Daar ga je de fout in.quote:Ik wil zeker nog een jaartje thuis blijven
Ik weet dat het Erasmus erg hoog aangeschreven staat, maar ik vraag me dus af of je dat ook echt zal merken en of je er later wat aan hebt.quote:Op donderdag 19 juni 2008 17:15 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Erasmus staat erg hoog in de ranking, schijnt erg goed te zijn. Mijn zus is vorig jaar afgestudeer .
Hier ben ik dan!quote:Op donderdag 19 juni 2008 17:18 schreef arj1o1 het volgende:
Het is even wachten op Public_NME, hij werkt op de marketing afdeling van de Erasmushij studeert op de Erasmus, en weet je wel over te halen te kiezen voor Erasmus
Waarom?quote:
origineel heequote:Op donderdag 19 juni 2008 16:54 schreef martijntien het volgende:
Het wordt zo langzamerhand tijd om me in te schrijven bij een universiteit. Kwa studie is mijn oog gevallen op bedrijfskunde, de vraag is nu alleen nog waar. Ik wil zeker nog een jaartje thuis blijven wonen en Amsterdam en Rotterdam zijn het makkelijkst bereikbaar voor mij via het OV. Ik hoor van veel mensen dat Rotterdam heel hoog staat aangeschreven. Ik vraag mij echter af of je daar later, bij het zoeken van een baan, ook echt profijt van hebt. Ook vraag ik me af of er wel echt een verschil in kwaliteit is tussen de opleiding bedrijfskunde op de VU en op het Erasmus. Ik hoor graag jullie ervaringen/meningen.
bvd
RSM is toch heel iets anders dan bedrijskunde op de Erasmus?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 15:45 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Hier ben ik dan!Beetje te laat, maar ik had wat andere marketing activiteiten op de agenda staan...
![]()
RSM is gewoon de beste in NL, én top in Europa. En ja, daar heb je profijt van. Bij sommige vacatures vragen ze nl. naar tier1 scholen, en daarvan zijn we er een.
RSM = Rotterdam School of Management... daar valt Bedrijfskunde onder, samen met Business Administration en International Business Administration.quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
RSM is toch heel iets anders dan bedrijskunde op de Erasmus?
Dus RSM = zeg maar de faculteit van die richtingen die je noemde?quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:37 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
RSM = Rotterdam School of Management... daar valt Bedrijfskunde onder, samen met Business Administration en International Business Administration.
Omdat je daarna nooit meer aan een kamer komt. Ik had er wel spijt van. Maar het verschilt natuurlijk per persoon.quote:
Business Administration is de benaming voor bedrijfskunde en IBA is de Engelstalige variant. RSM Erasmus University is de business faculteit van Erasmus, maar valt onder een aparte entiteit. (om aansluiting te vinden met de topscholen in de wereld en dus ter verduidelijking)quote:Op zaterdag 21 juni 2008 11:37 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
RSM = Rotterdam School of Management... daar valt Bedrijfskunde onder, samen met Business Administration en International Business Administration.
Thanx, (ook MT natuurlijk)quote:Op zaterdag 21 juni 2008 12:26 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Business Administration is de benaming voor bedrijfskunde en IBA is de Engelstalige variant. RSM Erasmus University is de business faculteit van Erasmus, maar valt onder een aparte entiteit. (om aansluiting te vinden met de topscholen in de wereld en dus ter verduidelijking)
Tevens is het waar dat je aan de RSM (executive) MBA's kan volgen, maar dit is een apart gedeelte. Wel vaak dezelfde professoren en methoden, wel leuk omdat ze ervaringen met executives ook weer terugkoppelen tijdens college's.
Dus ter verduidelijking; je kan RSM opsplitsen in het BSc/MSc en MBA gedeelte.
Gaat er ook om wie die cijfers gaf natuurlijkquote:Op zaterdag 21 juni 2008 18:30 schreef Stefanovich het volgende:
Ik heb hier de Keuzegids hogeronderwijs voor me liggen. Er worden cijfers gegeven op het gebied van inhoud van de studie, keuzeruimte, samenhang, werkvormen, voorbereiding loopbaan, docenten, communicatie, studeerbaarheid, gebouwen en faciliteiten, en dan de totaalscore. Tilburg, Enschede en Rotterdam scoren het hoogst, met respectievelijk 6.95 voor Tilburg, 6.89 voor Enschede en een 6.88 voor Rotterdam. Amsterdam scoort een 6.62 en staat onderaan. Het boek geeft ook als advies dat Tilburg, enschede en rotterdam de beste keuze zijn. Maargoed, het is net persoonlijk hoe je het ervaart, amsterdam zal heus niet slecht zijn...
dan vraag ik me sterk af wat ze in de voorgaande jaren hebben geleerd daar. Lijkt me vrij onontbeerlijk een degelijke wiskundige basis.quote:Op donderdag 19 juni 2008 18:04 schreef Chocolate het volgende:
Qua opleiding toch redelijk veel cijfertjes ook krijg je sinds dit jaar wiskunde, redelijk hoog niveau.
Er was ongetwijfeld wel wiskunde maar op een ander niveau (waarschijnlijk alleen statistiek dat mooi aansluit op wiskunde a1,2) . Dit jaar was het op niveau van de opleiding economie. Juist zoveel mensen kozen altijd voor bedrijfswetenschappen omdat het niet zo wiskundig was/is, veel meer theorieën en modellen dan formules en sommetjes.quote:Op maandag 23 juni 2008 13:50 schreef Fatality het volgende:
[..]
dan vraag ik me sterk af wat ze in de voorgaande jaren hebben geleerd daar. Lijkt me vrij onontbeerlijk een degelijke wiskundige basis.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |