abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 juni 2008 @ 20:50:39 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_59498882
Wat is dat nu weer. Kinderen die zelfmoordplegen, meisjes die zich wil ontrekken aan loverboys. En wat gebeurd er.
VIa jeugdzorg worden ze in de gevangenissen geplaatst.

Wat is dat nu voor TOTALE WAANZIN, je kan toch op je vingers nagaan dat slachtoffer kinderen er nog slechter af zijn door z'n cel.

Het is gewoon bespottelijk dat er geen normale instelling is voor dat soort kinderen.

Ik word met de dag bozer en bozer over die walgelijk mislijkmakend stuk land.
Echt dat dit kan in Nederland. Eigenlijk verbaas ik me er niet meer over. In Nederland wordt de crimineel in de watten gelegd en de slachtoffers krijgen trappen na.

Wat een KUT land is Nederland.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_59499429
Wanneer kunnen we je uitzwaaien?
  woensdag 18 juni 2008 @ 21:26:04 #3
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_59500172
Wat maakt jou dat nou uit, heb je persoonlijk toch geen last van? Mis je niks aan hoor zulke typjes.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_59500805
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 21:26 schreef Marble het volgende:
Wat maakt jou dat nou uit, heb je persoonlijk toch geen last van? Mis je niks aan hoor zulke typjes.
Ik vind zijn verontwaardiging terecht. Zoveel zaken die je misschien niet persoonlijk treffen, maar die wel erg zijn. Onverschilligheid draagt niet bij aan een betere wereld.
  donderdag 19 juni 2008 @ 08:57:44 #5
52357 Lambiekje
pi_59509538
quote:
Dat klopt wel dat je er persoonlijk niets aan hebt. Het punt is dat het misschien best aardige meisjes zijn maar gewoon door pesterijen, verkeerde jongens omgaan of een handtastelijke oppasser vroeger, dat ze op zelfmoordpad zijn.

Ik vind het gewoon ronduit belachelijk dat een extreem rijkland als Nederland geen knappe voorziening kan maken voor slachtoffermeisjes. Ik vind dat deze meisjes best wel beter verdienen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 19 juni 2008 @ 09:02:11 #6
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_59509612
Eens met TS, hoewel ik Netwerk gemist heb, maar ik ken het verhaal wel.
pi_59512805
Je moet je niet gek laten maken door Netwerk.
  donderdag 19 juni 2008 @ 11:22:39 #8
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_59513144
Vertel TS, waar is het beter en ben je er al eens geweest?
pi_59513199
Ben jij niet Belg .
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:16:37 #10
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_59516340
Je klinkt een beetje verzuurd dude.

Ga verder met je leven en maak je er niet druk om, je kan er toch niks aan doen
  donderdag 19 juni 2008 @ 13:54:39 #11
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59517504
Wat een kutreacties weer. TS heeft gelijk. Hier heerst een mentaliteit van ikke-ikke en de rest mag stikken.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_59517610
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 13:54 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een kutreacties weer. TS heeft gelijk. Hier heerst een mentaliteit van ikke-ikke en de rest mag stikken.
En waar niet?

(Niet dat ik het goedkeur)
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 19 juni 2008 @ 15:08:27 #13
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_59520090
Dit is Fok!

Ik mijd de Emo-fora (relaties en psychologie of hoe ze het ook noemen vandaag de dag) maar ik meen me nog wel te herinneren dat mensen daar zelfmoord heel hoog in het vaandel hadden staan. Onder het motto, het is mooi en een emancpiring van de mens, het moet toch gewoon kunnen, want als je echt zelfmoord wil plegen dan doe je het toch wel.

Nederland is niet fout, Nederland is onverschillig en heeft vaak de prioriteiten verkeerd liggen.

De rechten van de dader zijn belangrijker dan de rechten van het slachtoffer. We tolereren intolerantie van de ene groep, maar niet van de ander, we halen onze schouders vervolgens op en geven aan dat het allemaal maar moet kunnen want "we" hebben er toch geen last van, geen verstand van, of we hebben er gewoon niets mee te maken.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  donderdag 19 juni 2008 @ 16:28:29 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_59522121
komt door mensen als vogelaar die een partij vertegenwoordigen die populistisch wilt zijn.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_59524623
ach TS, het is helaas al sinds jaar en dag zo dat kinderen die eigenlijk in een opvang horen uit plaatsgebrek maar in de jeugddetentie ondergebracht worden .. zieke kinderen die thuis niet meer te handhaven zijn, zelfs kinderen die uit huis geplaatst moeten worden omdat ze mishandelt en/of misbruikt zijn, en die worden daar net zo behandelt als iedere andere gevangene, visitatie na visite etc etc
maar ipv als de wiedeweerga een paar tehuizen uit de grond te stampen trekken we liever extra geld uit voor het aanleggen van kind-dossiers .. de bevolking elektronisch in kaart brengen heeft de prioriteit atm ?
pleased to meet you
  donderdag 19 juni 2008 @ 22:29:38 #16
52357 Lambiekje
pi_59534379
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 18:12 schreef moussie het volgende:
ach TS, het is helaas al sinds jaar en dag zo dat kinderen die eigenlijk in een opvang horen uit plaatsgebrek maar in de jeugddetentie ondergebracht worden .. zieke kinderen die thuis niet meer te handhaven zijn, zelfs kinderen die uit huis geplaatst moeten worden omdat ze mishandelt en/of misbruikt zijn, en die worden daar net zo behandelt als iedere andere gevangene, visitatie na visite etc etc
maar ipv als de wiedeweerga een paar tehuizen uit de grond te stampen trekken we liever extra geld uit voor het aanleggen van kind-dossiers .. de bevolking elektronisch in kaart brengen heeft de prioriteit atm ?
ja en daar verbaas ik me over (of eigenlijk niet).

Slachtoffer en dan wordt je nog nagetrapt ook. Dan kunnen we wel zeggen dat we een fantastisch land zijn. Maar als puntje bij paaltje komt zijn we best wel schandalig.
pi_59534563
Dan ga ik nog even het vuurtje opstoken, tuurlijk moeten die niet in het gevang worden gesmeten, maar naar instellingen....jeugdzorg??? Lees en wordt nog bozer:
quote:
Interim-managers jeugdzorg peperduur
HILVERSUM - Tientallen interim-managers in de jeugdzorg verdienen 20.000 tot 30.000 euro per maand en zitten daarmee boven de Balkenende-norm van 170.000 euro per jaar, meldde RTL Nieuws donderdag op basis van eigen onderzoek. Ook krijgen directeuren die moeten aftreden wegens falend management vaak tonnen mee aan afkoopsommen en vertrekpremies.

RTL Nieuws bekeek jaarverslagen, jaarrekeningen en salarislijsten van de vijftien bureaus jeugdzorg. Kamerleden van CDA en PvdA noemen de uitkomst van het onderzoek „zorgelijk”.

Hoewel de afgelopen jaren extra geld naar de jeugdzorg ging, stonden er op 1 april ruim 3600 jongeren op wachtlijsten. Wel is het aantal kinderen dat voor zorg in aanmerking komt gedaald. In oktober 2007 waren dat er nog 4100.

Verder zijn er nog bijna 2300 kinderen die op jeugdzorg moeten wachten, maar tijdelijk andere hulp van de provincie krijgen. In januari waren dat er nog bijna 2500. Minister Rouvoet (Jeugd en Gezin) schrijft de Kamer dat hij meer wil weten over de toestand van deze kinderen. Een gedeelte krijgt vervangende hulp van jeugdzorg, anderen moeten bij gemeentelijk welzijnswerk of bij familie aankloppen. Maar sommige jongeren hebben harder hulp nodig dan anderen. Rouvoet wil daar meer inzicht in krijgen. Telegraaf.nl
Zo, weten we meteen weer waarom de jeugd-hulpverlening faalt, zou het gevang goedkoper zijn trouwens...
  donderdag 19 juni 2008 @ 22:57:39 #18
52357 Lambiekje
pi_59535963
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 22:32 schreef Suko het volgende:
Dan ga ik nog even het vuurtje opstoken, tuurlijk moeten die niet in het gevang worden gesmeten, maar naar instellingen....jeugdzorg??? Lees en wordt nog bozer:
[..]

Zo, weten we meteen weer waarom de jeugd-hulpverlening faalt, zou het gevang goedkoper zijn trouwens...
boos ... het is gewoon lachwekkend. 30.000 per maand ?!! dat is verdomme een gemiddeld jaarsalaris. Als zij , de managers, maar hun pegels hebben. De meisjes kunnen verrekken. Wat is dat nu weer voor beleid. ?!

Ach ja we moeten saneren in het personeel. maar vervolgens wel 60% loonsverhoging voor management. Weet zo eventjes niet meer om welke bank het ging... Maar dat is toch te bespottelijk voor woorden.

Dat sommige gewoon normaal kunnen slapen.
  donderdag 19 juni 2008 @ 23:03:25 #19
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_59536267
quote:
Exsqueese me?
Ik ga naar huis.
pi_59537740
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:28 schreef zoalshetis het volgende:
komt door mensen als vogelaar die een partij vertegenwoordigen die populistisch wilt zijn.
Van jou had ik wat zinnigers verwacht zeg
Dat kinderen die niet schuldig zijn aan misdrijven toch in jeugdgevangenissen worden geplaatst, is al een aantal jaren aan de orde. Ver voordat Vogelaar minister werd.

Dit schreef AD in december 2005:
quote:
Kinderen niet veilig achter de tralies
AMSTERDAM - Op haar veertiende las Ana van Es een krantenartikel over hulpverleners die jonge tienerhoertjes drie maanden in een jeugdgevangenis hadden gestopt om hen te ‘helpen’. Ondertussen mochten de loverboys vrij rondlopen. Bureau Jeugdzorg was trots op de oplossing.

Van Es snapte er niets van. Loverboys horen toch achter de tralies en de meisjes op vrije voeten? ,,Maar mensen zeiden tegen me: ‘Ana, je vergist je. Het gaat om kinderen die vreselijke dingen hebben gedaan. We sluiten hier in Nederland geen onschuldige kinderen op, hoor.’’

De scholiere ging echter op onderzoek uit en ontdekte dat kinderen voor wie geen plek is in het reguliere hulpverleningscircuit, in justitiële inrichtingen belanden. En dat deze kinderen de helft van het aantal plaatsen in jeugdgevangenissen bezetten.

Nu, zes jaar later, Van Es is net twintig geworden, ligt er in de winkel het boek: Onschuldig achter de tralies. Over kinderen die, zonder ooit een delict te hebben gepleegd, zijn opgesloten, over hun ouders, hulpverleners en politici.

... Ze komen terecht bij leeftijdgenootjes die de meest verschikkelijke daden hebben gepleegd zoals moord, zware mishandeling of verkrachting. Van Es: ,,Als ik nadenk over de gevolgen, ben ik geneigd te zeggen: dat komt nooit meer goed.’’ Het besef dat aan deze praktijk en einde moet komen, lijkt langzaam tot politiek Den Haag door te dringen. Zo heeft de regering deze week aangegeven ernstig gestoorde jongeren niet langer in jeugdgevangenissen te willen plaatsen maar in internaten. ,,Ik denk dat er nog wel wat werk aan de winkel is’’, zegt Van Es. ,,De regering wil volgend jaar in totaal 154 nieuwe plaatsen op internaten creëren, terwijl er op dit moment ongeveer 1200 jongeren onschuldig vastzitten.’’
Bron: AD.nl (ingekort). Volledig artikel: http://www.ad.nl/binnenland/article75803.ece

Kortom: een problem dat al jaren speelt (pakweg 10 jaar) en waar ook de regeringen met CDA en VVD weinig aan hebben veranderd.

Topicstarter slaat wat door en eigenlijk zou de topictitel ook wel aangepast mogen worden. Zijn zorgen deel ik echter wel. Het is soms de wereld op z'n kop in Nederland. Dat moet echt veranderen. Er moet echt een heel ander strafbeleid in Nederland komen; eentje dat de ECHTE criminelen bestraft; en veel zwaarder ook.
  Moderator vrijdag 20 juni 2008 @ 04:24:50 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_59540496
slechte OP, slechte TT, slecht topic
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')