quote:Op donderdag 19 juni 2008 17:52 schreef Marble het volgende:
[..]
Retard A en B anno het jaar 0:
A: Ieks een bliksemschicht!
B: Gut we hebben nog niet echt een verontwikkelde wetenschap of zo, maar waar zou die bliksem vandaan komen?
A: Ik denk van een boos mannetje op een wolk.
B: Hmmz, klinkt plausibel.
A: Ik verveel me.
B: Ik ook.
A: Ga je mee een potje homo's killen?
B: Ja gezelli! Toch niks beters te doen!
*op jolige wijze hand in hand weghuppelen*
Christenen die beginnen over feitelijke onjuisthedenquote:Op donderdag 19 juni 2008 18:20 schreef Taurus het volgende:
Dat is namelijk feitelijk onjuist en feitelijk onterecht.
Ik ben geen christen, smartypants..quote:Op donderdag 19 juni 2008 18:40 schreef Meneer-Goud het volgende:
[..]
Christenen die beginnen over feitelijke onjuistheden
en ga je vanavond voor ons bidden ?quote:Op donderdag 19 juni 2008 18:38 schreef koningdavid het volgende:
[..]
![]()
Het christelijk geloof was juist uniek omdat het verder ging dan 'natuurreligies', je zult in de bijbel ook geen beschouwingen vinden over waar de bliksem nou vandaan komt.
De bijbel zet God neer als een bovennatuurlijke, immateriële entiteit , niet als een man op een wolk.
Bij mijn weten is de bijbel vrij duidelijk in zijn afwijzing van homoseksualiteit, dus het christendom ook.quote:Op donderdag 19 juni 2008 18:20 schreef Taurus het volgende:
Kwestie van interpretatie. Dat jij na het lezen van de bijbel christendom gelijk stelt aan homohaat zit in jouw hoofd en zegt meer dan voldoende.
Dat óók, maar het is gewoon niet zo dat christenen per definitie tegen homo's zijn omdat dat in de bijbel staat. En die christenen hangen 'het christendom' aan, dus dat maakt al dat het christendom niet per definitie homoseksualiteit afwijst. Religie gaat veel verder dan een stel regels waar je een hele groep onder kunt scharen. Het is een levensbeschouwing.quote:Op donderdag 19 juni 2008 18:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Bij mijn weten is de bijbel vrij duidelijk in zijn afwijzing van homoseksualiteit, dus het christendom ook.
Ik snap het probleem ook niet, laat die mensen lekker geloven dat het zondig is en daar voor zichzelf en hun eigen clubjes de consequenties uit trekken. We hoeven het niet overal over met elkaar eens te zijn.
Het lijkt wel de omgekeerde wereld. De christenen denken juist de waarheid in pacht te hebben. En waarom is het niet aan mij om te oordelen dat het christendom onjuist is? Iedereen mag toch een eigen mening hebben over iets? En ik beoordeel het christendom als onjuist, vanwege onder andere de christelijke standpunten t.o.v. homohaat.quote:Op donderdag 19 juni 2008 18:20 schreef Taurus het volgende:
[..]
Jij hebt de waarheid niet in pacht. Het is niet aan jou om te oordelen dat het christendom onjuist is. Ik doelde met onwetendheid in dit topic op het feit dat een vrouw die iets tegen homo's heeft wordt samengetrokken met het christendom in het algemeen. Dat is namelijk feitelijk onjuist en feitelijk onterecht.
Ja, maar als je stelt dat de bijbel het woord van god is, wordt het lastig om homoseksualiteit goed te keuren zonder hypocriet te zijn en te marchanderen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 18:46 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat óók, maar het is gewoon niet zo dat christenen per definitie tegen homo's zijn omdat dat in de bijbel staat. En die christenen hangen 'het christendom' aan, dus dat maakt al dat het christendom niet per definitie homoseksualiteit afwijst. Religie gaat veel verder dan een stel regels waar je een hele groep onder kunt scharen. Het is een levensbeschouwing.
Waar ik problemen mee heb is de intolerantie. Niet die van christenen in dit geval, maar van de mensen die eisen dat die christenen het eens met hun zijn over homo's. Als christenen homoseksualiteit niet willen verbieden o.i.d. zie ik het probleem niet met hun opvatting daarover. Als de politiek correcte lobby nou eens vergelijkbaar tolerant was, dan probeerden ze ook niet altijd hun gelijk door andermans strot te douwen.quote:Met het tweede deel ben ik het eens. Al begrijp ik ook wel weer dat velen hun best doen om ergens racisme te bespeuren - al helemaal in het toch al niet zo populaire religieuze gebeuren these days - en daar over te rellen in plaats van 'laat die mensen lekker'..
Gelovig zijn is ook een keuze, ik vind wel dat je mensen op hun keuzes mag aanspreken, dat is wat anders dan waarmee ze geboren zijn.quote:Als je alle topics eens zou tellen jegens gelovigen op dit forum.. valt dit te verwachten.
Dat is in alle Christenbashtopics zo. Maar toch zijn Christenen intolerantquote:Op donderdag 19 juni 2008 18:43 schreef koningdavid het volgende:
Best ironisch dat er hier in dit topic veel meer afschuwelijke, discriminerende en haatvolle dingen gezegd worden over christenen dan christenen ooit over homo's zullen zeggen. Hoe dom en fucking hypocriet kan iemand zijn.
Je mag je eigen openbaring en relatie met God hebben. De bijbel is niet door God geschreven, en ook niet in deze tijd. Mensen beleven religie totaal verschillend, ben ik van overtuigd. Jij vindt het hypocriet, maar als een persoon zelf een 'verbond' met God heeft gesloten, ook als hij zelf homoseksueel is, doe je daar weinig aan. En die man is toch echt christelijk, vindt hij zelf, en velen met hem waarschijnlijk.quote:Op donderdag 19 juni 2008 18:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar als je stelt dat de bijbel het woord van god is, wordt het lastig om homoseksualiteit goed te keuren zonder hypocriet te zijn en te marchanderen.
[..]
Juist. Die persoon zelf valt iets kwalijk te nemen, niet het christendom an sich (dat kan ook niet).quote:Waar ik problemen mee heb is de intolerantie. Niet die van christenen in dit geval, maar van de mensen die eisen dat die christenen het eens met hun zijn over homo's. Als christenen homoseksualiteit niet willen verbieden o.i.d. zie ik het probleem niet met hun opvatting daarover. Als de politiek correcte lobby nou eens vergelijkbaar tolerant was, dan probeerden ze ook niet altijd hun gelijk door andermans strot te douwen.
[..]
Nee, jij vindt het een keuze en benadert religieuzen dus ook met die instelling (je mag ze er op aanspreken). Voor veel gelovigen is het een waarheid. Ik heb geen keuze in aanvaarden dat een boek die voor me ligt een boek is. Ik zie het boek immers liggen, het bestaat. Op dezelfde wijze kunnen gelovigen aanvaarden en het als waarheid zien dat (er een) god bestaat. Dat maakt het geen keuze.quote:Gelovig zijn is ook een keuze, ik vind wel dat je mensen op hun keuzes mag aanspreken, dat is wat anders dan waarmee ze geboren zijn.
En hoe pissed ze wel niet waren toen ik een keer een (genuanceerd) KLB-topic opende over atheïsten.quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:04 schreef Ladidadida het volgende:
AhHet werd wel weer tijd voor een Christenbashtopic
![]()
[..]
Dat is in alle Christenbashtopics zo. Maar toch zijn Christenen intolerant![]()
Jij denkt toch ook de waarheid in pacht te hebben als je beweert dat god niet bestaat en christenen er naast zitten?quote:Op donderdag 19 juni 2008 18:54 schreef Apfelsaft het volgende:
[..]
Het lijkt wel de omgekeerde wereld. De christenen denken juist de waarheid in pacht te hebben. En waarom is het niet aan mij om te oordelen dat het christendom onjuist is? Iedereen mag toch een eigen mening hebben over iets? En ik beoordeel het christendom als onjuist, vanwege onder andere de christelijke standpunten t.o.v. homohaat.
Als je katholiek bent opgevoed, zul je ook weten dat het NT veel toleranter is dan het OT. Je kunt "Christenen" (als er al zo'n subgroep bestaat, want erg gevarieerd) dan dus niet intolerant noemen omdat de Bijbel in het OT hier intolerant over is.quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:11 schreef Apfelsaft het volgende:
Wél heb ik gezegd dat de bijbel intolerant is tegenover homo's, en dat ik dat niet leuk vind. Deze reden, en nog wel wat anderen (ben katholiek opgevoed) spelen mee in mijn mening over christenen in het algemeen.
De bijbel is niet intolerant tegen homo's. De bijbel is ontolerant tegen homoseksuele seks.quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:11 schreef Apfelsaft het volgende:
Wél heb ik gezegd dat de bijbel intolerant is tegenover homo's, en dat ik dat niet leuk vind. Deze reden, en nog wel wat anderen (ben katholiek opgevoed) spelen mee in mijn mening over christenen in het algemeen.
Present!quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:15 schreef Laton het volgende:
ow ja die misten we nog in dit topic. eo hoer ladidadi
ja we weten nou wel dat dat boek achterhaald isquote:Op donderdag 19 juni 2008 19:17 schreef koningdavid het volgende:
[..]
De bijbel is niet intolerant tegen homo's. De bijbel is ontolerant tegen homoseksuele seks.
linkje??quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:08 schreef koningdavid het volgende:
[..]
En hoe pissed ze wel niet waren toen ik een keer een (genuanceerd) KLB-topic opende over atheïsten.
Ja. Boeit mij lekker wat er allemaal over die Ajax verzonnen is.quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:21 schreef Laton het volgende:
overigens. ajax neukte ook met mannen. en jij bent voor een club die zich naar zo iemand vernoemt ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |