuwe carterpan...
Nu kon ik dus EINDELIJK na al die maanden olie in de motor gooien


:mrgreen: I'm fucking pleased to say the least :mrgreen:

Vanavond ook vast een klein stukje lak gepolijst! Zie hier het resultaat:



Binnenkort de lak weer oppolijsten en de volgende laag eroverheen zetten! en dan kunnen we weer verder met bouwen!
pi_59716091
26-05-2008:


Nou gisteren hebben we de motor-bekabeling helemaal uitgezocht en afgezekerd, helaas is de benzinepomp niet meer gekomen anders hadden we echt kunnen starten!

Nu heb ik het voor nu moeten doen met het rond laten gaan van de motor op de startmotor :lol: Is best mooi als je zoveel tijd en geld geïnvesteerd hebt dat er dan ook echt eigen leven uit komt als je de sleutel ronddraait
pi_59716107
26-05-2008:

Helaas had ik m'n camera nog in de Nightvision stand staan
maar bij deze het filmpje





Deze week eerst maar eens een acculader gaan kopen, en als Rogek dan komende zondag de benzinepomp bij zich heeft kunnen we dan hopelijk starten!!!!

[ Bericht 22% gewijzigd door kevin20vt op 26-06-2008 23:42:14 ]
pi_59716162
30-05-2008

Vanavond "even" met Erik een setje beugels gefabriceerd en de siliconeslangen op maat gemaakt

Ik ben nog niet geheel tevreden over het gedeelte aan de bestuurderskant, maar ik had nou eenmaal niet de mogelijkheid het op dit moment anders te monteren!
Wil zondag namelijk gaan starten





[ Bericht 14% gewijzigd door kevin20vt op 26-06-2008 23:42:55 ]
pi_59716201
01-06-2008:

It's aliveeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!

Het enige wat een beetje jammer was is dat Jarno de ecu voor aankoop had laten herschrijven zodat de startonderbreking van de klokkenset, en sleutels etc. eruit zou zijn!!!
Dit bleek vandaag dus niet goed te zijn gegaan, dus nu valt ie na enkele seconden weer uit waarbij er een startblokkering foutmelding in vag-com komt...

maar dat was het enige, het was gewoon sleutel om en lopen



[ Bericht 15% gewijzigd door kevin20vt op 26-06-2008 23:43:55 ]
pi_59716255
09-06-2008:

Heb vandaag (dus binnen 1 week) de verklaring voor motorvermogen van Pon's Automobielhandel gekregen

Tevens ook het bewijs dat ik een volkswagen motor in de cab heb en geen seat motor.........

Er staat als volgt:

Merk Volkswagen
Identificatie AQX ******
Bouwwijze 4 cilinder in lijn
Brandstof 1781 cm3
Slagvolume 115 KW (din)
Bij toerental 5800 omw/min

Deze verklaring heb ik dus voor de rdw nodig tijdens de weggedragtest en geluidstest op lelystad om aan te kunnen tonen hoeveel vermogen nu in de cabrio ligt!

Dus we gaan van 55kw (75pk) naar 115kw (156pk) tijdens de keuring, naar 152kw (+/-206pk) na chippen en andere uitlaat :mrgreen:

en ik vier vanavond mijn eigen overwinning



Nu klinkt het nog vrij lame, maar in het echt in die loods is het een beest :shock:

Wil wel absoluut nog een bedankje doen aan Michel (Zeypveld Autosport) die vanavond een flink eind is gereden om even die startonderbreker eruit te "programmeren"

[ Bericht 19% gewijzigd door kevin20vt op 26-06-2008 23:44:44 ]
pi_59716389
16-06-2008:

Heb vandaag weer een en ander geregeld!! :toost:

* Alle koelvloeistofslangen die nog misten.
* Spal ventilator.
* Uitlaat hittetape voor de downpipe.
* Zelfklevende hittereflectiemat voor de vuurmuur.
* nog een koppelstuk voor een stukje siliconeslang.
* 3m zwarte vacuumleiding voor de turbodrukmeter.
* 1m 13mm vacuumleiding om rembekrachtiger vacuum aan te sluiten op vacuum van de inlaat.
* Koppelstuk uitlaat om van buiten diameter 63mm (downpipe) naar binnendiameter 43mm (middendemper) te gaan.
* Bout en moer voor de schakelhevel (dol gedraaid moertje)
* Dremel en slijpschijfje

Koppelingskabel ben ik ondertussen ook uit wat ik daarmee moet doen om deze gespannen te krijgen...
en dan moet er nog een einddemper en wat rubbers etc. besteld worden en dan nog de benzinepomp onder de auto bevestigen........
Deze week ook nog even een (houten)proefmodel maken van de gaspedaalbeugel zodat ik de vorm kan bepalen, en dan wil hopelijk een neefje of oom mij de stalen variant aan de vuurmuur lassen.


en dan zijn we bijna zo ver om eens een testrit te gaan maken?
pi_59716529
en als allerlaatste update tot nu is dat ik gisteren bezig ben geweest met het verlassen van 2 koppelstukken om de 2,5" downpipe (63mm) passend te maken op de nieuwe originele 1.6 uitlaat (43mm).
Ik heb er voor gekozen om een nieuwe originele 1.6 uitlaat te monteren zodat tijdens de rdw testen het vermogen iets minder is en natuurlijk het geluid niet te hoog tegenover de originele waardes.

Ook is de beugel voor de koppelingkabel gemaakt en nu kan ik ook al koppelen!

Deze week ga ik me nog bezig houden met het maken van de gaspedaal beugel en het monteren van de benzinepomp onder de auto...

Ik heb tot nog toe in ieder geval geprobeerd alles technisch zo goed als mogelijk te maken zodat we een veilige stabiele auto krijgen die met gemak door de weggedragtest en geluidsmeting komen!
  donderdag 26 juni 2008 @ 21:54:57 #25
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_59716650
Was het niet goedkoper geweest om gewoon een andere te kopen?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_59716880
natuurlijk was het goedkoper geweest om een andere auto te kopen, maar dit is zo ontzettend veel leuker

Ik heb als beginnend auto "sleutelaar" hier ontzettend veel van geleerd en uiteindelijk heb je veel meer eer van je werk en geld als je het helemaal zelf hebt gedaan (met hulp van vrienden )
pi_59717134
Wow nice.

Ding zal wel gaan straks. Wat voor prestaties verwacht je?: 0-100 in? 7 seconden ofzo?
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_59717347
Hopelijk toch wel iets sneller als de wagen bij de rdw is geweest krijgt ie een andere optimale uitlaat en ga ik met het apparaat naar JD-engineering voor een chip en rollenbank sessie.

Hierdoor zouden we hopelijk tussen de 206 en 210pk uit moeten komen (voor dit blok zijn dat normale haalbare waardes bij JD-eng.)
dus dan zou je op een pk gewichtsverhouding van ongeveer 1pk per 4,5 / 4,7kg uitkomen waardoor je ongeveer in 5,5/6,0 seconden naar de 100 zou moeten kunnen.
Ik hou echter niet van kroegpk's en grote praatjes dus ik hou me wijselijk heel stil wat deze uitspraken betreft en wacht totdat ik daadwerkelijk een papiertje heb met een uitdraai!!
  donderdag 26 juni 2008 @ 22:28:07 #29
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_59717958
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 21:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Was het niet goedkoper geweest om gewoon een andere te kopen?
Dit is toch 1000x zo vet.
  donderdag 26 juni 2008 @ 23:09:46 #30
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_59719424
Vet project gek . Respect. Golf 1 Cabrio's zijn vet, helemaal met zoveel vermogen
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_59719624
Lekkere torsiestijfheid heeft zo'n ouwe cabrio

Verder leuk bezig, zo mag ik het graag zien
pi_59719930
Thanks heren

@ 1299:

De cabrio is zelfs stijver dan de dichte golf 1, af fabriek hebben ze behoorlijk hun best gedaan om de carosserie te verstevigen.

Maar dan nog heb ik daar ook aan gedacht, het front wordt verstevigd, en tussen de draagarmen voor komt een subframe... en dan natuurlijk nog 2 dikkere stabilisatorstangen... en natuurlijk niet te vergeten de polyurethaan "rubbers"

Voorbeeld van het subframe en verstevigingsbalk voor de voorkant (dus niet mijn auto)


Subframe


Front verstevigingsbalk

Beiden zijn op al bestaande bevestigingspunten te monteren.

Tevens heb ik met Supro Automotive engineering overleg gepleegd voor een fatsoenlijke schroefset.
Deze zou dan in- en uitgaand in hardheid te stellen, voor en achter topmounts zodat camber en caster fatsoenlijk te stellen is.
Extra oliereservoirs aan de onderkant van de veerpoten zodat zelfs in lage standen er voldoende vloeistof is voor een goede werking.
Daarnaast laat ik de auto uitwegen zodat dmv. andere sterkte veren een betere wegligging behaald wordt...

Lijkt me dat ik er dan genoeg aan heb gedaan om het een beetje veilig en stabiel te houden
  donderdag 26 juni 2008 @ 23:30:42 #33
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_59719974
R.E.S.P.E.CT!!!

Echt zzeeeeeerrrr vet man!!!
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_59720717
Respect voor de werken - dikke TVP!

(Ook in het bezit van een Golf I cabbie en een 20vt (AJQ) blok. Alleen hangt laatstgenoemde in een TT)
het was fijn, bedankt, tot ziens!
pi_59731605
mooi spul die wilwood remmen!!
heb ze zelf ook onder de kitcar

en altijd leuk 206PK
pi_59731956
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 21:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Was het niet goedkoper geweest om gewoon een andere te kopen?
Dat is met al die projecten hier
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_59746308
Jij ook al hier?
Niet een beetje laat?

VENLO FTW!!!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_59802443
FF een TVP.

Super vet
pi_59807475
KEWLLLL
pi_59812267
Heel mooi project!

Ook fijn dat je in een leuke schrijftaal je verhaal geschreven hebt, zonder blabla en sjonnietalk.
100 punten.
pi_59813319
tvp! Geweldig project! Poepiebruin en poepiesnel
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  dinsdag 1 juli 2008 @ 11:37:34 #43
197456 ytram
...dacht je!
pi_59815047
ERG vette 1
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
pi_59815648
Respect!

Golf 1 cabrio zijn echt vette bakjes om te zien en het blok zal het alleen maar leuker maken
MOKUM XXX RATED
  dinsdag 1 juli 2008 @ 16:35:59 #45
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_59822041
Leuk verslag
Huilen dan.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 18:31:34 #46
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_59824106
Tof verslag man, gaaf project
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_59824647
Project
Ben zelf niet kapot van Golf, maar jij moet er in rijden en tevreden zijn
pi_59832988
Ontzettend gaaf project

Je pakt het ook direct goed aan, alles op elkaar afstemmen. Top!
pi_59834299
Super autotje

Volgens mij zit je ook op VWforum of niet?
  woensdag 2 juli 2008 @ 10:46:11 #50
197456 ytram
...dacht je!
pi_59836422
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 08:59 schreef VlaDje het volgende:
Super autotje

Volgens mij zit je ook op VWforum of niet?
Klopt, herkende hem ook al (ik zit ook op vwforum)
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
  woensdag 2 juli 2008 @ 12:46:15 #51
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_59839347
zeer goed gedocumenteerd, zeer interessant en zeer cool.
zo goed..?
pi_59842092
Dank voor alle leuke reacties!!! Ik ben inderdaad ook lid van het vwforum!

Ik ben nog altijd bezig met de uitlaat, maar ondertussen heel druk met werk etc. dus het schiet niet echt op... Komend weekend komt er hopelijk weer een update
pi_59842419
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 14:32 schreef kevin20vt het volgende:
Dank voor alle leuke reacties!!! Ik ben inderdaad ook lid van het vwforum!

Ik ben nog altijd bezig met de uitlaat, maar ondertussen heel druk met werk etc. dus het schiet niet echt op... Komend weekend komt er hopelijk weer een update
Ik hoop met je mee
  donderdag 3 juli 2008 @ 20:09:47 #54
217349 Dyob
One world, one dream
pi_59873454
Lekker bezig Kevin, ziet er subliem uit!

Mooi polijstwerk ook

Gr Boyd
  donderdag 3 juli 2008 @ 20:38:25 #55
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_59874108
Wat een schitterende Golf! Petje af hoor voor dit projekt!

Een nette Golf I en in mindere mate ok de II blijven toch de mooiste Golfjes.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 21:14:50 #56
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_60172876
wa'n hok zeg. , loop je hier ook al met die boodschappenmand te spammen? Ik zou er in elk geval nooit één kopen. *ahum*



En al helemaal geen dichte. *kuch*



Sterker nog, je bent pas echt een idioot als je zowel een open als een dichte hebt.
pi_60180914
Erg gaaf. Dichte zijn 200x zo mooi als de cabrio die nog tot Golf III geleverd is.
Hatchbacks Golf I, zijn helemaal vet gewoon.

Als je ding ook nog op kenteken weet te zetten, dan heb je echt dik respect.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_60181813
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:43 schreef MK1GTI het volgende:
En al helemaal geen dichte. *kuch*



Sterker nog, je bent pas echt een idioot als je zowel een open als een dichte hebt.
Zo horen ze er uit te zien....
  vrijdag 18 juli 2008 @ 18:56:02 #61
30785 Syndicate
Pure euphoria!
pi_60194967
Wat een ontzettend gaaf project gast! Goed ook dat je echt aan alles denkt en het in 1x goed doet. Zou zonde zijn als ie later weer uit elkaar kan omdat je toch niet tevreden bent.

Waar ik ook wel nieuwsgierig naar ben is wat het je tot nu gekost heeft
Henry darling! Mary told me the police are looking for you. What have you done?
If you must know, ACID!
Op donderdag 10 maart 2011 00:44 schreef -Will- het volgende:
*-Will- wil later wel een house met een garage in de jungle
pi_60872141
nou heren bedankt voor de leuke reacties weer!!!

Ik ben even uit de roulatie geweest, maar ben weer terug

Ik moet even terugkijken naar wat de laatste update is geweest, maar waarschijnlijk ben ik al een stuk verder

@ Twan: Jij met je 2 golf 1's dat kan inderdaad echt niet Heb je die accubak al gekregen die ik bij Roger had gelaten?

@ Syndicate: ik had er een leuke Audi TT Quattro voor kunnen kopen, dat wist ik ook van te voren.
Alleen wie koopt er nou een kappersauto als je een golf 1 kunt bouwen die sneller wordt en dan ook nog eens beter looks heeft
pi_60872210
28-06-2008:

De koppeling werkt ook, normaal gesproken is de versnellingsbak van een golf 2 G60 hydraulisch gekoppeld en schakel je met kabels.
Omdat ik geen zin heb om gaten te boren voor de kabelschakeling en het volledige hydraulische systeem over te bouwen van een golf2 heb ik er voor gekozen om voor een koppelingskabel te gaan en een setje schakelstangen!
De koppelingskabel is dan van een passat uit 1984, het enige wat nodig is om aan te passen is wat beugeltjes zodat de kabel zichzelf kan spannen.
De schakelstangen heb ik laten maken door een duitse engineer dit omdat er gewoon geen standaard schakelstangen zijn die een golf 2 bak in een golf 1 laten werken....

Maar het werkt!!!

09-07-2008:

Nou na weken van peinzen, voorbereidingen, gisteren en vanavond de hele avond klussen is het me dan toch gelukt om de benzinepomp en brandstoffilter fatsoenlijk onder de auto te monteren!!!!!!


De benzinepomp hangt netjes vast naast de benzinetank en zit goed vast boven de handremkabel.


De filter heb ik een aparte beugel voor moeten maken en tussen de reservewielbak en tank/achteras bevestigd.

Ben er best tevreden mee zo, wat natuurlijk inhield dat ik koste wat kost vanavond nog minimaal 1 metertje moest rijden :lol:

Dat ging bijna niet door nadat mijn oude accu er mee op hield, ik heb wel een nieuwe gel accu (65ah) maar die is een beetje groter en past niet voorin (tenminste dan past de min pool aansluiting niet meer).

Na wat rommelen lukte dat ook, en hoe onwaarschijnlijk ook, ik heb gestart, de auto in de versnelling gezet, koppeling laten komen, en hij ging :shock: maar liefst 2,5meter heb ik afgelegd waarna ik hem in de achteruit heb gezet en het golfje weer terug op de plek heb gezet!

Volgende keer als de accu achterin bevestigd is met fatsoenlijke bekabeling, er koelwater in zit en de gaspedaal beugel gemonteerd is ga ik naar het test terrein waar ik me gruwelijk mag gaan uitleven :mrgreen:


12-07-2008:

Nou vanavond bij Steven Scholten langs geweest!

Heb een hele goed deal kunnen maken!

een 93'er achteras met stabilisatorstang.
een 93'er verlichtingskabelboom (met koplampverstelling).
een scirocco 16v onderste veerpootbrug
en een originele stabilisatorstang voor de voorkant van de auto, inclusief bijbehorende draagarmen en beugels etc.

voor een hele leuke prijs!! Ik had er eerder ook al de 8mm originele brandstofleidingen en opvoerpomp van een 2h motor gekocht, dus als je iets nodig hebt voor een golf cabrio, gewoon Steven even bellen! Top service!

Nu kan ik weer even verder knutselen!

14-07-2008

De scirocco 16v onderste veerpootbrug, originele stabilisatorstang met nieuwe beugels en rubbers zitten al onder de auto! Ook is het gelukt om het elektrische gaspedaal van een golf 4 gemonteerd te krijgen in een golf 1

[ Bericht 21% gewijzigd door kevin20vt op 16-08-2008 10:01:41 ]
pi_60872336
23-07-2008:

Samen met maatje Roger hebben we ons vandaag eens goed uitgeleefd op de cabrio, de nieuwe gelaccu staat nu achterin (35mmq kabel met 200a zekering) er zit nu voor een los verdeelpunt voor de plus.
De verlichtingskabelboom zit erin, ik heb een nieuw koelvloeistof reservoir van een golf 1 besteld, de middendemper zit onder de auto dus nog maar even en we kunnen rijden!

31-07-2008:

Hierbij de foto's van wat werk dat verricht is:




Dit is de Spal ventilator die we gemonteerd hebben, zoals je kunt zien is er maar weinig speling, maar het is genoeg zodat de motor en de radiateur elkaar in het heetst van de strijd niet zullen raken!


Hier kun je de schakelstangen zien, de koppelingkabel, het verdeelpunt voor de plus (die ga ik ooit nog eens ergens plaatsen waar je deze niet zult zien!)
Ook zie je nu dat het koelvloeistof circuit is aangesloten, en je ziet nu beter hoe de intercooler buis loopt met dit laatste ben ik nog niet helemaal tevreden..
Deze buizen zullen ook nog los moeten omdat er nog een "map-sensor" tussen moet deze meet namelijk de atmosferische druk waardoor de computer weet hoeveel benzine ingespoten moet worden om de motor niet arm te laten lopen (ivm hoogte verschillen etc.).

De openluchtfilter is voor tijdelijk, als ik hem wil starten dat er dan geen vuiligheid mee de motor in gaat, hier komt later nog een originele luchtfilterbak van een golf 4 in! (beter voor de rdw keuring).

Dit is een oude foto van hoe de accu nu achterin de reservewiel bak gemonteerd staat:

Ik heb er een aluminium houder voor laten draaien

Zo ziet het totaalplaatje er momenteel uit:


Niet geheel slecht dacht ik zo

[ Bericht 38% gewijzigd door kevin20vt op 16-08-2008 10:15:30 ]
pi_60872423
08-08-08:

We zijn weer overnieuw begonnen met schuren, m'n pa was toch niet geheel tevreden met het eerste spuitresultaat en had besloten dat het overnieuw moest.....
Dus ook weer de hele auto schuren



Ach ja wat moet dat moet
pi_60872437
10-08-08:

Het spuitresultaat van vandaag!!

Dit was direct na het spuiten, hij is later nog wat strakker bijgetrokken!

Zeker niet perfekt maar dat is ook nooit de bedoeling geweest, maar in ieder geval niet meer zoveel sinaasappelhuid...





pi_60872447
15-08-08:

Vanavond ben ik maar begonnen met het opbouwen van de auto, is toch een vreemd gezicht als de wagen bijna 1 jaar lang volledig gedemonteerd heeft gestaan!





pi_60873659
Ziet er erg mooi uit. Gelukkig dat het geen auto-style bak gaat worden!
tvp-tje
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
pi_60874097
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 11:51 schreef liquid-orange het volgende:
Ziet er erg mooi uit. Gelukkig dat het geen auto-style bak gaat worden!
tvp-tje
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 11:17 schreef kevin20vt het volgende:

[ afbeelding ]
Alleen mag er wel een ander stuurtje in. Iets zonder metaal in het midden.

Maar verders wel een leuk project. Mooi geluid ook, tenminste een echt geluid. En niet dat wannabe sportieve lage geluid uit een pauper rioolbuis.
pi_60876360
Ziet er wel dik uit!
Dat gebrul van die motor is ook zeker niet verkeerd. Het is een auto waarin je gezien mag worden!

Absoluut respect dat je nog zo'n oude bak opknapt.
Betaal je straks eigenlijk nog wegenbelasting? Of blijft het bouwjaar nog steeds 25 jaar terug?
pi_60877417
Respect
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_60901407
Hey Kevin20VT, zet je PM aub ff aan..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 17 augustus 2008 @ 16:13:52 #73
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_60901689
Ik zou nog niet dood gevonden willen worden in een auto met zo'n kleur. Maar los van dat is het wel beter dan dat je hem gaat pimpen met neon kleurtjes.
pi_60902758
Tof project !

Maar waarom zo'n ranzige bruine kleur ??
  zondag 17 augustus 2008 @ 18:12:52 #75
127232 Quint24
Just follow the star
pi_60903924
dan zie je de roest niet misschien
Wel tof dat je zo`n histrorisch icoon opknapt en moderniseerd
Een dag niet naar mooie vrouwen kijken is een dag niet geleefd
pi_60947683
Echt super verslag
Ik volg je project in spanning
Wat een super geluid die turbo!!!!
Mijn project is iets minder spectaculair, ff bijna nieuwe motor van audi 1.8i in Mk1 aan 't steken.
Ook wel kleine aanpassingen moeten doen, maar niets vergeleken bij jouw BEAST

Grts
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:47:48 #77
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_60963254
ja kan ke mij ook die kleur uitleggen?
( niet negatiefhoor, maar als je toch al zoveel geld en moeite doet waarom geen wrede kleur??)
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_60963732
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 20:47 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ja kan ke mij ook die kleur uitleggen?
( niet negatiefhoor, maar als je toch al zoveel geld en moeite doet waarom geen wrede kleur??)
Dat doet het hem juist..
Nu nog een 1.3 stickertje ofzo achterop plakken en de sjonnie naast je @ de stoplichten laten zien wie het eerste weg is
Dus langzaam vanaf de buitenkant, beest onder de motorkap
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_60965623
Niet iedereen wil enorm opvallen met zo'n wagen. Voor mijn cabrio is ook de grap dat hij er volledig standaard uit ziet. Zelfs de opzichtig rode remklauwen heb ik zwart gemaakt. Niemand verwacht dat je zo veel vermogen (in mijn geval zou dat 220pk moeten zijn) onder de kap hebt en dat is overal goed verborgen.
pi_60968217
geweldig project! geweldige wagen! en een geweldige kleur!

zo'n auto moet niet in "moderne kleuren" gewoon zwaar old skool houden!

en wat meer mensen zeggen, hoe je het verteld is ook machtig mooi! en een mooie loods om aan de auto te knutselen!
pi_60995085
Wat een geweldig project en verhaal heb je hier zeg. Echt respect voor je passie en gedrevenheid!
pi_61036533
Erg cool, en vooral door de kleur eigenlijk. Als je een pimpelpaarse kampwagen wilt, koop je maar een golf 4. Bij een oude auto hoort een oude kleur.
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
pi_61099063
Thanks heren

Wat een geweldige reacties weer

De kleur is inderdaad zo gekozen omdat het een kleur is die goed bij die tijd past waar die uit komt, bovendien is een cabrio al een "wijfen"bak dus een metallic lakje gaat me net iets te ver

Ik heb overigens in het "beest" gereden In een woord ziek

Komende paar dagen staat ie er echter zo bij:



  maandag 25 augustus 2008 @ 00:08:37 #84
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_61099710
ik ben totaal geen volkswagen fan, maar dit soort projecten vind ik echt geweldig
de kleur is ook echt super vet vind ik, heerlijk oldskool zoals het hoort
pi_61100308
Dankje! Dat vind ik nou een leuk complimentje dat mensen voor dit project zelfs voorbij het merk willen kijken
pi_61100780
Hoe spuit je em? Wel met compressor en spuitpistool neem ik aan?
En waarom laat je em niet eerst chippen en ga je daarna naar de RDW?
pi_61101058
jup met spuitpistool etc.

Ik ga deze achteraf pas laten chippen omdat de auto bij de rdw een weggedragtest moet afleggen, en de wagen krijgt het vermogen die de fabriek op papier voor me heeft afgegeven voor die motorcode ook op het kenteken (mits goedkeuring).
Dus de cabrio krijgt 115kw op kenteken.

Daarna gaat ie pas gechipt worden waardoor er maximaal met deze turbo weer +/- 26% aan vermogen bijkomt (met dezelfde motorcode) waardoor ik dus nog steeds legaal rondrij (max 40% vermogenswinst zonder keuring).

Maar het mijzelf wel stukken makkelijker maak tijdens de toch al lastige keuring (je bent toch afhankelijk van...) Dus maar 156pk ipv +/- 210pk na het chippen.

Ook is het niet te doen om met de (nieuwe) originele 1.6 uitlaat met +/- 210pk te gaan rijden tijdens de ciruittest
Die zit er tot die rdw-keuringen sowieso op omdat ik anders niet door de geluidstest kom.....
pi_61119238
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 01:14 schreef kevin20vt het volgende:

Ook is het niet te doen om met de (nieuwe) originele 1.6 uitlaat met +/- 210pk te gaan rijden tijdens de ciruittest
Die zit er tot die rdw-keuringen sowieso op omdat ik anders niet door de geluidstest kom.....
gewoon 3 katalysatoren achterelkaar en 5 dempers en je komt er zoo doorheen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_61482507
Op zich ook wel mooi om te vermelden dat afgelopen vrijdag (5 september) mijn cabrio 25 is geworden WOOWOO
pi_61541468
tvp, wat een geweldig project

Als je hem over een paar jaartjes nog is kwijt moet, PM me even !
pi_61541702
quote:
Op maandag 8 september 2008 20:32 schreef kevin20vt het volgende:
Op zich ook wel mooi om te vermelden dat afgelopen vrijdag (5 september) mijn cabrio 25 is geworden WOOWOO
5 september ben ik 18 geworden
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_61542295
Respect voor je auto, en minstens zoveel voor het project.

Dit is ook de manier waarop ik van tunen houd. (Er zijn trouwens toch wel betere jaren '80 kleuren? )
  zondag 14 september 2008 @ 00:53:47 #93
182073 invine
blablabla etc.
pi_61613508
Wat een beest echt prachtig hoe je hem zo opknapt, goed kleurtje en al! nu maar hopen dat die door de keuring gaat. neem aan van wel keep it up.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  zondag 14 september 2008 @ 01:13:19 #94
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_61613783
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:56 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

gewoon 3 katalysatoren achterelkaar en 5 dempers en je komt er zoo doorheen
Ik heb ook 3 kats en 3 dempers (peugeot 605 v6 SV24) En maakt nog echt een lekker geluidje bij 5000rpm.
pi_61614134
Stond je niet laatst in 1 of ander auto blaadje?
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_61616291
Kevin stond inderdaad met z'n 20v Golf IV in een blad ja.
pi_62087810
Nou zojuist is dus het bericht gekomen dat de flens voor de mapsensor eindelijk klaar is, hier wacht ik toch al vanaf Juli op! (ze hadden me eerst een verkeerde gestuurd)

Dus die word vannacht nog verstuurd vanuit de joe es of eeeee

Kan ik binnenkort een keer proefrijden op een priveterrein van m'n baas
pi_62095401
Vet project hoor, 1 van de weinige die echt goed is, samen met die ene amerikaan en die RX.
It's inevitable that Seagulls will take over the world!
pi_62098440
Is een goede bekende van jou spuiter?
Of heb je hem zelf gespoten met spuitbussen?
Heb stiekem al een beetje rondgezocht hier inde buurt en de "schadeherstelbedrijven" durven ziek veel te vragen voor een Cabbie spuiten..

Hoop dat ik hem volgend jaar tegen de lente kan laten spuiten, heb een kleurtje in gedachten, originele '75kleur dus zeker oldskool, alleen iets opvallender als dit
pi_62099470
@ Arclight-S: Dankje!

@ Vladi: Nee deze heb ik zelf gespoten met hulp van m'n pa, het is dan ook geen professioneel resultaat maar daar deed ik het ook niet om! (erger dan het was kon het toch niet worden, hij was voorheen namelijk met de roller bruin gemaakt)

Spuitwerk is gewoon duur, en goed spuitwerk kost nog veel meer... helaas.

maar ik betaal liever iets teveel voor goed spuitwerk dan dat een prutser het verkloot voor 1000 euro
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')