En raad eens wat Norton Commander is gewordenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 16:06 schreef r_one het volgende:
[..]
psst ... norton commander
En omdat jij het al in Dos gebruikte, is het eenvoudig in gebruik voor de totale noob?
Windows Commanderquote:Op zaterdag 28 juni 2008 15:11 schreef Fritztiaan het volgende:
En raad eens wat Norton Commander is geworden![]()
"Bestandsbeheer" (="Windows explorer" in Windows 3.x en eerder) is ouder dan Windows Commander.quote:En nee, verkenner werd "ouderwets" genoemd, terwijl Total commander al eerder bestond. Contradictie hmm?
Retorische opmerking?quote:Beetje bij de les blijven he
OK, je hebt gelijkquote:Op zaterdag 28 juni 2008 16:16 schreef r_one het volgende:
[..]
Windows Commander![]()
En zelfs dat niet, Peter Norton heeft niks met Christian Ghisler te maken.![]()
[..]
"Bestandsbeheer" (="Windows explorer" in Windows 3.x en eerder) is ouder dan Windows Commander.
Verkenner, Bestandsbeheer, Windows Commander en Total Commander zijn allen niet "in Dos" te gebruiken. En dát werd genoemd.
[..]
Retorische opmerking?
Feit is dat beide programma's niet eens goed gelijkgesteld kunnen worden: de kracht van Xxxxxxx Commander zit 'm in de 2-panel interface, die moeten Verkenner / Bestandsbeheer ontberen.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:42 schreef Fritztiaan het volgende:
Feit blijft, dat een dergelijk progamma, met bijbehorende interface én functionaliteit al vóór de verkenner bestond (bestandsbeheer in 3.1). Daar ging het mij dus om
die heb ik ookquote:Op zaterdag 28 juni 2008 09:23 schreef cinnamongirl het volgende:
Herkenbaar. En wat me zo boos maakt, is dat het pure ONWIL is.
Als ze nou eens gewoon goed luisterden als ik het uitleg!
Hier vraagt mijn pa steeds hoe ie films moet downloaden. Het is me gelukt om uit te leggen hoe je dat doet, zonder op de theorie in te gaan. Maar dat levert problemen op, want hij begrijpt niet waarom 'ze' die of die cd/film 'niet hebben' of geen ondertiteling heeft o.i.d.
Vevolgens kan hij nooit terugvinden waar hij iets op heeft geslagen, teken dat hij totaal niet begrijpt hoe een computer werkt.
Verder mag ik elke keer de pc schoonmaken omdat mijn broertje (22!!) hem weer vól met malware/spyware/virussen heeft getrokken.
Het is diep treurig, want het gaat al minimaal 10 jaar zo, en er is nog weinig verbetering.
Volgende keer als ik op bezoek ben zal ik dit shirt aantrekken:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 21:39 schreef alledagenheeldruk het volgende:
Mijn kruisje is trouwens wit in een blauw vierkantje
Dat is allemaal leuk en aardig, ik ben het er verder ook mee eens, maarre gaat dit niet een beetje OT?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 19:54 schreef r_one het volgende:
[..]
Feit is dat beide programma's niet eens goed gelijkgesteld kunnen worden: de kracht van Xxxxxxx Commander zit 'm in de 2-panel interface, die moeten Verkenner / Bestandsbeheer ontberen.
Laatstgenoemden zijn dus vrij 'basic' file utiities maar juist dáárdoor meer geschikt voor de totally noob gebruikers. Geen fratsen.
Dat een die-hard zelf veel beter uit de voeten kan met de Commanders, is in dit topic volstrekt irrelevant.
Die waren toch zo gebruikersvriendelijkquote:Op maandag 30 juni 2008 19:29 schreef Saboo het volgende:
Mijn moeder heeft een Mac...
Je laatste antwoord is ook niet erg geruststellend voor je moederquote:Moeder: *HUILIEHUILIeharder JA maar straks krijgt iemand een een mailtje van me, en kan die m'n computer zien en al m'n belasting gegevens,
Ik: Luister je wel naar wat ik zeg?
Moeder: *HUIL ik snap het niet, maar ik heb echt een probleem als ze alles zien!
ik: Het programma die de bijlage opent laat gewoon de inhoud van iemand's computer zien
Snapte ze nog steeds niet... Ging zo nog even door..
De gebruikersvriendelijkheid (voor moeders) is toch hartstikke on-topic.quote:Op maandag 30 juni 2008 19:12 schreef Fritztiaan het volgende:
Dat is allemaal leuk en aardig, ik ben het er verder ook mee eens, maarre gaat dit niet een beetje OT?
Heb je mij niet horen stellen.quote:Stelling:
Verkenner is "ouderwets", gebruik Total Commander
Heb je mij niet horen concluderen.quote:Conclusie:
TC is "ouderwets", want het bestond eerder dan verkenner.
Da's fijn voor je maar het topic heet "Moeders en computers" en niet "Fritztiaan en computers". Over off-topic gesprokenquote:OK, het is minder gebruiksvriendelijk, maar dat hoeft ook niet altijd. Commandprompt was dat ook niet bepaald. Ondanks dat, geef ik toch de voorkeur aan commandbased werken tov een GUI.
Ik kijk ook erg uit naar Server 2008 Core Edition
quote:Op maandag 30 juni 2008 19:47 schreef PretKroket het volgende:
[..]
Dit vind ik onnodig provocerend. Verwijder dat plaatje of ik geef je aan bij de politie.
Zonder total commander word ik echt gek van hoe slecht het windows bestandsysteem management isquote:Op vrijdag 27 juni 2008 16:03 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
psst.. total commander, bestond al ver voor de verkenner. Ik gebruikte het al in Dos
IK begin nou een beetje me geduld te verliezen. Je snapt er geen zak van he?quote:Op maandag 30 juni 2008 20:13 schreef r_one het volgende:
[..]
De gebruikersvriendelijkheid (voor moeders) is toch hartstikke on-topic.
Juist een discussie over welk programma nou het meest gedateerd is, is off-topic.
Het zal mij verder een rotzorg wezen hoe ouderwets een programma is dat m'n moeder gebruikt. Als zij goed uit de voeten kan met voor mijn part Wordperfect 4.1, ga ik haar echt geen Word 2008 aanpraten.
[..]
Heb je mij niet horen stellen.
[..]
Heb je mij niet horen concluderen.
[..]
Da's fijn voor je maar het topic heet "Moeders en computers" en niet "Fritztiaan en computers". Over off-topic gesproken![]()
Ik haakte niet in op die stelling, ik maakte slechts de kanttekening dat Total Commander niet onder Dos draait. Is het verboden om, binnen een lopende discussie, even iets recht te zettenquote:Op maandag 30 juni 2008 23:12 schreef Fritztiaan het volgende:
IK begin nou een beetje me geduld te verliezen. Je snapt er geen zak van he?
Ik haakte in op een stelling van een andere user. Jij reageert daar weer op. Lijkt me logisch dat je dan snapt dat je je in een andere discussie bevindt.
Ja, ik krijg er helemaal een warm gevoel vanquote:Op maandag 30 juni 2008 23:48 schreef Fritztiaan het volgende:
Ach Commander hier Commander daar. Het is allemaal 1 pot nat eigenlijk. Wel fijn dat we nu op 1 lijn zitten
Ik zou mijn broertje aangeven!quote:Op zaterdag 28 juni 2008 09:23 schreef cinnamongirl het volgende:
Verder mag ik elke keer de pc schoonmaken omdat mijn broertje (22!!) hem weer vól met malware/spyware/virussen heeft getrokken.
Het is diep treurig, want het gaat al minimaal 10 jaar zo, en er is nog weinig verbetering.
Dat betekent dat je vriendinnen digibeten zijn.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 09:29 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik help mijn vriendinnen ook niet meer.
Als ik zeg dat als ze zich er nu gewoon eventjes in zouden verdiepen, ze zóveel uit de computer kunnen halen, er zoveel mee kunnen doen, dan krijg ik te horen dat ze daar helemaal geen tijd in willen stoppen, want dat is tijdverspilling, het is zo saai, bah nee voor nerds!
Maar er wel ondertussen eentje kopen, en piepen als ie niet doet wat zij willen.
Zij begrijpen écht niet dat je zult vastlopen in de toekomst als je niet computer savvy wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |