Ik vind zijn verontwaardiging terecht. Zoveel zaken die je misschien niet persoonlijk treffen, maar die wel erg zijn. Onverschilligheid draagt niet bij aan een betere wereld.quote:Op woensdag 18 juni 2008 21:26 schreef Marble het volgende:
Wat maakt jou dat nou uit, heb je persoonlijk toch geen last van? Mis je niks aan hoor zulke typjes.
Dat klopt wel dat je er persoonlijk niets aan hebt. Het punt is dat het misschien best aardige meisjes zijn maar gewoon door pesterijen, verkeerde jongens omgaan of een handtastelijke oppasser vroeger, dat ze op zelfmoordpad zijn.quote:Op woensdag 18 juni 2008 21:26 schreef Marble het volgende:
Wat maakt jou dat nou uit, heb je persoonlijk toch geen last van? Mis je niks aan hoor zulke typjes.
En waar niet?quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:54 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een kutreacties weer. TS heeft gelijk. Hier heerst een mentaliteit van ikke-ikke en de rest mag stikken.
ja en daar verbaas ik me over (of eigenlijk niet).quote:Op donderdag 19 juni 2008 18:12 schreef moussie het volgende:
ach TS, het is helaas al sinds jaar en dag zo dat kinderen die eigenlijk in een opvang horen uit plaatsgebrek maar in de jeugddetentie ondergebracht worden .. zieke kinderen die thuis niet meer te handhaven zijn, zelfs kinderen die uit huis geplaatst moeten worden omdat ze mishandelt en/of misbruikt zijn, en die worden daar net zo behandelt als iedere andere gevangene, visitatie na visite etc etc
maar ipv als de wiedeweerga een paar tehuizen uit de grond te stampen trekken we liever extra geld uit voor het aanleggen van kind-dossiers .. de bevolking elektronisch in kaart brengen heeft de prioriteit atm ?
Zo, weten we meteen weer waarom de jeugd-hulpverlening faalt, zou het gevang goedkoper zijn trouwens...quote:Interim-managers jeugdzorg peperduur
HILVERSUM - Tientallen interim-managers in de jeugdzorg verdienen 20.000 tot 30.000 euro per maand en zitten daarmee boven de Balkenende-norm van 170.000 euro per jaar, meldde RTL Nieuws donderdag op basis van eigen onderzoek. Ook krijgen directeuren die moeten aftreden wegens falend management vaak tonnen mee aan afkoopsommen en vertrekpremies.
RTL Nieuws bekeek jaarverslagen, jaarrekeningen en salarislijsten van de vijftien bureaus jeugdzorg. Kamerleden van CDA en PvdA noemen de uitkomst van het onderzoek „zorgelijk”.
Hoewel de afgelopen jaren extra geld naar de jeugdzorg ging, stonden er op 1 april ruim 3600 jongeren op wachtlijsten. Wel is het aantal kinderen dat voor zorg in aanmerking komt gedaald. In oktober 2007 waren dat er nog 4100.
Verder zijn er nog bijna 2300 kinderen die op jeugdzorg moeten wachten, maar tijdelijk andere hulp van de provincie krijgen. In januari waren dat er nog bijna 2500. Minister Rouvoet (Jeugd en Gezin) schrijft de Kamer dat hij meer wil weten over de toestand van deze kinderen. Een gedeelte krijgt vervangende hulp van jeugdzorg, anderen moeten bij gemeentelijk welzijnswerk of bij familie aankloppen. Maar sommige jongeren hebben harder hulp nodig dan anderen. Rouvoet wil daar meer inzicht in krijgen. Telegraaf.nl
boos ... het is gewoon lachwekkend. 30.000 per maand ?!! dat is verdomme een gemiddeld jaarsalaris. Als zij , de managers, maar hun pegels hebben. De meisjes kunnen verrekken. Wat is dat nu weer voor beleid. ?!quote:Op donderdag 19 juni 2008 22:32 schreef Suko het volgende:
Dan ga ik nog even het vuurtje opstoken, tuurlijk moeten die niet in het gevang worden gesmeten, maar naar instellingen....jeugdzorg??? Lees en wordt nog bozer:
[..]
Zo, weten we meteen weer waarom de jeugd-hulpverlening faalt, zou het gevang goedkoper zijn trouwens...
Exsqueese me?quote:Op woensdag 18 juni 2008 21:26 schreef Marble het volgende:
Van jou had ik wat zinnigers verwacht zegquote:Op donderdag 19 juni 2008 16:28 schreef zoalshetis het volgende:
komt door mensen als vogelaar die een partij vertegenwoordigen die populistisch wilt zijn.
Bron: AD.nl (ingekort). Volledig artikel: http://www.ad.nl/binnenland/article75803.ecequote:Kinderen niet veilig achter de tralies
AMSTERDAM - Op haar veertiende las Ana van Es een krantenartikel over hulpverleners die jonge tienerhoertjes drie maanden in een jeugdgevangenis hadden gestopt om hen te ‘helpen’. Ondertussen mochten de loverboys vrij rondlopen. Bureau Jeugdzorg was trots op de oplossing.
Van Es snapte er niets van. Loverboys horen toch achter de tralies en de meisjes op vrije voeten? ,,Maar mensen zeiden tegen me: ‘Ana, je vergist je. Het gaat om kinderen die vreselijke dingen hebben gedaan. We sluiten hier in Nederland geen onschuldige kinderen op, hoor.’’
De scholiere ging echter op onderzoek uit en ontdekte dat kinderen voor wie geen plek is in het reguliere hulpverleningscircuit, in justitiële inrichtingen belanden. En dat deze kinderen de helft van het aantal plaatsen in jeugdgevangenissen bezetten.
Nu, zes jaar later, Van Es is net twintig geworden, ligt er in de winkel het boek: Onschuldig achter de tralies. Over kinderen die, zonder ooit een delict te hebben gepleegd, zijn opgesloten, over hun ouders, hulpverleners en politici.
... Ze komen terecht bij leeftijdgenootjes die de meest verschikkelijke daden hebben gepleegd zoals moord, zware mishandeling of verkrachting. Van Es: ,,Als ik nadenk over de gevolgen, ben ik geneigd te zeggen: dat komt nooit meer goed.’’ Het besef dat aan deze praktijk en einde moet komen, lijkt langzaam tot politiek Den Haag door te dringen. Zo heeft de regering deze week aangegeven ernstig gestoorde jongeren niet langer in jeugdgevangenissen te willen plaatsen maar in internaten. ,,Ik denk dat er nog wel wat werk aan de winkel is’’, zegt Van Es. ,,De regering wil volgend jaar in totaal 154 nieuwe plaatsen op internaten creëren, terwijl er op dit moment ongeveer 1200 jongeren onschuldig vastzitten.’’
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |