abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 juni 2008 @ 18:48:19 #1
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_59607886
Voor het EK was een deel van de Nederlanders al helemaal klaar met van Basten. Natuurlijk hadden we ons eenvoudig geplaatst, maar het spel was niet om aan te zien en van de enige echt moeilijk tegenstander in de poule verloren we ook nog eens.
De oefenwedstrijden boden wat hoop voor de toekomst en toen de selectie ook nog eens redelijk logisch bleek te zijn, werd het pessimisme al wat minder.

Italie, 3-0 winst, onvoorstelbaar. Met knikkende knieen zat half Nederland voor de buis, maar zo eenvoudig wonnen we nog nooit, zeker niet van de Wereldkampioen. Euforie in NL, maar men bleef realistisch, Frankrijk en Roemenie wachten nog.

Frankrijk, spannend, de verliezend finalist van het WK. Snelle aanvallers, technische middenvelders en een bereverdediging, maar binnen 10 minuten staan we op 1-0 door Dirk Kuijt. Ribery, Henry, Malouda proberen het wel, maar altijd worden ze door de defensie in een positie gezet dat van der Sar eenvoudig kan redden. Ooijer excelleert deze wedstrijd, verdedigd naar voren en durft passes te onderscheppen. 4-1 is een uiterst effectieve uitslag.

Roemenie wordt met een B-elftal eenvoudig opzij gezet.

Dagenlang wordt er gesproken over het (terecht) geweldige NL elftal, supereffectief en dit moet haast de nieuwe kampioen zijn. Zweden of Rusland moeten toch geen probleem worden? Zelfs Duitsland kopieert het Nederlandse systeem en schakelt eenvoudig Portugal uit.
Wie zal van Basten opstellen? Ach, dat maakt ook niet zoveel uit, de wedstrijd tegen Roemenie maakte immers duidelijk dat we geen B-selectie hebben? Alleen maar A-spelers. Als je deze groep met 9 punten door komt, dan zal Rusland geen probleem moeten zijn, ja die hebben Hiddink, maar dan nog.. die verliezen toch ook niet zomaar met 4-1 van Spanje?

en dan vrijdagavond, de dag voor Rusland. Mensen spreken al over de halve finale of een finale tegen Duitsland, dat zou mooi zijn. Ook ik maak al afspraken voor de halve finale. Zelfs de meest notoire pessimisten zien Rusland als een overkomelijke hobbel. Het dieptepunt is nog René Froger die een versie van "Bloed, Zweet en Tranen" vertolkt waar we op 29 juni kampioen blijken te zijn geworden. Mario Been spreekt de angstige Piet de Visser tegen, "die Russen kunnen we echt wel op eigen kracht verslaan Piet", zegt Mario.
We dachten er al te zijn, de overwinningsvlag is weer eens te vroeg de lucht in gegaan. Ik ging er in mee.

maar stiekem wist ik al dat het mis zou gaan toen Rene dat nummer stond te zingen.
  zondag 22 juni 2008 @ 18:49:53 #2
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_59607915
zei ik al na de eerste wedstrijd maar iedereen lachte me uit. nu heb ik jammer genoeg mn revanche, al had ik het liever anders gezien

vooral jack van gelder
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_59607963
Frankrijk en Italie stelden enorm teleur in de groepsfase, maar toen was het spel van Nederland ook niet super. Ik hoopte dat ze ver zouden komen, maar de uitschakeling verbaast me eigenlijk niet echt.
pi_59607989
Mooie OP!

Ik ging er stiekem ook in mee. Bedenken waar ik de finale zou kijken en tegen wie we die dan zouden moeten spelen. Of toch op z'n minst de halve finale halen, met dit voetbal moet dat absoluut kunnen.

Ik denk dat we gewoon met zn alleen twee wedstrijden voor de gek gehouden zijn, door een Nederlands team dat boven zn kunnen speelde. Gisteren was eigenlijk gewoon niveau kwalificatie, blijkbaar ons normale niveau?
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
pi_59608039
ja helaas hebben we te vroeg gejuicht mede door de 2 goede overwinningen dit toernooi , de 1 ste wedstrijd had ik er dan ook weinig vertrouwen in tegen Italie maar toch veraste oranje me positief. helaas maakte van Basten fouten en Hiddink had dat door en zo liggen we er vroeger uit dan dat we met z´n alle dachten en zo heeft Marco van Basten zich 4 jaar toegewerkt naar dit toernooi en mocht het helaas weer niet zo zijn.

En Mario Been ach ja die heeft ook mazzel gehad en denkt nu ook een goede coach te zijn.
pi_59608042
quote:
Op zondag 22 juni 2008 18:49 schreef DANILXL het volgende:
zei ik al na de eerste wedstrijd maar iedereen lachte me uit. nu heb ik jammer genoeg mn revanche, al had ik het liever anders gezien

vooral jack van gelder
Mensen die achteraf hun gelijk willen halen
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_59608064

Als een kapotte ballon .
pi_59608135
Ik heb eerlijk gezegd geen moment rekening gehouden met het feit dat we weleens konden verliezen van Rusland.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  zondag 22 juni 2008 @ 19:02:23 #9
104871 remlof
Europees federalist
pi_59608159
Ik hoopte echt op een finale Nederland-Duitsland
Yankee go home!
  zondag 22 juni 2008 @ 19:06:19 #10
176916 Karrs
2007-2017
pi_59608244
Ik vermoedde het al na de wedstrijd Rusland-Zweden. Vanaf dat moment was ik er geen seconde gerust op. En volledig terecht.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  Trouwste user 2022 zondag 22 juni 2008 @ 19:33:20 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_59608784
Ik heb de Russen gruwelijk onderschat

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 22 juni 2008 @ 21:22:41 #12
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_59611185
En ik vergat nog AD Sportwereld Pro, die in de zaterdag editie een zondagse editie aankondigden die zou verschijnen bij winst, de inhoud lag al klaar.

En de berichten van vrijdag/zaterdag dat Oranje nog nooit verloren had op 21 juni, dus dat dat nu ook wel goed zou komen.

edit: En de Welpies waren deze week op bij de AH.
pi_59611601
quote:

vooral jack van gelder
zohe wat stoer zeg jij bent vast helderziend. mag ik je aanraken.
pi_59611934
quote:
Op zondag 22 juni 2008 19:01 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd geen moment rekening gehouden met het feit dat we weleens konden verliezen van Rusland.
Pas na 20 min in de wedstrijd begon het te komen.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_59612021
Ik heb het de hele week geroepen, ik zag het helaas al aankomen. Er moest een moment komen waarop alles niet toevallig op zijn plek viel en achterin bleven we gewoon heel erg matig.

Neemt niet weg dat ik genoten heb van de schitterende aanvallen, vooraf had ik hier zeker voor getekend, vooral in het buitenland staan we er weer goed op.
pi_59612198
Tsja. Dat mensen al euforisch kunnen worden terwijl der een beroepsclown in de dugout staat is wel ernstig ja.
pi_59612549
quote:
De spanning is hier ondraaglijk trouwens, ik zit al de hele dag met het zweet in de handen en kan enkel nog denken aan die beroemde foto waarbij een soviet soldaat in 1945 de Russische vlag plant op een verwoeste Reichstag: dat is nog niets vergeleken met de manier waarop ze ons vanavond in de pan hakken.
mailde ik, ietwat gechargeerd, een vriend zaterdagmiddag
  Redactie Frontpage zondag 22 juni 2008 @ 22:20:09 #18
145738 superworm
is erbij
pi_59612759
quote:
Op zondag 22 juni 2008 22:12 schreef belanov het volgende:

[..]

mailde ik, ietwat gechargeerd, een vriend zaterdagmiddag
Mooie proza.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_59615212
quote:
Op zondag 22 juni 2008 21:53 schreef Blawh het volgende:
Ik heb het de hele week geroepen, ik zag het helaas al aankomen. Er moest een moment komen waarop alles niet toevallig op zijn plek viel en achterin bleven we gewoon heel erg matig.

Neemt niet weg dat ik genoten heb van de schitterende aanvallen, vooraf had ik hier zeker voor getekend, vooral in het buitenland staan we er weer goed op.
Alsof me dat iets boeit.
Ik wilde winnen, het had me niet uitgemaakt hoe.

Maar ik heb wel genoten, dat zeker
pi_59615265
quote:
Op zondag 22 juni 2008 23:32 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Alsof me dat iets boeit.
Die discussie had ik ook in een ander topic. Ik vind het inderdaad wel mooi als iedereen bewonderingswaardig over 'onze' spelopvatting praat, dat vind ik persoonlijk nog mooier dan titels.
pi_59615374
quote:

vooral jack van gelder
Kneus
pi_59615489
quote:
Op zondag 22 juni 2008 23:34 schreef Blawh het volgende:

[..]

Die discussie had ik ook in een ander topic. Ik vind het inderdaad wel mooi als iedereen bewonderingswaardig over 'onze' spelopvatting praat, dat vind ik persoonlijk nog mooier dan titels.
Ik denk dat dat toch vooral door '74 komt. We hebben toen de wereld qua voetbal redelijk op z'n kop gezet, en sindsdien wordt Nederland toch als een land gezien dat mooi voetbal speelt.

We zullen nooit weten hoe dat toernooi nog had geleefd als we met minder mooi/ goed voetbal het WK hadden gewonnen, maar dat had ik toch wel mooier gevonden.
Anders blijf je toch zo'n net-niet land.

Maar daarin kun je inderdaad verschillen van opvatting
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')