abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 juni 2008 @ 12:14:30 #1
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59672986
Voortzetting deel 1.
pi_59673025
Linkje
  woensdag 25 juni 2008 @ 12:18:30 #3
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59673065
Met andermans programmatuur moeten werken

Dit is de link naar het vorige topic.
pi_59673070
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 12:00 schreef -Six- het volgende:
Verder ben ik nog steeds van mening dat de beste programmeur een wiskunde achtergrond heeft. Volgens mijn heeft Edsger Dijkstra daar ook wel eens een pleidooi voor gehouden, kan alleen het EWD'tje niet meer vinden.
Is het deze EWD (298)?
http://www.cs.utexas.edu/users/EWD/ewd02xx/EWD298.PDF
pi_59673532
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 12:01 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Dat was ook geen nette opmerking, ben ik met je eens. Had meer genuanceerd moeten worden. Wel kun je denk ik stellen dat, over het algemeen, een MBO'er veel minder de theoretisch (wiskundige) basis beheerst en er inzicht in heeft. Er zijn uiteraard, zoals altijd, uitzonderingen, maar over het algemeen gesproken kun je dat stellen. Andersom is een dergelijke uitspraak gewoonweg niet waar en dus is het zinloos om zo tekeer te gaan.
Natuurlijk is het zo dat in 'het algemeen' MBO`ers 'intelligenter' zijn dan VMBO`ers, en HBO`ers weer 'intelligenter' dan MBO`ers. Uitzonderingen en onder/bovengemiddelden heb je echter altijd. Ik zie mezelf ook als een uitzondering. Afgezien van het MCAD papiertje ben ik maar een MBO`dropout, maar wél eentje die net zo goed, al dan niet bovengemiddeld, meedraait. Ik voel me derhalve genoodzaakt er op in te gaan wanneer iemand domweg beweert dat iedereen die niet een HBO opleiding genoten heeft, ondergeschikt is.
pi_59674092
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 12:01 schreef floris.exe het volgende:

[..]
Dat was ook geen nette opmerking, ben ik met je eens. Had meer genuanceerd moeten worden. Wel kun je denk ik stellen dat, over het algemeen, een MBO'er veel minder de theoretisch (wiskundige) basis beheerst en er inzicht in heeft. Er zijn uiteraard, zoals altijd, uitzonderingen, maar over het algemeen gesproken kun je dat stellen. Andersom is een dergelijke uitspraak gewoonweg niet waar en dus is het zinloos om zo tekeer te gaan.
Nuance is niet nodig ... des te beter men abstract kan denken des beter men een greep heeft op complexiteit. Want zoals je zelf al zegt "Wel kun je denk ik stellen dat, over het algemeen, een MBO'er veel minder de theoretisch (wiskundige) basis beheerst en er inzicht in heeft". Dit geldt natuurlijk al helemaal voor een MBO dropout, wetende dat je wiskunde op het MBO pas in het derde jaar krijgt.
pi_59674129
Ps ik denk overigens dat je niet veel hebt aan de wiskunde die men geeft op het MBO in het kader van programmeren.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 juni 2008 @ 13:02:00 #8
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59674188
Ow god, kijk de lange programmeer piemels weer voorbij komen
pi_59674566
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 12:58 schreef -Six- het volgende:

[..]

Nuance is niet nodig ... des te beter men abstract kan denken des beter men een greep heeft op complexiteit. Want zoals je zelf al zegt "Wel kun je denk ik stellen dat, over het algemeen, een MBO'er veel minder de theoretisch (wiskundige) basis beheerst en er inzicht in heeft". Dit geldt natuurlijk al helemaal voor een MBO dropout, wetende dat je wiskunde op het MBO pas in het derde jaar krijgt.
Dat Wiskunde zeer belangrijk is als het op programmatuur aankomt is een feit. Maar wie ben jij om te bepalen of ik voldoende wiskundige kennis heb of niet? Je maakt te veel gemakzuchtige aannames en scheert dermate iedereen over één kam.
pi_59674755
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 13:16 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]
Maar wie ben jij om te bepalen of ik voldoende wiskundige kennis heb of niet?
Ik denk dat je als MBO dropout nooit een goede programmeur zal worden, simpelweg omdat de kennis en het inzicht ontbreekt op dat toch belangrijke aspect. Het tegendeel beweren is naif en getuigt van weinig zelfkennis.
pi_59674825
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 13:25 schreef -Six- het volgende:

[..]

Ik denk dat je als MBO dropout nooit een goede programmeur zal worden, simpelweg omdat de kennis en het inzicht ontbreekt op dat toch belangrijke aspect. Het tegendeel beweren is naif en getuigt van weinig zelfkennis.
Als jij dat wilt denken, dan doe dat vooral.
pi_59674883
Weet je wat ik denk? Fuck opleidingen, zonder opleidingen en voldoende kennis en vaardigheid kan het programmeren ook goed zitten, misschien wel beter. Als ik kijk naar de zooi die ik op mijn opleiding soms toegeschoven krijg, dan wil ik er niet eens naar kijken. Maargoed, just my 2 cents..
pi_59674944
Het verschil is wel dat als je 2 mensen hebt, 1 zonder diploma en 1 met die beiden bij een bedrijf gewerkt hebben dat failliet gedraaid is, dat degene met diploma vaak sneller een nieuwe baan heeft.
pi_59675013
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 13:31 schreef Daeron het volgende:
Het verschil is wel dat als je 2 mensen hebt, 1 zonder diploma en 1 met die beiden bij een bedrijf gewerkt hebben dat failliet gedraaid is, dat degene met diploma vaak sneller een nieuwe baan heeft.
Mogelijk. Hoewel een goed en rijkelijk gevuld portfolio ook wonderen doet, vooral in de webdev-branche.
pi_59675031
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 13:31 schreef Daeron het volgende:
Dat is inderdaad best een probleem. In tijden van krapte op de arbeidsmarkt kun je je prima zonder goede diploma's redden, maar op het moment dat het minder gaat zijn die papiertjes toch erg belangrijk. Je kunt echter altijd nog voor jezelf beginnen natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_59675049
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 13:29 schreef ImTheBase het volgende:
Weet je wat ik denk? Fuck opleidingen, zonder opleidingen en voldoende kennis en vaardigheid kan het programmeren ook goed zitten, misschien wel beter. Als ik kijk naar de zooi die ik op mijn opleiding soms toegeschoven krijg, dan wil ik er niet eens naar kijken. Maargoed, just my 2 cents..
Sure, zonder al die achtergrond info word je natuurlijk alleen maar beter

Mensen denken dat "hash" een ander woord voor "sneller" is.
Mensen die het verschil tussen een primaire en secundaire index niet weten
Voor mijzelf is het nog gemakkelijker: zonder dikke wiskunde en informatica-achtergrond kan je geen goede engines schrijven. punt.
pi_59675056
tvp
pi_59675322
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 13:35 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]
Sure, zonder al die achtergrond info word je natuurlijk alleen maar beter

Mensen denken dat "hash" een ander woord voor "sneller" is.
Mensen die het verschil tussen een primaire en secundaire index niet weten
Voor mijzelf is het nog gemakkelijker: zonder dikke wiskunde en informatica-achtergrond kan je geen goede engines schrijven. punt.
Dat is eigelijk heel punt waarom er zoveel rotzooi wordt opgeleverd door de ICT wereld. De vraag naar mensen is zo groot dat men vrijwel iedereen wel aan wil nemen. Het zou echter goed zijn als men echter alleen gebruik ging maken van mensen met een beta achtegrond of een KI achtergrond. Het kaf van het koren scheiden. Mensen zonder diploma of zonder een geschikt diploma de deur wijzen. Het doet me nog steeds pijn om te zien wat voor mensen in de hoogtij dagen zijn overgestapt en ICT'er geworden zijn. Je weet wel die figuren van ik deed MBO verzorging en toen was er de dot com bubbel en sindsdien noem ik mezelf programmeur. En dan vindt men het raar dat de kwaliteit van producten soms zo laag is. Het geeft het idee dat werken in de ICT geen kunde of kennis vereist, iedereen is immers welkom ook al heb je op een zaterdagmiddagje ooit een websiteje in elkaar geflanst.
pi_59676177
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 13:44 schreef -Six- het volgende:

[..]

Dat is eigelijk heel punt waarom er zoveel rotzooi wordt opgeleverd door de ICT wereld. De vraag naar mensen is zo groot dat men vrijwel iedereen wel aan wil nemen. Het zou echter goed zijn als men echter alleen gebruik ging maken van mensen met een beta achtegrond of een KI achtergrond. Het kaf van het koren scheiden. Mensen zonder diploma of zonder een geschikt diploma de deur wijzen. Het doet me nog steeds pijn om te zien wat voor mensen in de hoogtij dagen zijn overgestapt en ICT'er geworden zijn. Je weet wel die figuren van ik deed MBO verzorging en toen was er de dot com bubbel en sindsdien noem ik mezelf programmeur. En dan vindt men het raar dat de kwaliteit van producten soms zo laag is. Het geeft het idee dat werken in de ICT geen kunde of kennis vereist, iedereen is immers welkom ook al heb je op een zaterdagmiddagje ooit een websiteje in elkaar geflanst.
Ik begrijp je punt enigszins. Ik ben het met je eens dat er veel prutsers in dit vak rondlopen. Kijk voor de gein eens op marktplaats; Dat bulkt van mensen die hooguit een website over de cavia van het zusje van de achterneef van de buurman gemaakt hebben, en zichzelf profileren als heuse professionele webdesigners en/of webdesignbedrijven. Dat vind ik echter los staan van opleidingsniveau. Nogmaals zal het in de regel zeker zo zijn dat HBO`ers 'beter' zijn dan MBO`ers. Maar vergeet niet dat ook MBO`ers talent kunnen hebben, en HBO`ers miserabel in het vak kunnen zijn. Het verschilt immers per persoon.
pi_59676266
Kort gezegd, deze discussie is zinloos. Maar dat wisten we twee topics geleden al.
pi_59676340
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 14:20 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Kort gezegd, deze discussie is zinloos. Maar dat wisten we twee topics geleden al.
Precies. Dus daarom terug ontopic; n00b programmatuur bashen.
pi_59677210
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 14:17 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]
Maar vergeet niet dat ook MBO`ers talent kunnen hebben
Het kan best zo zijn dat MBO'ers talent kunnen hebben maar dat je maakt nog niet tot een goede programmeur. Vergelijk het maar met een wielrenner, er zijn genoeg talentvolle wielrenners maar dat maakt ze nog niet allemaal tot tour winnaars.

Als MBO'er ben je geen programmeur, of applicatieontwikkelaar zoals ze het daar noemen, daar heb je simpelweg te weinig baggage voor meegekregen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 juni 2008 @ 14:56:33 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59677243
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 14:55 schreef -Six- het volgende:

Als MBO'er ben je geen programmeur, of applicatieontwikkelaar zoals ze het daar noemen, daar heb je simpelweg te weinig baggage voor meegekregen.
Sorry, maar

Zelden zo'n kort door de bocht reactie gelezen
pi_59677333
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 14:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]
Sorry, maar
Zelden zo'n kort door de bocht reactie gelezen
Ben jij toevalligerwijs een MBO'er?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 juni 2008 @ 15:01:22 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_59677360
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 15:00 schreef -Six- het volgende:

[..]

Ben jij toevalligerwijs een MBO'er?
Ja, maar geen programmeur. Maar als jij denkt dat je alleen tijdens een studie bagage kan meekrijgen heb je nog veel te leren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')