Ik denk niet dat rimpelhond je ooit komt antwoorden.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:09 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen onzeker en verlegen
Goeie kick!quote:laatste bezoek: 282 dagen, 19 uur geleden.
Verlegen is als je niet durft te praten, maar dit wel wil. Zit meer in je karakter.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:09 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen onzeker en verlegen
Mwah ik heb ook asperger en zolang met de juiste persoon + vertrouwen geen enkel probleem mee heur, moet dan juist eerder oppassen dat het geen fiep wordtquote:Op woensdag 23 december 2009 17:00 schreef -Strawberry- het volgende:
De enige asperger die ik ken wil juist helemaal geen relatie....nooit niet. 17 jaar.
Ze vindt sex ook maar vies geloof ik.
Ja hier ook asperger, echter ik heb mezelf aangeleerd goed met mensen om te gaan dus bij oppervlakkige relaties zal niemand het aan me merken. Liefdesrelaties echter, dat wordt wel een ramp. Ben ik ineens een contactgestoorde.quote:Op woensdag 23 december 2009 17:09 schreef Logician het volgende:
[..]
Mwah ik heb ook asperger en zolang met de juiste persoon + vertrouwen geen enkel probleem mee heur, moet dan juist eerder oppassen dat het geen fiep wordt![]()
![]()
Maar vreemden vind ik al vervelend om een hand te geven, hangt denk ik af van je persoon + het vertrouwen in de ander.
Precies dat dus. Een beetje oppervlakkig meepraten en gezellig doen is het probleem niet, het wordt pas lastig als vrienden nog steeds interesse tonen wanneer ik al door mijn sociale praatje heen ben.quote:Op woensdag 23 december 2009 17:25 schreef De_Logica het volgende:
[..]
Ja hier ook asperger, echter ik heb mezelf aangeleerd goed met mensen om te gaan dus bij oppervlakkige relaties zal niemand het aan me merken. Liefdes vriendschapsrelaties echter, dat wordt wel een ramp. Ben ik ineens een contactgestoorde.
Dat is dus ook precies mijn probleem, het heeft 30jr mogen duren bij mij, maar uiteindelijk is er/komt er iemand die daar zo doorheen walst, je hele leven op z'n kop zet en alle dichtgemetselde deuren met 1 blik opengooit.. 1e reactie paniek, maar uiteindelijk (als die persoon zich niet weg laat drukken en je de ruimte geeft om er mee om te leren gaan en de moeite neemt om met jou om te leren gaan) dan kan het goed gaan!quote:Op woensdag 23 december 2009 17:25 schreef De_Logica het volgende:
Ja hier ook asperger, echter ik heb mezelf aangeleerd goed met mensen om te gaan dus bij oppervlakkige relaties zal niemand het aan me merken. Liefdesrelaties echter, dat wordt wel een ramp. Ben ik ineens een contactgestoorde.
Ik wil ook even reageren, ondanks dat ik geen diagnose heb. Ik herken veel in Asperger, misschien heb ik het, misschien ook niet - ik heb besloten daar (op dit moment) geen onderzoek naar te willen laten doen. Hoe dan ook, mijn ervaring is dat het wel mogelijk is een relatie te hebben, maar dat het niet zo makkelijk gaat als bij normale mensen. Mijn vriend is erg begripvol. Hij kan ermee leven dat ik soms bepaalde aanrakingen (al dan niet seksueel) niet prettig vind of gewoon even niet kan verdragen, dat ik soms afstandelijk ben, of dat ik soms om iets kleins in paniek raak - ofwel we praten erover of hij helpt me in praktische zin (bijvoorbeeld met het huishouden, zodat ik tijd overhou voor iets anders wat moet gebeuren, of gewoon even tijd voor mezelf kan hebben). Soms kan ik ook heel onredelijk tegen hem zijn en daardoor hebben we dan weleens onenigheid (ruzie is een te groot woord), maar gelukkig kunnen we het altijd uitpraten. De eerste keer dat ik 'ruzie zocht' met hem zei hij 'ga maar lekker zitten, dan zet ik een kopje thee voor je'. Dat geeft misschien wel aan hoe hij ermee omgaat, hij reageert niet op wat ik zeg als het nergens op slaat en probeert me gewoon te kalmeren en weer na te laten denken.quote:-Hoe gaan aspergers om met relaties? Ik weet dat er genoeg aspergers zijn die zich in een relatie bevinden. Pakken jullie dit anders aan dan de meeste mensen, of proberen jullie eenvoudigweg 'normale' mensen zo goed mogelijk na te doen? En, klikt het beter tussen dames en heren die beide het syndroom van asperger hebben, of is dat juist een recept voor een mislukte relatie omdat beide kanten nu geen inlevingsvermogen hebben? En ook: Hoe ontmoet ik dames die in staat zijn mij enigzins te kunnen begrijpen; Ik heb het gevoel dat dat een bepaald 'soort' vrouwen is, heeft iemand daar misschien ervaring mee?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |