abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62548908
*Klusupdate*

Nog steeds geen foto's maar die staan op de camara dus dat is my bad...

Verder zijn we aardig opgeschoten weer.
Afgelopen zaterdag heb ik een Handmuurzaag gehuurd bij Boels met Diamantblad om hiermee de schouw, kast en doorgang naar de garage in te zagen.
Doorgang naar de garage was namelijk 77 cm breed en geen kozijn, was namelijk gewoon gestuct en netjes gemaakt.
Echter aangezien ik heel veel met motoren aan het sleutelen ben en vaak motoren in de garage heb staan inclusief mijn eigen heb ik besloten om een brandvertragende deur erin te zetten.

M'n neefje was zo aardig om een brandvertragende deur over te hebben en me die te schenken. Dus enkel een kozijn ophalen bij de bouwgroothandel en gaan. Echter de breedte van de deur + kozijn was 93cm dus 93 past niet in 77 dus zagen !

Boels had het iets mooier uitgelegd dan in werkelijkheid, want wat een slagveld van slijpwater, smurrie enz.

Nadat de opening groter was geworden maar besloten de schouw en kast te gaan verwijderen met beleid met een voorhamer omdat het anders een te groot zooitje zou worden.

Verder heb ikzelf de hele middag onder de vloer gelegen om oude leidingen te verwijderen.
De vorige eigenaar heeft bestaande leidingen afgedopt, en nieuwe leidingen getrokken maar de oude niet verwijderd.
Ik ga nu ook weer nieuwe leidingen leggen dus dat zou dan de 3e generatie leiding worden...
Alles wat ik niet weer ga hergebruiken is verwijderd en de leidingen waar ik vanaf ga trekken zijn nu eerst tijdelijk afgedopt.

Verder hebben we gister de gaskachel verwijderd zodat ik in de achterkamer het laminaat kan verwijderen.
Let op !

* Klusblundert *

Netjes de gaskraan dichtgedraaid zodat de kachel af was gesloten... Snelkoppeling losgedraaid die aan de kachel vast zat.
Vader en ik buigen over de kachel heen om 'm op te tillen en pa ruik lichtjes gas, waarop ik nog zeg van: joh geeft niet, zal wel uit de kachel komen, kraantje is dicht ja...
Wij de kachel tijdelijk naart de garage verplaatst in afwachting van verkoop. Komen terug en ik zou de snelkoppeling achter de kraan effe los draaien zodat de linkpijp ook weg kon.
Waarop m'n pa wat scheurtjes ziet in de verf voor de kraan, dus die gaat wat frotten. Ik zeg nog: kijk je uit? Is wel gas he... Ja was geen probleem, chill, niks aan de hand...

*Plop*

*KUT, GAS !!!!!*

Vader met stuk leiding in z'n hand, gas spuit de kamer in, Dengaman sprint naar de meterkast om gaskraan dicht te draaien...

Wat blijkt nou, soldering heeft dus nooit goed gehecht, dus met andere woorden hij had dus zomaar z'n hele huis in lichterlaaie kunnen hebben mocht iemand eens tegen die kachel zijn gelopen waardoor de verbinding was verbroken...

Levensgevaarlijk, maar nu effe tijdelijk opgelost met gastec eindkap aangezien de leiding op den duur toch weg gaat...

Van den week weer update en dan zeker MET foto's !
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
  zaterdag 8 november 2008 @ 03:37:17 #102
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_63047625
Ik meld me voor de volgende update!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_63048191
Tvp, mooi huisje hoor!, veel succes met de verbouwing!
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
  zaterdag 8 november 2008 @ 20:39:47 #104
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_63060916
Wat onwijs leuk om te lezen!
En wat een mooi gasfornuis!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_64574859
Hey dat huis ken ik wel ik woonde tot voor de zomervakantie 2 straten verderop ik weet daarbij ook wie de vorige bewoners zijn. ik ging om met de dochter van de mensen die daar woonden. ook wil ik zeggen dat het wel een mooi huisje is alleen lijkt het van buiten zo verrekte klein. dit is ook aan de fo'to's tezien maar dat is natuurlijk ook wel weer knus! de buurt heb je in iedergeval goed uitgekozen heel erg gezellig en niet te druk. wel woon je dus net naast de weg waar het meeste verkeer langs gaat om uit de buurt te komen!
pi_65028200
Zo, leuk om te zien dat het topic nog leeft haha.

Mede door m'n eigen schuld dat ik er niks aan heb gedaan om meerdere factoren. A. ben ik gewoon te druk met het huis. B. Heb ik sinds een korte tijd m'n relatie verbroken en C. Ik heb ook nog een sociaal leven met bier en vrienden dus dan komt er van het bijwerken effe niks.

Maar nu heb ik de mazzel dat ik even op kantoor zit en dus genoeg tijd heb om weer updates te maken, maar dta hoop ik in de loop van de avond klaar te hebben, omdat ik de afgelopen 3 maanden veel foto's heb gemaakt en dus moet terug brengen naar een redelijk formaat haha

Dus heute abend einen update !
pi_65028388
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 09:36 schreef tsfBully het volgende:
Hey dat huis ken ik wel ik woonde tot voor de zomervakantie 2 straten verderop ik weet daarbij ook wie de vorige bewoners zijn. ik ging om met de dochter van de mensen die daar woonden. ook wil ik zeggen dat het wel een mooi huisje is alleen lijkt het van buiten zo verrekte klein. dit is ook aan de fo'to's tezien maar dat is natuurlijk ook wel weer knus! de buurt heb je in iedergeval goed uitgekozen heel erg gezellig en niet te druk. wel woon je dus net naast de weg waar het meeste verkeer langs gaat om uit de buurt te komen!
Welke straat woonde je dan? Want ik ben omringd door straten haha.

Wat betreft de buurt heb je zeker gelijk, het is een hele rustige gezellige buurt zonder noemenswaardig verkeer.
De weg daarentegen die je bedoeld is de Rijksweg en tussen mij en die weg liggen nog een stuk of 5 huizen dus last heb ik er totaal niet van ! En verkeer pakt niet de Wetterstein omdat je sneller via de Houtman straat kan of de Piet Hein omdat je dan meteen naar de C1000 kan, dus ook wat dat betreft valt de verkeersdrukte heel erg mee !

Wat betreft het huis... Ja het is geen villa, maar dat wilde ik ook helemaal niet. Echter lijkt ie aan de buitenkant kleiner dan ie daadwerkelijk is. Dit omdat aan de buitenkant het dak redelijk laag begint.
Echter van binnen kan je zien op de foto's van de slaapkamers dat daar een schuin gedeelte in zit.

De plafonds beneden zijn dan ook 265 en boven 250... En nu met een zolder boven is het helemaal een stuk ruimer geworden omdat je nu geen slaapkamer hoeft op te offeren voor opslag.

Maar vanavond de foto's !
pi_65753794
Nou eindelijk de foto's van m'n camera gehaald...

4 weken later dan geplanned maar goed, drukte in het huis, stress om allerlei zaken die niet lopen zoals ze moeten lopen maar goed...

De foto's !

Nadat we vorige keer de plafonds eruit hadden gesloopt was het nu de beurt aan de "badkamer"

Alle tegels eruit gehaald en zoals eerder al gemeld was het laag over laag gelegd dus heb er 3 lagen uit gesloopt.
Op de wanden was het een crime om het eraf te krijgen met hamer en steenbeitel dus op een gegeven moment maar de boorhamer met SDS beitel er op gezet. Wilde iets beter maar toch een tijdrovende klus geweest !

Toen was de super bijkeuken aan de beurt !

Zoals je op de foto kan zien is het een beetje scheef

Dit had zo een vloer kunnen zijn uit een Esscher tekening omdat het zowel horizontaal als verticaal niet recht ligt, er holle tegels lagen en de tegels oerlelijk waren.
Dus hop en eruit.

Zoals je ziet bleek er in de hoek een luik te hebben gezeten. Die heb ik opengeslagen met een moker.

Op de foto kan je ook zien dat dit alleen maar goed is geweest want het pijpje van de wasmachine was dus nergens op aan gesloten terwijl ie op die andere foto zo mooi de vloer in lijkt te gaan.

Dit klopt ook, alleen liep dan het water in het gat, dan als het niveau hoog genoeg was dan liep het door de aansluiting op het riool weg...
Maar doordat er door de jaren heen zoveel water in was gekomen was de grond in het gat ingedikt en dus moest het al ruim 5 cm zijn voor het weg wilde lopen.

Vandaar ook de schimmel in de hoek van een kleine 10 cm hoog...
pi_65753863
Nu de tegels eruit waren was het tijd om de doorgang naar de garage te maken, of beter gezegd groter te maken...
Dit was 77 cm en moest 93 worden ex kozijn dus er een muurzaag opgezet...

Wat dat betreft heeft m'n pa er een knap stukje werk op gedaan want nadat het gat gemaakt was heeft ie er een kozijn en deur ingemaakt.

Voor iemand die geen timmerman is, is dit echt een stukje topwerk !

Het resultaat !

[ Bericht 8% gewijzigd door Dengaman op 05-02-2009 01:19:05 ]
pi_65754313
Toen was het tijd om door een bevriende timmerman de nieuwe dwarsbalken te plaatsen.

Nou ja, nieuwe? De oude "balken" waren steigerplanken op hun kant die bevestigd waren aan de gordingen waaronder een plafond was geschroefd.

Nu was het de bedoeling dat de nieuwe balken ook weer op de gordingen zouden rusten... Tot het moment dat ze zouden beginnen met het hele gebeuren.
Collega van die timmerman liep eens te meten en te berekenen en de conclusie was dat ik een zolder zou krijgen die op een punt maar maximaal 100kg zou kunnen dragen, omdat meer belasting onverantwoord was wat betreft de gordingen.

Nu weeg ik zelf al 85kg dus dat zou betekenen dat ik maar max 15kg zou kunnen meenemen... Geen goed idee dus...

Besloten om dan de hele constructie een kwart slag te draaien en balken te bevestigen aan de draagmuren en daartussen met muurankers de balken te plaatsen.
Zo gezegd, zo gedaan met als enig resultaat dat het allemaal 1,5x zo duur werd... Maar beter zo dan dat je iets koopt waar je niks aan blijkt te hebben in de praktijk !

Wat wel netjes was, was omdat de timmerman een foute berekening had gemaakt en het dus op de nieuwe manier een dag langer zou duren ik enkel de materiaal kosten hoefde te betalen, dus muurankers en hout en dat uurloon voor hun rekening was !

Diezelfde avond zijn 3 vrienden van me gekomen om me te helpen om 18mm OSB platen op de balken te krijgen...

Dengaman was zo slim geweest om 244x122 platen te bestellen en dat werkt wel lekker snel maar is niet, en ik herhaal, niet handig
Manouvreren op die zolder en volgens mij heb ik die krengen wel 20x in handen gehad omdat ik ze steeds op een plek moest leggen waar dan effe daarna een plaat moest komen. En het probleem was dat als ik aan iedere kant van de zolder 2 platen had gelegd de openingen te klein waren om die andere platen boven te krijgen...

Lastig allemaal maar 12 platen, 2 avonden en 400 schroeven verder zat alles erin waarna ik samen met m'n pa de vlizotrap heb geplaatst de zaterdag erop.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dengaman op 05-02-2009 16:59:05 (typo) ]
pi_65754559
Klein probleempje nog gehad met de Vlizotrap...

Pa loopt een middag de trap op en zakt dus gewoon door een van de treden... De deuvels zijn gewoon volledig doormidden...

Pa een doodsmak gemaakt maar gelukkig wel goed vanaf gekomen, wat schaafplekken op schenen maar verder niks gelukkig !

Dus Altrex gebeld, moest foto's opsturen en laat nou net dit model geen garantie meer hebben blablabla

Dus beetje boos geworden en toen uit coulance hebben ze besloten een nieuwe trede te sturen... Meer wilde ik ook niet dus ideaal.
Tot er een vrachtwagen van Altrex voor de deur stopt en blijkt dat losse tredes ze niet leveren dus maar meteen een nieuw tussenstuk gekregen !

Dus kapot 2e deel losschroeven en nieuwe 2e deel ertussen en hoppa !

Altrex bedankt !
pi_65754788
Bedenk ik me in een keer dat ik de Vonkenber foto ben vergeten !

Vonkie, deze is voor jou...

Zoals je ziet een nieuwe meter, met een redelijk nieuwe meterkast er boven... 5 groepen, ieder met een Alamat dus vandaar geen aardleks.
Mist wel een hoofdschakelaar dus het was sowieso al de bedoeling dat het aangepakt gaat worden.

Moeten sowieso groepen bij voor de keuken, aangezien die al 3 groepen nodig gaat hebben, de bijkeuken ook al 2 voor droger en wasmachine dus dan ben je er al doorheen...
pi_65754860
Tijd om nu m'n bedje in te duiken, dan kom ik morgen met de nieuwe updates...
pi_65757161
Goed bezig zo, er zit nog wel wat werk in, maar het begin is goed.

Had je die zoldervloer platen niet gewoon allemaal in tweeën kunnen zagen?
pi_65761353
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 08:57 schreef Gurb het volgende:
Goed bezig zo, er zit nog wel wat werk in, maar het begin is goed.

Had je die zoldervloer platen niet gewoon allemaal in tweeën kunnen zagen?
Had gekund, maar het ligt er nu gewoon veel mooier in... Dus ja, het heeft wat werk gekost maar het uiteindelijke resultaat is er ook naar...
pi_65762296
welke balken heb je gebruikt om tussen de draagmuren te leggen en welke lengte overbrug je

dit omdat we dit zelf ook willen gaan doen. onze overspanning zou 5 meter tussen draagmuren zijn.
  donderdag 5 februari 2009 @ 12:31:24 #117
27055 Driekeerniks.be
Spam-verdelger klasse 2
pi_65762732
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 01:32 schreef Dengaman het volgende:
Diezelfde avond zijn 3 vrienden van me gekomen om me te helpen om 18mm OSB platen op de balken te krijgen...
lijken mij eerder underlaymentplaten dan OSB

maar wel netjes en dit is idd beter dan op de gordingen af te laten steunen
© www.driekeerniks.be
pi_65764930
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 12:12 schreef morpheus_at_work het volgende:
welke balken heb je gebruikt om tussen de draagmuren te leggen en welke lengte overbrug je

dit omdat we dit zelf ook willen gaan doen. onze overspanning zou 5 meter tussen draagmuren zijn.
houd hiervoor de vuistregel aan: 1/15 van de overspanning is de dikte van de balk. Als je het alleen als vliering gaat gebruiken, kun je ook wel 1/20 of 1/25 van de overspanning aanhouden
pi_65765842
quote:

Zal straks even voor je opmeten Morph... Ik weet het zo niet, lat het je vanmiddag wel effe weten...
pi_65765964
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 12:31 schreef Driekeerniks.be het volgende:

[..]

lijken mij eerder underlaymentplaten dan OSB

maar wel netjes en dit is idd beter dan op de gordingen af te laten steunen
Ja klopt, my bad... Zijn Watervast verlijmde Underlayment...

Verwarde me met OSB maar die kon ik niet krijgen in dit formaat met mes en groef dus vandaar gekozen voor Underlayment...

En ja, de constructie is nu gewoon veel stabieler en veiliger... Nu kan het ook echt als opslag gebruikt worden en zelfs desnoods als kamer, al zijn de plafonds boven niet heel hoog (max 1,95).
Maar qua gewicht zou het kunnen...
pi_65771545
quote:

Mijn langste overspanning is 3,20. En de balken zijn 5,5 x 15

Hoop dat je er wat aan hebt...
pi_65859453
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:43 schreef Gurb het volgende:

[..]

houd hiervoor de vuistregel aan: 1/15 van de overspanning is de dikte van de balk. Als je het alleen als vliering gaat gebruiken, kun je ook wel 1/20 of 1/25 van de overspanning aanhouden
Dan heb je het hier over de dikte neem ik aan.
pi_65863618
quote:
Op zondag 8 februari 2009 20:02 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Klopt...
pi_65871668
quote:
Op zondag 8 februari 2009 20:02 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Ik heb het hier over de hoogte van de balk, de dikte van de balk is ongeveer 1/3 tot 1/4 van de hoogte, als ik het vertaal naar doe-het-zelf taal
pi_65872090
quote:
Op maandag 9 februari 2009 08:48 schreef Gurb het volgende:

[..]

Ik heb het hier over de hoogte van de balk, de dikte van de balk is ongeveer 1/3 tot 1/4 van de hoogte, als ik het vertaal naar doe-het-zelf taal
Ligt er aan hoe je het bekijkt, maar ik neem aan dat als je balken gaat halen je niet vragt naar dikte 17cm, want dan krijg je een blak van 40cm hoog

Beetje gezond verstand in deze is wel handig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')