Als hij niet binnen tien jaar afstudeert, mag hij z'n hele studiebeurs gaan terugbetalen. Dus van profiteren van de staat is geen sprake. Moet hij natuurlijk wel een baan vinden, want bij gebrek aan inkomen wordt de schuld alsnog kwijtgescholden. Dat dan weer wel...quote:Op maandag 23 juni 2008 01:41 schreef JenDaMan het volgende:
[..]
Ik heb geen eens een hekel aan hem, maar aan z'n gedrag. En als ie problemen heeft (iets wat ik niet denk trouwens, maar het zou kunnen natuurlijk), dan moet ie er wat aan gaan doen in plaats van 4 jaar te profiteren van de staat.
Leuk kenmerk ja, volgens hem zelf is ie altijd druk en druk geweestquote:Op maandag 23 juni 2008 07:27 schreef Viking84 het volgende:
Eens met TS. Eén van mijn huisgenoten was ook zo, maar dan minder erg. En dan kun je wel zeggen: "Waar bemoei je je mee?", maar ik houd gewoon niet van mensen die de halve dag in hun bed liggen te stinken en dan gaan lopen janken dat ze het zo druk hebben. Sta dan eerder op![]()
.
Dat laatste slaat ook weer nergens op. Alleen als iemand in de bijstand zit ofzo zou die regel moeten gelden.quote:Op maandag 23 juni 2008 10:33 schreef PatsyStone het volgende:
[..]
Als hij niet binnen tien jaar afstudeert, mag hij z'n hele studiebeurs gaan terugbetalen. Dus van profiteren van de staat is geen sprake. Moet hij natuurlijk wel een baan vinden, want bij gebrek aan inkomen wordt de schuld alsnog kwijtgescholden. Dat dan weer wel...
Alleen als je elke maand het maximale bedrag hebt terugbetaald. Dus als je zoveel hebt geleend dat je ook na 15 jaar elke maand het maximale bedrag terug te betalen nog niet helemaal klaar bent met betalen wordt het kwijtgescholden. Niet in het geval van draagkrachtmeting.quote:Op maandag 23 juni 2008 12:38 schreef PatsyStone het volgende:
Dat is volgens mij ook ongeveer zo. Wat je per maand moet terugbetalen aan de ibg hangt af van je inkomen. En als je na vijftien jaar nog schuld over hebt, wordt het kwijtgescholden.
Als ik jou was zou ik een keer lekker voor hem koken en tijdens het eten vragen of leven alleen bevredigend voor hem is. Hij heeft een gezonde maaltijd en jij je antwoord- win-win-situatiequote:Op zondag 22 juni 2008 23:02 schreef JenDaMan het volgende:
hij eet elke dag shoarma, pizza of andere fastfood.
Pardon?!?quote:Op maandag 23 juni 2008 01:17 schreef JenDaMan het volgende:
[..]
Nou ja, ik stoor me gewoon aan die mentaliteit. We hebben teveel van dit soort types in Nederland, en ik betaal indirect mee aan zijn studiefinanciering en torenhoge kosten die voor hem gemaakt moeten worden op school, net als jij dat doet.
Oké, nou ja ik wist het ook niet precies. Maar ik ben dan ook van plan om binnen tien jaar af te studeren, dus ik hoef het niet te weten.quote:Op maandag 23 juni 2008 12:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Alleen als je elke maand het maximale bedrag hebt terugbetaald. Dus als je zoveel hebt geleend dat je ook na 15 jaar elke maand het maximale bedrag terug te betalen nog niet helemaal klaar bent met betalen wordt het kwijtgescholden. Niet in het geval van draagkrachtmeting.
Nee, dat is ie absoluut niet. Een levensgenieter is iemand die van gezelligheid, leuke dingen doen, lekker eten/drinken en mooie reizen maken houdt en die zich niet al te druk maakt over het leven maar wel z'n fundamentele zaken voor elkaar heeft. Ik dusquote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:37 schreef DANILXL het volgende:
een echte levensgenieter. daar hou ik van
Das gewoon een kuthippiequote:
Nee, een levensgenieter is iemand die van het leven geniet. Ieder heeft zijn eigen criteria wat genieten van het leven is.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:42 schreef JenDaMan het volgende:
[..]
Nee, dat is ie absoluut niet. Een levensgenieter is iemand die van gezelligheid, leuke dingen doen, lekker eten/drinken en mooie reizen maken houdt en die zich niet al te druk maakt over het leven maar wel z'n fundamentele zaken voor elkaar heeft. Ik dusNiet iemand die alleen maar een beetje achter z'n PC en op z'n bank ligt.
iemand die alles al weken vantevoren gepland heeft is niet iemand van het vrije bourgondische levenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:42 schreef JenDaMan het volgende:
[..]
Nee, dat is ie absoluut niet. Een levensgenieter is iemand die van gezelligheid, leuke dingen doen, lekker eten/drinken en mooie reizen maken houdt en die zich niet al te druk maakt over het leven maar wel z'n fundamentele zaken voor elkaar heeft. Ik dusNiet iemand die alleen maar een beetje achter z'n PC en op z'n bank ligt.
Als 'het leven' films en series en liegen tegen je ouders is, dan ben je wel een weinig inhoudelijk figuur volgens mijquote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:48 schreef freiss het volgende:
[..]
Nee, een levensgenieter is iemand die van het leven geniet. Ieder heeft zijn criteria wat genieten van het leven is.
Jij bent ook een weinig inhoudelijke knor met een 9-tot-5-mentaliteit.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:51 schreef JenDaMan het volgende:
[..]
Als 'het leven' films en series en liegen tegen je ouders is, dan ben je wel een weinig inhoudelijk figuur volgens mij
Gast, aan dat soort types heb ik juist een hekel. Bij mij is het ook alles op het laatste moment, maar ik zorg wel dat ik m'n zaakjes altijd nét wanneer het afmoet af heb. Zodat ik over 10 jaar ook nog eens lekker op het strand van Aruba kan chillen of een mooie Audi kan kopen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:48 schreef DANILXL het volgende:
[..]
iemand die alles al weken vantevoren gepland heeft is niet iemand van het vrije bourgondische leven
Hij is gvd 22, je doet alsof het een veertiger is die nog steeds niets heeft bereikt.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:51 schreef JenDaMan het volgende:
[..]
Als 'het leven' films en series en liegen tegen je ouders is, dan ben je wel een weinig inhoudelijk figuur volgens mij
Zie hierboven, als ik iets haat is het dat wel. Ik slaap uit wanneer het kan, en ben van plan om m'n studie rustig af te ronden, in 4,5 a 5 jaartjes ofzo.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:53 schreef freiss het volgende:
[..]
Jij bent ook een weinig inhoudelijke knor met een 9-tot-5-mentaliteit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |