abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59697723
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 09:31 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ga er vanuit dat als je zo'n zak koopt in de supermarkt, die ook gewoon luchtdicht is. Ga echt niet eerst alles omgooien in een andere verpakking hoor als ik thuis ben
Ok, ik dacht eigenlijk dat je verse groenten na aankoop ging invriezen
pi_59697833
Diepvries-, blik- en potgroenten vind ik sowieso onappetijtelijk uit zien. Heb je zo'n kleffe derrie op je bord liggen. En 't maakt allemaal voor geen meter omdat 't in het potje/blikje in water zit.
pi_59697885
Is verse groente gezonder dan diepvries-, pot- of blikgroente? 30 augustus

Groente uit de diepvries, pot of blik is even gezond als verse groenten. Diepvriesgroente bevat evenveel vitamines als verse groente. Pot- en blikgroente bevatten iets minder vitamines dan verse groente, maar zijn nog steeds een prima alternatief.

Dat diepvriesgroente evenveel vitamines bevat als verse groente komt door de manier van verwerken. Groente die als diepvriesgroente wordt ingevroren, gaat direct van het veld naar de fabriek. Daar wordt de groente verwerkt en diepgevroren.
Ook groente die bestemd is voor pot en blik wordt zo snel mogelijk verwerkt, maar bij het inmaken in blik of pot (het steriliseren) gaan wat meer vitamines verloren.
Het is overigens een misverstand dat bij verse groente geen vitamines verloren gaan. Tijdens het vervoer van de groente naar de winkel, maar ook tijdens het bewaren daalt de hoeveelheid vitamines enigszins.

Vitamines behouden
Door de groente op de juiste manier te koken blijven echter zoveel mogelijk vitamines behouden. Een paar adviezen:
- zet verse groente op met weinig water en kook het niet langer dan 10 tot 20 minuten;

- verwarm blikgroente kort tot het kookpunt;
- bereid diepvriesgroente volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking;

- houd groente niet te lang warm. Hierdoor gaan extra vitamines verloren.

bron: voedingscentrum
Sappig !!
  donderdag 26 juni 2008 @ 09:51:28 #29
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_59697961
Ik vrees dat Tuvai en Viking dan toch een beetje gelijk hebben, want het ging hier om niet-ingevroren voedsel dat ik zelf in de vriezer kieperde.
pi_59698083
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 09:47 schreef Loontjah het volgende:
Is verse groente gezonder dan diepvries-, pot- of blikgroente? 30 augustus

Groente uit de diepvries, pot of blik is even gezond als verse groenten. Diepvriesgroente bevat evenveel vitamines als verse groente. Pot- en blikgroente bevatten iets minder vitamines dan verse groente, maar zijn nog steeds een prima alternatief.

Dat diepvriesgroente evenveel vitamines bevat als verse groente komt door de manier van verwerken. Groente die als diepvriesgroente wordt ingevroren, gaat direct van het veld naar de fabriek. Daar wordt de groente verwerkt en diepgevroren.
Ook groente die bestemd is voor pot en blik wordt zo snel mogelijk verwerkt, maar bij het inmaken in blik of pot (het steriliseren) gaan wat meer vitamines verloren.
Het is overigens een misverstand dat bij verse groente geen vitamines verloren gaan. Tijdens het vervoer van de groente naar de winkel, maar ook tijdens het bewaren daalt de hoeveelheid vitamines enigszins.

Vitamines behouden
Door de groente op de juiste manier te koken blijven echter zoveel mogelijk vitamines behouden. Een paar adviezen:
- zet verse groente op met weinig water en kook het niet langer dan 10 tot 20 minuten;

- verwarm blikgroente kort tot het kookpunt;
- bereid diepvriesgroente volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking;

- houd groente niet te lang warm. Hierdoor gaan extra vitamines verloren.

bron: voedingscentrum
En waarom meen je dat er voor diepvriesgroenten zo'n hele handleiding voor de bereiding moet worden geschreven?

Laat ik het zo zeggen, de meeste vitamines gaan verloren in het kookproces van de bereiding van je eten. Diepvrieszooi is natter en kouder dan verse groenten, dus die moet je in verhouding veel langer koken voordat ze 'klaar' zijn. You do the math.

En afgezien daarvan, nogmaals, het ziet er niet uit en smaakt voor geen jota. Vooral met paprika, aubergines, broccoli, e.d. merk je dat verschil heel goed.
  donderdag 26 juni 2008 @ 10:00:01 #31
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_59698139
en toch vind ik het verdomde handig spul, tweepersoonshuishouden hier in huize Klonk en ik koop eigenlijk liever diepvries dan vers, als ik een bloemkool koop dan koop dan ben je gelijk verplicht een paar dagen bloemkool te eten
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 26 juni 2008 @ 10:07:25 #32
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_59698312
Maar goed, je KUNT het gewoon invriezen...

Dat dan weer wel.
Tot zover de kwaliteitspost
  donderdag 26 juni 2008 @ 11:33:30 #33
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_59700629
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 10:07 schreef Gizmo112 het volgende:
Maar goed, je KUNT het gewoon invriezen...

Dat dan weer wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')