abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75602077
quote:
Op zondag 13 december 2009 23:23 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
heb je een closeup van die witte tegels trouwens?
Kan ik wel voor je maken, maar als je wilt kan ik je ook wel een stukje opsturen...

Heb nog genoeg strookjes liggen
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
  maandag 14 december 2009 @ 21:14:15 #277
201361 pepu
Op de konijnen af= lekker?
pi_75628380
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:48 schreef Dengaman het volgende:
Een ander project wat reeds af was, is de WC. Dit was ook wel belangrijk aangezien er momenteel druk geklust wordt en de tuin in gaan geen optie (meer) is...

[ afbeelding ]

Overzicht van het complete geheel... Nog veel problemen gehad met het plaatsen van de grijze tegels, want ze zijn 50x50 én 1 cm dik. En er moesten gaten in voor de ophanging voor de pot zelf maar gelukkig bood de lokale steenhouwer (weer) uitkomst.
Alleen de borstelhouder moet er nog tegenaan, maar dat doe ik wel als alles ook echt klaar is in de bijkeuken.

[ afbeelding ]

Zijbeeld van het geheel, en hier is ook het schakelmateriaal te zien, wat gewoon heel mooi afsteekt tegen de glans tegels.
Tegels zijn niet volledig wit, maar hebben zowel in de glans een reliëf en er zit een klein horizontaal grijs streepje in... Anders wordt het wel heel steriel naar mijn mening.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Effe 2 detailfoto's van het sluitwerk... Dit is dus het spul wat eerder in het topic waren aanbevolen door weer een andere FoK! ker...
Maar ben er echt heel tevreden over, ook qua kwaliteit... Het enige wat effe moet gebeuren is een beetje naaimachineolie want het loopt wel een beetje stroef zo "droog".
Met een beetje olie gaat het als de brandweer ! Aanrader !
Tch wel een triest plekje
  maandag 14 december 2009 @ 21:32:09 #278
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_75629297
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 15:21 schreef Dengaman het volgende:
De gehele keuken was al klaar alleen de hoek van het fornuis niet...

[ afbeelding ]

Nou dit is het resultaat geworden !

Beeld wordt een beetje vertekend door de beschermfolie wat nog overal op zit en het fornuis moet nog waterpas gezet worden maar dit heb ik even laten zitten tot de stucloper er onderweg gaat en alles echt klaar wordt gemaakt voor bewoning.
Wat zit er nou eigenlijk achter je fornuis?
Dat zwarte dus. Ziet er erg leuk uit.

Maar ik zie dat je wel meer mooie spullen aanschaft, haha.
Ik moest wel lachen om je post over die halve maantjes. Volgens mij koop je best dure shizzle en dan toch ervoor kiezen om standaard maantjes te kopen en die in te korten
Big mouth strikes again
pi_75632821
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:14 schreef pepu het volgende:

[..]

want..??
pi_75670681
Die inloopkast is geweldig , dat wil ik ooooook.

Mag ik trouwens vragen van wat voor materiaal de vensterbanken zijn gemaakt? Natuursteen oid?
Toegang is geen open deur.
pi_75675909
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:14 schreef pepu het volgende:
Wat verwacht je anders van een wc? Plus het feit dat we er nog niet wonen hè...
pi_75675915
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:32 schreef heartwork het volgende:

[..]

Wat zit er nou eigenlijk achter je fornuis?
Dat zwarte dus. Ziet er erg leuk uit.

Maar ik zie dat je wel meer mooie spullen aanschaft, haha.
Ik moest wel lachen om je post over die halve maantjes. Volgens mij koop je best dure shizzle en dan toch ervoor kiezen om standaard maantjes te kopen en die in te korten
Dat zwarte wat achter het fornuis zit is een gezandstraalde glasplaat en die is in dezelfde dikte geleverd als de andere tegels waardoor hij precies gelijk ligt met de rest...

Wat betreft die maantjes... Het is de trap naar de kelder he... En welke oplossing ik ook gekozen had, doordat de trap naar de kelder niet is gemaakt van traptreden maar van schraaldelen zou geen enkele mat passen, maar een lange lat en een stanleymes doen wonderen (A)

En het klopt, we bezuinigen nergens op, maar kopen ook niet blind bij de eerste de beste...
pi_75675929
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 22:54 schreef SarahD. het volgende:
Die inloopkast is geweldig , dat wil ik ooooook.

Mag ik trouwens vragen van wat voor materiaal de vensterbanken zijn gemaakt? Natuursteen oid?
Natuurlijk...

Die zijn inderdaad gemaakt van 3 cm dik natuursteen. Echter geldt hier ook weer voor dat slim shoppen je heel veel geld kan besparen en ik quote mezelf maar effe:
quote:
Nou ja dat scheelt heel veel ! En qua dikte is het ook gelijk.

Alleen het verschil is volgens het natuursteenbedrijf dat de Hornbach het laat maken van "afval" stukken en minder goed polijst.
Maar bij het natuursteenbedrijf gaven ze ook toe dat dat voor binnen niet uit maakt maar bv grafstenen binnen de kortste keren onder de groene aanslag zitten maar in dit geval dus gewoon perfect werkt voor binnen.

Maar om je een idee te geven... Ik betaalde voor de slaapkamers 27 euro per stuk en die pasten perfect, die van de keuken waren 19 euro per stuk + 10 euro zaagkosten.
En die van de kamer waren 45 per stuk + 10 euro zaagkosten...

Dus in totaal 202 euro en dan te bedenken dat die van de voorkamer alleen al 275 euro moet kosten...

Dus ja het scheelt wel ja
Zoals je kan lezen komen de vensterbanken bij de Hornbach weg en mochten ze te breed of te diep zijn kan je ze tegen hele lage prijzen bij de lokale grafsteenboer laten zagen.
Die van mij kijkt er niet eens meer van op als er mensen met Hornbach vensterbanken komen, hij geeft me zelfs gelijk aangezien het zo verschrikkelijk veel scheelt.
pi_75677014
jee toch al 15 maand bezig ? maar je werkt wel door! de mijne die stopt dan midden in een project haha. maar ja jullie moeten er nog in las ik. maar leuk zo om het bij te houden !
ik lees weer mee ;-)
pi_75679142
quote:
Op maandag 14 december 2009 03:06 schreef Dengaman het volgende:

[..]

Kan ik wel voor je maken, maar als je wilt kan ik je ook wel een stukje opsturen...

Heb nog genoeg strookjes liggen
Dank je wel voor het aanbod, maar ik heb nog geen eigen koophuis gekocht en zal dat het eerste jaar ook nog niet doen Dus nu al tegelsamples in huis gaan halen is een beetje erg voorbarig Maar dat wil niet zeggen dat ik wel benieuwd ben hoe een witte tegel met subtiel reliefje eruit ziet. Zijn het verticale streepjes oid of een soort "natuurstenen vloertegel" oppervlak? Een foto is voldoende hoor!
pi_75695216
quote:
Op woensdag 16 december 2009 10:16 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:

[..]

Dank je wel voor het aanbod, maar ik heb nog geen eigen koophuis gekocht en zal dat het eerste jaar ook nog niet doen Dus nu al tegelsamples in huis gaan halen is een beetje erg voorbarig Maar dat wil niet zeggen dat ik wel benieuwd ben hoe een witte tegel met subtiel reliefje eruit ziet. Zijn het verticale streepjes oid of een soort "natuurstenen vloertegel" oppervlak? Een foto is voldoende hoor!
Nee het is gewoon een horizontaal streepje (althans, ligt eraan hoe je de tegel houdt )

Maar het is een gladde tegel, met streepje, dus geen reliëf ofzo...

Ik maak wel een foto, en echt, u vraagt wij draaien mocht je wel een stukje willen hebben.
pi_75707169
quote:
Op woensdag 16 december 2009 04:59 schreef Dengaman het volgende:

[..]

Natuurlijk...

Die zijn inderdaad gemaakt van 3 cm dik natuursteen. Echter geldt hier ook weer voor dat slim shoppen je heel veel geld kan besparen en ik quote mezelf maar effe:
[..]

Zoals je kan lezen komen de vensterbanken bij de Hornbach weg en mochten ze te breed of te diep zijn kan je ze tegen hele lage prijzen bij de lokale grafsteenboer laten zagen.
Die van mij kijkt er niet eens meer van op als er mensen met Hornbach vensterbanken komen, hij geeft me zelfs gelijk aangezien het zo verschrikkelijk veel scheelt.
En gelijk heb je, verbouwen is al duur genoeg . Ik vind ze iig erg mooi , zal van het weekend maar eens een bezoekje brengen aan de Hornbach.
Toegang is geen open deur.
pi_75767853
TVP! Wat een geweldig project.
pi_78015638
Zoooo...

Eindelijk maar weer eens een update !

Na veel gezeur en tegenslagen zijn we toch maar weer verder gegaan met ht huis...
Het heeft even stil gelegen omdat bein januari m'n schoonmoeder overleden is en daar toch wel veel achterweg is gekomen qua regelwerk dus daarom nu pas weer een update !

Nou ja update, ik upload vanavond even de foto's want heb ze net verkleind maar heb geen mogelijkheid ze te uploaden van m'n werk...

Tot vanavond !
pi_78015816
Ben echt weg van jullie woning. Ik vind huizen die van de buitenkant niet modern ogen en van binnen modern ingericht echt heel erg mooi!
pi_78276550
Nou wederom wat later maar dan toch maar de foto's...

Zoals gezegd waren we aan de badkamer begonnen en in eerste instantie maar eens begonnen met het leggen van de afvoeren:

Hiervoor gewoon een 230mm flex gebruikt met een diamantschijf en sleuven getrokken van 5 cm diep en uitgekapt onder afschot. Zodat alle water mooi afloopt richting de hoofdafvoer.

De afvoeren moesten er eerst liggen voordat ik de ombouw van het bad kom gaan maken omdat deze onder de ombouw door moesten ivm de aansluiting op de "hoofdpijp" en het bad.

Closeup van de badaansluiting:

Ombouw gemaakt van 5 x 7,5 cm dikke balken met daarover 1 cm dik exterieur multiplex. De ombouw lijkt wel heel groot maar dit moest wel want normaal wordt een ombouw van 60 cm maar die van ons wordt 75 cm aangezien alleen de kuip al 70 cm diep is.

Een pracht van een project want die dag vern $% kte ik eerst de boorhamer, toen wilde ik de boor eruit redden toen draaide ik de boorkopsleutel te barsten om vervolgens nog een bitje van het bad kapot te draaien...

Nee een goed moment om te stoppen voor dat moment...

[ Bericht 5% gewijzigd door Dengaman op 21-02-2010 21:18:47 ]
pi_78276838
er zijn van die dagen...

Is het wel af ondertussen ? en loop je achter met het verslag?
pi_78277262
Nadat de afvoeren waren gelegd diende ik de "aanvoeren" te maken en dus de leidingen af te tekenen en in te frezen.
Gelukkig gebruik ik overal muurplaten en dus is het wat makkelijker aftekenen:

Hierop is ook meteen te zien dat ik nog een extra stopcontact heb "moeten" frezen voor de vriendin...

Hele wand uitgetekend...

Vriendin: "Dengaman? Waar moet ik mijn föhn insteken?"
Dengaman: "Föhn? Oh Crap...."
Vriendin: "ja ik heb wel een stopcontact nodig hoor !"
Dengaman: " "

Dus zie daar een stopcontact...

Tevens alle aansluitingen gemaakt in het plafond. Daarnaast alles zo aan moeten leggen dat er op bepaalde plekken ruimte bleef voor de spotjes aangezien die ook behoorlijk warm worden... Dus het is ook in dit stadium nog steeds plannen, plannen en nog eens plannen...

[ Bericht 15% gewijzigd door Dengaman op 21-02-2010 21:33:03 ]
pi_78277640
Alles ingefreesd en alles getrokken betekend dat alles weer dichtgesmeerd kan worden... Daarnaast moest ik nog de douchesifon inboren aangezien we de douchebak direct op de vloer willen hebben.

De sifon is 6 cm diep, de vloer is 12 cm diep dus 6 cm uitboren en hoppa...

Tot daar geen probleem, echter ik aan het boren en ik had met een stukje tape op de boor 6,5 cm afgetekend.
Na 5 cm loopt de boor ineens heel vrij en ja hoor... Je raad het al, ik ben dwars door de vloer heen... ik keek tegen het gipsplafond aan van de keuken... Op zich geen probleem zolang de volgende bewoners het plafond er maar nooit onderweg halen

De rest is aangesmeerd:

Alleen het laatste stuk van de doucheafvoer is niet gedicht maar de douchebak valt er overheen en hierdoor hou je speling in de sifon om aan de douchebak te bevestigen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Dengaman op 21-02-2010 21:16:31 ]
pi_78278672
Doordat ik persoonlijk een douchecabine erin wilde van 90 cm zou het hoekje niet helemaal passen aangezien het muurtje maar 80 cm breed was.
Tevens is een deur niet heel handig in een badkamer en in de computerkamer hebben we ook een deur naar het dakterras.
Uiteindelijk maar besloten om de deur te laten vervallen en het stukje muur te verlengen zodat er een cabine van 90 x 90 in kan.

Oude situatie:

Nieuwe Situatie:

Doordat het muurtje verlengd is onstond er een loze ruimte achter. De kon ik weer handig gebruiken en wel om het volgende.
De badkamer heeft een afzuiger maar daardoor dien je de badkamer wel weer te voorzien verse lucht. Dit kan je oplossen door een rooster in je deur te maken maar ik vond het zonde een oude deur te gaan verzagen voor een lelijk rooster.
Doordat er een loze ruimte onstaat heb ik een pijp getrokken van zolder door die ruimte en een rooster vlak boven de grond.
Wat mij betreft de meest nette oplossing en afgewerkt met een RVS rooster is het toch heel acceptabel:

pi_78279268
Vlak voor ik klaar was voor het plafond te gipsen met gipsplaten kreeg ik ineens een ingeving dat ik het hele huis al geisoleerd had behalve die schuine wand van de badkamer.
Dus snel maar weer een rol isolatie opgehaald en de schuine wand gedaan...

Ik had het oude framewerk nog bewaard maar deze bleek niet 100% te voldoen. Echter er toch maar tegenaan gemaakt en daar overheen heb ik een nieuw framewerk gemaakt.

pi_78279585
Dat ik hier nog geen TVP heb!!!!

Als in: mooi werk, dat moet ik ff vastleggen voor mijn eigen verbouwing
Da gao nie nou!
pi_78279685
M'n vader heeft alle wanden aangesmeerd waarna ik de dimmer voor de spotjes incl het stopcontact voor m'n vriendin kon monteren:

Toen het plafond erin gezet, niks spannends aan dus daar geen foto's van omdat ik die eerder wel heb laten zien.
Toen alles gesaust en de spotjes geplaatst:

Zoals je op de 2e foto kan zien is het linkerlampje afwijkend van de rest. Maar aangezien die recht boven de douche komt maar wel op 2,26 valt deze buiten de zone indeling voor elektra.
Echter vond ik het toch niet heel veilig dus hebben we er toch maar voor gekozen om er een IP44 in te maken en de rest is allemaal IP23.
Dus dat is allemaal veilig

Daarnaast moest ik nog een frame maken voor de afzuiging en daar elektra voor maken. Hier komt een afzuiging in met een hygrometer. Deze slaat automatisch aan bij een bepaalde luchtvoschtigheid dus geen rare schakelaars of wat dan ook...

pi_78279930
Even een toevoeging op de afvoeren.

Om te voorkomen dat ik dwars door de muur heen zou flexen voor het aanleggen van de 40mm afvoer van het badmeubel heb ik ervoor gekozen om een slimtube aan te brengen.
Dit is een platgedrukte 40mm afvoer maar is nog wel steeds 40mm doorvoer alleen ipv 40mm dik is ie 20mm dik en 70mm breed.

Wat mij betreft echt een aanrader en voor de kosten (25 euro) zou ik het zeker niet laten !

maandag 22 februari 2010 @ 10:28:19 #300
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_78294965
Oeh, interessant, waar koop je die?
[_] <- Sign here
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')