abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59664994
quote:
Het lijkt mij dat het verschil iig niet zit in compileren / interpreteren; BASIC werd immers vroeger geïnterpreteerd, netzoals Java, maar dat wordt ook nog eens gecompileerd. En om het af te maken heb je ook nog java compilers die direct een executable kunnen produceren...
Hoe kom ik zo interessant mogelijk over
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
pi_59666539
Het topic begon zo leuk, maar het is weer eens uitgelopen op een welles/nietes, windows/mac, ie/ff topic.

Jammer
pi_59667804
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 22:59 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Volgens die definities is machine code de enige programmeertaal .[..]
Klopt, echte die hards dromen in Assembly
pi_59668388
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 19:37 schreef EvoViper7 het volgende:
en dat noemt de TS programmeren.
Kom op, dat is HTML, dat heet geen programmeren.
PHP en JAVA, jwt OO programmeren

Ben blij dat ik van die kutopleiding afben. Programmeren = kut. PHP is
Als jij fatsoenlijk de OP had gelezen, dan had je gezien dat dat slechts de HTML output is van een sevrerside script.

En al die huilie "PHP is geen programmeren lolol111" reacties:
pi_59668435
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 00:52 schreef CasB het volgende:
Het topic begon zo leuk, maar het is weer eens uitgelopen op een welles/nietes, windows/mac, ie/ff topic.

Jammer
Inderdaad.

Alle "omfg [Taal X] is geen échte programmeertaal vroegâh had je pas echte talen lolol!" zeikerds nu effe terug onder hun steen kruipen en dood gaan a.u.b. Het gaat er uiteindelijk om dat jij het (webbased-)programma in elkaar kan zetten waar de klant om vraagt, of dat nou in PHP, .NET, Delphi of wat dan ook is.
pi_59668713
Java, PHP, .NET, BASIC. Its all the same for me: het zijn programmeertalen waarmee ik een applicatie kan bouwen, ongeacht web of windows doeleinde.
pi_59669084
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 22:58 schreef slindenau het volgende:

[..]

Bah, vieze PHP prutsers die zich (web) programmeurs noemen
Hoe zou jij het noemen dan?
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 09:14 schreef Scorpie het volgende:
Java, PHP, .NET, BASIC. Its all the same for me: het zijn programmeertalen waarmee ik een applicatie kan bouwen, ongeacht web of windows doeleinde.
Precies! Maar ja, er zijn ook mensen die een web applicatie geen applicatie vinden.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_59669205
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 09:34 schreef BobbyB het volgende:
Precies! Maar ja, er zijn ook mensen die een web applicatie geen applicatie vinden.
Wat is er mis met een webapplicatie vraag ik me dan af. Argumentatie ontbreekt er telkens aan bij onze "boe" roepers.

Het is al eerder gezegd in dit topic. Een webapplicatie en diens informatie is overal bereikbaar, je hoeft er geen zooi voor op je systeem te installeren, je hebt er alleen een webbrowser voor nodig (wat op z'n beurt betekent, mits de applicatie aan de voorkant goed is opgebouwd, het ding te gebruiken valt ongeacht of je nou Windows, OSX of *nix systemen gebruikt), het is sinds de opkomst van AJAX en kornuiten net zo dynamisch als een 'normale' applicatie en het biedt tal van extra mogelijkheden. Ik zie niet in waarom dat minder zou moeten zijn dan een 'normale' applicatie.
pi_59669322
Ja, dat weet ik ook niet. Als je ziet wat je tegenwoordig al met webapplicaties kan doen. En inderdaad, het werkt op zo'n beetje ieder systeem plus je hoeft niet iedere week een update te downloaden en installeren. Die update word gewoon doorgevoerd en heeft iedereen meteen de laatste versie.

Maar ja, misschien moeten we die boe roepers maar eens weren van webapplicaties, dus ook van Fok!
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_59669345
Dat hele gezeur over specifieke programmeertaaltjes of applicaties komt sowieso nogal HIO-erig over.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_59669380
Waarom zou een webapplicatie geen applicatie zijn? Een applicatie is niets anders dan wat het woord betekent: een toepassing. Een applicatie is een toepassing om een bepaald doel te bereiken, zo het met het oog op efficiëncy, snelheid, gemak of wat dan ook. Om een voorbeeld te geven: een webmail client is niet minder een applicatie dan een desktop e-mailclient.
pi_59669389
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 09:48 schreef Monolith het volgende:
Dat hele gezeur over specifieke programmeertaaltjes of applicaties komt sowieso nogal HIO-erig over.
HIO-erig ? Wat is dat?
pi_59669405
En BobbyB: Marion Raven
pi_59669464
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 09:50 schreef floris.exe het volgende:

[..]

HIO-erig ? Wat is dat?
Geen idee. Monolith? Iemand?
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 09:51 schreef Tuvai.net het volgende:
En BobbyB: Marion Raven
Marion
pi_59669510
Hoger Informatica Onderwijs-erig.
pi_59669690
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 09:57 schreef veldmuis het volgende:
Hoger Informatica Onderwijs-erig.
Dat dus, HBO opleiding tot programmeurtje.
pi_59669801
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 10:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ah ok, thanks!

Iets in mij zegt mij dat je daar geen hoge pet van op hebt .
pi_59669808
quote:

[..]

Ah. Inderdaad.

Van die 'programmeurs' die op school van alles een beetje krijgen (lees: "Hello world" parsen in elke willekeurige taal en variant die d'r is), hun hele CV vol knallen met een lijst van programmeertalen en technieken die ze beheersen en in de praktijk vervolgens altijd een van de volgende opmerkingen laten vallen wanneer je ze iets laat maken:

- "Dat is lang geleden dat ik met die taal gewerkt heb!"
- "Dat is lang geleden dat ik zo'n script/programma geschreven heb!"
- "Wij hebben dat op school altijd enkel met [programma X] en [programmeertaal versie X] gedaan!"
- "Wij deden dat op school altijd op een heel andere manier!"
pi_59669824
quote:

[..]

"Programmeurtje".

Laat me raden: WO-er zeker?
pi_59669968
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 10:11 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Ah. Inderdaad.

Van die 'programmeurs' die op school van alles een beetje krijgen (lees: "Hello world" parsen in elke willekeurige taal en variant die d'r is), hun hele CV vol knallen met een lijst van programmeertalen en technieken die ze beheersen en in de praktijk vervolgens altijd een van de volgende opmerkingen laten vallen wanneer je ze iets laat maken:

- "Dat is lang geleden dat ik met die taal gewerkt heb!"
- "Dat is lang geleden dat ik zo'n script/programma geschreven heb!"
- "Wij hebben dat op school altijd enkel met [programma X] en [programmeertaal versie X] gedaan!"
- "Wij deden dat op school altijd op een heel andere manier!"
Of "Wat is OOP?!"

En dan laat je ze wat aanklooien, en wat is het resultaat? Zie topic.
pi_59669971
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 10:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

"Programmeurtje".

Laat me raden: WO-er zeker?
Uiteraard.
pi_59670151
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 10:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Uiteraard.
Mijn programmeurs-ego, wat doe je
pi_59670193
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 10:19 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Of "Wat is OOP?!"

En dan laat je ze wat aanklooien, en wat is het resultaat? Zie topic.
Dat vind ik vaak het ergste, ze weten van de boekjes verdomd goed wat objectgeoriënteerd programmeren is, maar ze kunnen het niet toepassen. Hetzelfde met, pak 'm beet, eren database. Ze kunnen er modellen van maken, ze kunnen er stapels documentatie over maken, maar de database zelf in elkaar zetten? Dat gaat vaak nog net een stapje te ver.
pi_59670240
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 10:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Psst, troost je. Ik ben maar een MBO-dropout met een naderhand behaald MCAD diploma`tje.
pi_59670301
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 10:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Niks mis met programmeurs hoor, maar ik zie een programmeren toch meer als een middel en niet als een doel. Het hele geneuzel van bijvoorbeeld PHP vs Java is een beetje geleuter in de marge. Die twee talen verschillen niet wezenlijk van elkaar in tegenstelling tot bijvoorbeeld Prolog dat op een compleet ander paradigma leunt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')