abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator maandag 1 mei 2006 @ 13:56:45 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_37453261
Naar aanleiding van een vraag in Z&G een heel nieuw topic.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 1 mei 2006 @ 14:00:24 #2
24188 Belana
kloon van belana
pi_37453366
Nou, zal ik eens beginnen?

Vorige keer heb ik yoga gedaan en dat vond ik zalig. Veel aandacht voor houdingen tijdens de bevalling en ademhaling en ontspanning en ik heb daar toen heel veel aan gehad! Ik heb zeker geleerd dat ontspanning en ademhaling het allerbelangrijkste zijn tijdens een bevalling en ik was daar goed op voorbereid Geen zweverig gedoe ofzo, want daar is men altijd bang voor, maar dat is helemaal niet zo. Ten minste, ik denk dat het over het algemeen wel meevalt.
De ontspanningsoefening aan het einde van de les was ook altijd zalig kon je lekker even wegdromen. Ik vind het een aanrader!

Helaas was ik dit keer te laat voor de yoga en nu wordt het mensendieck, maar daar begin ik komende woensdag mee, dus ik heb nog geen ervaring.
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † maandag 1 mei 2006 @ 14:01:06 #3
7074 moussy
kuttekop
pi_37453386
Ik vond het altijd maar onzin, dus ben niet naar zoiets geweest.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 1 mei 2006 @ 14:01:17 #4
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_37453392
Ik ga binnenkort zwangerschapszwemmen maar wil graag ook iets van yoga ofzo gaan doen om ons beter te voorbereiden op wat er allemaal komen gaat.
Ik heb zelf behoorlijke rugklachten sinds een week of 2-3 en zit pas in week 13. Daar moet ook wat aan gebeuren ondanks dat ik al erg op mijn houding let. Misschien kan ik beter kiezen voor Cesar?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  maandag 1 mei 2006 @ 14:02:28 #5
108648 cattie
lieve moeder
pi_37453430
Ik doe aan zwangerschapshaptonomie. Zie hier\ voor meer info.
Het bevalt mij prima, het is samen met mijn man maar zonder andere vrouwen (ik vind het niet fijn om met 10 andere vrouwen samen te zitten, zeker niet omdat ik nogal een "apart geval" ben medisch). Er wordt erg ingegaan op de behoefte van de zwangere, naar aanleiding van mijn vele harde buiken heb ik goede onspanningstechnieken gekregen en heeft mijn man mij op een speciale manier leren masseren. En de eerste 2 sessies stonden ook vooral in het teken van het voelen van de baby. Mijn man heeft zo ons kind voor het eerst gevoeld toen ik geloof ik 20 weken was en dat was voor ons beiden heel bijzonder. Contact maken met het kind is trouwens ook een van de uitgangspunten van de cursus.
pi_37453498
Ik ben nu vier keer bij yoga geweest en de zweverigheid valt me nog mee. Vooral veel ademhalingsoefeningen en manieren je te ontspannen. Volgens andere zwangeren daar (ik ben minimaal 4 werken korter dan de anderen) werkt het goed bij harde buiken. Dat zal ik dan maar geloven. Voor mij is het ook goed om bewust met de zwangerschap bezig te zijn, daar ben ik in eerste instantie voor gegaan. Ik hoop daarnaast redelijk ontspannen de bevalling in te kunnen gaan door de lessen.
Wat ik wel jammer vind, is dat ik (veel) korter zwanger ben dan de anderen, daardoor zit ik echt in een andere fase. De meesten tellen al af naar hun verlof en fantaseren over zomerkleding die je niet bij de prenatal hoeft te kopen. Daar val ik best buiten. Ik ben ook al klaar met 30 weken, ik hoop dat ik de resterende tijd van de zwangerschap nog kan onthouden wat ik heb geleerd.
Je leeft maar 1 keer
  maandag 1 mei 2006 @ 14:05:11 #7
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_37453508
Ook ik heb yoga gedaan. De ontspanningsoefeningen en het bewust worden en gebruiken van je ademhaling vond ik ook heerlijk. Alleen zat ik wel een een zweefclubje. Termen als "Zet de poort maar open" zijn mij nu niet meer vreemd.
Als ik het opnieuw zou moeten doen, had ik wel gezocht naar een groep met alleen dames die voor de eerste keer zwanger waren.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 1 mei 2006 @ 14:10:34 #8
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_37453677
hehe 'zet de poort maar open'

ok daar ben ik echt geen type voor. Ik zou de hele avond in een stuip liggen.
Iedere golf van de zee,
  maandag 1 mei 2006 @ 14:11:58 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37453711
Oh nee, als het zó zweverig zou zijn zou dat aan mij niet besteedt zijn nee.
  maandag 1 mei 2006 @ 14:13:00 #10
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_37453741
Zet die poort es open BE! Laat je gaan!

hier kom ik de rest van de dag ook niet meer vanaf ook
Iedere golf van de zee,
  Licht Ontvlambaar maandag 1 mei 2006 @ 14:17:14 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_37453847
Ik heb zwangerschapszwemmen gedaan en zwangerschapsyoga. Beide zijn me uitermate goed bevallen en zou ik zo weer doen. Het zwemmen vooral om toch nog een beetje actief bezig te zijn, omdat ik normaal vrij veel sport. En de yoga voor de ontspanning, een heerlijk uurtje effe helemaal niks anders aan je hoofd. En vanwege de ademhalingsoefeningen, waar ik tijdens de bevalling ontzettend veel aan heb gehad.

Ow en mijn groepje was gelukkig totaal niet zweverig... Bij mij geen poorten open enzo
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 1 mei 2006 @ 14:17:23 #12
24188 Belana
kloon van belana
pi_37453852
Maar de meeste yogalessen zijn tegenwoordig echt niet meer zo zweverig hoor. Je kunt het ook aan je vk vrage, die hebben vaak wel adressen.
stormy waters...
sailin'
  maandag 1 mei 2006 @ 14:29:54 #13
11682 Moonah
Jolie femme
pi_37454226
Ik heb jarenlang fanatiek aan poweryoga gedaan. Heerlijk, en absoluut niet zweverig.
Echter, de ademhalingsoefeningen negeerde ik altijd, dan schoot ik meteen in de hyperventilatie. Ik ben daar van kind af aan al gevoelig voor geweest, veel te hoge ademhaling. Vooral in tijden van spanning. Dus nu ook met mijn eerste zwangerschap en een op handen zijnde verhuizing.
Ik ben naar de huisarts gegaan voor een doorverwijzing naar mensendiecktherapie. Ik wil meer controle krijgen over mijn ademhaling en in een grote groep gaat dat niet lukken. Ik ben nu een keertje geweest en de therapeute zei dat ze zeer zeker aan mijn hulpvraag tegemoet kan komen. We gaan nu (eerst) mijn middenrifspier trainen.

Daarna wil ik denk ik wel op zwangerschapsgym.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 1 mei 2006 @ 14:35:19 #14
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_37454388
Heb de zwangerschapsgym van Icare gedaan op zich de oefeningen wel wat aan gehad wat betreft de ademhaling. Vond het voor de rest zwangerschapsmutsen maar dat lag vooral aan onze instructrice. Was 32 wk zwanger toen ik er voor de eerste keer kwam, de eerste les zal me altijd bij blijven. Het ging nl over het feit hoe het zaadje bij het eitje kwam en er zo een baby van kwam. Ja duuuuhhhh

Heb ook mensendieck gedan en daar heb ik voor mijn houding veel meer aan gehad, ook voor mijn bekken en mijn bekkenbodemspieren.
  maandag 1 mei 2006 @ 14:38:00 #15
11682 Moonah
Jolie femme
pi_37454480
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:35 schreef Rottdog het volgende:
Het ging nl over het feit hoe het zaadje bij het eitje kwam en er zo een baby van kwam. Ja duuuuhhhh
Toch handig om te weten?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 1 mei 2006 @ 14:39:54 #16
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_37454540
Hahaha, Rotdogg!
Natuurlijk tref ik, die wel even zou bevallen, die ene yoga-groep die echt nog zweeft. De volgende keer zou ik best nog eens yoga doen, maar wel ergens anders inderdaad.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 1 mei 2006 @ 14:40:34 #17
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_37454563
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:38 schreef Moonah het volgende:

[..]

Toch handig om te weten?
Had ze me alleen beter wat eerder kunnen waarschuwen
  maandag 1 mei 2006 @ 14:42:47 #18
24188 Belana
kloon van belana
pi_37454638
Rottdog whahaha, wat vreselijk!
stormy waters...
sailin'
pi_37459346
Ik heb zwangerschapsgym gedaan via de thuiszorg hier. Dat was een gratis cursus van 6 lessen. In die 6 lessen hebben we oefeningen gedaan en info gekregen over de bevalling. Of ik er wat aan heb tijdens de bevalling, weet ik nog niet, ik moet nl. nog bevallen.
De oefeningen helpen me nu trouwens ook al wel bij het ontspannen en zere lichaamsdelen (Si gewrichten, rug).
pi_37461207
Ik heb zwangerschapszwemmen en yoga gedaan. De yoga was niet zweverig maar af en toe wel melig. Termen als doe alsof je een rietstengel in het water bent bijvoorbeeld. Yoga was 1,5 uur en zwemmen was een half uur tje... In het begin ging het zwemmen heerlijk, maar zo tegen het einde kon ik niet meer met de groep meekomen..

Zwemmen zou ik zo weer doen, yoga weet ik nog niet...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 1 mei 2006 @ 18:56:55 #21
105850 Fuente
mamamuts
pi_37462022
Ik heb zwangerschapsgym gedaan. Vond er weinig aan, de puftechniek was wel handig, maar de houdingen heb ik niets aan gehad. De bevalling van Sara ging zo razendsnel in een weeenstorm dat ik alleen maar op m'n zij kon liggen en compleet de controle kwijtwas over m'n lijf (ben in ruim 5 uurtjes bevallen). Bij de volgende wil ik dus yoga gaan doen, in de hoop dat ik me iets meer kan ontspannen (moet het dus niet weer zo'n storm worden).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_37462373
Ik heb Mensendieck gedaan. Dit omdat ik last van mijn rug heb en ik wilde voorkomen dat het tijdens de zwangerschap erger werd. Ik vond het erg fijn en ga het nu weer doen. Hier kun je er meer over lezen.
Ik vond het gezellig, ontspannend, leerzaam en niet zweverig.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 1 mei 2006 @ 19:21:28 #23
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_37462830
Rottdog, dat zou wat voor mij zijn, die voorlichting! Dan had ik de mevrouw er fijntjes op gewezen dat er tegenwoordig ook andere manieren voor zijn
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 1 mei 2006 @ 19:39:01 #24
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_37463427
Ik heb, tijdens mijn zwangerschap van Glenn, zwangerschapsgym gedaan. Vooral de ontspanningsoefeningen vond ik wel handig. Ook vond ik het leuk om naderhand contact te hebben/houden met moeders van kindjes die allemaal (ongeveer) even oud zijn. Als je een gezellig club treft is dat natuurlijk hartstikke leuk.

Minder leuk vond ik dat er bepaalde meiden waren die elke week alleen maar liepen te klagen over van alles en nog wat mbt tot hun zwangerschap. Echt nooit kwam er iets leuks of positiefs naar voren en die klaagzang moest je elke week weer aanhoren.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  Jubileum moderator maandag 1 mei 2006 @ 19:51:04 #25
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_37463841
Die ervaring heb ik ook EW. Ik heb bij Eva zwangerschapsgym gedaan en ging daar al met gemengde gevoelens heen.
Toen bleek dat elke les gestart werd met wat ik "aambeien-vergelijken" noemde was ik heel erg snel klaar. Het was blijkbaar heel gewoon om iedere week opnieuw te moeten vertellen welke kwaaltjes er nu weer bij waren gekomen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')