abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59689168
We waren er al over uit dat we het zouden laten doen tot we vanavond iemand spraken die zei dat het reuze meevalt. Wat raden jullie ons aan? Het gaat om de badkamer en een aparte wc.
pi_59689279
Moet lukken (Y) mits je geen twee linkerhanden hebt!

Bij de bouwmarkten hebben ze folders en volgens mij kan je online ook nog bij rtl bekijken hoe het moet. In ieder geval gewoon proberen kan geen kwaad!
Ik ben vergeten wat ik als signature had...
  woensdag 25 juni 2008 @ 22:42:26 #3
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_59691184
Ik zou wel ff oefenen om te kijken of je skills voldoende zijn.
Als je een koophuis hebt dat je over een tijdje te koop zet en mensen nemen een aankoopmakelaar mee, kan je die badkamer direct op het grote minpunten/afding lijstje zetten als de tegeltjes niet spik en span netjes tegen de muur zitten. Badkamers die gemaakt zijn door beunhazen (die vaak niet heel fantastisch recht, tegeltjes plakken) kunnen allemaal verborgen verbreken zoals klote leidingwerk onder bad of douche bevatten waardoor dat punt 1 is waar mensen op afdingen .
pi_59691311
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 22:42 schreef bleiblei het volgende:
Ik zou wel ff oefenen om te kijken of je skills voldoende zijn.
Als je een koophuis hebt dat je over een tijdje te koop zet en mensen nemen een aankoopmakelaar mee, kan je die badkamer direct op het grote minpunten/afding lijstje zetten als de tegeltjes niet spik en span netjes tegen de muur zitten. Badkamers die gemaakt zijn door beunhazen (die vaak niet heel fantastisch recht, tegeltjes plakken) kunnen allemaal verborgen verbreken zoals klote leidingwerk onder bad of douche bevatten waardoor dat punt 1 is waar mensen op afdingen .
waar gaat het heen met deze maatschappij waar iedereen denkt een huis te kopen om er winst mee te maken.

Gewoon proberen.
pi_59691699
Als het alleen maar om betegelen gaat word je er niet echt rijk van door het zelf te doen.
Als je zowel geld als haast hebt zou ik het dan maar laten doen.

Als je tijd hebt én het je voldoening geeft om zelf iets te doen is het best een aardige klus. Het is niet echt moeilijk maar je moet jezelf wel tijd gunnen om het goed te doen.
Mijn ervaring is dat je vrijwel alles zelf kunt (leren) maar randvoorwaarde is dat je geduld hebt en zorgvuldig te werk gaat.
Een ervaren tegelzetter heeft een niet al te moelijke wc ruimte in 2 uur af. Wees bereid om er zelf 2 dagen aan te werken, en als je dat niet bent gewoon laten doen.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
  woensdag 25 juni 2008 @ 22:58:31 #6
36431 bleiblei
pi_59691962
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 22:44 schreef Bleekmiddel het volgende:

[..]

waar gaat het heen met deze maatschappij waar iedereen denkt een huis te kopen om er winst mee te maken.

Gewoon proberen.
Naja, als je het zelf doet om geld te besparen is het enorm korte termijn denken.
Op korte termijn bespaar je een beetje geld, wat je later wellicht 3 dubbel in moet leveren.
pi_59692007
zelf doen het is dankbaar werk,luik om te doen.
Koop een goekope tegel en doe een wandje in een kast /schuur of zolder om het te proberen en neem dan de beslissing om het zelf te doen of uit te besteden
pi_59692036
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 22:59 schreef klusserben het volgende:
zelf doen het is dankbaar werk,luik om te doen.
Koop een goekope tegel en doe een wandje in een kast /schuur of zolder om het te proberen en neem dan de beslissing om het zelf te doen of uit te besteden
puik antwoord. ik zie in de OP hellemaal nergens dat het om geld gaat.
  woensdag 25 juni 2008 @ 23:02:35 #9
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_59692117
Wat quo_ zegt. Tegells zetten is niet zo moeilijk als je een beetje handig bent, maar dan moet je dat wel zijn, natuurlijk .
KuikenGuppy
  donderdag 26 juni 2008 @ 00:22:36 #10
208901 Borne
Ook wat bijverdienen ?
pi_59694274
sjah, als je een beetje badkamer hebt tegenwoordig ben je met 10.000 euro niet klaar. tegels zijn ook niet goedkoop, ik zou persoonlijk een paar 100 extra investeren zodat het er tip top inzit. goedkoop is duurkoop, je betaald wel 2000 euro voor de tegels maar die 300 euro voor een vakman mag niet.

Als het nu een paar rijen tegels is in de keuken oid zou ik het zelf doen, maar een badkamer waar je elke oneffenheid ziet (omdat alles betegelt is) zou ik gewoon een beunhaas voor zoeken die je dat, er in de avonduren piekfijn inplakt
pi_59696312
Tijd en geld spelen deels een rol. Ik denk dat we er wat dat betreft goed aan doen om het te laten doen. Het geld is er wel, de tijd niet. We vinden het gewoon erg leuk om zoveel mogelijk zelf te doen.
pi_59696782
Als je grote tegels of gekalibreerde (gezaagde) tegels of mozaiek neemt, zou ik het sowieso laten doen. Heb je allemaal kleine tegels en ben je een beetje handig, kan je het nog wel zelf proberen. WC tje zeker
#winning
  donderdag 26 juni 2008 @ 09:33:43 #13
36431 bleiblei
pi_59697624
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 23:00 schreef Bleekmiddel het volgende:

[..]

puik antwoord. ik zie in de OP hellemaal nergens dat het om geld gaat.
Klopt, maar geld telt wel altijd mee. Misschien niet op korte termijn, maar als je op de langere termijn kijkt in ieder geval wel.
  donderdag 26 juni 2008 @ 11:39:29 #14
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_59700805
Ik heb het zelf gedaan..
Het het viel mij 100% mee dat tegelen. (Dat is eigenlijk het makkelijkste van de badkamer).

Toilet en badkamer verbouwen

Het probleem is wel dat de familie het resultaat ook mooi vond.
De keukenvloer bij mijn zwager mocht ik ook tegelen en over 2 weken staat de nieuwe keuken van mijn schoonouders op het programma.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')