Hoe kom ik zo interessant mogelijk overquote:Het lijkt mij dat het verschil iig niet zit in compileren / interpreteren; BASIC werd immers vroeger geïnterpreteerd, netzoals Java, maar dat wordt ook nog eens gecompileerd. En om het af te maken heb je ook nog java compilers die direct een executable kunnen produceren...
Klopt, echte die hards dromen in Assemblyquote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:59 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Volgens die definities is machine code de enige programmeertaal.[..]
Als jij fatsoenlijk de OP had gelezen, dan had je gezien dat dat slechts de HTML output is van een sevrerside script.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:37 schreef EvoViper7 het volgende:
en dat noemt de TS programmeren.
Kom op, dat is HTML, dat heet geen programmeren.
PHP en JAVA, jwt OO programmeren
Ben blij dat ik van die kutopleiding afben. Programmeren = kut. PHP is![]()
Inderdaad.quote:Op woensdag 25 juni 2008 00:52 schreef CasB het volgende:
Het topic begon zo leuk, maar het is weer eens uitgelopen op een welles/nietes, windows/mac, ie/ff topic.
Jammer
Hoe zou jij het noemen dan?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:58 schreef slindenau het volgende:
[..]
Bah, vieze PHP prutsers die zich (web) programmeurs noemen
Precies! Maar ja, er zijn ook mensen die een web applicatie geen applicatie vinden.quote:Op woensdag 25 juni 2008 09:14 schreef Scorpie het volgende:
Java, PHP, .NET, BASIC. Its all the same for me: het zijn programmeertalen waarmee ik een applicatie kan bouwen, ongeacht web of windows doeleinde.
Wat is er mis met een webapplicatie vraag ik me dan af. Argumentatie ontbreekt er telkens aan bij onze "boe" roepers.quote:Op woensdag 25 juni 2008 09:34 schreef BobbyB het volgende:
Precies! Maar ja, er zijn ook mensen die een web applicatie geen applicatie vinden.
HIO-erigquote:Op woensdag 25 juni 2008 09:48 schreef Monolith het volgende:
Dat hele gezeur over specifieke programmeertaaltjes of applicaties komt sowieso nogal HIO-erig over.
Geen idee. Monolith? Iemand?quote:
Marionquote:
Dat dus, HBO opleiding tot programmeurtje.quote:Op woensdag 25 juni 2008 09:57 schreef veldmuis het volgende:
Hoger Informatica Onderwijs-erig.
Ah ok, thanks!quote:Op woensdag 25 juni 2008 10:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat dus, HBO opleiding tot programmeurtje.
Ah. Inderdaad.quote:Op woensdag 25 juni 2008 10:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
"Programmeurtje".quote:Op woensdag 25 juni 2008 10:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Of "Wat is OOP?!"quote:Op woensdag 25 juni 2008 10:11 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ah. Inderdaad.
Van die 'programmeurs' die op school van alles een beetje krijgen (lees: "Hello world" parsen in elke willekeurige taal en variant die d'r is), hun hele CV vol knallen met een lijst van programmeertalen en technieken die ze beheersen en in de praktijk vervolgens altijd een van de volgende opmerkingen laten vallen wanneer je ze iets laat maken:
- "Dat is lang geleden dat ik met die taal gewerkt heb!"
- "Dat is lang geleden dat ik zo'n script/programma geschreven heb!"
- "Wij hebben dat op school altijd enkel met [programma X] en [programmeertaal versie X] gedaan!"
- "Wij deden dat op school altijd op een heel andere manier!"
Uiteraard.quote:Op woensdag 25 juni 2008 10:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
"Programmeurtje".
Laat me raden: WO-er zeker?
Dat vind ik vaak het ergste, ze weten van de boekjes verdomd goed wat objectgeoriënteerd programmeren is, maar ze kunnen het niet toepassen. Hetzelfde met, pak 'm beet, eren database. Ze kunnen er modellen van maken, ze kunnen er stapels documentatie over maken, maar de database zelf in elkaar zetten? Dat gaat vaak nog net een stapje te ver.quote:Op woensdag 25 juni 2008 10:19 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Of "Wat is OOP?!"
En dan laat je ze wat aanklooien, en wat is het resultaat? Zie topic.
Niks mis met programmeurs hoor, maar ik zie een programmeren toch meer als een middel en niet als een doel. Het hele geneuzel van bijvoorbeeld PHP vs Java is een beetje geleuter in de marge. Die twee talen verschillen niet wezenlijk van elkaar in tegenstelling tot bijvoorbeeld Prolog dat op een compleet ander paradigma leunt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |