abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59748065
Herkenbaar. En wat me zo boos maakt, is dat het pure ONWIL is.
Als ze nou eens gewoon goed luisterden als ik het uitleg!
Hier vraagt mijn pa steeds hoe ie films moet downloaden. Het is me gelukt om uit te leggen hoe je dat doet, zonder op de theorie in te gaan. Maar dat levert problemen op, want hij begrijpt niet waarom 'ze' die of die cd/film 'niet hebben' of geen ondertiteling heeft o.i.d.
Vevolgens kan hij nooit terugvinden waar hij iets op heeft geslagen, teken dat hij totaal niet begrijpt hoe een computer werkt.

Verder mag ik elke keer de pc schoonmaken omdat mijn broertje (22!!) hem weer vól met malware/spyware/virussen heeft getrokken.
Het is diep treurig, want het gaat al minimaal 10 jaar zo, en er is nog weinig verbetering.

Volgende keer als ik op bezoek ben zal ik dit shirt aantrekken:
pi_59748111
Ik help mijn vriendinnen ook niet meer.
Als ik zeg dat als ze zich er nu gewoon eventjes in zouden verdiepen, ze zóveel uit de computer kunnen halen, er zoveel mee kunnen doen, dan krijg ik te horen dat ze daar helemaal geen tijd in willen stoppen, want dat is tijdverspilling, het is zo saai, bah nee voor nerds!

Maar er wel ondertussen eentje kopen, en piepen als ie niet doet wat zij willen.
Zij begrijpen écht niet dat je zult vastlopen in de toekomst als je niet computer savvy wordt.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 09:58:40 #178
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_59748356
ik ga zo'n shirt bestellen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 28 juni 2008 @ 11:51:09 #179
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_59749952
Vriendin van me vindt computers totaal oninteressant maar komt dan ook niet bij mij jammeren als iets 't niet doet ofzo, dus goed geregeld. (niet al m'n vrienden zijn zo, helaas )

M.
Hallon!
  zaterdag 28 juni 2008 @ 15:11:12 #180
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_59753951
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 16:06 schreef r_one het volgende:

[..]

psst ... norton commander

En omdat jij het al in Dos gebruikte, is het eenvoudig in gebruik voor de totale noob?
En raad eens wat Norton Commander is geworden

En nee, verkenner werd "ouderwets" genoemd, terwijl Total commander al eerder bestond. Contradictie hmm?

Beetje bij de les blijven he
Yo, Yo, Luister dan, Luister dan, hier is Fritz, de man die alles kan,
Aan kunstjes geen gebrek, ik sla iedereen op ze bek, je moet niet sollen met mij,
want voor je het weet, lig je op een boerderij rij rij, BITCH
Peace out homies
pi_59755089
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 15:11 schreef Fritztiaan het volgende:
En raad eens wat Norton Commander is geworden
Windows Commander

En zelfs dat niet, Peter Norton heeft niks met Christian Ghisler te maken.
quote:
En nee, verkenner werd "ouderwets" genoemd, terwijl Total commander al eerder bestond. Contradictie hmm?
"Bestandsbeheer" (="Windows explorer" in Windows 3.x en eerder) is ouder dan Windows Commander.

Verkenner, Bestandsbeheer, Windows Commander en Total Commander zijn allen niet "in Dos" te gebruiken. En dát werd genoemd.
quote:
Beetje bij de les blijven he
Retorische opmerking?

[ Bericht 0% gewijzigd door r_one op 28-06-2008 16:42:27 ]
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 19:42:52 #182
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_59759056
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 16:16 schreef r_one het volgende:

[..]

Windows Commander

En zelfs dat niet, Peter Norton heeft niks met Christian Ghisler te maken.
[..]

"Bestandsbeheer" (="Windows explorer" in Windows 3.x en eerder) is ouder dan Windows Commander.

Verkenner, Bestandsbeheer, Windows Commander en Total Commander zijn allen niet "in Dos" te gebruiken. En dát werd genoemd.
[..]

Retorische opmerking?
OK, je hebt gelijk

Maar, ondanks dat ik mij vergist heb in de naam, zit er wel degelijk een kern van waarheid in mijn verhaal. In Dos, was er al een soortgelijk programma, met gelijke interface en gelijke mogelijkheden. Of dat dan Norton Commander, Total Commander, of wat voor Commander dan ook was, is van ondergeschikt belang.

Feit blijft, dat een dergelijk progamma, met bijbehorende interface én functionaliteit al vóór de verkenner bestond (bestandsbeheer in 3.1). Daar ging het mij dus om

Maargoed, aangezien het over Total Commander ging, heb ik het gezichtsverlies gelukkig wel redelijk kunnen beperken.

Wat betreft naamgeving heb jij gelijk, wat betreft de essentie heb ik dat
Aan kunstjes geen gebrek, ik sla iedereen op ze bek, je moet niet sollen met mij,
Peace out homies
pi_59759326
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 19:42 schreef Fritztiaan het volgende:
Feit blijft, dat een dergelijk progamma, met bijbehorende interface én functionaliteit al vóór de verkenner bestond (bestandsbeheer in 3.1). Daar ging het mij dus om
Feit is dat beide programma's niet eens goed gelijkgesteld kunnen worden: de kracht van Xxxxxxx Commander zit 'm in de 2-panel interface, die moeten Verkenner / Bestandsbeheer ontberen.

Laatstgenoemden zijn dus vrij 'basic' file utiities maar juist dáárdoor meer geschikt voor de totally noob gebruikers. Geen fratsen.

Dat een die-hard zelf veel beter uit de voeten kan met de Commanders, is in dit topic volstrekt irrelevant.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_59759880
Wel de held uithangen maar dr ook niet ff helpen ofzo
  zaterdag 28 juni 2008 @ 20:29:34 #185
176916 Karrs
2007-2017
pi_59759966
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 09:23 schreef cinnamongirl het volgende:
Herkenbaar. En wat me zo boos maakt, is dat het pure ONWIL is.
Als ze nou eens gewoon goed luisterden als ik het uitleg!
Hier vraagt mijn pa steeds hoe ie films moet downloaden. Het is me gelukt om uit te leggen hoe je dat doet, zonder op de theorie in te gaan. Maar dat levert problemen op, want hij begrijpt niet waarom 'ze' die of die cd/film 'niet hebben' of geen ondertiteling heeft o.i.d.
Vevolgens kan hij nooit terugvinden waar hij iets op heeft geslagen, teken dat hij totaal niet begrijpt hoe een computer werkt.

Verder mag ik elke keer de pc schoonmaken omdat mijn broertje (22!!) hem weer vól met malware/spyware/virussen heeft getrokken.
Het is diep treurig, want het gaat al minimaal 10 jaar zo, en er is nog weinig verbetering.

Volgende keer als ik op bezoek ben zal ik dit shirt aantrekken:
[ afbeelding ]
die heb ik ook
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_59761248
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 09:58 schreef Qwea het volgende:
ik ga zo'n shirt bestellen
large.nl (jammer genoeg geen girlies )

Mijn kruisje is trouwens wit in een blauw vierkantje
pi_59761590
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 21:39 schreef alledagenheeldruk het volgende:
Mijn kruisje is trouwens wit in een blauw vierkantje
.
  maandag 30 juni 2008 @ 19:12:57 #188
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_59800333
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 19:54 schreef r_one het volgende:

[..]

Feit is dat beide programma's niet eens goed gelijkgesteld kunnen worden: de kracht van Xxxxxxx Commander zit 'm in de 2-panel interface, die moeten Verkenner / Bestandsbeheer ontberen.

Laatstgenoemden zijn dus vrij 'basic' file utiities maar juist dáárdoor meer geschikt voor de totally noob gebruikers. Geen fratsen.

Dat een die-hard zelf veel beter uit de voeten kan met de Commanders, is in dit topic volstrekt irrelevant.
Dat is allemaal leuk en aardig, ik ben het er verder ook mee eens, maarre gaat dit niet een beetje OT?

Stelling:

Verkenner is "ouderwets", gebruik Total Commander

Feit:

Soortgelijk programma, met "2-panel interface" gebruikte ik in Dos.

Conclusie:

TC is "ouderwets", want het bestond eerder dan verkenner.

Ik heb de indruk dat je iets niet los van elkaar kan zien en dat daardoor het misverstand ontstond. Ik ben namelijk wel mening dat een Total Commander geavanceerder is dan een verkenner.

OK, het is minder gebruiksvriendelijk, maar dat hoeft ook niet altijd. Commandprompt was dat ook niet bepaald. Ondanks dat, geef ik toch de voorkeur aan commandbased werken tov een GUI.

Ik kijk ook erg uit naar Server 2008 Core Edition
Peace out homies
  maandag 30 juni 2008 @ 19:29:04 #189
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_59800699
Mijn moeder heeft een Mac...

Had ze met gmail een mailtje naar zichzelf gestuurd, en op 'download alle bijlagen' geklikt.. Bijlage openen in finder, waar links dus je hele mappenstructuur staat, en dus de hele inhoud van de comp... Rechts staat dan het bestand dta je wil openen (zo ongeveer.. Ken mac niet zo goed)

Moeder: HUILLL als ik op download alle bijlagen druk download die m'n hele compyuter *HUILLLL
Ik: Dat is gewoon je finder, staat gewoon alles van je computer in
Moeder: *HUILIEHUILIeharder JA maar straks krijgt iemand een een mailtje van me, en kan die m'n computer zien en al m'n belasting gegevens,
Ik: Luister je wel naar wat ik zeg?
Moeder: *HUIL ik snap het niet, maar ik heb echt een probleem als ze alles zien!
ik: Het programma die de bijlage opent laat gewoon de inhoud van iemand's computer zien

Snapte ze nog steeds niet... Ging zo nog even door..
  maandag 30 juni 2008 @ 19:47:41 #190
181396 PretKroket
Onßekwaam en doch lekker
pi_59801124
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 00:11 schreef McFearless het volgende:
[ afbeelding ]
Dit vind ik onnodig provocerend. Verwijder dat plaatje of ik geef je aan bij de politie.
pi_59801440
quote:
Op maandag 30 juni 2008 19:29 schreef Saboo het volgende:
Mijn moeder heeft een Mac...
Die waren toch zo gebruikersvriendelijk
quote:
Moeder: *HUILIEHUILIeharder JA maar straks krijgt iemand een een mailtje van me, en kan die m'n computer zien en al m'n belasting gegevens,
Ik: Luister je wel naar wat ik zeg?
Moeder: *HUIL ik snap het niet, maar ik heb echt een probleem als ze alles zien!
ik: Het programma die de bijlage opent laat gewoon de inhoud van iemand's computer zien

Snapte ze nog steeds niet... Ging zo nog even door..
Je laatste antwoord is ook niet erg geruststellend voor je moeder
.
pi_59801817
quote:
Op maandag 30 juni 2008 19:12 schreef Fritztiaan het volgende:
Dat is allemaal leuk en aardig, ik ben het er verder ook mee eens, maarre gaat dit niet een beetje OT?
De gebruikersvriendelijkheid (voor moeders) is toch hartstikke on-topic.
Juist een discussie over welk programma nou het meest gedateerd is, is off-topic.

Het zal mij verder een rotzorg wezen hoe ouderwets een programma is dat m'n moeder gebruikt. Als zij goed uit de voeten kan met voor mijn part Wordperfect 4.1, ga ik haar echt geen Word 2008 aanpraten.
quote:
Stelling:

Verkenner is "ouderwets", gebruik Total Commander
Heb je mij niet horen stellen.
quote:
Conclusie:

TC is "ouderwets", want het bestond eerder dan verkenner.
Heb je mij niet horen concluderen.
quote:
OK, het is minder gebruiksvriendelijk, maar dat hoeft ook niet altijd. Commandprompt was dat ook niet bepaald. Ondanks dat, geef ik toch de voorkeur aan commandbased werken tov een GUI.

Ik kijk ook erg uit naar Server 2008 Core Edition
Da's fijn voor je maar het topic heet "Moeders en computers" en niet "Fritztiaan en computers". Over off-topic gesproken
.
pi_59802135
quote:
Op maandag 30 juni 2008 19:47 schreef PretKroket het volgende:

[..]

Dit vind ik onnodig provocerend. Verwijder dat plaatje of ik geef je aan bij de politie.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_59802372
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 16:03 schreef Fritztiaan het volgende:

[..]

psst.. total commander, bestond al ver voor de verkenner. Ik gebruikte het al in Dos
Zonder total commander word ik echt gek van hoe slecht het windows bestandsysteem management is
underground forever baby
pi_59805082
windows XP voor senioren,
internet voor senioren
word voor senioren,

Mijn moeder heeft hier zelf mee leren omgaan met de PC.

Ik heb echt een paar jaar lang een goed kado met haar verjaardag en de kerst gehad voor haar met die serie boeken.
Oh en als ik iets wou helpen werd ik weg gestuurd, ze wou het zelf uitzoeken
  maandag 30 juni 2008 @ 23:12:06 #196
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_59807314
quote:
Op maandag 30 juni 2008 20:13 schreef r_one het volgende:

[..]

De gebruikersvriendelijkheid (voor moeders) is toch hartstikke on-topic.
Juist een discussie over welk programma nou het meest gedateerd is, is off-topic.

Het zal mij verder een rotzorg wezen hoe ouderwets een programma is dat m'n moeder gebruikt. Als zij goed uit de voeten kan met voor mijn part Wordperfect 4.1, ga ik haar echt geen Word 2008 aanpraten.
[..]

Heb je mij niet horen stellen.
[..]

Heb je mij niet horen concluderen.
[..]

Da's fijn voor je maar het topic heet "Moeders en computers" en niet "Fritztiaan en computers". Over off-topic gesproken
IK begin nou een beetje me geduld te verliezen. Je snapt er geen zak van he?

Ik haakte in op een stelling van een andere user. Jij reageert daar weer op. Lijkt me logisch dat je dan snapt dat je je in een andere discussie bevindt.
Peace out homies
pi_59807937
quote:
Op maandag 30 juni 2008 23:12 schreef Fritztiaan het volgende:
IK begin nou een beetje me geduld te verliezen. Je snapt er geen zak van he?

Ik haakte in op een stelling van een andere user. Jij reageert daar weer op. Lijkt me logisch dat je dan snapt dat je je in een andere discussie bevindt.
Ik haakte niet in op die stelling, ik maakte slechts de kanttekening dat Total Commander niet onder Dos draait. Is het verboden om, binnen een lopende discussie, even iets recht te zetten

Dat (de allereerste) Commander er eerder was dan (de allereerste) Verkenner, ben ik zelfs volstrekt met je eens. Maar als je feiten poneert, poneer ze dan goed.
.
  maandag 30 juni 2008 @ 23:48:05 #198
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_59808347
Ach Commander hier Commander daar. Het is allemaal 1 pot nat eigenlijk. Wel fijn dat we nu op 1 lijn zitten
Peace out homies
pi_59808734
quote:
Op maandag 30 juni 2008 23:48 schreef Fritztiaan het volgende:
Ach Commander hier Commander daar. Het is allemaal 1 pot nat eigenlijk. Wel fijn dat we nu op 1 lijn zitten
Ja, ik krijg er helemaal een warm gevoel van
.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 13:20:10 #200
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59817306
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 09:23 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik zou mijn broertje aangeven!
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 09:29 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik help mijn vriendinnen ook niet meer.
Als ik zeg dat als ze zich er nu gewoon eventjes in zouden verdiepen, ze zóveel uit de computer kunnen halen, er zoveel mee kunnen doen, dan krijg ik te horen dat ze daar helemaal geen tijd in willen stoppen, want dat is tijdverspilling, het is zo saai, bah nee voor nerds!

Maar er wel ondertussen eentje kopen, en piepen als ie niet doet wat zij willen.
Zij begrijpen écht niet dat je zult vastlopen in de toekomst als je niet computer savvy wordt.
Dat betekent dat je vriendinnen digibeten zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')