Vorig jaar in onderstaand topic een USB storage towertje van Ou-Tannu overgekocht:
[TK] USB storage towertje 160GBLeuk ding, dat wel, maar ik ben aan het inkrimpen en heb ook lang niet zoveel opslagruimte meer nodig als hiervoor.
Ding heeft prima als extra opslag dienst gedaan, het grootste deel van de tijd met 4x200GB in JBOD mode (dus als 1 grote disk). Ik merk hierbij wel op dat JBOD modus een stukkie trager is dan alle disks apart aanspreken, maar waar dat aan ligt, geen idee. Kan ook een USB bottleneck zijn geweest.
LET OP! Ik heb er nog een USB-IDE controller BIJGEKOCHT (Ja, ik had grootse plannen

). Zitten er dus 2 in, goed voor max 8 HDD's! Nieuwprijs lag rond de 45 euro voor die controller.
Alleen zitten er dus geen HDD's in, die wil ik lekker zelf houden om 1 voor 1 te vullen en/of als reserve.
Tevens zul je wel een paar split/verloopstukjes nodig hebben om van alle 8 de aansluitingen gebruik te maken. Ik heb dat nooit gedaan, maar dit is dus niet voor iemand die een kant-en-klaar oplossing wil.
Het gaat om deze controller (2x):
Addonics JBOD USB 2.0 Adapter model AD4IDEU2![]()
Foto's van de case zelf staan nog steeds in het topic waar ik hem gekocht heb

Overigens is, net zoals Ou-Tannu heeft gedaan, meenemen voor een koper naar CampZone wel een oplossing, al ben ik er wel alleen het laatste weekend.
Vraagprijs: 40 Euro.
[ Bericht 12% gewijzigd door Dubbeldrank op 07-07-2008 11:58:08 ]