tussen moeten en nodig zijn is de nodige ruimte.quote:Op woensdag 25 juni 2008 19:14 schreef Resco het volgende:
Ik heb dus al een tijdje een site en het aantal bezoekers groeit de laatste tijd flink door (zit nu ~4200 unieke bezoekers per dag). Sinds 2 weken heb ik ook advertenties op de site geplaatst. Eerst verdiende ik hier nauwelijks iets mee, maar nu loopt het richting de 5-6 euro per dag. In een jaar is dit dus een redelijk bedrag. Moet je dit opgeven bij de belastingdienst of iets dergelijks?
Bedankt alvast
1. Belastingvrije voet bestaat al jaren niet.quote:Op woensdag 25 juni 2008 19:30 schreef Dennis101 het volgende:
Het moet officieel wel inderdaad, maar de belasting zal hier niet zo heel snel achterkomen. Alleen als je toevallig een keer gecontroleerd worden door de belastingdienst. Daarnaast is het ook zo dat je belastingvrije voet van (ongeveer) 6000 euro hebt, dus als dit je enige bron van inkomsten is, hoef je er niet eens belasting over te betalen.
1. Jou feest, loonheffingskorting dan.quote:Op woensdag 25 juni 2008 19:33 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
1. Belastingvrije voet bestaat al jaren niet.
2. Of je er per saldo wel of geen belasting over betaald, wil niet zeggen dat je het niet hoeft op te geven.
3. Ook al zou er geen IB over betaald worden, er is wel inkomensafhankelijke premie ZVW over verschuldigd.
1. Nee, loonheffingskorting is ook niet de juiste benaming. (Als je 'loon' achterwege laat, heb je de juiste benaming voor de aangifte IB.quote:Op woensdag 25 juni 2008 19:37 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
1. Jou feest, loonheffingskorting dan.
2. Dat moet ook, dat zei ik.
3. Dat weet ik niet.
Volgens de belastingdienst is het toch degelijk wel loonheffingskorting,quote:Op woensdag 25 juni 2008 19:39 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
1. Nee, loonheffingskorting is ook niet de juiste benaming. (Als je 'loon' achterwege laat, heb je de juiste benaming voor de aangifte IB.)
2. Zijn we het eens.
3. Ik wel.
PS En het is jouw feest.
Als je goed leest, zie je dat het hier gaat over een verzamelnaam voor de heffingskortingen die gebruikt kunnen worden in de loonheffing.quote:Op woensdag 25 juni 2008 19:49 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Volgens de belastingdienst is het toch degelijk wel loonheffingskorting,
http://www.belastingdiens(...)ngskortingen-01.html
Helemaal gelijk, dat zat ik me hier ook al te bedenken.quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:01 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Als je goed leest, zie je dat het hier gaat over een verzamelnaam voor de heffingskortingen die gebruikt kunnen worden in de loonheffing.
We hebben het hier over de inkomstenbelasting. Op 'overige inkomsten' wordt namelijk geen loonheffingskorting ingehouden.
Maar goed, klein detail.
Nouja, 6000 euro...quote:Op woensdag 25 juni 2008 19:30 schreef Dennis101 het volgende:
Het moet officieel wel inderdaad, maar de belasting zal hier niet zo heel snel achterkomen. Alleen als je toevallig een keer gecontroleerd worden door de belastingdienst. Daarnaast is het ook zo dat je belastingvrije voet van (ongeveer) 6000 euro hebt, dus als dit je enige bron van inkomsten is, hoef je er niet eens belasting over te betalen.
Loonheffingskorting is 2000 euro +/- en gezien het feit dat je ongeveer 34% belasting betaald, zit je dus ver boven de 6000 euro wat je kan verdienen zonder loonbelasting te betalen. Daarnaast zit ik de laatste jaren op een inkomen van zo'n 3 á 4 duizend euro, en heb nog geen cent inkomstenbelasting betaald. Dus vraag me af waar die 2500 euro vandaan komt?quote:Op woensdag 25 juni 2008 21:22 schreef Resco het volgende:
[..]
Nouja, 6000 euro...
Ik kreeg laatst wel een brief over vakantiewerk en dergelijke (ben 17 jaar oud) en daarin stond dat ik 2500(?) euro per jaar mocht verdienen. Echter naast de site heb ik ook nog een krantenwijk (1800 per jaar) en werk ik nog een aantal dagen per jaar elders (ongeveer 500 euro).
Dat klopt, neemt niet weg dat je in principe als simpele student met bijbanen in principe geen inkomstenbelasting hoeft te betalen (of deze na je gewerkte jaar terug kan vragen, gezien hij er maar bij 1 tegelijk loonheffingskorting kan toepassen) en ik me dus af vraag waar die 2500 euro vandaan komt?quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:05 schreef ManAtWork het volgende:
Als je goed hebt gelezen zie je dat Resco drie werkgevers heeft. Er zijn dus als het goed is altijd twee die wel loonheffing moeten inhouden omdat je formeel maar bij één werkgever de loonheffingskorting mag laten toepassen.
En daarnaast kun je best een inkomen hebben van 3 à 4 duizend euro en toch inkomstenbelasting moeten betalen.
(Maar waarschijnlijk bedoel jij hier 'loon uit tegenwoordige of vroegere dienstbetrekking'.)
Hehequote:Op woensdag 25 juni 2008 22:13 schreef ManAtWork het volgende:
Waarschijnlijk de bekende klop en klepel.
(Of begrijpend lezen is te moeilijk,... ik gok maar iets,...)
Je hebt gelijk, het was iets van 1100 per kwartaal, exclusief iets van 1200 euro aan vakatiewerk, totaal zo'n 6000 dus.quote:
Was het geen brief van het SVB m.b.t. de kinderbijslag?quote:Op woensdag 25 juni 2008 21:22 schreef Resco het volgende:
[..]
Nouja, 6000 euro...
Ik kreeg laatst wel een brief over vakantiewerk en dergelijke (ben 17 jaar oud) en daarin stond dat ik 2500(?) euro per jaar mocht verdienen. Echter naast de site heb ik ook nog een krantenwijk (1800 per jaar) en werk ik nog een aantal dagen per jaar elders (ongeveer 500 euro).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |