hahaha klopt, kokos ligt altijd standaart in de kast!! :pquote:Op zaterdag 21 juni 2008 20:31 schreef MissyMirjaM het volgende:
jij gebruikt wel veel kokos, of niet?
Ik denk dat het voldoende is om Muck even op dit topic te wijzen, met de vraag of de recepten in het kookboek mogenquote:Op zaterdag 21 juni 2008 20:45 schreef Thalassa het volgende:
MPG:
ehm, ja daar zat ik net ook te kijken, moet ik deze recepten dan ook gewoon daar plaatsen?
Heb er net nog een van Beckers op, ook heerlijk maar zelf maken is natuurlijk veel leuker.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 20:33 schreef Thalassa het volgende:
Vegetarische loempia'tjes
[ afbeelding ]
Nodig
20 Loempiavellen (bij de toko te koop)
2 grote wortels
1 stengel prei
1 ui
sojasaus
een half zakje mihoen (hoeveelheid vergeten)
Kook de mihoen gaar en in een andere pan laat je de wortels en prei koken (die je uiteraard hebt gesneden) als de mihoen goed is doe je dit bij de groenten. De uitjes moeten gebakken worden. Als de mihoen en groenten klaar zijn giet je het af (of doe je het lekker makkelijk in het vergiet) en daar roer je de uitjes door. Roer hierdoor ook de sojasaus. Dan moet je de loempiavellen uit elkaar halen en met de punt naar je toeleggen. Daar doe je dit spul in en de zijkanten vouw je naar binnen, en zo rol je het verder dicht.
Je kan er nog allerlei andere groenten in doen en ook kipfilet!
....quote:
Plaatsen!quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:25 schreef Thalassa het volgende:
moet ik nog meer plaatsen of is het voor niks :p
voral doorplaatsenquote:Op woensdag 25 juni 2008 13:25 schreef Thalassa het volgende:
moet ik nog meer plaatsen of is het voor niks :p
Gemaakt en hij was heerlijk!quote:Op vrijdag 4 juli 2008 17:52 schreef Thalassa het volgende:
Pizza kaas/tonijn
[ afbeelding ]
Nodig:
Deeg:
400 gram bloem
250 ml lauw water
wat basilicum
1 theelepel suiker
2 eetlepels olijfolie
1 zakje gist (7 gram)
3 theelepels zout
Bovenlaag:
tomatenfrito (Heinz)
pizzakruiden
oregano
peper
knoflook
ui
paprika
tonijn
geraspte kaas
olijfolie
Doe het water in een kom en los de gist erin op.
Doe de olijfolie erbij en roer het even. Zeef de bloem en voeg dit toe, samen met de kruiden.
Meng dit goed en kneed dit goed! Laat het zo'n 40 min rusten op een warme plek met een natte theedoek of keukenrol erover.
Kneed het daarna nogmaals en spreid het goed uit op een bakplaat, of maak er 2 ronde pizza's van.
Besmeer het met de tomatenpurree (je hebt ook glazen potten voor de topping van de pizza).
Bestrooi de kruiden erover. Snijd ui en paprika fijn en strooi dit over de pizza. Pers de knoflook en doe dit ook op je pizza. Ik heb op de ene helft tonijn uit een blikje gelegd en de andere helft niet.
Strooi er dan lekker veel kaas op en doe nogmaals wat kruiden erop, en strooi wat olijfolie erover.
Doe het zo'n 20 minuutjes in de oven.
moet je eerst de slagroom erin doen en dan in de oven? Loopt de slagroom er dan niet uit tijdens het bakken?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 18:04 schreef Thalassa het volgende:
Bladerdeeg-peer
Nodig:
10 blaadjes bladerdeeg
5 peren
zelf opgeklopte slagroom
suiker
kaneel
Snijd de peren in 2en en snijd het midden weg ('klokhuis').
Leg de plakjes bladerdeeg naast elkaar neer en leg de peren erop.
Snijd dan dezelfde vorm als de peer maar laat een rand van 1/2 cm over.
Klop slagroom met genoeg suiker op en zet dit op de bladerdeeg, zodanig dat het in het gaatje komt van de peer. Besmeer de bladerdeeg met melk of ei. Bestrooi de peer met suiker en kaneel, doe het 10/15 minuten in de oven
en voila, een kunstwerkje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |