abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59643269
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 02:03 schreef Kevin_NL het volgende:

[..]

afgelopen maandag nog
had me tentamen filosofie ( ) afgeraffelt want anders had ik in de tentamenzaal gekotst
werd uiteindelijk maar de wc
filosofie tentamen

anders ga je iets nuttigs leren ofzo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_59643273
quote:
afgelopen maandag nog
had me tentamen filosofie ( ) afgeraffelt want anders had ik in de tentamenzaal gekotst
Het is pas tof als je dan ook het tentamen haalt.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 03:39:45 #53
185261 Scaurus
Memento mori
pi_59643275
Er is ook nog zoiets als verantwoordelijkheid naar de gemeenschap toe. Die staat jou immers toe om een dure opleiding te volgen. En voor wat hoort wat: je wordt dan verwacht binnen vijf jaar af te studeren.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_59643279
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 03:39 schreef Scaurus het volgende:
Er is ook nog zoiets als verantwoordelijkheid naar de gemeenschap toe. Die staat jou immers toe om een dure opleiding te volgen.
Wat zit je te zwammen. Al zou een studie 100k kosten, dan nog zou ik dat lenen omdat een studie een zeer goede investering is, je verdient hem makkelijk terug (wel zou ik sneller studeren). Ook de claim dat de maatschappij een studie moet subsidiëren vanwege de positieve bijeffecten voor deze maatschappij is onzin, bij een volledig individuele financiering loopt dat volledig glad.
pi_59643291
gut je moet de afgestudeerden de kost geven die onder hun niveau werken (oa door kinderen ) en daardoor nooit echt hun studie terug verdienen..

ja lekker zinvol geld is dat geweest.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_59643293
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 03:39 schreef Scaurus het volgende:
Er is ook nog zoiets als verantwoordelijkheid naar de gemeenschap toe. Die staat jou immers toe om een dure opleiding te volgen. En voor wat hoort wat: je wordt dan verwacht binnen vijf jaar af te studeren.
Wees niet zo strak man Ben het helemaal eens met de rest hier. Heb ook genoten van de middelbare omdat ik Havo heb gedaan, nu één jaartje HBO (iets makkelijks als communicatie) om m'n propedeuse te scoren, en dan ook lekker studeren waar ik zin in heb. En als het moet, dan duurt het maar 10 jaar.

Hell, geniet een keertje.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
pi_59643298
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 03:48 schreef DarkElf het volgende:
ja lekker zinvol geld is dat geweest.
Zelf laten betalen, dan ben je van het gedonder af.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 07:46:30 #58
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_59643636
Goeie lemming

En eens met TS
maar ben dan ook zonder diploma gekapt na 8 jaar studeren
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_59643673
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 03:16 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Grappig, dat herken ik heel erg goed. Ik ben in 2001 van het VWO af gekomen en ben nu dus voor het zevende jaar student. Ik ben een paar keer van studie veranderd en zodoende ook in contact gekomen met veel jongere studenten. Van mijn vriendenclubje van de middelbare school studeert eigenlijk iedereen nog, eentje is aan het promoveren, maar niemand werkt nog. Ook bij mij in de familie zijn er heel wat tiende jaars studenten. Niet dat ze lui zijn, sommigen doen een tweede studie, anderen zijn bezig met een eigen onderneming of bekwamen zich in de filosofie en politiek, maar werken kan altijd nog.

Schrikken was het toen ik tussen studenten begonnen in 2006 terecht kwam. Brave kindertjes die keurig hun huiswerk deden en ook braaf volgens de planning aan de slag gingen. Ze trokken wit weg als ik vertelde al 5e jaars te zijn, 'Nou ik wil op mijn 22ste al aan de slag bij een multinational' was het antwoord vaak naast de zichtbare verbazing op hun gezichten.

Zelfs ben ik ook nogal activistisch ingesteld, als ik twijfel over een opgave of normering voor een tentamen of dat een docent de kantjes er vanaf loopt bij het nakijken van verslagen dan klim ik altijd in de pen of ga bij de docent langs om duidelijk te maken dat ik het niet met de situatie eens ben en dat ik daar graag een oplossing voor zou willen zien. Niks van dat meer hoor tegenwoordig. Ze accepteren het zelfs als de docent claimt dat bij een online tussentoets serveruitval op de universiteit dat voor eigen rekening is. Wat een laffe, brave werkslaafjes zeg. Overigens werk ik nu vaak met iemand samen die wat dat betreft nog van de oude stempel is en zich net als ik niet het kaas van het brood laat eten, heerlijk!

Helemaal eens met het verhaal van TS dus. Mijn ervaring is overigens dat het bij technische studies nog wel de relaxte stemming van weleer is (zij kennen ook geen BSA bijvoorbeeld). Bij mijn economie studie is het huilen met de pet op. Ik ben overigens niet vaak in het café of dancings te vinden, dat trekt mij niet. Wel bezoek ik met enige regelmaat een kleine LAN-party wat minstens zo gezellig is.
Aardig verhaal maar het einde ontkracht het enigszins.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 08:01:22 #60
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_59643703
Goede lemming, en oh zo waar.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  dinsdag 24 juni 2008 @ 08:46:49 #61
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_59644073
quote:

[..]

afgelopen maandag nog
Schaam je je niet?
Niet meer actief op Fok!
pi_59645097
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 07:46 schreef DroogDok het volgende:
Goeie lemming

En eens met TS
maar ben dan ook zonder diploma gekapt na 8 jaar studeren
Wees er maar trots op loser.
pi_59646868
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 03:16 schreef Bolkesteijn het volgende:

Schrikken was het toen ik tussen studenten begonnen in 2006 terecht kwam. Brave kindertjes die keurig hun huiswerk deden en ook braaf volgens de planning aan de slag gingen. Ze trokken wit weg als ik vertelde al 5e jaars te zijn, 'Nou ik wil op mijn 22ste al aan de slag bij een multinational' was het antwoord vaak naast de zichtbare verbazing op hun gezichten.

Zelfs ben ik ook nogal activistisch ingesteld, als ik twijfel over een opgave of normering voor een tentamen of dat een docent de kantjes er vanaf loopt bij het nakijken van verslagen dan klim ik altijd in de pen of ga bij de docent langs om duidelijk te maken dat ik het niet met de situatie eens ben en dat ik daar graag een oplossing voor zou willen zien. Niks van dat meer hoor tegenwoordig. Ze accepteren het zelfs als de docent claimt dat bij een online tussentoets serveruitval op de universiteit dat voor eigen rekening is. Wat een laffe, brave werkslaafjes zeg. Overigens werk ik nu vaak met iemand samen die wat dat betreft nog van de oude stempel is en zich net als ik niet het kaas van het brood laat eten, heerlijk!

Helemaal eens met het verhaal van TS dus. Mijn ervaring is overigens dat het bij technische studies nog wel de relaxte stemming van weleer is (zij kennen ook geen BSA bijvoorbeeld). Bij mijn economie studie is het huilen met de pet op. Ik ben overigens niet vaak in het café of dancings te vinden, dat trekt mij niet. Wel bezoek ik met enige regelmaat een kleine LAN-party wat minstens zo gezellig is.
is het bij niet-technische studies nóg erger??
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 01:03 schreef cerror het volgende:
Wat denk je dat ik aan het doen ben?
Mijn vrienden zijn het grootste uitschot der aarde, ik vermaack me den tering. En ik zuip teveel.
Ik eet medicijnen vanwege stoornissen + alcohol en suïcidale dwang. Man ik heb de tijd van m'n leven!

Okay, een beetje zwaar fysiek gezien (stress, gevolgen van m'n ongezonde dieet so to speak). Maar edoch betere ervaringen dan iemand van mijn leeftijd met een vaste vriendin en een titel op zak.
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 01:17 schreef ssebass het volgende:
Ja dit topic heeft een terechte klacht, ook al is dit de lemming

Het oude mooie stereotype student staat op uitsterven. Al die nieuwe jonkies blijven maar bij pappa en mamma wonen in een dorpje vnl onder de rivieren. Goede cijfers halen, hard studeren, bijbaantje en sporten bij ouders in het dorp bah

Waar is de tijd dat men nog rennend de college zalen uitmoest omdat de kater toch iets groter was dan gedacht.
Het was deels een lemming, maar deels ook wel serieus. Ik ben ook aan 2 studies begonnen en heb mijn stad gewoon zien veranderen!

Toen ik bgegon waren er gewoon hel veel lui die in hun badjas de hele dag rondliepen. Pizzadozen en bier overal. Overal redenen om bier te drinken.

En zowat elke vrijdag in het voor-en najaar waren er pullenfeesten. Voor 5 euro kocht je een bierpul en liep je in een kansloze kelderflat een avond lang te zuipen. "De catering' bestond uit een ernorme pan met daarin gehaktballen in satesaus.

Nu zijn er nog maar een paar van dit soort evenementen over, en die proberen hardnekkig te verbergen dat ze als pullenfeesten begonnen zijn. 'Ze noemen het 'festivals' Met 'lounge area's' en 'cocktail bars'

En de jongentjes en meisjes die tegenwoordig studeren, spic en span zijn ze. En ze spreken je aan als je in je badjas op de bank zit om 12 uur!

Zo nu maar eens afstuderen. Dat deel van pas na een paar studies er echt plezier in krijgen was namelijk ook echt.

[ Bericht 0% gewijzigd door zwemmerseczeem op 24-06-2008 14:13:39 ]
  dinsdag 24 juni 2008 @ 11:21:44 #64
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_59646949
Een aardige lemming met discussiewaarde
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_59647044
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 03:31 schreef Scaurus het volgende:
Dat soort volk dat tien jaar lang studeert, dat is een stel parasieten. Kosten handenvol met geld, beginnen pas met werken op de achtentwintigste. Verwende kneusjes, te lui om aan het werk te gaan.
Daatom gaat het studeren oude stijl ook verloren. Het kost teveel. Als er maar een paar mensen studeren kan het nog een keer, die tijd gebruiken als romantische tijd waarin je de wereld verkent, filosofeert en af en toe een tentamentje.

Maar het is niet te betalen om 20/40 procent van de jongeren 10 jaar lang in het limbo tussen kind en volwassene rond te laten zweven. Dat snap ik.

Wil nog niet zeggen dat ik het niet betreur.
pi_59647076
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 00:16 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Gewoon tegen de stroom in blijven roeien en uit principe in je badjas lopen tot 1 uur s'middags!

Held.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_59647200
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 00:12 schreef reetveter het volgende:
Haal me nou niet uit me droom, ik ga niet voor niks studeren volgend jaar
Je gaat HBO doen faggot.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 11:32:01 #68
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_59647216
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 11:25 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Daatom gaat het studeren oude stijl ook verloren. Het kost teveel. Als er maar een paar mensen studeren kan het nog een keer, die tijd gebruiken als romantische tijd waarin je de wereld verkent, filosofeert en af en toe een tentamentje.

Maar het is niet te betalen om 20/40 procent van de jongeren 10 jaar lang in het limbo tussen kind en volwassene rond te laten zweven. Dat snap ik.

Wil nog niet zeggen dat ik het niet betreur.
Eigenlijk zijn de politici die het 'oude' studeren nu aan banden leggen de grootste huichelaars die er zijn, want ze hebben zelf nog wel op die manier kunnen studeren!
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 24 juni 2008 @ 11:35:13 #69
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_59647304
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 11:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Held.
Dude !
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 24 juni 2008 @ 11:38:55 #70
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_59647418
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 00:14 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Dankuwel. En de lullo's zijn konings!

Lul!
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_59647453
Eensch met de TS. Mijn generatie is te braaf en maatschappelijk verantwoord. Ik heb binnen vier jaar twee studies afgerond (met een jaartje buitenland), en voel me alsnog schuldig dat ik gedurende die tijd geen functionele bijbaan van 20 uur per week heb gehad.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 11:40:54 #72
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_59647476
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 00:18 schreef Mr.Cooper het volgende:
Leuke lemming.
pi_59647481
quote:
Dat soort volk dat tien jaar lang studeert, dat is een stel parasieten. Kosten handenvol met geld, beginnen pas met werken op de achtentwintigste. Verwende kneusjes, te lui om aan het werk te gaan.
Dude. Ik heb juist studievertraging DOORDAT ik veel te veel werk.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 11:45:31 #74
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_59647624
tvp
Primum non nocere
pi_59649057
quote:
Mogen we. De rest van ons leven onderhouden wij de arbeidsongeschikten en werkelozen. Voor wat hoort wat, niet?
"Happiness is not getting more, but wanting less"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')