abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59522872
Het wordt zo langzamerhand tijd om me in te schrijven bij een universiteit. Kwa studie is mijn oog gevallen op bedrijfskunde, de vraag is nu alleen nog waar. Ik wil zeker nog een jaartje thuis blijven wonen en Amsterdam en Rotterdam zijn het makkelijkst bereikbaar voor mij via het OV. Ik hoor van veel mensen dat Rotterdam heel hoog staat aangeschreven. Ik vraag mij echter af of je daar later, bij het zoeken van een baan, ook echt profijt van hebt. Ook vraag ik me af of er wel echt een verschil in kwaliteit is tussen de opleiding bedrijfskunde op de VU en op het Erasmus. Ik hoor graag jullie ervaringen/meningen.

bvd
pi_59523407
Erasmus staat erg hoog in de ranking, schijnt erg goed te zijn. Mijn zus is vorig jaar afgestudeer .
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_59523425
quote:
Ik wil zeker nog een jaartje thuis blijven
Daar ga je de fout in.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_59523481
Het is even wachten op Public_NME, hij werkt op de marketing afdeling van de Erasmus hij studeert op de Erasmus, en weet je wel over te halen te kiezen voor Erasmus

[ Bericht 3% gewijzigd door arj1o1 op 19-06-2008 18:26:35 ]
pi_59524454
Ben eerstejaars Bedrijfswetenschappen aan de VU! De sfeer is er wel erg relaxt. Qua opleiding toch redelijk veel cijfertjes ook krijg je sinds dit jaar wiskunde, redelijk hoog niveau. Dat was wel een tegenvaller veel mensen hebben het er aardig moeilijk mee.

Met Erasmus kan ik je niet helpen !
pi_59548833
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 17:15 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Erasmus staat erg hoog in de ranking, schijnt erg goed te zijn. Mijn zus is vorig jaar afgestudeer .
Ik weet dat het Erasmus erg hoog aangeschreven staat, maar ik vraag me dus af of je dat ook echt zal merken en of je er later wat aan hebt.
  vrijdag 20 juni 2008 @ 15:45:27 #7
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_59552631
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 17:18 schreef arj1o1 het volgende:
Het is even wachten op Public_NME, hij werkt op de marketing afdeling van de Erasmus hij studeert op de Erasmus, en weet je wel over te halen te kiezen voor Erasmus
Hier ben ik dan! Beetje te laat, maar ik had wat andere marketing activiteiten op de agenda staan...

RSM is gewoon de beste in NL, én top in Europa. En ja, daar heb je profijt van. Bij sommige vacatures vragen ze nl. naar tier1 scholen, en daarvan zijn we er een.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 20 juni 2008 @ 23:59:39 #8
185261 Scaurus
Memento mori
pi_59567198
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 17:16 schreef Jesse_ het volgende:
Daar ga je de fout in.
Waarom?
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_59571267
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 16:54 schreef martijntien het volgende:
Het wordt zo langzamerhand tijd om me in te schrijven bij een universiteit. Kwa studie is mijn oog gevallen op bedrijfskunde, de vraag is nu alleen nog waar. Ik wil zeker nog een jaartje thuis blijven wonen en Amsterdam en Rotterdam zijn het makkelijkst bereikbaar voor mij via het OV. Ik hoor van veel mensen dat Rotterdam heel hoog staat aangeschreven. Ik vraag mij echter af of je daar later, bij het zoeken van een baan, ook echt profijt van hebt. Ook vraag ik me af of er wel echt een verschil in kwaliteit is tussen de opleiding bedrijfskunde op de VU en op het Erasmus. Ik hoor graag jullie ervaringen/meningen.

bvd
origineel hee
  zaterdag 21 juni 2008 @ 10:18:11 #10
124676 RobertoCarlos
Prima De Luxe!
pi_59572537
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 15:45 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Hier ben ik dan! Beetje te laat, maar ik had wat andere marketing activiteiten op de agenda staan...

RSM is gewoon de beste in NL, én top in Europa. En ja, daar heb je profijt van. Bij sommige vacatures vragen ze nl. naar tier1 scholen, en daarvan zijn we er een.
RSM is toch heel iets anders dan bedrijskunde op de Erasmus?
Wat een gekte. Jammer, maar helaas.
pi_59573702
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 10:18 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

RSM is toch heel iets anders dan bedrijskunde op de Erasmus?
RSM = Rotterdam School of Management... daar valt Bedrijfskunde onder, samen met Business Administration en International Business Administration.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 11:50:59 #12
124676 RobertoCarlos
Prima De Luxe!
pi_59573938
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 11:37 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

RSM = Rotterdam School of Management... daar valt Bedrijfskunde onder, samen met Business Administration en International Business Administration.
Dus RSM = zeg maar de faculteit van die richtingen die je noemde?
Ik zoek nog ff naar de relatie RSM - Erasmus Uni.

Ik dacht dat de RSM de plek was waar je extreem dure masters kon doen.... zoals Nijenrode enzo
pi_59574209
RSM is gewoon een dure naam voor de faculteit bedrijfskunde ja. RSM is zeg maar het paradepaardje van de EUR.

Net als je in Utrecht de USE hebt, Utrecht School of Economics, waar dan Economie en Economics onder vallen (overigens niet echt een paradepaardje van de UU).
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 12:26:06 #14
8369 speknek
Another day another slay
pi_59574450
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 23:59 schreef Scaurus het volgende:
Waarom?
Omdat je daarna nooit meer aan een kamer komt. Ik had er wel spijt van. Maar het verschilt natuurlijk per persoon.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 12:26:58 #15
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_59574465
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 11:37 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Business Administration is de benaming voor bedrijfskunde en IBA is de Engelstalige variant. RSM Erasmus University is de business faculteit van Erasmus, maar valt onder een aparte entiteit. (om aansluiting te vinden met de topscholen in de wereld en dus ter verduidelijking)
Tevens is het waar dat je aan de RSM (executive) MBA's kan volgen, maar dit is een apart gedeelte. Wel vaak dezelfde professoren en methoden, wel leuk omdat ze ervaringen met executives ook weer terugkoppelen tijdens college's.
Dus ter verduidelijking; je kan RSM opsplitsen in het BSc/MSc en MBA gedeelte.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zaterdag 21 juni 2008 @ 12:29:57 #16
85962 ioko
I Appear Missing
pi_59574513
Studeer deze week af aan de RSM, Bedrijfskunde, richting Strategic Management. Ik ben heel tevreden over de opleiding, vooral ook over de internationale contacten en activiteiten en buitenlandse studenten die er rondlopen. Verder staat de RSM wetenschappelijk goed aangeschreven.

Maar ik ben bevooroordeeld natuurlijk.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  zaterdag 21 juni 2008 @ 15:14:27 #17
124676 RobertoCarlos
Prima De Luxe!
pi_59577864
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 12:26 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Business Administration is de benaming voor bedrijfskunde en IBA is de Engelstalige variant. RSM Erasmus University is de business faculteit van Erasmus, maar valt onder een aparte entiteit. (om aansluiting te vinden met de topscholen in de wereld en dus ter verduidelijking)
Tevens is het waar dat je aan de RSM (executive) MBA's kan volgen, maar dit is een apart gedeelte. Wel vaak dezelfde professoren en methoden, wel leuk omdat ze ervaringen met executives ook weer terugkoppelen tijdens college's.
Dus ter verduidelijking; je kan RSM opsplitsen in het BSc/MSc en MBA gedeelte.
Thanx, (ook MT natuurlijk)
Als ik dit zo lees, is het veel handiger en goedkoper om een MSc te volgen dan een dure MBA, zoals al die topmensen doen... het enige wat je dan mist is het netwerken....
pi_59582503
Ik heb hier de Keuzegids hogeronderwijs voor me liggen. Er worden cijfers gegeven op het gebied van inhoud van de studie, keuzeruimte, samenhang, werkvormen, voorbereiding loopbaan, docenten, communicatie, studeerbaarheid, gebouwen en faciliteiten, en dan de totaalscore. Tilburg, Enschede en Rotterdam scoren het hoogst, met respectievelijk 6.95 voor Tilburg, 6.89 voor Enschede en een 6.88 voor Rotterdam. Amsterdam scoort een 6.62 en staat onderaan. Het boek geeft ook als advies dat Tilburg, enschede en rotterdam de beste keuze zijn. Maargoed, het is net persoonlijk hoe je het ervaart, amsterdam zal heus niet slecht zijn...
  zaterdag 21 juni 2008 @ 19:32:02 #19
124676 RobertoCarlos
Prima De Luxe!
pi_59583876
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 18:30 schreef Stefanovich het volgende:
Ik heb hier de Keuzegids hogeronderwijs voor me liggen. Er worden cijfers gegeven op het gebied van inhoud van de studie, keuzeruimte, samenhang, werkvormen, voorbereiding loopbaan, docenten, communicatie, studeerbaarheid, gebouwen en faciliteiten, en dan de totaalscore. Tilburg, Enschede en Rotterdam scoren het hoogst, met respectievelijk 6.95 voor Tilburg, 6.89 voor Enschede en een 6.88 voor Rotterdam. Amsterdam scoort een 6.62 en staat onderaan. Het boek geeft ook als advies dat Tilburg, enschede en rotterdam de beste keuze zijn. Maargoed, het is net persoonlijk hoe je het ervaart, amsterdam zal heus niet slecht zijn...
Gaat er ook om wie die cijfers gaf natuurlijk
pi_59625020
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 18:04 schreef Chocolate het volgende:
Qua opleiding toch redelijk veel cijfertjes ook krijg je sinds dit jaar wiskunde, redelijk hoog niveau.
dan vraag ik me sterk af wat ze in de voorgaande jaren hebben geleerd daar. Lijkt me vrij onontbeerlijk een degelijke wiskundige basis.
pi_59629275
quote:
Op maandag 23 juni 2008 13:50 schreef Fatality het volgende:

[..]

dan vraag ik me sterk af wat ze in de voorgaande jaren hebben geleerd daar. Lijkt me vrij onontbeerlijk een degelijke wiskundige basis.
Er was ongetwijfeld wel wiskunde maar op een ander niveau (waarschijnlijk alleen statistiek dat mooi aansluit op wiskunde a1,2) . Dit jaar was het op niveau van de opleiding economie. Juist zoveel mensen kozen altijd voor bedrijfswetenschappen omdat het niet zo wiskundig was/is, veel meer theorieën en modellen dan formules en sommetjes.

Het niveau sloot aan op het wiskunde B1,2 niveau terwijl de eis voor bedrijfswetenschappen a1,2 is: struikelblok.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')