Het is niet eerlijk!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:40 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat is mijn schuld. Ik vond het onderwerp te interessant om te laten liggen.
En weet je wat? Omdat jij dolgraag een derde topic bij wilt, zal ik daarvoor zorgen.
Ik had wel een keer een php-formulier in elkaar geknutseld, maar omdat dat veel energie en tijd kost ben ik gewoon overgestapt naar ASP.net.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee, ik moet de html tag <form> leren. En de bijbehorende serverside superglobal $_POST in geval van php. Hoe die browser het in header propt zal me een worst zijn. Het WAT is belangrijk, het HOE is redundant.
Klopt, ik heb geprogrammeerd in Quickbasic, Pascal, Java, PHP en Delphi.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, ik moet de html tag <form> leren. En de bijbehorende serverside superglobal $_POST in geval van php. Hoe die browser het in header propt zal me een worst zijn. Het WAT is belangrijk, het HOE is redundant.
[..]Ik zeg niet dat het niet interessant is, maar het is noodzakelijk om te weten.
Paramnesia heeft het over geautomatiseerd een formulier invullen, niet over een formulier serverside afhandelen. Als je een formulier geautomatiseerd, door een stukje software, wilt laten invullen, dan moet je dus gebruik maken van http headers om een post uit te voeren op dat script. Die headers zul je zelf moeten specificeren. En als je daarbij dan ook nog eens een file upload wilt doen, zul je dat ook zelf moeten aansturen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je hoeft assembler niet te snappen (de syntaxis), maar het principe daarachter wel. Namelijk de werking van de machine. Hoe software samenwerkt met hardware. Wat de processor doet, hoe het geheugen wordt gebruikt enzovoort. Dat is namelijk heel handig om goed te programmeren in hogere talen om bijvoorbeeld efficiënt om te gaan met geheugengebruik.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:32 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Klopt, ik heb geprogrammeerd in Quickbasic, Pascal, Java, PHP en Delphi.
Ik heb geen flauw benul hoe het allemaal werkt, maar ik kan met elke taal dingen.
Niet iedereen hoeft assembler etc. te snappen.
Geautomatiseerd een formulier invullen kan ik gewoon door afhankelijk van variabelen php dat formulier te laten parsen die vervolgens door de webserver aan de browser laten aanbieden. Welke kennis zou ik moeten hebben van headers? File upload is ook een mogelijkheid van de <form> tag en de server side PHP superglobal $_FILE.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:08 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Paramnesia heeft het over geautomatiseerd een formulier invullen, niet over een formulier serverside afhandelen. Als je een formulier geautomatiseerd, door een stukje software, wilt laten invullen, dan moet je dus gebruik maken van http headers om een post uit te voeren op dat script. Die headers zul je zelf moeten specificeren. En als je daarbij dan ook nog eens een file upload wilt doen, zul je dat ook zelf moeten aansturen.
Hogere talen zijn sowieso strict typed en rigide in syntax. De rest wordt geoptimaliseerd door een goede assembler. Voor programmeren is het niet noodzakelijk om te weten wat die assembler doet.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:11 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Je hoeft assembler niet te snappen (de syntaxis), maar het principe daarachter wel. Namelijk de werking van de machine. Hoe software samenwerkt met hardware. Wat de processor doet, hoe het geheugen wordt gebruikt enzovoort. Dat is namelijk heel handig om goed te programmeren in hogere talen om bijvoorbeeld efficiënt om te gaan met geheugengebruik.
Wat zijn hogere talen? PHP en Perl zijn allebei weak typed. Afgezien van C, Objective C en C++ zijn de meeste populaire talen sowieso strict typed of ze nou low-level zijn of niet. Java mag misschien wel rigide zijn in syntax, maar er zijn veel talen te vinden die veel meer permiteren. Optimalisatie van hogere talen is lastiger dan van de low-level talen. Sommige talen vertalen uiteindelijk het eerst naar C (voorbeeld) om daarna de C compiler het werk te laten doen.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Hogere talen zijn sowieso strict typed en rigide in syntax. De rest wordt geoptimaliseerd door een goede assembler. Voor programmeren is het niet noodzakelijk om te weten wat die assembler doet.
En het is precies dat gebrek aan interesse...quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Voor programmeren is het niet noodzakelijk om te weten wat die assembler doet.
Ik bedoelde lagere talen, sorry. In dat licht heeft floris een klein punt, maar wanneer je je aan manuals en dergelijke houdt zal het geheugen management wel loslopen.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:51 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat zijn hogere talen? PHP en Perl zijn allebei weak typed. Afgezien van C, Objective C en C++ zijn de meeste populaire talen sowieso strict typed of ze nou low-level zijn of niet. Java mag misschien wel rigide zijn in syntax, maar er zijn veel talen te vinden die veel meer permiteren. Optimalisatie van hogere talen is lastiger dan van de low-level talen. Sommige talen vertalen uiteindelijk het eerst naar C (voorbeeld) om daarna de C compiler het werk te laten doen.
...wat?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:12 schreef Litpho het volgende:
[..]
En het is precies dat gebrek aan interesse...
Aan manuals houden tijdens het programmeren? Het punt met programmeren is nu net dat je vaak zelf constructies moet bedenken om een bepaald probleem op te lossen. En hoe goed je de syntaxis ook beheerst, hetzelfde probleem kun je oplossen met een constructie die geheugen verschrikkelijk misbruikt en een constructie die heel efficiënt met het geheugen omgaat.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 11:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik bedoelde lagere talen, sorry. In dat licht heeft floris een klein punt, maar wanneer je je aan manuals en dergelijke houdt zal het geheugen management wel loslopen.
Ach kom man, of je dan alleen wat kan bedenken als je de ins en outs van een assembler weet. In php staat er ook keurig bij dat een str_replace een stuk efficienter is dan een preg_replace. Als je je een beetje in de taal inleeft, heb je echt geen diepere kennis nodig van de protocollen erachter om een efficiente applicatie te schrijven.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:03 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Aan manuals houden tijdens het programmeren? Het punt met programmeren is nu net dat je vaak zelf constructies moet bedenken om een bepaald probleem op te lossen. En hoe goed je de syntaxis ook beheerst, hetzelfde probleem kun je oplossen met een constructie die geheugen verschrikkelijk misbruikt en een constructie die heel efficiënt met het geheugen omgaat.
quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ach kom man, of je dan alleen wat kan bedenken als je de ins en outs van een assembler weet. In php staat er ook keurig bij dat een str_replace een stuk efficienter is dan een preg_replace. Als je je een beetje in de taal inleeft, heb je echt geen diepere kennis nodig van de protocollen erachter om een efficiente applicatie te schrijven.
Blatante nonsens.
Rare zin dit, maar wat je bedoeld is in ieder geval inefficienter dan het opstellen van een paar POST headers. En als je je niet verdiept in dat soort technieken omdat je denkt dat het toch niet nodig is, zul je ook nooit bij andere, betere oplossingen komen.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 10:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Geautomatiseerd een formulier invullen kan ik gewoon door afhankelijk van variabelen php dat formulier te laten parsen die vervolgens door de webserver aan de browser laten aanbieden.
Dat heeft weinig meer met de protocol/interface discussie te maken. En wie heeft het sowieso over syntaxis? Dat is weer iets heel anders, en heeft absoluut niets met protocols of performance te maken.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:12 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Je hebt ook nog zaken als overbodige lussen, niet opruimen van rommel enzovoort. Die hebben niets te maken met de syntaxis, maar met de stijl van programmeren.
Als je niet weet dat recursieve loop nogal intensief is ben je überhaupt geen programmeur maar een prutser. Let op, ik BEN niet eens programmeur en gewoon prutser en weet dit al.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:12 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Je hebt ook nog zaken als overbodige lussen, niet opruimen van rommel enzovoort. Die hebben niets te maken met de syntaxis, maar met de stijl van programmeren.
Klopt, maar het is geen NOODZAKELIJKE kennis om een goede app te schrijven. Let op he, het gaat er hier niet om of mensen die zich in een platform verdiepen wellicht betere programmeurs zijn. Er wordt hier stellig beweerd dat MBO'ers géén programmeur kunnen zijn omdat ze niet weten hoe een assembler of compiler werkt. En DAT zijn blatante nonsens.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:17 schreef Anthraxx het volgende:
Mja, ik ben zelf van mening dat een programmeur beter wordt als hij het onderliggende platform ook beheerst. De programmeur kan dan op bepaalde zaken inspelen, waardoor de compiler efficienter kan optimaliseren en je CPU efficienter het programma uitvoert (met minder geheugen).
Kom nou toch, het gaat hier over het versturen van een formulierquote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:21 schreef Core2 het volgende:
[..]
Rare zin dit, maar wat je bedoeld is in ieder geval inefficienter dan het opstellen van een paar POST headers. En als je je niet verdiept in dat soort technieken omdat je denkt dat het toch niet nodig is, zul je ook nooit bij andere, betere oplossingen komen.
Sorry, maar Tail Recursion is juist erg efficient. Nog sterker, functionele programmeertalen doen alles met recursie. En zo inefficient zijn die ook niet.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je niet weet dat recursieve loop nogal intensief is ben je überhaupt geen programmeur maar een prutser. Let op, ik BEN niet eens programmeur en gewoon prutser en weet dit al.
Klopt. Dat maakt ze geen slechte programmeurs. Maar het is gewoon noodzakelijke kennis ongeacht het niveau. Uit ervaring weet ik dat je toch wel krijgt te horen hoe het allemaal in elkaar zit.quote:Klopt, maar het is geen NOODZAKELIJKE kennis om een goede app te schrijven. Let op he, het gaat er hier niet om of mensen die zich in een platform verdiepen wellicht betere programmeurs zijn. Er wordt hier stellig beweerd dat MBO'ers géén programmeur kunnen zijn omdat ze niet weten hoe een assembler of compiler werkt. En DAT zijn blatante nonsens.
Er aan voorbij gaand dat sommige optimalisatieslagen door de compiler beter uitgevoerd kunnen worden dan door de gemiddelde programmeur mits de gemiddelde programmeur niet zelf halfslachtig werk heeft lopen leveren.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:17 schreef Anthraxx het volgende:
Mja, ik ben zelf van mening dat een programmeur beter wordt als hij het onderliggende platform ook beheerst. De programmeur kan dan op bepaalde zaken inspelen, waardoor de compiler efficienter kan optimaliseren en je CPU efficienter het programma uitvoert (met minder geheugen).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |