Zoals je ondertitel wel zegt is dit een vrij irritante kut opmerking. Ik studeer nog omdat ik wat wil maken van het leven. Ik teer niet op papa's zak omdat ik het grootste gedeelte zelf ga betalen net 200euro dat ik dan zeg maar als "zakgeld" krijg als het ware. Ik wil ook gelijk op een tweekamerappartement omdat dit noodzaak is vanwege mijn studie. Ik kan namelijk niet in de huiskamer op de bank studeren.quote:Op woensdag 25 juni 2008 23:08 schreef Burdie het volgende:
Je woont op je 27e nog bij je ouders, studeert nog, en teert op papa's zak.
Om nog maar te zwijgen over het 'ik wil gelijk op een tweekamerappartement, helemaal voor mezelf alleen'.
Hoe wil je het ooit gaan redden in deze maatschappij?.
Mwah, ik spreek tenminste uit ervaring. Ik vind het juist vrij naïef om pa en ma lekker voor alles op te laten draaien en voorál geen enkel 'ongemakje' te willen ervaren. Stel je voor zeg, dat je aan je bureau moet eten, of dat je bank tevens een bed is! Of wat te denken van... *bibber*... huisgenotenquote:Op woensdag 25 juni 2008 23:18 schreef CaptainM het volgende:
[..]
Zoals je ondertitel wel zegt is dit een vrij irritante kut opmerking. Ik studeer nog omdat ik wat wil maken van het leven. Ik teer niet op papa's zak omdat ik het grootste gedeelte zelf ga betalen net 200euro dat ik dan zeg maar als "zakgeld" krijg als het ware. Ik wil ook gelijk op een tweekamerappartement omdat dit noodzaak is vanwege mijn studie. Ik kan namelijk niet in de huiskamer op de bank studeren.
Maargoed wat verdedig ik mezelf nog met als jij zo'n naïve opmerking maakt...
Studiefinanciering is géén belastbaar inkomen, dus nee.quote:Ziet een woningstichting studiefinanciering als een inkomen?
Als je lang genoeg ingeschreven staat wel. Hoor toch wel vaak dat je een jaar of 4 ingeschreven moet staan voor een 3 kamer appartement in een goede buurt. (Kom trouwens niet uit de buurt van Heerlen, maar dit is landelijk wel vaak hetzelfde).quote:Kom ik uberhaupt wel in aanmerking voor een appartement (omgeving heerlen trouwens)?
Damn, het leven moet toch ook nog een beetje leuk blijven? Je gaat jezelf toch niet van alles ontzeggen omdat je zo nodig op jezelf moet wonenquote:
Haal je bruto en netto es even niet door elkaarquote:Op maandag 28 juli 2008 14:59 schreef zwahiel het volgende:
Weet niet hoor maar van 1200 euro per maand zou ik MAKKELIJK kunnen leven. En dan heb ik 't over wel die dure sportschool, een auto, een dure woning (425 voor mijn kamertje), duur internet (glasvezel) en dure telefoonabo's en andere dingen zoals een zorgpremie van 145pm).
Dat gaat prima hoor. En ik winkel ook niet bij de Aldi of de Lidl (zou er nog niet dood gevonden willen worden!!!!). Dus dat valt allemaal reuze mee hoor. Als je een goedkoop huurhuis te pakken kunt krijgen dan lukt het best wel. Een vriendin van me woont een straat verder hier in een huurhuisje met z'n 2en en ze betalen samen 450 euro per maand inclusief. Nou doe dat eens door twee en je hebt een prima huur hoor.
1100 te bestedenquote:Op maandag 28 juli 2008 15:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Haal je bruto en netto es even niet door elkaar
Ze is net 18, ik betwijfel of ze netto 1200 euro te makken heeft, maar vooruitquote:Op maandag 28 juli 2008 15:23 schreef zwahiel het volgende:
[..]
1100 te besteden
en in een andere post 1200 te besteden.
Te besteden reken ik toch echt onder wat je echt op je rekening gestort krijgt![]()
![]()
Er zijn nou eenmaal mensen die niet op een studentenhuis zitten te wachten. Ik heb vroeger in een studentenhuis met 14 bewoners gewoond, en ik werd er niet bijzonder gelukkig van. Teringbende, lawaai, altijd gezeur om schoonmaken, en ruimte-prijsverhouding was ook niet geweldig. Ik ben ook niet zo'n persoon die graag elke dag met iedereen samen kookt, dan moet je alsnog naar 'huis' bellen als je niet mee eet, kom op zeg. Anyway, de nadelen wogen niet op tegen de voordelen in mijn geval. Ik vind het dus niet zo vreemd en zelfs prima als mensen naar een alternatief zoeken. Los van of iemand zijn ouders zijn flatje laat betalen of niet, niet iedereen hoeft het te doen zoals jij het deed.quote:Op maandag 28 juli 2008 13:56 schreef Burdie het volgende:
[..]
Damn, het leven moet toch ook nog een beetje leuk blijven? Je gaat jezelf toch niet van alles ontzeggen omdat je zo nodig op jezelf moet wonen![]()
.
Studentenkamers zijn er voldoende, ze zijn betaalbaar, je woont met 'collega's' samen, hoeft niet altijd alleen te koken, woont vaak nog vlakbij het centrum van de stad, zodat je naar huis kunt kruipen vanuit de kroeg... nee hoor, je kunt je later nog genoeg inhouden, neem het er toch lekker van!
Ja, maar die zijn vreselijk ranzig. Heb ik zelluf nog bij de smaakpolitie gezien zondag...quote:Op woensdag 25 juni 2008 23:25 schreef Burdie het volgende:
[..]
Of wat te denken van... *bibber*... huisgenoten![]()
![]()
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 25 juni 2008 23:08 schreef Burdie het volgende:
Je woont op je 27e nog bij je ouders, studeert nog, en teert op papa's zak.
Om nog maar te zwijgen over het 'ik wil gelijk op een tweekamerappartement, helemaal voor mezelf alleen'.
Hoe wil je het ooit gaan redden in deze maatschappij?.
Mja, je kunt ook concessies doen, toch? Er zijn ook studentenhuizen waar je niets hoeft te delen met huisgenoten. Ja, dan zit je in een klein hok, maar hoef je tenminste niet naar de lidl voor je boodschappen, kan je gewoon uit gaan, en hoef je niet je hele meubilair bij familie en vrienden bij elkaar te bedelenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:01 schreef godigita het volgende:
[..]
Er zijn nou eenmaal mensen die niet op een studentenhuis zitten te wachten. Ik heb vroeger in een studentenhuis met 14 bewoners gewoond, en ik werd er niet bijzonder gelukkig van. Teringbende, lawaai, altijd gezeur om schoonmaken, en ruimte-prijsverhouding was ook niet geweldig. Ik ben ook niet zo'n persoon die graag elke dag met iedereen samen kookt, dan moet je alsnog naar 'huis' bellen als je niet mee eet, kom op zeg. Anyway, de nadelen wogen niet op tegen de voordelen in mijn geval. Ik vind het dus niet zo vreemd en zelfs prima als mensen naar een alternatief zoeken. Los van of iemand zijn ouders zijn flatje laat betalen of niet, niet iedereen hoeft het te doen zoals jij het deed.
Wat heb jij een vreemde manier van reageren op iemand die graag op zichzelf wil wonen.quote:
Mja, ik ga uit van een studentenstad. Alwaar het stellen van 'eisen' aan je studentenkot nauwelijks mogelijk is, laat staan op jezelf wonen...quote:Op woensdag 10 december 2008 14:59 schreef Daklem het volgende:
Wat heb jij een vreemde manier van reageren op iemand die graag op zichzelf wil wonen.
In Heerlen is het goedkoper dan in een studentenstad. Daar weten ze de prijzen wel te vinden moet ik zeggen. Waar je in bijvoorbeeld Tilburg/Eindhoven een kamer hebt, huur je daar een compleet huis en een butler bij wijze van spreken.quote:Op woensdag 10 december 2008 15:19 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mja, ik ga uit van een studentenstad. Alwaar het stellen van 'eisen' aan je studentenkot nauwelijks mogelijk is, laat staan op jezelf wonen...
Maar nu het om Heerlen blijkt te gaan (had ik in eerste instantie compleet overheen gelezen), ligt de situatie iets anders.
quote:Op woensdag 10 december 2008 19:49 schreef CaptainM het volgende:
Nou dat Burdie niet kan lezen, dat wist ik natuurlijk al lang. Kijk haar vorige posts in dit topic maar... (en dat voor iemand die studeert :S)
Ik woon ook op mezelf ipv in een studentenhuis, ga elke dag naar de Albert Heijn, minstens 2 keer per week uit en heb al m'n meubilair nieuw gekocht in de winkel. Ergo, wat op jou van toepassing is hoeft niet perse te gelden voor anderen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:22 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mja, je kunt ook concessies doen, toch? Er zijn ook studentenhuizen waar je niets hoeft te delen met huisgenoten. Ja, dan zit je in een klein hok, maar hoef je tenminste niet naar de lidl voor je boodschappen, kan je gewoon uit gaan, en hoef je niet je hele meubilair bij familie en vrienden bij elkaar te bedelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |