abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59708179
Hoi allemaal,

7 juli aanstaande vertrek ik met me vriendin naar milaan. We verblijven daar dan 1 dag en gaan naar follonica, gelegen in Toscane.
Wie heeft er tips voor leuke dingen te doen in milaan? Rome? Pisa ? Florence ?
Is het eiland Elba een aanrader ? en siena? en welke steden raad jij nog meer aan en waarom?

Wat moeten wij niet missen in de bovenstaande steden ?

Alvast bedankt voor de reacties...
  donderdag 26 juni 2008 @ 16:12:03 #2
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59708324
siene is zeker een aanrader. elba niet. als je naar siena kan tijdens de pallio- doen!
je oogst wat je zaait
  donderdag 26 juni 2008 @ 17:26:03 #3
149860 Liopleurodon
voorwereldlijk guppie
pi_59710124
Op die toren na is er in Pisa niets te zien, zo is mij verteld.
Bespaar je de tijd en het geld (Pisa is net zo bizar duur als Firenze).
  donderdag 26 juni 2008 @ 17:33:29 #4
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_59710268
heb je een auto tot je beschikking, of ga je met de trein?
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_59711370
@slaveloos
We gaan methet vliegtuig van brussel naar milaan, overnachten daar 2 nachten en gaan dan met de trein naar follonica. We kunnen een dag met de bus naar Rome , op een andere dag met de bus naar Pisa en Florence en weer op een andere dag naar het eiland Elba.
Siena zouden we zelf met de trein kunnen doen en eventueel ook andere steden..

@amokzaaier
Palio halen we niet want dat valt op 2 juli en 16 augustus en wij zijn er dan niet.

Waarom is elba geen aanrader en siena wel ?
  donderdag 26 juni 2008 @ 18:37:37 #6
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_59711429
De Palio is een paardenrace over het grote plein in de stad, echt een geweldige ervaring klik
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
pi_59711430
Milaan: niks aan, overslaan dus. Veel te warm en valt niets te beleven, we hebben een dag in het zwembad gezeten van de stadscamping (was zondag en we waren met de trein aan het reizen). Was met een vriend en we vonden er beide niks aan
Elba: erg leuk eiland! Ben daar met vriendinnetje wezen mountainbiken! Is een aanrader, zo'n beetje halve eiland wel gezien met de fiets! Als je niet sportief bent neem iig je rijbewijs mee, voor paar tientjes kun je een brommer of autotje huren!
Siena: vond ik niks aan..
Venetie: ook geen aanrader, veel te toeristisch
pi_59711461
Rome kan je weken doorbrengen en dan heb je eigenlijk nog niks gezien. Wat een gave stad is dat!

Noord-Italie ken ik niet, dus kan je niet helpen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 26 juni 2008 @ 18:43:58 #9
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_59711554
siena is een prachtige stad, Rome mag je niet overslaan, daar is vooral het gebied rond de spaanse trappen, de "buik van Rome" (bij piazza Navona en het pantheon.) St Pieter is wat ver weg, maar goed te doen met de metro.
Als je in Florence naar het Uffizi wilt dan kun je het best van te voren online als dat kan, kaartjes bestellen, in het hoogseizoen staan er altijd enorme rijen voor. Dan kun je beter naar het klik gaan, heen rijen en erg leuk om naar te kijken, verder is in Florence de ponte vecchio en de duomo onmisbaar.
pi_59711578
@ el_matador
Kun je een aantal bezienswaardigheden/activiteiten noemen die we niet mogen missen in rome. Naast biijvoorbeeld de Trevi Fontein en het collosseum.
pi_59711682
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 18:45 schreef jeffke18 het volgende:
@ el_matador
Kun je een aantal bezienswaardigheden/activiteiten noemen die we niet mogen missen in rome. Naast biijvoorbeeld de Trevi Fontein en het collosseum.
Wat ik doe in elke grote stad waar ik kom, is rondlopen. Gewoon uren en uren achter elkaar rondlopen en de stad verkennen. Ik heb vaak wel een kaart bij me, maar kijk er weinig op. Maak geen gebruik van metro's enzo, dan mis je teveel van de sfeer buiten.

Ben 2 dagen in Rome geweest en nergens in geweest. Vooral omdat ik grote toeristenmassa's haat en ik helemaal weiger om in mijn vrije tijd in een rij te gaan staan.

Leuke pleinen genoeg, Piazza della Fiore is er volgens mij 1. En het gebied rond de Spaanse trappen is erg gezellig, veel uitgaansgebied en restaurants en shopmogelijkheden.

Oh en Rome is helemaal niet zo achterlijk duur als me verteld werd.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_59711715
Milaan:
Op de planning staat: een tour door het San Siro (stadion van Inter en AC milaan) en een bezoek aan de dom.
Verder willen we natuurlijk langs de bekende winkelstraten en boetiekjes gaan en eventueel naar die beroemde begraafplaats (Zou heel speciaal moeten zijn?) en het Castello Sforzesca (Was ook een aanrader stond op zo'n site?)
Kan iemand mij wat vertellen over die 2 laatste plaatsen ? Zijn er nog meer niet te missen bezienswaardigheden die we die dag moeten doen ?
pi_59711761
@ El_mator
Daar heb je helemaal gelijk in! Ik vind het zelf ook veel leuker om verschillende bijzondere gebouwen te zien, in plaats van alle ins en outs van 1 gebouw.
Bedankt voor de tips.
pi_59711821
Venetië en Verona vind ik toch ook wel echt de moeite waard hoor! Erg leuke steden die je wat mij betreft niet moet overslaan.
pi_59711852
@mirannie
wat kan je me vertelle over verona?
wat maakt die stad speciaal? wat is er te beleven? wat is er te zien?
  donderdag 26 juni 2008 @ 19:41:32 #16
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59712870
ik vond Venetie in het laagseizoen toch erg leuk
je oogst wat je zaait
pi_59713345
@amokzaaier
Helaas ligt Venetië iets te ver weg van de locatie waar wij zitten. We zitten namenlijk in Follonica en dat is volgens Trenitalia.it zo'n 13 uur van Venetic vandaan. Helaas kunnen we daar dus niet naar toe.
pi_59713702
Als je een beetje van kunst houdt, mag je het Uffizi museum in Florence echt niet missen. En natuurlijk de David van Michelangelo.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 11:24:27 #19
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_59727228
nog een tip: ga naar de witte boekhandel, en koop een paar van die boekjes voor een paar euro over de steden die je zou willen bezoeken. Op basis daarvan maak je een plannetje, waar je continu vanaf gaat wijken.
En Rome is niet duur, een biertje op piazza navona is best prijzig, maar je kunt overal goed eten voor relatief weinig.
Een echte aanrader in Rome wat betreft eten is Piccola Roma, een restaurant met echte oudere zingende Italiaanse obers, de drankkeuze is red or white (paar jaar geleden 10 euro per fles), en plain or with gas.
Maar de heerlijkste gerechten, allemaal vers een een superuitgebreid antipasti buffet.
pi_59731150
Ook mooie stadjes in Toscane: Orvieto, Assisi en Perugia! Siena idd ook erg mooi.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 17:51:11 #21
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_59735824
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 13:58 schreef SaskiaR het volgende:
Ook mooie stadjes in Toscane: Orvieto, Assisi en Perugia! Siena idd ook erg mooi.
liggen die stadjes niet in Umbrie? Niet dat t veel uitmaakt hoor, maar ze zijn op perugia na geloof ik lastig te bereiken met het OV. Ik ben in alledrie met de auto geweest, vooral assisi dat ligt echt tegen die berg aan, prachtig.
pi_59756219
Ja, is eigenlijk wel Umbrië. Maar vanuit Toscane prima te bereiken (met de auto, OV weet ik niet).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_59800832
@saskiaR
Het is wel te bereiken met Openbaar Vervoer maar ligt natuurlijk wel een eindje van Follonica vandaan dus dat gaat helaas niet werken
Toch bedankt voor de tips
  dinsdag 1 juli 2008 @ 12:27:11 #24
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_59816156
Pisa overslaan. Echt een belachelijk stadje.
Wel gaaf: Siena inderdaad. Erg prachtig. Ook mooi (in het noorden): Bologna (leuke studentenstad) en zelfs Genova (chaotische havenstad)
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:12:23 #25
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_59817157
Luca is ook wel een leuk stadje om een middagje rond te sjokken, niet veel te doen wel relaxt en auto vrij.
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')