nee dat weg ik toch niet? Maar die ouders schreeuwen nu moord en brand over die instellingen, terwijl ze het in eerste instantie zelf verkloot hebben... Misschien zijn ze wel inderdaad lastige ouders, kunnen ze er niet tegen dat iemand wél harde regels opstelt voor hun kind..quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:28 schreef moussie het volgende:
[..]
en daarom is het terecht dat die kinderen in de bak zitten .. eerst het slachtoffer van ouders die hun taak niet aankunnen en nu ook nog eens slachtoffer van het systeem ?
niet direct nee, maar dat is wel de ondertoon die doorklinkt in meerdere reacties, ook in de jouwe .. alsof ouders die het in het verleden verkloot hebben maar hun mond dienen te houden omdat het in eerste instantie hun schuld is .. die moeten maar toekijken terwijl hun kinderen maandenlang tussen het tuig van de richel moet zitten ?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 17:32 schreef Toeps het volgende:
[..]
nee dat weg ik toch niet? Maar die ouders schreeuwen nu moord en brand over die instellingen, terwijl ze het in eerste instantie zelf verkloot hebben... Misschien zijn ze wel inderdaad lastige ouders, kunnen ze er niet tegen dat iemand wél harde regels opstelt voor hun kind..
Ze vielen in het verleden onder het gewone regime .. dus ja en ja .. ik begrijp dat er wel wat aanpassingen gemaakt zijn/zouden worden na de reacties op de berichtgeving van ruim 2 jaar geleden. maar of dat echt gebeurd is ? Gezien de uitzending op Netwerk is er niets verandert ..quote:Op vrijdag 20 juni 2008 18:02 schreef zoalshetis het volgende:
is hun celdeur ook gesloten? komen ze makkelijk in contact met criminelen?
niet de op hun situatie toegesneden begeleiding die ze nodig hebbenquote:krijgen ze begeleiding?
ja en ja .. en wat het zo schrijnend maakt is dat dit al jaren zo gaat .. zoals ik in dat andere topic dat in de OP genoemd wordt al zei, extra geld uittrekken voor het aanleggen van elektronische dossiers schijnt prioriteit te zijnquote:is het vanwege ruimtegebrek? je mag als overheid wel je best doen om die kinderen op te vangen.
erm, met zomaar in wat panden douwen ben je er helaas niet, je moet wel 24/7 toezicht kunnen houden, er moet dag en nacht voldoende professionele begeleiding aanwezig zijn .. etc etcquote:ik denk bijvoorbeeld aan afspraken met woningbouwverenigingen die leegstand hebben. kan me niet voorstellen dat we met dit godsvrezende kabinet, geflankeerd door een sociaal voelende meneer bos, te maken hebben met a sociale beleidsmakers, toch?
Nee, maar ik kan me aan de andere kant heel goed voorstellen dat sommige ouders de hulpverlening alleen maar lastiger maken en tegenwerken. Als een ouder al laat merken het niet eens te zijn met een streng regime, dan ondermijnt die ouder het gezag van de inrichting (die op dat moment nou eenmaal het gezag heeft), en dat geeft een heel verkeerd signaal af aan zo'n kind. Beetje net als gescheiden ouders die elkaar ondermijnen.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 20:24 schreef moussie het volgende:
[..]
niet direct nee, maar dat is wel de ondertoon die doorklinkt in meerdere reacties, ook in de jouwe .. alsof ouders die het in het verleden verkloot hebben maar hun mond dienen te houden omdat het in eerste instantie hun schuld is .. die moeten maar toekijken terwijl hun kinderen maandenlang tussen het tuig van de richel moet zitten ?
I know, maar waar het nu om gaat is dat die kinderen dat anyway niet hebben verdient, al zijn die ouders nog zulke grote eikels .. dat staat toch buiten kijf hoop ik ?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 21:21 schreef Toeps het volgende:
Ik ken een aantal meiden die in die kring werken. En ouders kunnen erg frustrerend zijn. Hopen dat jeugdzorg de boel wel even oplost, en zo. En dan zelf niks aan hun gedrag veranderen, en dan jeugdzorg verwijten dat "het niet werkt". Alsof hun eigen methode zo goed werkte...
Het heeft nou eenmaal niets met moslims te makenquote:Op zaterdag 21 juni 2008 03:26 schreef popolon het volgende:
Bizar, 26 reacties en geen haan die er naar kraait.
Bijna dan.
Is dat niet gewoon de politiek die te weinig geld beschikbaar stelt voor goede opvang?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:00 schreef du_ke het volgende:
Mag hopen dat dit ernstige consequenties heeft voor de verantwoordelijken.
Dat lijkt me inderdaad de politiek.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon de politiek die te weinig geld beschikbaar stelt voor goede opvang?
precies. verstandige mensen hebben prioriteitenquote:Op zaterdag 21 juni 2008 09:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Het heeft nou eenmaal niets met moslims te maken
Nu niet. Daar is dus geld voor nodig. En de politiek moet dat geld beschikbaar stellen. Ik acht het een groot schandaal dat het niet gebeurt.quote:
Dat verbaast mij ook wel ja. Hetzelfde viel me de afgelopen weken op bij de berichten vanuit Zimbabwe, waar Mugabe op alle mogelijke manieren bezig was om de verkiezingen te saboteren. Vrijwel niemand spreekt erover. Alleen nu Tsvangirai zich heeft teruggetrokken, komt er beperkt commentaar.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 03:26 schreef popolon het volgende:
Bijna dan.
Capaciteit in die sector is natuurlijk ook afhankelijk van gekwalificeerde mensen e.d. dus dat is niet puur een geldkwestie.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon de politiek die te weinig geld beschikbaar stelt voor goede opvang?
Wat stel jij voor dan?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 03:26 schreef popolon het volgende:
Bijna dan.
En dus gooi je ze maar in de gevangenis?quote:Op maandag 23 juni 2008 07:46 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Wat stel jij voor dan?
De situatie is niet goed zoals die nu is, maar de kinderen om wie het gaat gewoon thuis laten zitten of op straat laten zwerven lijkt me ook geen oplossing.
Dat klopt, en er gaat tijd overheen om gekwlificeerde mensen te krijgen (ivm opleiding enzo) maar het begint toch wel met het beschikbaar stellen van geld. Ook hadden deze zaken al veel eerder aan het licht moeten komen zodat er in een vroeg stadium van (dreigend) capaciteitsgebrek ingegrepen had kunnen worden.quote:Op maandag 23 juni 2008 00:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Capaciteit in die sector is natuurlijk ook afhankelijk van gekwalificeerde mensen e.d. dus dat is niet puur een geldkwestie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |