abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59705918
Dames en heren, van harte welkom in het enige echte Helmond Sport topic!

De vorige deeltjes:
Helmond Sport topic deel 4. Boys make us proud!
Helmond Sport topic deel 5: We're goin' up!
Helmond Sport topic, deel 6

Clubinfo:
Opgericht: 19 juli 1967
Stadion: De Braak
Capaciteit: 4200 zitplaatsen

Internet:
http://www.helmondsport.nl (officiele site)
http://www.hellmondfanatics.com (sfeerteam)
http://www.hellmond.nl (meeting point voor alle Helmond supporters)
http://www.hellmond-fantastic.tk (nieuws)

Highlights:
5 augustus 1967 Presentatie
Het nieuwe Helmond Sport wordt voor het eerst gepresenteerd aan het publiek in een wedstrijd tegen Eindhoven.

Juni 1968 Promotie Eerste Divisie
Na een beslissingswedstrijd in en tegen Vlaardingen werd de promotie van de tweede naar de eerste divisie een feit. De overwinning werd met een veelbesproken doelpunt van invaller Arie Meeuwsen beslist. Bij het station in Helmond wachtte de ploeg bij terugkeer uit Vlaardingen een ware heldenontvangst.

1982 Kampioen - Promotie Ere Divisie
Eerst wordt op 26 september voor het eerst een periodetitel behaald. Een paar maanden later maakt ex-PSV'er Harrie Lubse de beslissende goal tegen Veendam waardoor Helmond Sport kampioen wordt. De promotie is een feit.

1984 Degradatie Eerste divisie
In het eerste jaar werd degradatie nog ontlopen door het behalen van een 15e plaats maar het hierop volgend degradeerd Helmond Sport terug naar de Eerste Divisie.

1985 Bekerfinalist
Helmond Sport bereikt de finale van de KNVB-beker. Tegenstander FC Utrecht gaat echter in blessure tijd middels John van Loen met de prijs aan de haal. Helmond Sport loopt zo op het nippertje een Europees avontuur mis.

1998-1999 4e plaats en nacompetitie
Na jaren van mindere prestaties behaalt Helmond Sport onder Louis Coolen de 4e plaats en neemt het voor het eerst deel aan de nacompetitie. Helaas worden daar geen potten gebroken.

1999-2000 10e plaats
In het seizoen 1999-2000 kwam Helmond Sport niet verder dan wat vooraf voorspeld werd. Tussen de 8e en de 12e plaats. Helmond Sport eindigde dan ook op de 10e plaats.

2000-2001 8e plaats
In het seizoen 2000-2001 morste Helmond Sport onnodig en onverdiend wat punten tijdens de eerste speelronden. Een sterk middenseizoen volgde maar helaas werd de nacompetite net niet gehaald. Een goede eindklassering werd in de laatste wedstrijden weggegeven. De eindafrekening leverde dan ook niet meer dan een 8e plaats op.

2001-2002 15e plaats
Het seizoen 2001-2002 werd een teleurstellend seizoen voor Helmond Sport. Er werden veel gelijke spelen behaald (13 stuks) en het spel was meestal niet van een hoog niveau. Uiteindelijk werd het seizoen dan ook afgesloten met een lage klassering. Op het eind van de rit stond Helmond Sport op de 15e plaats.

2002-2003 3e plaats en periodetitel
Met Jan van Dijk als trainer werd het seizoen 2003-2004 een geslaagd seizoen. Helmond Sport speelde mooi en aanvallend voetbal wat een periodetitel en dus nacompetitie opleverde. Hoewel Helmond Sport in hun poule de beste ploeg was in deze nacompetitie werd promotie net niet gehaald. Het (in de nacompetitie) zwakker spelende FC Zwolle kaapte de promotie op de laatste wedstrijddag weg voor de neus van Helmond Sport. Al met al was het toch een prachtig seizoen dat een fraaie derde plaats opleverde.

2003-2004 5e plaats en periodetitel
Opnieuw deed Helmond Sport mee voor de prijzen. Bijna de hele eerste competitiehelft stonden de Helmonders fier bovenaan. Een mindere periode na de winterstop resulteerde uiteindelijk in een 5e plaats. Ook dit seizoen werd een periodetitel binnengehaald maar in de nacompetitie speelde Helmond Sport geen rol van betekenis.

2004-2005 6e plaats en nacompetitie
Zoals zovaak weer eens een jaar van niks voor de Helmonders. Toch werd bij gebrek aan beter bij de tegenstanders de 6e plaats en daarmee nacompetitie gehaald. De nacompetitie is momenteel op een speeldag na voorbij, en zal op deze laatste dag beslist gaan worden. Sparta komt op bezoek en heeft aan een puntje genoeg om te promoveren. Helmond moet winnen om dat te bewerkstelligen.

2005-2006 4e plaats en play-offs
Helmond Sport draait de laatste jaren elke keer mee in de (sub)top en zo ook dit jaar. Alhoewel het spel wisselvallig was werd er op de 4e plaats beslag gelegd en deelname aan de play-offs (i.p.v. de nacompetitie) afgedwongen.
FC Volendam, dat in het seizoen redelijk gelijkwaardig was aan Helmond Sport, bleek na de dubbele confrontatie én een beslissingswedstrijd te sterk. Trainer Ruud Brood alsmede een aantal spelers waaronder Leon Hese en Karim Bridji namen afscheid van Helmond Sport.
De nieuwe trainer Gerald Vanenburg mag volgend seizoen proberen om promotie af te dwingen.

2006-2007 18e plaats
Al met al een teleurstellend seizoen voor Helmond Sport. De nieuw aangestelde trainer Gerald Vanenburg haalde het einde van het seizoen niet na de tegenvallende prestaties.
De play-offs werden niet gehaald. Roy Hendriksen stopte na een lange carriere en 5 jaar Helmond Sport als profvoetballer.
Inmiddels is Jan Poortvliet aangesteld als nieuwe hoofdtrainer. Hij mag proberen om Helmond Sport weer terug te brengen in de hogere regionen van de ranglijst.

2007-2008 7e plaats
Na het teleurstellend verlopen voorgaande seizoen werden de goede prestaties van de jaren ervoor dit seizoen weer bijna geëevenaard.
De play-offs om promotie/degradatie werden bereikt dankzij de 7e plaats op de ranglijst. Daar werd Top/Oss verslagen in twee duels waarna eredivisionist De Graafschap te sterk bleek.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_59705956
quote:
Poortvliet wint arbitragezaak en vertrekt

Jan Poortvliet vertrekt definitief bij Helmond Sport. De oefenmeester won woensdagavond de arbitragezaak die hij had aangespannen tegen de eerstedivisionist, waardoor hij naar Southampton kan vertrekken. Het contract van Poortvliet wordt per 1 juli ontbonden. Klik hier! Met de uitspraak van de arbitragecommissie van de KNVB komt er een einde aan wekenlang gespeculeer over de toekomst van Poortvliet. De coach wilde graag aan de slag bij de Engelse club Southampton, maar de leiding van Helmond Sport wilde hem niet laten vertrekken. Een arbitragezaak moest de knoop doorhakken.

De uitspraak viel positief uit voor Poortvliet. De Eindhovense coach moet Helmond Sport wel een vergoeding betalen van 75.000 euro, maar verwacht wordt dat zijn nieuwe werkgever Southampton dit bedrag zal ophoesten. Poortvliet wordt bij The Saints geassisteerd door Mark Wotte.
quote:
'Dit is een vrijbrief voor alle trainers'

Helmond Sport is ontevreden over de hoogte van de vergoeding die het krijgt van Jan Poortvliet. De arbitragecommissie van de KNVB bepaalde woensdagavond dat de oefenmeester tegen betaling van 75 duizend euro zijn contract kan laten ontbinden. "Er wordt gezegd door de arbitragecommissie dat wij als club een groot probleem hebben nu we zo laat nog een nieuwe trainer moeten gaan zoeken, maar dat komt niet tot uiting in de hoogte van de vergoeding", laat algemeen directeur Mario Captein in het Eindhovens Dagblad optekenen. "Dit valt tegen en verbaast ons."

De arbitragezaak was noodzakelijk nadat Poortvliet een contract had getekend bij Southampton, terwijl hij ook nog een verbintenis in Helmond. De Brabantse eerstedivisionist wilde de coach niet kwijt en hield hem aan zijn contract. Desondanks vertrok Poortvliet naar Engeland en leidde hij al trainingen bij The Saints.

"Dit is een vrijbrief voor elke trainer om onder een contract uit te komen", benadrukte Captein. "Let op, dit gaat een trend worden." De vastgestelde vergoedingssom ligt veel lager dan de door de Brabanders geëiste 250 duizend euro. Bovendien moet de eerstedivisionist nu tijdens de voorbereiding op zoek naar een nieuwe hoofdtrainer.

Helmond Sport start vandaag nog een sollicitatieprocedure voor een nieuwe trainer, zei Captein ook. "Er zijn nu twee mogelijkheden: of er komt iemand van buitenaf, of het wordt Jurgen Streppel." Over de kansen van beide opties wilde hij zich nog niet uitlaten.

Waardeloos dit, wat heeft een contract nog voor zin?
  donderdag 26 juni 2008 @ 15:12:06 #3
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_59706902
Zelf (als niet Helmond supportert) is dit een flinke aderlating.
Logischer zou zijn een echte transfersom.
Misschien dat het in de toekomst net als bij spelers het gewoon in het contract komt te staan?
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  donderdag 26 juni 2008 @ 16:42:32 #4
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_59709133
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 14:37 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

[..]

Waardeloos dit, wat heeft een contract nog voor zin?
Met alle respect voor Helmond, maar het is ten eerste een flinke sportieve verbetering (kijk alleen al naar hun stadion ), en ten tweede gaat Poortvliet er financieel goed op vooruit. De KNVB kon niet anders dan Poortvliet in het gelijk stellen.
pi_59709168
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 16:42 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Met alle respect voor Helmond, maar het is ten eerste een flinke sportieve verbetering (kijk alleen al naar hun stadion ), en ten tweede gaat Poortvliet er financieel goed op vooruit. De KNVB kon niet anders dan Poortvliet in het gelijk stellen.
Dat het een sportieve verbetering is dat snap ik. Maar een contract is dus vrijwel niks meer waard als je eenmaal weg wil.
pi_59709243
Ernie Brandts is trouwens nog beschikbaar

[ Bericht 2% gewijzigd door Paaskonijn op 26-06-2008 16:52:55 ]
  donderdag 26 juni 2008 @ 16:46:34 #7
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_59709246
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 16:42 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Dat de KNVB vindt dat S'ton een stapje hoger is zal niemand ontkennen, ook Helmond niet maar het is gewoon belachelijk dat Poortvliet voor een prikkie weg mag vind ik.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_59709434
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 16:46 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Dat de KNVB vindt dat S'ton een stapje hoger is zal niemand ontkennen, ook Helmond niet maar het is gewoon belachelijk dat Poortvliet voor een prikkie weg mag vind ik.
Inderdaad;
quote:
"Er wordt gezegd door de arbitragecommissie dat wij als club een groot probleem hebben nu we zo laat nog een nieuwe trainer moeten gaan zoeken, maar dat komt niet tot uiting in de hoogte van de vergoeding", laat algemeen directeur Mario Captein in het Eindhovens Dagblad optekenen. "Dit valt tegen en verbaast ons."
HS vroeg om 250.000 als schadevergoeding, hoeft Poortvliet maar 75.000 te betalen
  donderdag 26 juni 2008 @ 17:17:26 #9
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_59709960
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 16:46 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Ik vind Poortvliet niet 250.000 euro waard eerlijk gezegd.

En waarop bepaal je uberhaupt een dergelijke afkoopsom in dit geval.

Ik begrijp de frustratie van Helmond kant heel goed, overigens. Wel heeft Helmond dit al lang van te voren kunnen zien aankomen. Dat ze nu pas beginnen met het zoeken naar een nieuwe trainer spreekt, mijn inziens, niet van een profesionele organisatie.
  donderdag 26 juni 2008 @ 17:35:26 #10
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_59710308
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 17:17 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Ik vind Poortvliet niet 250.000 euro waard eerlijk gezegd.
Dat is geen enkele speler/trainer ter wereld maar de voetbalwereld is een aparte wereld zoals bekend is
quote:
En waarop bepaal je uberhaupt een dergelijke afkoopsom in dit geval. [/quote[Zoiets kan gebaseerd worden op bv. zijn salaris[quote]

Ik begrijp de frustratie van Helmond kant heel goed, overigens. Wel heeft Helmond dit al lang van te voren kunnen zien aankomen. Dat ze nu pas beginnen met het zoeken naar een nieuwe trainer spreekt, mijn inziens, niet van een profesionele organisatie.
Helemaal mee eens, naiviteit ten top.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_59816964
quote:
Helmond Sport neemt Höcher over van Heracles

Helmond Sport en Marc Höcher zijn een nieuw contract overeen gekomen. De aanvallende middenvelder wordt definitief overgenomen van Heracles Almelo. Vorig seizoen was hij op huurbasis actief bij de Brabantse Jupiler League-club. Helmond Sport maakte in mei al bekend dat het langer doorwilde met de geboren Almeloër. Na moeizame onderhandelingen heeft de speler besloten zijn toekomst definitief tot 2011 aan de club te verbinden.

Höcher kende vorig jaar met name een sterke tweede seizoenshelft. In totaal speelde hij 37 duels, waarin hij vijf doelpunten liet aantekenen. Ook was hij goed voor tien assists.
Zéér goed nieuws
quote:
Helmond Sport maakt geen haast met nieuwe trainer

Het verliezen van coach Jan Poortvliet aan Southampton leidt niet tot paniek bij het bestuur van Helmond Sport. Algemeen directeur Mario Captein laat dinsdag tegenover Omroep Brabant weten dat de aanstelling van een opvolger nog wel enkele weken kan duren.
Poortvliet tekende enkele weken terug een contract bij de Engelse eerstedivisionist, maar mocht niet vertrekken van zijn Nederlandse werkgever. De arbitragecommissie bepaalde echter dat de coach in zijn recht stond, omdat hij zich zowel op sportief als op financieel vlak kon verbeteren.

Namen zijn nog niet genoemd bij de Brabantse club, die zich de komende weken rustig zal oriënteren op de trainersmarkt. Totdat er een nieuwe coach is gevonden, zullen Jurgen Streppel en Mario Verlijsdonk zich ontfermen over het eerste elftal.
We hebben dan ook nog alle tijd
pi_59908647
Vandaag spelen we de eerste wedstrijd in de voorbereiding tegen Helmondia.
pi_59908666
Oefenprogramma Helmond Sport:

zaterdag 5 juli, 17.00 uur: Helmondia'55 - Helmond Sport.

maandag 7 juli, 19.30 uur: GFC - Helmond Sport (in Delden).

donderdag 10 juli, 19.30 uur: FC Eibergen - Helmond Sport.

zaterdag 19 juli, 17.00 uur: Helmond Sport - Sheffield United (De Braak).

woensdag 23 juli, 19.00 uur: VVV Venlo - Helmond Sport (op veld van RKSV Ospel).

zaterdag 26 juli, 16.30 uur: Helmond Sport - Willem II (open dag).

zaterdag 26 juli, 17.30 uur: Helmond Sport - KVSK United (open dag).

vrijdag 1 augustus, 19.00 uur: VV Gemert - Helmond Sport.
pi_59925262
Helmondia'55 - Helmond Sport 0-13
Derksen (4), Habraken (3), Bronswaar (3), Van Leerdam (2), Hendriks
pi_59967636
Tweede wedstrijd:

GFC - Helmond Sport 0-18
Grot (4), Lettinga (3), Derksen (3), Van Leerdam (2), Chida, Van de Gevel, Hikspoors, Noël Jansen, Habraken en Uneken.

Bijzonder: Grot en Noël Jansen (Helmond Sport) missen een strafschop
pi_60073737
Derde wedstrijd werd ook winnend afgesloten:
quote:
HS wint met 1-9 van FC Eibergen

10-07-2008
Een vermoeid Helmond Sport heeft met 1-9 gewonnen van FC Eibergen. Vanwege de vele trainingsarbeid van deze week, had de selectie van Jurgen Streppel het heel wat lastiger als in de eerste twee oefenwedstrijden. HS kwam zelfs op achterstand door een strafschop, maar nam voor rust nog een 1-3 voorsprong via Lettinga, Chida en Velasco.

Na de rust ging het aanzienlijk soepeler, Höcher (2x), Derksen (2x), Paardekooper en v.d. Gevel tilden de score naar 1-9. FC Eibergen speelde voor rust met het eerste team van de zondagafdeling, na de rust met de iets zwakkere zaterdagtak.
pi_60103641
Helmond Sport maakt Streppel hoofdtrainer

Met trainer dus nu, zat er al dik in dat dit de oplossing zou gaan worden.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_60394447
zo te lezen was het gezellig op de open dag?!
pi_60442544
quote:
Op maandag 28 juli 2008 13:21 schreef Frenkel het volgende:
zo te lezen was het gezellig op de open dag?!
Zou goed kunnen, ik was er niet. Vakantie enzo.
pi_60442624
Laatste uitslagen
quote:
>> 26-07 Oefen
HS - KVSK United (0-0)
>> 26-07 Oefen
HS - Willem II (0-0)
>> 23-07 Oefen
VVV Venlo te RKSV Ospel - HS (3-1)
Helaas Uneken na 20 minuten rood waarna VVV de achterstand omkon buigen. De 0-0 tegen KVSK United is natuurlijk niet best.
pi_60448574
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 13:43 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Zou goed kunnen, ik was er niet. Vakantie enzo.
Ja als in , flinke relletjes tussen willem II en Helmond supporters..
En een gast die een ruit ingooide omdat hij geen chocomel kreeg ?!
pi_60464874
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 18:08 schreef Frenkel het volgende:

[..]

Ja als in , flinke relletjes tussen willem II en Helmond supporters..
En een gast die een ruit ingooide omdat hij geen chocomel kreeg ?!
Het is altijd gezellig in Helmond. Jammer dat die Willem II supporters te sfeer komen verzieken.
pi_60525032
quote:
Dubbele beenbreuk voor onfortuinlijke Habraken
Geschreven op zaterdag, 2 augustus om 20:11

Joost Habraken hoopte dit seizoen definitief te kunnen doorbreken, maar voorlopig zit dat er niet in. De twintigjarige speler van Helmond Sport viel vrijdagavond geblesseerd uit tijdens een oefenwedstrijd en blijkt zowel zijn scheen- als zijn kuitbeen te hebben gebroken. De komende maanden zullen in het teken van revalidatie staan. Helmond Sport won het oefenduel bij Gemert met 1-2 maar Habraken had daar weinig van meegekregen. De talentvolle aanvaller zat bij het laatste fluitsignaal al kermend in de ziekenwagen, die hem met spoed naar het ziekenhuis vervoerde. Daar werd Habraken zaterdagmiddag geopereerd.

Hoeveel maanden de buitenspeler nodig zal hebben om te herstellen is niet precies bekend; Helmond Sport spreekt op haar officiële website slechts van een ‘flink aantal maanden’. Habraken zou dit seizoen op een basisplaats kunnen rekenen, nadat hij vorig seizoen al 22 keer in het team had mogen starten. Hij scoorde vijf keer.
Dat is niet leuk

Sterkte Habraken.!
pi_60525281
Trouwens eergister nog 1-2 gewonnen van Gemert. Toen Habraken geblesseerd raakte.
pi_60528902
Helmond Sport maanden zonder Habraken

Klopt. Nota bene tegen de club uit zijn eigen dorpje.... Was vorig jaar wel basisspeler toch?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')