quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:38 schreef CantFazeMe het volgende:Radar gekeken? @ de 2500 klachten die "gegarandeerd" binnen 2 weken zal worden opgelost?
Geloof er niks van. Ik ken ze al langer dan vandaag.
En hoe willen ze dat doen dan? "Ineens" een fatsoenlijke organisatie uit de grond toveren die wel werkt? Ik zal proberen het te schetsen en waarom het niet gaat werken.
1) de organisatie is ruk, want gebaseerd op "voor een dubbeltje op de eerste rang". Voor een dergelijk goed functionerende organisatie heb je veel tijd nodig, en die is hen niet gegund tijdens de fusie. Het credo luidde zoals zo vaak "geld besparen", maar zoals ook zo vaak blijkt spoel je met je beoogde besparing ook een groot deel van je kwaliteit door de plee. Wet nr. 1 tijdens projecten: Quality management.
2) er wordt nu waarschijnlijk een leger uitzendkrachten aan de voorkant ingehuurd om de achterstand maar weg te werken. Echter, die hebben geen flauw benul van wat er loos is en raken in die twee weken nooit fatsoenlijk ingewerkt. Laat staan dat de technische en administratieve problemen opgelost kunnen worden in twee weken, want waar haal je zo snel die specifieke kennis vandaan?
3) Als je geen extra personeel kunt vinden, moet je eigen personeel dus maar overuren draaien. Maakt niet uit, de directeur voelt daar toch niks van. Dat gaat de eerste twee weken nog wel, maar daarna neemt de motivatie gestaag af. En aangezien dit binnen twee weken lang niet allemaal opgelost kan zijn en "loose ends" altijd substantieel meer tijd kosten, mogen de medewerkers zich verheugen op minimaal een maand vet overwerk.
4) Zoals zo vaak roept een directeur maar wat om goede sier te maken op tv terwijl hij totaal geen besef heeft van wat hij nou eigenlijk zit te roepen. Wat hij zegt kan gewoon niet waargemaakt worden. Het enige wat hij heeft gedaan is een signaal afgeven dat er aan gewerkt wordt, en dat hij zijn klanten serieus neemt. Gelul natuurlijk, want als hij zijn klanten serieus nam had hij dit nooit laten gebeuren. Nu hij bij Radar zit is het "huilie-huilie" en "we gaan er alles aan doen", maar had je die acties niet gewoon van tevoren moeten uitvoeren in plaats van af te wachten tot het helemaal fout gaat en er duizenden mensen door jouw wanbeleid in de shit zitten, stomme directielul?
Nee ik heb zelf (Godzijdank) geen ziggo en ik werk er ook niet. Maar ik heb te vaak dergelijke "voor een dubbeltje op de eerste rang" projecten gelanceerd zien worden om vervolgens keihard te mislukken. Normaal gesproken blaas je een project af als de business case niet meer gehaald kan worden, maar als je eenmaal gefuseerd bent is er geen weg meer terug. En dan kost het alleen maar meer geld. En wie mag dat uiteindelijk betalen? Juist.