Ook de reacties op het item laten weinig aan duidelijkheid te wensen over?quote:Zij hebben niets misdaan en toch zitten zij gevangen. Bijna duizend jongens en meisjes zitten in Nederland zonder strafblad achter slot en grendel. De reden: er is geen plek voor hen in de gesloten jeugdzorg. 'Voor hun eigen veiligheid' gaan de tieners voor korte of langere tijd de jeugdgevangenis in. In Netwerk een gesprek met de 13-jarige Vanity die werd opgesloten om haar te beschermen tegen loverboys. Vanity: "Ik heb het gevoel dat ik word gestraft terwijl zij vrij rondlopen en doen wat zij willen." Verder een gesprek met de moeder van de 14-jarige Linsey. Linsey zit al wekenlang in de cel; haar moeder voert een verbeten strijd om haar dochter vrij te krijgen. Moeder Jacqueline: "Vorige week belde Linsey op en zei: 'Mama? Ik wil niet meer. Ik maak er een eind aan.'"
quote:Mijn dochter zit onschuldig vast in Lelystad en is 12 jaar. Jeugdzorg gaat zelfs zo ver dat als een ouder het niet eens is met de leugens die er over hem of haar worden geschreven en daar voor een advocaat neemt en alles tot de laatste dag aanvecht dan ben je een lastige ouder en mag je zelfs geen bezoek contact of telefonisch contact meer met je eigen kind. Zelfs al schreeuwt je kind om hulp en wil ze bij je zijn. Ik vecht door tegen deze vorm van mensenhandel en het machtige jeugdzorg tot aan het europese hof. Wist u dat jeugdzorg 50.000 euro krijgt per uitgeschreven o.t.s en voor een uithuisplaatsing nog eens een derde er bovenop. Het is pure kolder wat er hier in onze zogenaamde democratie gebeurt.
Zijn deze tieners het slachtoffer van misstanden in de jeugdzorg en van tekortschietend (straf)beleid of is dit de beste manier om deze kinderen te beschermen en is hun opsluiting daarom verstandig?quote:Ook mijn kind zit sinds 3 juni 'vast' in Het Poortje in Veenhuizen. Wij wonen in Den Haag, dus alleen om mijn dochter te bezoeken ben ik ca 8-10 uur aan het reizen. Er heeft inmiddels een stuk over mijn kind in de Telegraaf gestaan en publiciteit vindt Jeugdzorg niet leuk. Ook van advocaten zijn ze niet gek. Ik blijf vechten tegen Jeugdzorg en het gestoorde systeem die dit onmenselijke mogelijk maakt! Een ding verdienen deze kinderen en mijn dochter: dat is dat wij voor ze blijven vechten en ze als ouders die om hulp kwamen vragen er voor blijven zorgen dat ze die dan ook krijgen. Jeugdzorg Haaglanden is wat ons betreft failliet, vol overwerkte en overspannen medewerkers die allemaal z.s.m. op zoek zijn naar een andere baan. Een van de redenen die volgens ons oorzaak is van de detinering van onze dochter is dat wij zo dom zijn geweest om, op een nette manier, te vragen voor een andere voogd. (en een gefrustreerde voogdes is heel gevaarlijk! blijkt nu) Blijf vechten tegen dit onrecht.
Volgens mij zijn deze kinderen veelal het slachtoffer van falende ouders. Waarom starten we niet eens de discussie op over een bewijs tot kinderen. het moet maar eens afgelopen zijn met het ongecontroleerd voortplanten.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 13:57 schreef Elfletterig het volgende:
Ter vervanging van dit gesloten topic Netwerk - Wat is Nederland een FOUT FOUT FOUT land , gestart door Lambiekje, stel ik een nieuwe topic voor over het eigenlijke onderwerp: bijna duizend tieners in Nederland zitten onschuldig opgesloten in jeugdgevangenissen. Netwerk besteedde er eerder deze week een uitvoerige reportage aan, te zien op: http://www.netwerk.tv/archief/7275787/3205/Tieners_in_de_cel.html
[..]
Ook de reacties op het item laten weinig aan duidelijkheid te wensen over?
[..]
[..]
Zijn deze tieners het slachtoffer van misstanden in de jeugdzorg en van tekortschietend (straf)beleid of is dit de beste manier om deze kinderen te beschermen en is hun opsluiting daarom verstandig?
Precies anticonceptiemiddelen de lucht in spuiten (chemtrailsquote:Op vrijdag 20 juni 2008 14:51 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Volgens mij zijn deze kinderen veelal het slachtoffer van falende ouders. Waarom starten we niet eens de discussie op over een bewijs tot kinderen. het moet maar eens afgelopen zijn met het ongecontroleerd voortplanten.
Dat gaat weer net even te verquote:Op vrijdag 20 juni 2008 15:05 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Precies anticonceptiemiddelen de lucht in spuiten (chemtrails) en pas als je bent geslaagd voor je ouder-examen krijg je de antistoffen zodat je je voort kan planten.
Ik denk dat de kosten nou niet bepaald op de ouders te verhalen zijn. Het zou me zelfs niet verbazen als de kosten van dergelijke procedures hoger zouden zijn dan de baten.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 15:12 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat gaat weer net even te ver, maar ik ben wel benieuwd naar de achtergronden van de kinderen die in de jeugdzorg vleesmolen zitten. Denk dat 70% terug te voeren is op gebrekkige opvoeding. Klinkt misschien lullig, maar daar ligt wel het probleem naar mijn mening. Nu moet zeker de rest van de maatschappij betalen omdat iedereen maar denkt dat voorplanten een vaststaand recht is. Ik mag toch ook niet zomaar een auto besturen, maar een kind de wereld op schoppen is in 30 minuten gedaan.
Juist, daarom juist een kinderbewijs.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 15:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat de kosten nou niet bepaald op de ouders te verhalen zijn. Het zou me zelfs niet verbazen als de kosten van dergelijke procedures hoger zouden zijn dan de baten.
En abortus als ze toch zwanger worden zonder kinderbewijs?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:02 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Juist, daarom juist een kinderbewijs.
Nee hoor er zijn genoeg capabele ouders die graag een kind willen en er geen kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
En abortus als ze toch zwanger worden zonder kinderbewijs?
en daarom is het terecht dat die kinderen in de bak zitten .. eerst het slachtoffer van ouders die hun taak niet aankunnen en nu ook nog eens slachtoffer van het systeem ?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:10 schreef Toeps het volgende:
Hier was een aantal jaar geleden ook een item over, en damn, als je die oncapabele ouders ziet... 'ja ik snap ook nie dat mijn samanta steeds naar die loverboys gaat...' zo verzuchten ze al kettingrokend...
terecht is het niet. Daarom moet je de oorzaak van het probleem wegnemen, niet symptoom bestrijding. Daar los je het probleem niet mee op.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:28 schreef moussie het volgende:
[..]
en daarom is het terecht dat die kinderen in de bak zitten .. eerst het slachtoffer van ouders die hun taak niet aankunnen en nu ook nog eens slachtoffer van het systeem ?
Valt vies tegen en bovendien betwijfel ik ten zeerste in hoeverre je een effectief 'kinderbewijs' kunt ontwikkelen.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:28 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nee hoor er zijn genoeg capabele ouders die graag een kind willen en er geen kunnen krijgen.
Denk dat je daar inderdaad gelijk in heb.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 15:12 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat gaat weer net even te ver, maar ik ben wel benieuwd naar de achtergronden van de kinderen die in de jeugdzorg vleesmolen zitten. Denk dat 70% terug te voeren is op gebrekkige opvoeding. Klinkt misschien lullig, maar daar ligt wel het probleem naar mijn mening. Nu moet zeker de rest van de maatschappij betalen omdat iedereen maar denkt dat voorplanten een vaststaand recht is. Ik mag toch ook niet zomaar een auto besturen, maar een kind de wereld op schoppen is in 30 minuten gedaan.
Gedwongen adoptie of abortus gaat me dan weer net te ver. Gedwongen sterilisatie zou ik me in extreme gevallen (je eigen kinderen vermoorden, en zeer zware mishandeling / misbruik bijv.) wel in kunnen vindenquote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:28 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nee hoor er zijn genoeg capabele ouders die graag een kind willen en er geen kunnen krijgen.
dat is hoogstens 30% van de gevallen, maar als die andere 70% zou wegvallen zou er genoeg geld zijn om de echte probleem gevallen een goed alternatief te biedenquote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:52 schreef SCH het volgende:
Ik voel met je mee Boris, als het gaat om die ouders en een bewijs tot kinderen - dat zou in heel veel gevallen problemen voorkomen maar de vraag is of dit nou hier ook altijd opgaat.
Het gaat hier volgens mij ook om situaties waarin de ouders lang niet altijd schuld hebben. Er zijn ook kinderen die totaal ontsporen of klem komen te zitten terwijl ze in een liefdevol nest opgroeien.
Het principiele punt hier blijft dat je niet in de gevangenis hoort te zitten als je niets hebt misdaan.
dit speelt al een aantal jaar inderdaad, maar blijkbaar is er niets verberterd, het is alleen maar erger geworden.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 15:08 schreef Monolith het volgende:
Dit speelt toch al een tijdje? Ik meen hier 2 jaar geleden o.i.d. ook al eens een reportage over gezien te hebben.
nee dat weg ik toch niet? Maar die ouders schreeuwen nu moord en brand over die instellingen, terwijl ze het in eerste instantie zelf verkloot hebben... Misschien zijn ze wel inderdaad lastige ouders, kunnen ze er niet tegen dat iemand wél harde regels opstelt voor hun kind..quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:28 schreef moussie het volgende:
[..]
en daarom is het terecht dat die kinderen in de bak zitten .. eerst het slachtoffer van ouders die hun taak niet aankunnen en nu ook nog eens slachtoffer van het systeem ?
niet direct nee, maar dat is wel de ondertoon die doorklinkt in meerdere reacties, ook in de jouwe .. alsof ouders die het in het verleden verkloot hebben maar hun mond dienen te houden omdat het in eerste instantie hun schuld is .. die moeten maar toekijken terwijl hun kinderen maandenlang tussen het tuig van de richel moet zitten ?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 17:32 schreef Toeps het volgende:
[..]
nee dat weg ik toch niet? Maar die ouders schreeuwen nu moord en brand over die instellingen, terwijl ze het in eerste instantie zelf verkloot hebben... Misschien zijn ze wel inderdaad lastige ouders, kunnen ze er niet tegen dat iemand wél harde regels opstelt voor hun kind..
Ze vielen in het verleden onder het gewone regime .. dus ja en ja .. ik begrijp dat er wel wat aanpassingen gemaakt zijn/zouden worden na de reacties op de berichtgeving van ruim 2 jaar geleden. maar of dat echt gebeurd is ? Gezien de uitzending op Netwerk is er niets verandert ..quote:Op vrijdag 20 juni 2008 18:02 schreef zoalshetis het volgende:
is hun celdeur ook gesloten? komen ze makkelijk in contact met criminelen?
niet de op hun situatie toegesneden begeleiding die ze nodig hebbenquote:krijgen ze begeleiding?
ja en ja .. en wat het zo schrijnend maakt is dat dit al jaren zo gaat .. zoals ik in dat andere topic dat in de OP genoemd wordt al zei, extra geld uittrekken voor het aanleggen van elektronische dossiers schijnt prioriteit te zijnquote:is het vanwege ruimtegebrek? je mag als overheid wel je best doen om die kinderen op te vangen.
erm, met zomaar in wat panden douwen ben je er helaas niet, je moet wel 24/7 toezicht kunnen houden, er moet dag en nacht voldoende professionele begeleiding aanwezig zijn .. etc etcquote:ik denk bijvoorbeeld aan afspraken met woningbouwverenigingen die leegstand hebben. kan me niet voorstellen dat we met dit godsvrezende kabinet, geflankeerd door een sociaal voelende meneer bos, te maken hebben met a sociale beleidsmakers, toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |