abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59583376
ik zou hier wat heerlijke recepten droppen met uiteraard foto's
I might...
pi_59583395
Nou, doe maar dan!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_59583399
Laat me raden....Mediterrane gerechten?
I feel kinda Locrian today
  zaterdag 21 juni 2008 @ 19:13:54 #4
159909 -Peach
Prunus persica
pi_59583455
Leuk! Vanalles door elkaar of speciaal soort?
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_59583457
starla: onder andere...
hoe raad je dat zo?
I might...
pi_59583516
-peach: van alles!

ik hou van koken en vind het leuk om met jullie te delen! ben aan het oploaden etc...

ben hier pas lid, hoe doe ik een avatar? :p
I might...
pi_59583847
foto's zijn gemaakt met me mobiel..

Lange vingers-koekjes

dit is heel simpel maar ziet er professioneel uit en het is lekker!

Nodig:
1 pak lange vingers
1 zakje kokos
wat melk
1 bekertje slagroom (die je nog moet opkloppen)

Ga zo te werk:
Leg in een diep bord de kokos, en in een ander diep bord de melk.
Klop de slagroom op met genoeg poedersuiker,
maak het pak lange vingers open en doop steeds per keer 2 lange vingers door de melk
(niet te lang, aan beide kanten gewoon 1 keer). Schep op de éné lange vinger met een klein lepeltje wat slagroom, en plak de andere lange vinger erop, rol het door de kokos heen en leg het op een bord.
Doe dit met elke lange vinger tot het pak op is. Laat het een uurtje in de koelkast en voillaaa...

[ Bericht 2% gewijzigd door Thalassa op 21-06-2008 19:42:53 ]
I might...
pi_59584209
Heerlijke chocolade-cake (van Nigella Lawson!)

Old-fashion chocolatecake

Nodig:
200 grm bloem
200 gram suiker
1 theelepel bakpoeder
half theelepeltje zout
2 theelepels vanille-extract
150 mililiter zure room
175 gram ongezouten roomboter (zacht)
paar lepels cacao
2 eieren

Mix dit allemaal, het horen eigenlijk 2 ronde cakes te worden.
Je kan ook 3/4 nemen van bovenstaande en dan in een langwerpig bakblik doen, net als ik heb gedaan. Als je er 2 ronde cakes van maakt moeten ze een half uur in de oven op 180 graden, en anders (in een langwerpig bakblik) moet het zeker wel 50 minuten. Prik er even met een sateprikker in, zit er niks aan dan issie klaar.

Voor het glazuur:
175 gr pure chocolade
75 gram roomboter
Golden sirup
1 theelepel vanille-extract
125 mililiter zure room

Bovenstaande mixen, doe er dan nog 300 gram poedersuiker bij (liefst gezeeft, maar niet noodzakelijk). Strijk dit tussen de 2 helften, en ook nog op de bovenkant.. of net als bij mij alleen bovenop.

Heeeeerlijk! Een en al choco (L)
I might...
pi_59584449
Aubergine-frietjes

Nodig:
1 aubergine
paneermeel
1 ei
zout

Schil de aubergine en snijd ze in frietstaafjes. Strooi zout hierover. Tik in 1 bakje het ei en in het andere genoeg paneermeel. Haal de frietjes 1 voor 1 eerst door het ei en dan rol je het door de paneermeel. Bak dit in genoeg olie en voila.. heerlijk om gewoon als bijgerecht te serveren
I might...
  zaterdag 21 juni 2008 @ 20:08:06 #10
159909 -Peach
Prunus persica
pi_59584463
Ik zit al vol door er alleen maar naar te kijken

Edit: die chocoladetaart dan hè
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_59584500
(Turkse) rijstepap (sütlac)

Nodig:

melk
rijst (liefst turkse)
water
suiker
vanillesuiker
kaneel
meel

Doe eerst de rijst in een pan met water en laat dat droogkoken. Als het water bijna weg is giet je er melk bij (ik had maarwat gedaan, kwam precies voor 2 schaaltjes uit, dus ligt eraan voor hoeveel personen) Blijf roeren totdat de rijst naar boven komt. Doe er dan wat suiker bij (ligt er ook aan of je van zoet houdt of niet) Doe er 1 zakje vanillesuiker bij en blijf het roeren. Doe er ook een beetje meel bij zodat het wat dikker wordt. Blijf roeren en zet soms even heel hoog zodat het papperig wordt. Als het dik genoeg is (niet te dik) zet je het uit en giet je het in kommetjes. Doe er wat kaneel overheen. Ik vind het zelf warm veel lekkerder, maar turken serveren het vaak koud.

Hoeveelheden zijn moeilijk aan te geven omdat ik het meestal op gevoel doe, en voor de hoeveelheid personen is het telkens anders..
I might...
pi_59584685
"Liefdeskoekjes"

die 2 helften vormen zgn. samen een hartje.. moeilijk te zien op deze foto's

Nodig
75 ml zonnebloemolie
1 ei
170 gr bloem
1/3 glas (bruine) suiker
1 vanillesuiker
1/3 zakje bakpoeder
jam
kokos

Klop eerst het ei los. Doe daarna de suiker erbij, zonnebloemolie en klopt dat weer goed. Doe daarna de bloem erbij, de vanillesuiker en de bakpoeder en kneed het tot een deeg dat niet aan je handen blijft plakken. Maak er daarna kleine balletjes van zoals op de foto en bak ze bruin in de oven. (15 minuutjes)
Maak wat jam warm (genoeg om alles in te dopen) en leg in een diepe schaal wat kokos.
Rol steeds 2-tal koekjes in de jam, plak ze aan elkaar (platte kant) en rol het echt goed helemaal door de jam, rol het daarna in de kokos en zet het in een papieren vormpje.
I might...
pi_59584713
leuke recepten
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_59584738
Dankjewel (K)
I might...
pi_59584796
Kokoskoekjes met chocolade

Nodig
150 gram gesmolten boter
3 eieren
200 gram suiker
een halve chocolade reep (50 gram)
2 theelepels oranjebloesemwater (optioneel)
meel naar gevoel, het moet smeuig en kneedbaar zijn
150 gram kokos
1 theelepel bakpoeder

Smelt de boter in de magnetron en meng dit met de eieren. Doe de suiker, oranjebloesemwater en bakpoeder erbij. Meng dit door elkaar. Doe er dan beetje bij beetje de kokos en steeds wat meel erbij en meng dit goed door elkaar. Dit net zolang tot het een kneedbaar deeg is, maar het blijft wel aan je handen plakken hoor, dat is niet erg. Het hoeft niet te dik te zijn, maar net kneedbaar en het blijft dus plakkerig. Maak hier rondjes van en leg ze op een bakplaat met bakpapier. Hol deze een beetje uit en schep met een klein lepeltje de gesmolten chocola erin, die je au-bain-marie hebt gesmolten. Druk met het lepeltje nog even de zijkanten aan zodat het een goed rondje wordt. Bak het rond de 12 minuten in de oven.
I might...
pi_59584813
Zoete kokosbolletjes

Nodig
1 pak koffiewafels
kokos (fijn)
witte chocoladepasta

Hak de koffiewafels zo fijn mogelijk en meng dit met witte chocoladepasta. Maak hier bolletjes van en rol het door de kokos. Simpel maar lekker zoet!
I might...
pi_59584828
jij gebruikt wel veel kokos, of niet?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_59584863
Vegetarische loempia'tjes

Nodig
20 Loempiavellen (bij de toko te koop)
2 grote wortels
1 stengel prei
1 ui
sojasaus
een half zakje mihoen (hoeveelheid vergeten)

Kook de mihoen gaar en in een andere pan laat je de wortels en prei koken (die je uiteraard hebt gesneden) als de mihoen goed is doe je dit bij de groenten. De uitjes moeten gebakken worden. Als de mihoen en groenten klaar zijn giet je het af (of doe je het lekker makkelijk in het vergiet) en daar roer je de uitjes door. Roer hierdoor ook de sojasaus. Dan moet je de loempiavellen uit elkaar halen en met de punt naar je toeleggen. Daar doe je dit spul in en de zijkanten vouw je naar binnen, en zo rol je het verder dicht.

Je kan er nog allerlei andere groenten in doen en ook kipfilet!
I might...
pi_59584879
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 20:31 schreef MissyMirjaM het volgende:
jij gebruikt wel veel kokos, of niet?
hahaha klopt, kokos ligt altijd standaart in de kast!! :p
I might...
pi_59584911
Jij bent gek op koekjes en kokos !

Maar wel lekker hoor die chocolade cake mjum.
Springfield's looking pretty dusty today
  zaterdag 21 juni 2008 @ 20:37:28 #21
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_59584932
Tof
Is dit niets voor het FOK! kookboek?
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_59585124
MPG:

ehm, ja daar zat ik net ook te kijken, moet ik deze recepten dan ook gewoon daar plaatsen?
I might...
pi_59585228
Selfmade kwarktaart

-recept volgt zo-

nu voetbal kijken!:p
I might...
  zaterdag 21 juni 2008 @ 21:07:04 #24
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_59585485
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 20:45 schreef Thalassa het volgende:
MPG:

ehm, ja daar zat ik net ook te kijken, moet ik deze recepten dan ook gewoon daar plaatsen?
Ik denk dat het voldoende is om Muck even op dit topic te wijzen, met de vraag of de recepten in het kookboek mogen .
Ik zal Muck wel op dit topic wijzen
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  zaterdag 21 juni 2008 @ 21:11:41 #25
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_59585584
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 20:33 schreef Thalassa het volgende:
Vegetarische loempia'tjes

[ afbeelding ]

Nodig
20 Loempiavellen (bij de toko te koop)
2 grote wortels
1 stengel prei
1 ui
sojasaus
een half zakje mihoen (hoeveelheid vergeten)

Kook de mihoen gaar en in een andere pan laat je de wortels en prei koken (die je uiteraard hebt gesneden) als de mihoen goed is doe je dit bij de groenten. De uitjes moeten gebakken worden. Als de mihoen en groenten klaar zijn giet je het af (of doe je het lekker makkelijk in het vergiet) en daar roer je de uitjes door. Roer hierdoor ook de sojasaus. Dan moet je de loempiavellen uit elkaar halen en met de punt naar je toeleggen. Daar doe je dit spul in en de zijkanten vouw je naar binnen, en zo rol je het verder dicht.

Je kan er nog allerlei andere groenten in doen en ook kipfilet!
Heb er net nog een van Beckers op, ook heerlijk maar zelf maken is natuurlijk veel leuker.
Je kan er trouwens ook anderen dingen dan kip indoen, krab, garnalen, zalm, noem maar op.
En je kan ook nog met kruiden variëren, beetje kerrie toevoegen aan de vulling bijvoorbeeld.

Hoeveel sojasaus heb je trouwens nodig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')