abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59653441
Kom ik vanochtend beneden, zie ik dat mijn kat op de eettafel heeft gekotst. Mijn mooie houten unieke eettafel. Ik heb het meteen opgeruimd maar het is er helemaal ingetrokken. Er is een grote donkere vlek op het blad achtergebleven die niet meer weg wil gaan. Ik vrees het ergste, maar ik hoop dat iemand nog een goeie tip voor mij heeft..
pi_59653499
OT: Gewoon goed op laten drogen?
pi_59653582
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 15:39 schreef NED het volgende:
OT: Gewoon goed op laten drogen?
Ja, daar hoop ik op. Dat het gewoon goed moet opdrogen en dan verdwenen is. Maar goed, dat duurt natuurlijk ff (ALS het dan ook daadwerkelijk verdwenen is). Dus misschien kan ik in de tussentijd wel iets doen ofzo.. een bepaald schoonmaakmiddel oid..
  dinsdag 24 juni 2008 @ 16:41:09 #4
178940 Orval
.....ik word oud....
pi_59655006
kat filleren, kleedje van maken, kleedje over kotsplek....probleem opgelost......anders moet je de plek er helemaal uitschuren, dat is veel te veel werk.
Narcisme, een gezond zelfbeeld!
  Moderator dinsdag 24 juni 2008 @ 18:21:15 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_59656872
Enkele nutteloze reacties verwijderd, wie leuk denkt te zijn of katten verschrikkelijke dieren vind --> gewoon uit dit topic blijven
pi_59658443
Het is nu gelukkig een stuk minder dan vanmiddag Het wordt steeds minder donker, dus wellicht toch een simpele 'opdroogkwestie'. *zucht van verlichting* Hopelijk trekt het ook helemaal weg.

Soms vind ik mijn katten ook verschrikkelijk, hoor, voornamelijk met dit soort akkefietjes
  dinsdag 24 juni 2008 @ 19:45:02 #7
217449 dgbw
DE GROTE BOZE WOLF
pi_59658488
Voor de zekerheid zou je even extra kunnen 'poetsen' met een (uitgeknepen) vaatdoekje met warm water..

(Zodat eventuele zuren 'oplossen', vergeet niet - braaksel bevat maagzuur==zoutzuur)
pi_59658724
Ga ik doen! Ben er steeds mee bezig, soms wordt de plek wat wittig :S
  dinsdag 24 juni 2008 @ 20:08:55 #9
217449 dgbw
DE GROTE BOZE WOLF
pi_59659007
Teveel is ook niet goed.. als het goed schoon is, kan je er verder niet veel aan doen.
  woensdag 25 juni 2008 @ 16:45:02 #10
178940 Orval
.....ik word oud....
pi_59680120
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:21 schreef Vonkenboer het volgende:
Enkele nutteloze reacties verwijderd, wie leuk denkt te zijn of katten verschrikkelijke dieren vind --> gewoon uit dit topic blijven
hoe kan het dan dat die van mij er nog bijstaat ...........ik dacht leuk te zijn en heb een schurft hekel aan katten......onbetrouwbare mormels zijn het

maar ontopic.....waarschijnlijk moet je de plek er gewoon uitschuren. Wat je anders ook doet, de kans dat je het blijft zien is heel groot
Narcisme, een gezond zelfbeeld!
pi_59695490
Ok, zo is het nu..

Een lichte vlek dus, en ik krijg 'm maar niet weg. Ben in de weer geweest met water en met meubelwas maar zonder resultaat.
Ondanks dat dit minder erg is dan de veel grotere donkere vlek die er de eerste dag zat, ben ik er uiteraard niet blij mee.
Schuren ga ik maar niet zelf doen, ik heb geen idee hoe ik dit zelf weer mooi moet krijgen op die manier. Dus in dat geval zou ik het aan een professional overlaten. (Is het uberhaupt een mogelijkheid?)

Iemand nog een tip?
  donderdag 26 juni 2008 @ 07:25:01 #12
31260 Finch
Stay close
pi_59696323
Ziet er eerder uit dat de was aangetast is dan de tafel..

Misschien dat je een klein stukje was kan weghalen met een puntje van een mes.. ? en dan een nieuwe waslaag kan proberen ?
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk?
- Albert Einstein
pi_59698385
ziet er uit als een met celuloselak afgewerkte tafel
celuloselak+vocht= plek= schuren en opnieuw lakken en dan beter niet met celuloselak

dat ze die rotzooi nog gebruiken?!!!!!??? ze gaan gewoon niet voor kwaliteit
tis lekker goedkoop tis daarom
pi_59699417
Heb je al houtzeep geprobeerd?

Daarmee kun je de vlek er licht uitschuren met een schuursponsje en als je de vlek dan nog eens insmeert met een doekje met diezelfde houtzeep dan is je tafel meteen weer beschermd tegen vocht.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet weet of dat ook werkt op gelakte oppervlakken wij gebruiken het op onze onbehandelde houten eettafel en daar werkt het in elk geval prima op.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 26 juni 2008 @ 10:59:23 #15
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_59699636
Heb je al donkerdere meubelwas geprobeerd?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 26 juni 2008 @ 12:08:07 #16
217449 dgbw
DE GROTE BOZE WOLF
pi_59701595
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 10:59 schreef Martijn_77 het volgende:
Heb je al donkerdere meubelwas geprobeerd?
idd, maar als dat niet werkt zit er toch niets anders op dan de hele tafel te schuren en opnieuw te lakken

over wat finch zei, om er een mes in te zetten... dat lijkt me niet zo'n goed idee
pi_59757241
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 10:10 schreef houtmannetje het volgende:
ziet er uit als een met celuloselak afgewerkte tafel
celuloselak+vocht= plek= schuren en opnieuw lakken en dan beter niet met celuloselak

dat ze die rotzooi nog gebruiken?!!!!!??? ze gaan gewoon niet voor kwaliteit
tis lekker goedkoop tis daarom
Het is dan ook een oude tafel uit de jaren 50/60 Ik vind hem prachtig Voordat er op gekotst werd tenminste

Mijn kat is lekker bezig geweest, hij heeft een paar dagen later WEER op de tafel gekotst. En het heeft wederom zo'n witte plek achtergelaten, nog groter dan de eerste. Ik ben not amused

Ik heb Pledge meubelwas (zo'n spray) geprobeerd, maar dat doet niks. Houtzeep noemde iemand hier, daar ga ik naar kijken.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 19:12:00 #18
217449 dgbw
DE GROTE BOZE WOLF
pi_59758434
Smeer het uit, de volgende keer.. dan is ie straks overal even vaal

zonder dollen..... ik denk niet dat je die vlekken / uitgebeten stukken zodanig kan behandelen dat het helemaal weg is

dat word dus opschuren / opnieuw lakken
pi_59758633
Ik vrees het ook.. maar ik ga toch die houtzeep eerst nog proberen, kijken of dat wat is. En misschien een ander soort was ofzo..

[ Bericht 31% gewijzigd door mrsd op 28-06-2008 19:28:45 ]
  zaterdag 28 juni 2008 @ 19:52:23 #20
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_59759271
Gadverdamme, mensen die hun huisdieren over tafel/aanrechtbladen laten lopen!
Lekker hygiënische boel daar bij jullie.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_59759409
Ik heb een zelfde soort probleem gehad met onze kat, alleen dan op de houten vloer. De vlek die je laat zien is heel herkenbaar... Ik heb al vanalles geprobeerd, maar echt helemaal weg krijg ik ze niet. Ik heb wel iets wat redelijk werkt, maar dat is ook echt bedoeld voor vloeren, maar misschien kan je het als laatste redmiddel gebruiken.
Het is van HG en heet "colour renovator"

Anders blijft er niet veel over dan alles afschuren

Succes...
pi_59759698
*noteert*: colour renovator van HG

Ga ik ook naar kijken in de winkel. Tnx voor de tip!

Enne Rosbief, het is hier schoner dan in menig huishouden. Juist als je dieren hebt ben je altijd aan het schoonmaken, ik in elk geval wel. En daarom ga ik niet spastisch lopen doen als er eens eentje over de eettafel loopt ofzo. Alleen beetje jammer als ie er dan op gaat kotsen
  zaterdag 28 juni 2008 @ 22:32:50 #23
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_59762256
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 20:00 schreef Aoraki het volgende:
Ik heb een zelfde soort probleem gehad met onze kat, alleen dan op de houten vloer. De vlek die je laat zien is heel herkenbaar... Ik heb al vanalles geprobeerd, maar echt helemaal weg krijg ik ze niet. Ik heb wel iets wat redelijk werkt, maar dat is ook echt bedoeld voor vloeren, maar misschien kan je het als laatste redmiddel gebruiken.
Het is van HG en heet "colour renovator"

Anders blijft er niet veel over dan alles afschuren

Succes...
OMG wat een tip
*maandag naar Hubo rent
Mag dat op een geoliede vloer?
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_59771070
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 19:45 schreef dgbw het volgende:
Voor de zekerheid zou je even extra kunnen 'poetsen' met een (uitgeknepen) KAT met warm water..

pi_59772832
Op een geoliede vloer weet ik niet. Ik heb zelf boenwas. Op de fles staat voor in de was gezette vloeren of onbehandelde vloeren. Misschien is het een probleem met olie omdat dat heel diep ingetrokken is en dat dat spul dan niet kan intrekken. Ik zou het iig toch proberen. Bij mij kon het toch niet lelijker worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')