abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 juni 2008 @ 19:22:24 #1
160987 abruzzese
Veel geld veel vrijheid
pi_59608560
Ik heb laats kabeljauw vanuit de koeling ( Alberthein ) met keukenrol droog gedebt en in de bloem gedaan en boter in de Pan en daarna als deze is gesmolten wat olijfolie erbij .
Toen heb ik de kabeljauw eringedaan en goed laten bakken met bewegende pan op het vuur en de vis zwemt als het wijze in de pan zoals het hoort .
Maar als ik de kabeljauw wil omdraaien valt deze makkelijk uitmekaar .
Heb ook al de kabeljauw in de oven gedaan op een ovenschaal op 200 graad en dat 20 minuten .
Maar deze kabeljauw is weer veels te droog en bijna niet te eten en de kabeljauw in de pan met boter en olie smaakt veel beter .
Nu is mijn vraag wat de beste manier is om kabeljauw te bereiden ?
Hardlopen is mijn grote passie en loop ongeveer 3000 KM per jaar
  zondag 22 juni 2008 @ 19:43:29 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_59608995
Kabeljauw afspoelen met water. Droogdeppen.
Dan besprenkelen met een beetje citroen of limoensap. Flink bestrooien met zout en peper en dan door de bloem halen. Olie of boter in de pan. Niet te heet laten worden. Kabeljauw erbij doen en niet de hele tijd bewegen of schudden (want daardoor valt ie uit elkaar).
Afhankelijk van de dikte ca. 3 minuten per kant bakken.
Simpel, lekker.

Meer tips:
Kabeljauw bakken :)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_59609189
Kabeljauw is een bedreigde vissoort
Jesus saves but death prevails.
  zondag 22 juni 2008 @ 20:14:47 #4
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59609576
iemand tips voor kabeljauw op indonesische wijze?
je oogst wat je zaait
pi_59610941
quote:
Op zondag 22 juni 2008 19:22 schreef abruzzese het volgende:
Ik heb laats kabeljauw vanuit de koeling ( Alberthein ) met keukenrol droog gedebt en in de bloem gedaan en boter in de Pan en daarna als deze is gesmolten wat olijfolie erbij .
Toen heb ik de kabeljauw eringedaan en goed laten bakken met bewegende pan op het vuur en de vis zwemt als het wijze in de pan zoals het hoort .
Maar als ik de kabeljauw wil omdraaien valt deze makkelijk uitmekaar .
Heb ook al de kabeljauw in de oven gedaan op een ovenschaal op 200 graad en dat 20 minuten .
Maar deze kabeljauw is weer veels te droog en bijna niet te eten en de kabeljauw in de pan met boter en olie smaakt veel beter .
Nu is mijn vraag wat de beste manier is om kabeljauw te bereiden ?
En dan nog een stel andere taalfouten..
Gelukkig is TS beter in koken.. oh nee, wacht..

Ontopic: je moet kabeljauw ook niet vanuit de pan in de oven leggen. Dan valt ie uit elkaar én hij is te droog.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_59829957
op zijn Portugees is het lekkerste, bacalhau
http://en.wikipedia.org/wiki/Bacalhau
pi_59834697
Ook lekker in stoofpotjes! Let wel op dat je 't niet te lang stooft, dan blijft er weinig van over.

Bijvoorbeeld met brocolli, krieltjes, mosterd, creme fraice en een bosuitje.
Of met tomatenspul en zwarte olijven!
Sweet and innocent...
pi_59835168
kabeljauw in de pan, met olijfolie, alleen niet te lang, want anders valt ie uit elkaar.. goed in de gaten blijven houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')