abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59701651
Het EK is zwart omdat het inderdaad eerst illusionaire nationalistische gevoelens opwekt en daarna racistische gevoelens.

Er was een obsessief betoog over racisme tijdens Duitsland - Turkije.
Zou je dit soort anti-racisme campagnes ook opeens bij een tennis toernooi ziien etc.?
Dit soort strijd wekt racisme op omdat veel dingen ten dele waar zijn.

Als je een team hebt wat uit een volk bestaat wat geen energie tegen over elkaar hoeft te verspillen als "ben ik nu racist" "of is dit wel juist" etc. heb je gewoon een betere teamspirit.
En als je een teamverband hebt tussen meerdere volken kost het alsnog energie omdat je de "vibe" erin wilt houden.

Het is helaas een jammerlijk feit dat als je 11 romeinen inzet je een beter teamspel hebt dan als je er iemand van een volk bij doet waarmee er iets speelt in de maatschappij.

DIT IS HET GEHEIM WAAROM ITALIE EN DUITSLAND ZO VAAK WINT.
omdat mensen nou eenmaal stiekem wel racistisch zijn.
Niet racistisch in de negatieve zin dat je een ander volk slecht vindt etc. etc.
maar racistisch in de zin dat mensen zich meer thuiis en makkelijker voelen met 1 volk in het team.

Een beetje abstract gezien kan je dus bedenken dat het EK helemaal niet zo goed is voor de sfeer en het ontzettend hypocriet is om te zeggen dat voetbal mensen bij elkaar brengt.
Zie het feit dat veel nederlanders zich ergeren aan turken en andersom, uitspraken van politici, etc etc.

Al met al kan je wel stellen dat het EK, hoe verslavend ook, voor de mensheid een zwart iets is.
Het is niet zomaar een spelletje.
Mensen bouwen zelfs afgunst en haat op voor anderen.
Het wekt nou eenmaal veel op..
pi_59701763

samenvatting?
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_59701764
Blijf eens van de absint af, zo vroeg op de dag.
pi_59701835
Wát een bout-betoog..... en je meent het ook nog volgens mij.

Jezus, waarom reageer ik hier op?
  donderdag 26 juni 2008 @ 12:19:42 #5
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_59701869
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 12:10 schreef Dandror het volgende:

bla bla..

DIT IS HET GEHEIM WAAROM ITALIE EN DUITSLAND ZO VAAK WINT.

bla bla..
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  donderdag 26 juni 2008 @ 12:20:29 #6
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_59701887
Ik zie je punt wel, maar ik leg de schuld niet bij het EK.

Ik leg de schuld bij de mensen die blijkbaar niet kunnen omgaan met een spelletje. Altintop verwoordde het gisteren prima in een interview. "voetbal is niets meer dan een spelletje en als we winnen dan roep ik onze fans op om te juichen dat wij gewonnen hebben, en niet dat die anderen verloren hebben."

Er zijn mensen (ook op dit forum) die vinden dat de uitspraak 'het is maar een spelletje 'een dooddoener is. Dat is het niet, het is de naakte waarheid.

Blijkbaar hebben veel mensen een gemis in hun leven waardoor ze een obsessieve houding aannemen ten opzichte van een spelletje. Zielig inderdaad en deze mensen moeten dan ook geweerd worden. Iets wat op het toernooi zelf zeer geslaagd is. Helaas zijn er teveel tokkies die thuis blijkbaar erg beinvloed worden.

Dit geldt voor alle nationaliteiten. Ik erger me al een tijdje aan de discussie over Turken en hun gedrag als ze winnen. Polarisatie ten top. De afgunst komt van beide kanten, zowel nederlanders als turken en dit gedrag verergeren we alleen maar zelf.
We moeten elkaar wat meer gunnen en elkaar niet de ogen uitsteken omdat de 1 verder komt dan de ander. Of, omgedraaid, we moeten ons niet laten raken door het feit dat we eruit liggen en anderen niet.

Je bent zo kwetsbaar als je jezelf opstelt en als je merkt dat je er echt niet tegen kan, moet je niet meer kijken. Das beter voor alle betrokken partijen.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  donderdag 26 juni 2008 @ 12:20:54 #7
52871 Blight
Supersized.
pi_59701893
Slotje voor overleg.

Edit: en blijft dicht. We gaan het gewoon over voetbal hebben.

[ Bericht 64% gewijzigd door Blight op 26-06-2008 12:28:41 ]
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')