abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 juni 2008 @ 22:34:36 #1
47608 CaptainM
Nocturnal Metamorper
pi_59690589
Ik heb net de 27 gehit en ik vind dat ik klaar ben om alleen gaan te gaan wonen. Call me a lame ass mofo maar ik weet ook niet waarom ik niet eerder weg ben gegaan. Ik leef hier nu als een god in Frankrijk dus ik zal zeker 1, 2 of misschien wel 3 stappen terug moeten, maar dat neem ik voor lief.

Nu zit ik met het volgende probleem. Ik heb 300euro studiefinanciering nu (basis + prestatie). Als ik alleen ga wonen wordt dat iets van 500euro. Ik werk verder bij een call centre waar ik op basis van een 16-uur contract 600euro per maand verdien. Dat maakt het dus tot een totaal van 1100euro.

Nu wil ik via een woonstichting een appartement huren. Dat kost me ongeveer 350euro per maand aan vaste lasten voor alleen de woning. Ik weet dat er nog heleboel andere dingen bij komen zoals gemeentelijke belastingen, telefoon, internet, verzekeringen noem maar op. Daar maak ik me niet druk om want me ouders zullen mij financieel blijven steunen totdat ik me studie af heb.

Ziet een woningstichting studiefinanciering als een inkomen? Kom ik uberhaupt wel in aanmerking voor een appartement (omgeving heerlen trouwens)? Ik wil niet op kamers maar echt een appartement met minimaal 1 grote slaapkamer en een wat kleinere voor kantoor/studie kamer. Het gaat mij puur om het feit of ik in mijn situatie wel kan aankloppen bij een woningstichting. Is er iemand die in dezelfde situatie zit of misschien meer verstand van zaken heeft??
The Basic Foundations of House Music: The Club... The People... The Music
pi_59691130
basis is ook prestatiebeurs.

Ik vind je op zich niet een lame ass mofo omdat je nog thuis woont, maar wel dat je je geen zorgen maakt over de lasten op je 27e omdat papa en mama het toch wel betalen, terwijl JIJ op jezelf wil gaan wonen. En al helemaal als je nog aanvullende beurs hebt ook.

Maar dat even terzijde.
In den-bosch zou je via de woningbouw voor maximaal 348 euro per maand kunnen huren met een jaarinkomen <24000 en voor die prijs heb je niet snel 2 slaapkamers. Weet ook niet of je al ingeschreven staat, maar hier is de wachtijd 4+ jaar
  woensdag 25 juni 2008 @ 22:50:33 #3
47608 CaptainM
Nocturnal Metamorper
pi_59691591
Nou dat van dat lame ass slaat nergens op. Ik kan het in me eentje niet betalen en me ouders hebben zitten financieel wel goed vanwege eigen bedrijf. Ik betaal het grootste gedeelte zelf en net die paar verzekeringen en schoolgeld enzo zorgen ervoor dat ik niet rond kom en daarom betalen zij dat zodat ik ook nog op stap kan gaan enzo.Het is niet dat ik ervan uitga maar ze hebben het wel al gezegd.

Het gaat me om het feit dat die stufi + werk als één inkomen wordt gezien en dat ik daarmee dus een appartement kan huren met minimaal 2 slaapkamers.
  woensdag 25 juni 2008 @ 23:08:05 #4
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_59692306
Je woont op je 27e nog bij je ouders, studeert nog, en teert op papa's zak.
Om nog maar te zwijgen over het 'ik wil gelijk op een tweekamerappartement, helemaal voor mezelf alleen'.
Hoe wil je het ooit gaan redden in deze maatschappij? .
KuikenGuppy
pi_59692430
"Ik ben klaar om alleen te wonen", maar je krijgt het niet alleen rond en papa heeft een bedrijf dus wat ik zeg slaat idd nergens op!

Je zal toch bij je woningbouwverening moeten gaan navragen of zij dat samentellen, neem aan van wel.
  woensdag 25 juni 2008 @ 23:18:40 #6
47608 CaptainM
Nocturnal Metamorper
pi_59692659
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 23:08 schreef Burdie het volgende:
Om nog maar te zwijgen over het 'ik wil gelijk op een tweekamerappartement, helemaal voor mezelf alleen'.
Zoals je ondertitel wel zegt is dit een vrij irritante kut opmerking. Ik studeer nog omdat ik wat wil maken van het leven. Ik teer niet op papa's zak omdat ik het grootste gedeelte zelf ga betalen net 200euro dat ik dan zeg maar als "zakgeld" krijg als het ware. Ik wil ook gelijk op een tweekamerappartement omdat dit noodzaak is vanwege mijn studie. Ik kan namelijk niet in de huiskamer op de bank studeren.

Maargoed wat verdedig ik mezelf nog met als jij zo'n naïve opmerking maakt...
  woensdag 25 juni 2008 @ 23:25:01 #7
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_59692850
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 23:18 schreef CaptainM het volgende:

[..]

Zoals je ondertitel wel zegt is dit een vrij irritante kut opmerking. Ik studeer nog omdat ik wat wil maken van het leven. Ik teer niet op papa's zak omdat ik het grootste gedeelte zelf ga betalen net 200euro dat ik dan zeg maar als "zakgeld" krijg als het ware. Ik wil ook gelijk op een tweekamerappartement omdat dit noodzaak is vanwege mijn studie. Ik kan namelijk niet in de huiskamer op de bank studeren.

Maargoed wat verdedig ik mezelf nog met als jij zo'n naïve opmerking maakt...
Mwah, ik spreek tenminste uit ervaring. Ik vind het juist vrij naïef om pa en ma lekker voor alles op te laten draaien en voorál geen enkel 'ongemakje' te willen ervaren. Stel je voor zeg, dat je aan je bureau moet eten, of dat je bank tevens een bed is! Of wat te denken van... *bibber*... huisgenoten .
Tip: neem een huis met veel hoekjes, om in weg te kunnen kruipen als de Grote Boze Buitenwereld weer eens ondoorgrondelijk blijkt te zijn.
KuikenGuppy
  woensdag 25 juni 2008 @ 23:29:46 #8
47608 CaptainM
Nocturnal Metamorper
pi_59692950
Ik snap niet waar je zulk soort uitspraken vandaan haalt. Een beetje conclussies lopen trekken terwijl je me niet eens kent! Kijk, als jij het vroeger niet goed hebt gehad moet je niet zo denigrerend doen tegen mensen die het misschien wat beter hebben als jij gehad hebt. Dat is gewoon afgunst tonen en dat aan mensen die je niet eens kent. En nogmaals, mijn ouders draaien niet voor ALLES op, lezen is ook een kunts.
  woensdag 25 juni 2008 @ 23:35:21 #9
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_59693096
Ik heb zelf niets te klagen, maar vind het gewoon naïef dat je:
1. zo lang bij je ouders bent gebleven
2. nu direct naar een appartement wilt

Als je zeker wilt zijn dat je de boel zelf kunt betalen, kan je het beste beginnen met het huren van een studentenkamer. In een studentenhuis. De huren daar zijn vrijwel altijd all-in, dus dan kom je niet voor vervelende verrassingen te staan .

Om nog maar even ontopic te reageren, stufi wordt meestal wel gezien als inkomen, een lening dan weer niet. Voor de meeste gemeentelijke belastingen etc. kan je kwijtschelding krijgen, en je kan huursubsidie aanvragen. Informeer eens bij de woningstichting en bij VROM.
KuikenGuppy
pi_59693247
ONTOPIC

Ik ben ook studente en woon 1,5 jaar op mijzelf.
In het begin moest ik geld lenen (totaal 700 euro per maand), maar na een paar maanden heb je alle grote kosten gehad.

Ik red het met mijn studiefinanciering en woningtoeslag. Ik werk in de weekenden in een cafe en verdien daar ongeveer 200 euro cash extra per maand die ik altijd gebruik voor boodschappen etc. Verder heb ik nog een ander bijbaantje waarbij ik ongeveer 100 euro verdien, die komt op mijn spaarrekening.

Studiefinanciering wordt over het algemeen niet gezien als inkomen.
Sappig !!
  woensdag 25 juni 2008 @ 23:47:10 #11
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_59693387
Toch goed dat je nog wat probeert te maken van je leven. Al vind ik wel dat je op je 27ste al lang en breed op jezelf dient te wonen en je eigen boontjes moet kunnen doppen. Ik ben 24 en heb een eigen koopappartement van 4 kamers. En ik betaal alles zelf, weet wel waar je het over hebt want mijn ouders betaalde toen ik thuis woonde ook nog me studie ed. Ik wil je verder niet veroordelen maar ik zou toch voor jezelf zo snel mogelijk onafhankelijk worden. Geloof me dat vind je zelf ook veel beter!

edit:
Vind dat je ook allang klaar had moeten zijn Moet er nog ergens tussen gefrut worden
Bla Bla Bla :P
pi_59710258
bij een hypotheek wordt stufi iig niet als inkomen gezien! bij huur weet ik het niet, bij vrije woning sector ook niet. maar sociaal is anders. gewoon navragen.
Life's a bitch and then U marry one... ;-)
pi_59710455
sta je al lang genoeg ingeschreven bij een WBV om uberhaubt in aanmerking te komen voor een appartement. Als je pech hebt moet je nog jaren wachten.
  donderdag 26 juni 2008 @ 19:36:44 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_59712758
Ik wou al zeggen, als je nog niet staat ingeschreven mag je je borst nat maken, dan woon je misschien voor je 32e nog wel op jezelf
Maar even OT, stufi is geen inkomen. Maar bij sociale woningbouw zal dat geen probleem opleveren, ik ken meer studenten die via de woningbouw huren met stufi en een bijbaan.
disclaimer
pi_59809743
quote:
Ziet een woningstichting studiefinanciering als een inkomen?
Studiefinanciering is géén belastbaar inkomen, dus nee.
quote:
Kom ik uberhaupt wel in aanmerking voor een appartement (omgeving heerlen trouwens)?
Als je lang genoeg ingeschreven staat wel. Hoor toch wel vaak dat je een jaar of 4 ingeschreven moet staan voor een 3 kamer appartement in een goede buurt. (Kom trouwens niet uit de buurt van Heerlen, maar dit is landelijk wel vaak hetzelfde).
Als je wat lagere eisen gaat stellen kan je misschien wel een zelfstandige woning vinden met een 1 jaar inschrijftijd ofzo. Of je moet gaan huren van een particuliere instelling, maar dan praat je al snel over huren van 600¤ +...

Misschien kan je eens informeren bij de plaatselijke woningbouw wat de gemiddelde wachttijden zijn?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 11:03:59 #16
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_59814233
Je zult echt niets extra's van je ouders nodig hebben. 1100 euro is een net inkomen voor een student die op zichzelf woont. Vergeet niet dat de prijs van die woning wat jij zegt de gemiddelde kamer prijs is, zo niet lager (ik betaal veel meer voor mijn kamer) Je zult op ongeveer 100 euro overige kosten komen, g/w/l belasting etc. De rest heb je dus over voor jezelf.

Als je je ouders voor je schoolgeld kunt laten betalen zou dat handig zijn, zo hou je nu nog 100 euro extra over en mis die standaard lasten niet. Op zich is 't goed te doen hoor.

En overigens 27 en thuiswonende, nou en!? D'r zijn d'r genoeg. Waarom op jezelf als je vlak bij je ouders studeert!? Prima toch?
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  dinsdag 1 juli 2008 @ 11:34:38 #17
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59814985
werken moet je
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_59819505
Ik heb als student altijd via de woningbouw gehuurd en nooit een inkomensbewijs moeten overleggen. In mijn eerste huis woonde ik met twee vrienden en we hadden een lage huur voor een vierkamerbovenwoning. OK, het was een behoorlijke achterstandwijk en de woning was slecht onderhouden, maar we waren minder dan 250 per persoon per maand kwijt aan huur, stroom, water, internet, bellen, waterschap, rioolrecht, gemeentebelasting ed. Daarna woonden we er met zijn tweeen en waren we voor 350 per maand klaar. Volgens mij deden we daarvan ook nog boodschappen. We kregen wel huursubsidie omdat we allemaal nou niet bepaald rijk waren en allemaal studeerden.
Ik werkte toen, verdiende zo’n 400 bij en stufi. Mijn ouders betaalden mijn studie.

Na een aantal jaar wachten voor een betere woning voor mij en mijn vriend was er ook geen inkomenscheck nodig. Hij werkte toen en ik studeer nog steeds, verdiende niets meer bij ivm meer dan full time stagelopen. Nu ben ik ongeveer 350 all-in kwijt zonder boodschappen per maand, voor een eensgezinshoekwoning. Heb inmiddels geen stufi meer, maar studeer eind dit jaar af en mijn ouders zijn altijd wel bereid geweest om me financieel te ondersteunen.

BTW: 27 en thuis wonen is erg onaantrekkelijk, vind ik dan....
jesus saves, i spend
  woensdag 2 juli 2008 @ 20:26:27 #19
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_59849896
Als je ouders je financieel blijven steunen kan je beter een huisje kopen met de generatiehypotheek (of zo'n soort constructie). Voor een ton heb je best iets leuks en dat is écht goedkoper dan huren.
Prrrrr
pi_60378937
nou ik vind dat het niet uitmaakt of je 27 of 40 of 18 bent.. het gaat nu om het feit dat je op jezelf kan gaan wonen wanneer je dat zelf wilt, dus iedereen die dit belachelijk zit te maken vindt ik al belachelijk op zich...

ik ben zelf 18 en woon al twee jaar samen.. aangezien mijn relatie op zijn einde loopt ga ik ook in een apartement wonen.. ik heb maar 1200 euro te besteden, mijn ouders betalen niks en ik haal het prima..

ik heb wel tips:
- ga in een dorp wonen, daar zijn de kosten van een huurhuis veel lager. daarbij is er ov en kan je toch gratis op school komen..
- doe boodschappen bij een aldi of een lidl, want anders haal je het niet...
- vraag overal na waar je het goedkoopst mee uit ben, kijk welke interneproviders het goedkoopst zijn en doe dat ook bij energie leveranciers.. soms scheelt het maar 1 cent op een kWh, maar per maand scheelt je dat al snel tientallen euro's.
- koop meubelen bij marktplaats i.p.v. alles nieuw aan te schaffen.. ook al heb je het geld, steek het eerder in een spaarpot, omdat je altijd wel egens een financiele tegen valler zult krijgen..
- vraag aan collega's of vrienden of ze nog iets kwijt willen, misschien kan je het net gerbuiken.
- ga niet naar dure fitness scholen, want dat is met studie, werk en huishouden bjna niet haalbaar en je betaald bakken vol met geld, ga dan liever buiten fietsen of lopen.
- stop met roken (moet ik ook gaan doen)
- doe geen dome uitgaven.

maar om nog even echt antwoord te geven op je vraag. De ib-groep is geen inkomen (hellaas) maar een lening. De woningstichting rekent dat dus niet mee. Maar dat wil niet zeggen dat je dat geld niet elke maand krijgt.. de woningstichting basserd jou woning last aan jou inkomen.. heb jij maar 400 euro van een bijbaan zullen zij geen woning toekennen van 500 euro.. verwacht dus ook geen droomhuis. Maar ze zullen je niet weigeren, omdat je wel een inkomen hebt.

Veel succes!
dikke kus noushka
pi_60394490
Ik heb ooit via een woningbouw een huisje gehuurd wat maar 170 euro per maand kostte (was goedkoper dan een kamer ) maar ook al kon ik dat goed betalen van mn stufi, ik moest toch zo'n inkomensbewijs ding hebben.

Maar bij mijn woningbouw kon je dat oplossen door je ouders garant te laten staan voor je. Aangezien jij geld van je ouders ontvangt zou jij dat ook kunnen. Je ouders schrijven dan een briefje dat ze jou financieel ondersteunen en dat als er problemen zijn met de huur, de woningbouw hun kan benaderen. Handtekening er onder en klaar.

Dus vraag bij je woningbouw na of dit ook zo mag. Bij mij kwamen ze er zelf mee, maar ik was toen ook net een week 18. Dus misschien zeggen ze het niet tegen jou omdat je wat ouder bent, maar kan het wel.
  maandag 28 juli 2008 @ 13:56:57 #22
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_60395233
quote:
Op zondag 27 juli 2008 15:47 schreef noushka het volgende:
*knip*

tips:

*knip*
Damn, het leven moet toch ook nog een beetje leuk blijven? Je gaat jezelf toch niet van alles ontzeggen omdat je zo nodig op jezelf moet wonen .
Studentenkamers zijn er voldoende, ze zijn betaalbaar, je woont met 'collega's' samen, hoeft niet altijd alleen te koken, woont vaak nog vlakbij het centrum van de stad, zodat je naar huis kunt kruipen vanuit de kroeg... nee hoor, je kunt je later nog genoeg inhouden, neem het er toch lekker van !
KuikenGuppy
  maandag 28 juli 2008 @ 14:59:16 #23
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_60396600
Weet niet hoor maar van 1200 euro per maand zou ik MAKKELIJK kunnen leven. En dan heb ik 't over wel die dure sportschool, een auto, een dure woning (425 voor mijn kamertje), duur internet (glasvezel) en dure telefoonabo's en andere dingen zoals een zorgpremie van 145pm).

Dat gaat prima hoor. En ik winkel ook niet bij de Aldi of de Lidl (zou er nog niet dood gevonden willen worden!!!!). Dus dat valt allemaal reuze mee hoor. Als je een goedkoop huurhuis te pakken kunt krijgen dan lukt het best wel. Een vriendin van me woont een straat verder hier in een huurhuisje met z'n 2en en ze betalen samen 450 euro per maand inclusief. Nou doe dat eens door twee en je hebt een prima huur hoor.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  maandag 28 juli 2008 @ 15:03:18 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_60396662
quote:
Op maandag 28 juli 2008 14:59 schreef zwahiel het volgende:
Weet niet hoor maar van 1200 euro per maand zou ik MAKKELIJK kunnen leven. En dan heb ik 't over wel die dure sportschool, een auto, een dure woning (425 voor mijn kamertje), duur internet (glasvezel) en dure telefoonabo's en andere dingen zoals een zorgpremie van 145pm).

Dat gaat prima hoor. En ik winkel ook niet bij de Aldi of de Lidl (zou er nog niet dood gevonden willen worden!!!!). Dus dat valt allemaal reuze mee hoor. Als je een goedkoop huurhuis te pakken kunt krijgen dan lukt het best wel. Een vriendin van me woont een straat verder hier in een huurhuisje met z'n 2en en ze betalen samen 450 euro per maand inclusief. Nou doe dat eens door twee en je hebt een prima huur hoor.
Haal je bruto en netto es even niet door elkaar
disclaimer
  maandag 28 juli 2008 @ 15:23:48 #25
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_60397041
quote:
Op maandag 28 juli 2008 15:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Haal je bruto en netto es even niet door elkaar
1100 te besteden
en in een andere post 1200 te besteden.

Te besteden reken ik toch echt onder wat je echt op je rekening gestort krijgt
  maandag 28 juli 2008 @ 15:25:56 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_60397087
quote:
Op maandag 28 juli 2008 15:23 schreef zwahiel het volgende:

[..]

1100 te besteden
en in een andere post 1200 te besteden.

Te besteden reken ik toch echt onder wat je echt op je rekening gestort krijgt
Ze is net 18, ik betwijfel of ze netto 1200 euro te makken heeft, maar vooruit
disclaimer
pi_60399952
Ik red het maandelijks met 700 euro, daarvan betaal ik mijn woonruimte (275), studie (150), eten en stappen per maand en hou ik nog wat over.

En dan doe ik gewoon mijn boodschappen bij de c1000, enige dat ik bij de aldi haal is frikandellen omdat ik die gewoonweg het lekkerste vind.

Wat trouwens wel lichtelijk scheelt op je maandelijkste kosten is in plaats van frisdrank limonadesiroop kopen, is net zo lekker en voor hetzelfde geld krijg je er veel meer glazen uit.
pi_60415009
Ben zelf op mijn 19e op mezelf gegaan en studeerde indertijd ook nog. Had een bijbaantje, maar de inkomsten daarvan waren onvoldoende voor de vaste lasten. Dus op het inschrijfformullier heb ik gewoon mijn studiefinanciering erbij geteld. Ik hoefde verder geen jaaropgave of iets dergelijks in te leveren. Het maakt de woningstichting denk ik ook niet echt uit waar je het van betaalt, als je het maar betaalt.

Overigens had ik ongeveer hetzelfde te besteden als jij en daarmee redde ik het allemaal prima!
  dinsdag 29 juli 2008 @ 12:01:44 #29
81894 godigita
Trollercoaster
pi_60416108
quote:
Op maandag 28 juli 2008 13:56 schreef Burdie het volgende:

[..]

Damn, het leven moet toch ook nog een beetje leuk blijven? Je gaat jezelf toch niet van alles ontzeggen omdat je zo nodig op jezelf moet wonen .
Studentenkamers zijn er voldoende, ze zijn betaalbaar, je woont met 'collega's' samen, hoeft niet altijd alleen te koken, woont vaak nog vlakbij het centrum van de stad, zodat je naar huis kunt kruipen vanuit de kroeg... nee hoor, je kunt je later nog genoeg inhouden, neem het er toch lekker van !
Er zijn nou eenmaal mensen die niet op een studentenhuis zitten te wachten. Ik heb vroeger in een studentenhuis met 14 bewoners gewoond, en ik werd er niet bijzonder gelukkig van. Teringbende, lawaai, altijd gezeur om schoonmaken, en ruimte-prijsverhouding was ook niet geweldig. Ik ben ook niet zo'n persoon die graag elke dag met iedereen samen kookt, dan moet je alsnog naar 'huis' bellen als je niet mee eet, kom op zeg. Anyway, de nadelen wogen niet op tegen de voordelen in mijn geval. Ik vind het dus niet zo vreemd en zelfs prima als mensen naar een alternatief zoeken. Los van of iemand zijn ouders zijn flatje laat betalen of niet, niet iedereen hoeft het te doen zoals jij het deed.
pi_60417082
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 23:25 schreef Burdie het volgende:

[..]

Of wat te denken van... *bibber*... huisgenoten .
Ja, maar die zijn vreselijk ranzig. Heb ik zelluf nog bij de smaakpolitie gezien zondag...

Bij mij in het studentenhuis kon je van de vloer eten!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_60418389
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 23:08 schreef Burdie het volgende:
  dinsdag 29 juli 2008 @ 14:22:27 #32
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_60419448
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 12:01 schreef godigita het volgende:

[..]

Er zijn nou eenmaal mensen die niet op een studentenhuis zitten te wachten. Ik heb vroeger in een studentenhuis met 14 bewoners gewoond, en ik werd er niet bijzonder gelukkig van. Teringbende, lawaai, altijd gezeur om schoonmaken, en ruimte-prijsverhouding was ook niet geweldig. Ik ben ook niet zo'n persoon die graag elke dag met iedereen samen kookt, dan moet je alsnog naar 'huis' bellen als je niet mee eet, kom op zeg. Anyway, de nadelen wogen niet op tegen de voordelen in mijn geval. Ik vind het dus niet zo vreemd en zelfs prima als mensen naar een alternatief zoeken. Los van of iemand zijn ouders zijn flatje laat betalen of niet, niet iedereen hoeft het te doen zoals jij het deed.
Mja, je kunt ook concessies doen, toch? Er zijn ook studentenhuizen waar je niets hoeft te delen met huisgenoten. Ja, dan zit je in een klein hok, maar hoef je tenminste niet naar de lidl voor je boodschappen, kan je gewoon uit gaan, en hoef je niet je hele meubilair bij familie en vrienden bij elkaar te bedelen .
KuikenGuppy
pi_60420925
Heb dezelfde situatie gehad (wilde samenwonen met vriendin) en ik kan kort antwoord geven: het is (bijna) onmogelijk om zoiets te regelen. Stufi wordt niet gezien als inkomen.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:50:26 #34
214255 Convergence
Procrastinator
pi_60421203
Misschien een bankgarantie?
Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
  woensdag 10 december 2008 @ 13:41:11 #35
47608 CaptainM
Nocturnal Metamorper
pi_63904233
Eindelijk is het dan zover. Vrijdag kan ik de sleutel ophalen bij de woningbouwvereniging in Heerlen. Kost me 480euro per maand en ik krijg 220euro huursubsidie. Het betreft een 2kamer appartement. Hier zie je de lay-out:

En hier zie je de foto van de buitenkant:

Ik heb verder alleen onderburen want mijn appartement ligt op de bovenste laag. Ik ga alle meubels nieuw kopen, er moeten allemaal nieuwe deuren in aan de binnekant, er moet veel geverft worden zoals de kozijnen van de binnendeuren. Ik heb inmiddels 7000euro gespaard. Kan niet wachten tot ik de sleutel heb. Ik stond overigens een half jaar ingeschreven en nadat ik een aantal keren langs geweest was bij de woningbouwvereniging kon ik naar deze woning gaan kijken.
  woensdag 10 december 2008 @ 13:49:08 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_63904460
Ah, Heerlen. Dat verklaart. .
KuikenGuppy
  woensdag 10 december 2008 @ 13:50:08 #37
81894 godigita
Trollercoaster
pi_63904483
Ziet er goed uit! Op de bovenste etage wonen is ook altijd tof
  woensdag 10 december 2008 @ 14:59:27 #38
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_63906283
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:49 schreef Burdie het volgende:
Ah, Heerlen. Dat verklaart. .
Wat heb jij een vreemde manier van reageren op iemand die graag op zichzelf wil wonen.

Dat niet iedereen zoals jiij bent, wil niet zeggen dat ze dan vragen om commentaar. Ik vind het een beetje kansloos om steeds zo te reageren in iemands topic terwijl hij er helemaal niet om vraagt. Er zijn genoeg topics die dat wel verdienen! Deze maakt hier geen deel van uit imo.

anyway:

Leuk appartement om mee te beginnen! Ziet er niet verkeerd uit!
World domination is my middle name.
  woensdag 10 december 2008 @ 15:19:34 #39
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_63906806
quote:
Op woensdag 10 december 2008 14:59 schreef Daklem het volgende:
Wat heb jij een vreemde manier van reageren op iemand die graag op zichzelf wil wonen.
Mja, ik ga uit van een studentenstad. Alwaar het stellen van 'eisen' aan je studentenkot nauwelijks mogelijk is, laat staan op jezelf wonen...
Maar nu het om Heerlen blijkt te gaan (had ik in eerste instantie compleet overheen gelezen), ligt de situatie iets anders.
KuikenGuppy
  woensdag 10 december 2008 @ 15:38:06 #40
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_63907334
quote:
Op woensdag 10 december 2008 15:19 schreef Burdie het volgende:

[..]

Mja, ik ga uit van een studentenstad. Alwaar het stellen van 'eisen' aan je studentenkot nauwelijks mogelijk is, laat staan op jezelf wonen...
Maar nu het om Heerlen blijkt te gaan (had ik in eerste instantie compleet overheen gelezen), ligt de situatie iets anders.
In Heerlen is het goedkoper dan in een studentenstad. Daar weten ze de prijzen wel te vinden moet ik zeggen. Waar je in bijvoorbeeld Tilburg/Eindhoven een kamer hebt, huur je daar een compleet huis en een butler bij wijze van spreken.

Dat is wel ideaal als je er wilt wonen natuurlijk.
World domination is my middle name.
  woensdag 10 december 2008 @ 19:49:37 #41
47608 CaptainM
Nocturnal Metamorper
pi_63913714
Nou dat Burdie niet kan lezen, dat wist ik natuurlijk al lang. Kijk haar vorige posts in dit topic maar... (en dat voor iemand die studeert :S)

On Topic:
In Heerlen wonen is ook fijn. Ben er geboren, getogen en van plan er oud te worden. Ik werk in Maastricht en studeer in Sittard. Dus lekker centraal gelegen in dat opzicht. Maastricht zou inderdaad een stuk duurder zijn omdat daar meer studenten wonen.

Ben nu dus bezig met inspiratie opdoen voor het mubilair. Ik wil graag een hoekbank maar dat gaat me denk ik niet lukken en wordt het gewoon een 3zitter met chaise lounge en een losse fauteuil. Heb al heel veel leuke spulletjes gezien. Ik heb ook gehoord dat het schuren van de kozijnen en deze vervolgens opnieuw verven 1 van de meest irritante klusjes is dat er gedaan moet worden. Zaterdag ga ik direct beginnen met schuren enzo... Keep you updaten met foto's! Wooohooo!!!
pi_63922761
Damn hadden de huisbazen hier in Rotterdam ook maar zulke mooie prijzen. Maar leuk, good luck met klussen

260 huur, plus zo'n beetje 140 (afronden) aan lasten (GWL, belasting evt0) zit je op 400...

Iets anders. Als je 7 bent , heb je dan het recht op studiefinanciering niet allang verbruikt? of heb je een aantal jaar niet gestudeerd?
pi_63922961
<doe maar niet>

[ Bericht 68% gewijzigd door Chell op 11-12-2008 16:13:57 ]
Din jävla kuk!
pi_63923516
CaptainM gefeli met je nieuwe woning/appartement, Hopelijk krijgen we snel fotos te zien hoe je het gaat inrichten:) veel success.
Lead, Follow or get Out of my Way !!!
  donderdag 11 december 2008 @ 09:18:38 #45
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_63925569
quote:
Op woensdag 10 december 2008 19:49 schreef CaptainM het volgende:
Nou dat Burdie niet kan lezen, dat wist ik natuurlijk al lang. Kijk haar vorige posts in dit topic maar... (en dat voor iemand die studeert :S)
! Gelukkig kan ik het je niet kwalijk nemen, je bent limbo .
KuikenGuppy
pi_63930749
<weg. Dat iemand zo'n opmerking plaatst wil nog niet zeggen dat je 'm uit mag gaan schelden>

[ Bericht 88% gewijzigd door Chell op 11-12-2008 16:17:10 ]
pi_63931079

[ Bericht 100% gewijzigd door Chell op 11-12-2008 16:17:50 (niet nodig) ]
pi_63931213

[ Bericht 100% gewijzigd door Chell op 11-12-2008 16:18:09 (niet nodig) ]
pi_63932521

[ Bericht 100% gewijzigd door Chell op 11-12-2008 16:18:24 (niet nodig) ]
Din jävla kuk!
pi_63932707
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 14:22 schreef Burdie het volgende:

[..]

Mja, je kunt ook concessies doen, toch? Er zijn ook studentenhuizen waar je niets hoeft te delen met huisgenoten. Ja, dan zit je in een klein hok, maar hoef je tenminste niet naar de lidl voor je boodschappen, kan je gewoon uit gaan, en hoef je niet je hele meubilair bij familie en vrienden bij elkaar te bedelen .
Ik woon ook op mezelf ipv in een studentenhuis, ga elke dag naar de Albert Heijn, minstens 2 keer per week uit en heb al m'n meubilair nieuw gekocht in de winkel. Ergo, wat op jou van toepassing is hoeft niet perse te gelden voor anderen.

Denk trouwens aan het aanvragen van huursubsidie, is als het goed is wel mogelijk. Scheelt bij mij toch weer 90 euro per maand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')