abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 juni 2008 @ 18:34:06 #51
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_59525103
Ik moet zeggen dat ik het persoonlijk ook een zonde vind om je pik in iemands anders anus te proppen terwijl diegene aan zijn piemel zit te fapperen, en ik ben niet eens gelovig!
pi_59525224
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 17:52 schreef Marble het volgende:

[..]

Retard A en B anno het jaar 0:

A: Ieks een bliksemschicht!
B: Gut we hebben nog niet echt een verontwikkelde wetenschap of zo, maar waar zou die bliksem vandaan komen?
A: Ik denk van een boos mannetje op een wolk.
B: Hmmz, klinkt plausibel.
A: Ik verveel me.
B: Ik ook.
A: Ga je mee een potje homo's killen?
B: Ja gezelli! Toch niks beters te doen!
*op jolige wijze hand in hand weghuppelen*

Het christelijk geloof was juist uniek omdat het verder ging dan 'natuurreligies', je zult in de bijbel ook geen beschouwingen vinden over waar de bliksem nou vandaan komt.
De bijbel zet God neer als een bovennatuurlijke, immateriële entiteit , niet als een man op een wolk.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  donderdag 19 juni 2008 @ 18:40:04 #53
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_59525257
Van mij mag iedereen van het CDA, de CU en de SGP opzouten of op de brandstapel geflikkerd worden als ze toch zo graag terug willen naar de middeleeuwen. De tijd waarin de kerk nog macht had.
pi_59525262
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 18:20 schreef Taurus het volgende:
Dat is namelijk feitelijk onjuist en feitelijk onterecht.
Christenen die beginnen over feitelijke onjuistheden
Say goodnight, mr. Diaz.
Laat je moeder maar een live getten.
pi_59525303
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 18:40 schreef Meneer-Goud het volgende:

[..]

Christenen die beginnen over feitelijke onjuistheden
Ik ben geen christen, smartypants..
pi_59525324
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 18:38 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Het christelijk geloof was juist uniek omdat het verder ging dan 'natuurreligies', je zult in de bijbel ook geen beschouwingen vinden over waar de bliksem nou vandaan komt.
De bijbel zet God neer als een bovennatuurlijke, immateriële entiteit , niet als een man op een wolk.
en ga je vanavond voor ons bidden ?
underground forever baby
pi_59525327
quote:
Kwestie van interpretatie. Dat jij na het lezen van de bijbel christendom gelijk stelt aan homohaat zit in jouw hoofd en zegt meer dan voldoende.
Bij mijn weten is de bijbel vrij duidelijk in zijn afwijzing van homoseksualiteit, dus het christendom ook.

Ik snap het probleem ook niet, laat die mensen lekker geloven dat het zondig is en daar voor zichzelf en hun eigen clubjes de consequenties uit trekken. We hoeven het niet overal over met elkaar eens te zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_59525329
Best ironisch dat er hier in dit topic veel meer afschuwelijke, discriminerende en haatvolle dingen gezegd worden over christenen dan christenen ooit over homo's zullen zeggen. Hoe dom en fucking hypocriet kan iemand zijn.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_59525402
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 18:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Bij mijn weten is de bijbel vrij duidelijk in zijn afwijzing van homoseksualiteit, dus het christendom ook.

Ik snap het probleem ook niet, laat die mensen lekker geloven dat het zondig is en daar voor zichzelf en hun eigen clubjes de consequenties uit trekken. We hoeven het niet overal over met elkaar eens te zijn.
Dat óók, maar het is gewoon niet zo dat christenen per definitie tegen homo's zijn omdat dat in de bijbel staat. En die christenen hangen 'het christendom' aan, dus dat maakt al dat het christendom niet per definitie homoseksualiteit afwijst. Religie gaat veel verder dan een stel regels waar je een hele groep onder kunt scharen. Het is een levensbeschouwing.

Met het tweede deel ben ik het eens. Al begrijp ik ook wel weer dat velen hun best doen om ergens racisme te bespeuren - al helemaal in het toch al niet zo populaire religieuze gebeuren these days - en daar over te rellen in plaats van 'laat die mensen lekker'.. Als je alle topics eens zou tellen jegens gelovigen op dit forum.. valt dit te verwachten.
pi_59525614
quote:

[..]

Jij hebt de waarheid niet in pacht. Het is niet aan jou om te oordelen dat het christendom onjuist is. Ik doelde met onwetendheid in dit topic op het feit dat een vrouw die iets tegen homo's heeft wordt samengetrokken met het christendom in het algemeen. Dat is namelijk feitelijk onjuist en feitelijk onterecht.
Het lijkt wel de omgekeerde wereld. De christenen denken juist de waarheid in pacht te hebben. En waarom is het niet aan mij om te oordelen dat het christendom onjuist is? Iedereen mag toch een eigen mening hebben over iets? En ik beoordeel het christendom als onjuist, vanwege onder andere de christelijke standpunten t.o.v. homohaat.
pi_59525694
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 18:46 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat óók, maar het is gewoon niet zo dat christenen per definitie tegen homo's zijn omdat dat in de bijbel staat. En die christenen hangen 'het christendom' aan, dus dat maakt al dat het christendom niet per definitie homoseksualiteit afwijst. Religie gaat veel verder dan een stel regels waar je een hele groep onder kunt scharen. Het is een levensbeschouwing.
Ja, maar als je stelt dat de bijbel het woord van god is, wordt het lastig om homoseksualiteit goed te keuren zonder hypocriet te zijn en te marchanderen.
quote:
Met het tweede deel ben ik het eens. Al begrijp ik ook wel weer dat velen hun best doen om ergens racisme te bespeuren - al helemaal in het toch al niet zo populaire religieuze gebeuren these days - en daar over te rellen in plaats van 'laat die mensen lekker'..
Waar ik problemen mee heb is de intolerantie. Niet die van christenen in dit geval, maar van de mensen die eisen dat die christenen het eens met hun zijn over homo's. Als christenen homoseksualiteit niet willen verbieden o.i.d. zie ik het probleem niet met hun opvatting daarover. Als de politiek correcte lobby nou eens vergelijkbaar tolerant was, dan probeerden ze ook niet altijd hun gelijk door andermans strot te douwen.
quote:
Als je alle topics eens zou tellen jegens gelovigen op dit forum.. valt dit te verwachten.
Gelovig zijn is ook een keuze, ik vind wel dat je mensen op hun keuzes mag aanspreken, dat is wat anders dan waarmee ze geboren zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 19 juni 2008 @ 19:04:27 #62
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_59525862
Ah Het werd wel weer tijd voor een Christenbashtopic
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 18:43 schreef koningdavid het volgende:
Best ironisch dat er hier in dit topic veel meer afschuwelijke, discriminerende en haatvolle dingen gezegd worden over christenen dan christenen ooit over homo's zullen zeggen. Hoe dom en fucking hypocriet kan iemand zijn.
Dat is in alle Christenbashtopics zo. Maar toch zijn Christenen intolerant
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_59525937
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 18:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, maar als je stelt dat de bijbel het woord van god is, wordt het lastig om homoseksualiteit goed te keuren zonder hypocriet te zijn en te marchanderen.
[..]
Je mag je eigen openbaring en relatie met God hebben. De bijbel is niet door God geschreven, en ook niet in deze tijd. Mensen beleven religie totaal verschillend, ben ik van overtuigd. Jij vindt het hypocriet, maar als een persoon zelf een 'verbond' met God heeft gesloten, ook als hij zelf homoseksueel is, doe je daar weinig aan. En die man is toch echt christelijk, vindt hij zelf, en velen met hem waarschijnlijk.
quote:
Waar ik problemen mee heb is de intolerantie. Niet die van christenen in dit geval, maar van de mensen die eisen dat die christenen het eens met hun zijn over homo's. Als christenen homoseksualiteit niet willen verbieden o.i.d. zie ik het probleem niet met hun opvatting daarover. Als de politiek correcte lobby nou eens vergelijkbaar tolerant was, dan probeerden ze ook niet altijd hun gelijk door andermans strot te douwen.
[..]
Juist. Die persoon zelf valt iets kwalijk te nemen, niet het christendom an sich (dat kan ook niet).
quote:
Gelovig zijn is ook een keuze, ik vind wel dat je mensen op hun keuzes mag aanspreken, dat is wat anders dan waarmee ze geboren zijn.
Nee, jij vindt het een keuze en benadert religieuzen dus ook met die instelling (je mag ze er op aanspreken). Voor veel gelovigen is het een waarheid. Ik heb geen keuze in aanvaarden dat een boek die voor me ligt een boek is. Ik zie het boek immers liggen, het bestaat. Op dezelfde wijze kunnen gelovigen aanvaarden en het als waarheid zien dat (er een) god bestaat. Dat maakt het geen keuze.

Het helpt dus mijns inziens nooit gelovigen aan te spreken op hun denkbeelden. Vaak zit dat vast zonder ruimte voor twijfel (daar je dan god in twijfel trekt, en dat is rammelen aan de fundamenten van je bestaan). Het enige wat je dus kan doen als je niet erg enthousiast bent over bijvoorbeeld een religieuze partij in de politiek is er niet op stemmen. Zo simpel is het. We kunnen en gaan en mogen partijen die door religies beinvloedt zijn niet verbieden. Dat zou namelijk inhouden dat ik - als ik die partijen wil verbieden - claim de waarheid in pacht te hebben, en die heb ik logischerwijs niet.
pi_59525963
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 19:04 schreef Ladidadida het volgende:
Ah Het werd wel weer tijd voor een Christenbashtopic
[..]

Dat is in alle Christenbashtopics zo. Maar toch zijn Christenen intolerant
En hoe pissed ze wel niet waren toen ik een keer een (genuanceerd) KLB-topic opende over atheïsten.
  donderdag 19 juni 2008 @ 19:09:40 #65
163094 Ladidadida
pi_59526012
Vermakelijk
pi_59526058
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 18:54 schreef Apfelsaft het volgende:

[..]

Het lijkt wel de omgekeerde wereld. De christenen denken juist de waarheid in pacht te hebben. En waarom is het niet aan mij om te oordelen dat het christendom onjuist is? Iedereen mag toch een eigen mening hebben over iets? En ik beoordeel het christendom als onjuist, vanwege onder andere de christelijke standpunten t.o.v. homohaat.
Jij denkt toch ook de waarheid in pacht te hebben als je beweert dat god niet bestaat en christenen er naast zitten? Niks omgekeerde wereld, juist totaal gelijkwaardige wereld en daarom botsend.
Ik ben het ook niet eens met homohaat, maar het daarom sowieso niet eens zijn met het christendom in zijn algeheel is kort door de bocht. Je mag het best vinden (duh, wie ben ik nou?) maar ik noem het gebrekkig (en dat mag ik dan weer). Ik heb problemen met homohaat, niet met het christendom of met religie. Dat opent veel meer deuren voor mij in deze maatschappij, homohaters zijn maar een klein groepje. Dan sluit ik tenminste niet de hele christelijke gemeenschap uit.
pi_59526066
Ik heb dit hele topic nog niet beweerd dat god niet zou bestaan. Die christenen mogen van mij geloven wat ze willen, ik geloofde vroeger ook in Sinterklaas.

Wél heb ik gezegd dat de bijbel intolerant is tegenover homo's, en dat ik dat niet leuk vind. Deze reden, en nog wel wat anderen (ben katholiek opgevoed) spelen mee in mijn mening over christenen in het algemeen.
pi_59526183
ow ja die misten we nog in dit topic. eo hoer ladidadi
underground forever baby
  donderdag 19 juni 2008 @ 19:17:17 #69
163094 Ladidadida
pi_59526232
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 19:11 schreef Apfelsaft het volgende:

Wél heb ik gezegd dat de bijbel intolerant is tegenover homo's, en dat ik dat niet leuk vind. Deze reden, en nog wel wat anderen (ben katholiek opgevoed) spelen mee in mijn mening over christenen in het algemeen.
Als je katholiek bent opgevoed, zul je ook weten dat het NT veel toleranter is dan het OT. Je kunt "Christenen" (als er al zo'n subgroep bestaat, want erg gevarieerd) dan dus niet intolerant noemen omdat de Bijbel in het OT hier intolerant over is.
pi_59526242
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 19:11 schreef Apfelsaft het volgende:
De bijbel is niet intolerant tegen homo's. De bijbel is ontolerant tegen homoseksuele seks.
  donderdag 19 juni 2008 @ 19:18:07 #71
163094 Ladidadida
pi_59526253
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 19:15 schreef Laton het volgende:
ow ja die misten we nog in dit topic. eo hoer ladidadi
Present!
pi_59526333
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 19:17 schreef koningdavid het volgende:

[..]

De bijbel is niet intolerant tegen homo's. De bijbel is ontolerant tegen homoseksuele seks.
ja we weten nou wel dat dat boek achterhaald is
underground forever baby
pi_59526363
overigens. ajax neukte ook met mannen. en jij bent voor een club die zich naar zo iemand vernoemt ?
underground forever baby
pi_59526525
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 19:08 schreef koningdavid het volgende:

[..]

En hoe pissed ze wel niet waren toen ik een keer een (genuanceerd) KLB-topic opende over atheïsten.
linkje??

(of open gewoon deel 2!!)
pi_59526537
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 19:21 schreef Laton het volgende:
overigens. ajax neukte ook met mannen. en jij bent voor een club die zich naar zo iemand vernoemt ?
Ja. Boeit mij lekker wat er allemaal over die Ajax verzonnen is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')