Je kan gaan schuiven met de prijzen, echter de belastingdienst gaat ze ook opvragen van je verhuurder. Dus dan ben je aan het eind van het jaar de pineut.quote:Op donderdag 19 juni 2008 10:41 schreef Bullet-tooth het volgende:
Ik trek binnenkort in een gloednieuw appartementje en volgens de verhuurder is het aanvragen van huurtoeslag mogelijk.
Nu kan je op www.toeslagen.nl makkelijk berekenen wat de hoogte van je huurtoeslag eventueel zou zijn. Nu zit bij mij daar het probleem want het programma geeft aan dat ik niet in aanmerking kom voor huurtoeslag omdat ik jonger dan 23 ben en mijn huur hoger is dan 348,99 per maand. Maar als ik mijn kale huur met 5 euro verlaag en mijn servicekosten met 5 euro verhoog, heb ik wel recht op huurtoeslag. Het is zelfs mogelijk om de servicekosten in het laatste geval met 50 te verhogen en nog steeds kan ik dan huurtoeslag krijgen.
Dat klopt niet helemaal geloof ik? Dus wilde ik weten of er hier mensen bekend mee zijn, hoe de belastingdienst precies handelt in dit soort gevallen (dus dat ik in principe boven de 348,99 p.m. uitkom maar de verhuurder zegt wel dat het mogelijk is.)
Een aantal servicekosten zijn voor eigen rekening. Een aantal worden procentueel 'vergoed' door de huurtoeslag.quote:Op donderdag 19 juni 2008 10:44 schreef DutchErrorist het volgende:
zijn de service kosten niet voor de huurder? Dat was bij mij zo
quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:18 schreef Wexy het volgende:
[..]
Je kan gaan schuiven met de prijzen, echter de belastingdienst gaat ze ook opvragen van je verhuurder. Dus dan ben je aan het eind van het jaar de pineut.
Servicekosten worden maar tot 12 euro per post meegerekend, dus daarmee enorm omhoog gaan heeft ook weinig zin.
Je kale huur mag in jouw geval niet hoger zijn dan 348.99. Als je daar boven zit is het jammer maar helaas. Als je verhuurder voor je wil gaan schuiven en dit ook op papier wil zetten voor jou en voor de BD dan kun je geluk hebben.
Ow ja fout van mijn kant. Totale huur mag niet hoger uitkomen dan 348.99.quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:21 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
De kale huur is lager dan 348,99, maar als ik in dat rekenprogramma de servicekosten invul, komt het samen daarboven en geeft het programma aan dat ik er niet voor in aanmerking kom. Maar als ik het aanvraag en aangeef dat mijn kale huur 305 p.m. is zou het dus wel mogelijk zijn?
quote:Het aanvragen van huurtoeslag is, afhankelijk van de hoogte van de inkomen, mogelijk. De huurprijs vanaf circa ¤ 413,- per maand is inclusief gas, water en electra.
Omdat de verhuurder geen rekening houdt met bewoners onder de 23.quote:Op donderdag 19 juni 2008 11:35 schreef Bullet-tooth het volgende:
Beetje apart dat de verhuurder het volgende vermeld op de website van het project:
[..]
Het is een jongeren/studenten complexquote:Op donderdag 19 juni 2008 11:39 schreef Wexy het volgende:
[..]
Omdat de verhuurder geen rekening houdt met bewoners onder de 23.
Dan weet je op voorhand al dat het geen slimme verhuurder isquote:Op donderdag 19 juni 2008 11:46 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Het is een jongeren/studenten complex.
Volgens mij is het de grootste en meest bekende verhuurder van Groningen. Ik zal wel even bij hen informeren.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:04 schreef Wexy het volgende:
[..]
Dan weet je op voorhand al dat het geen slimme verhuurder is
Als je onder de 23 bent is de grens van de huur 348,99 en wanneer je 23 of ouder bent is die grens hoger.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:18 schreef Kekaa het volgende:
Dus, omdat je niet 23 bent krijg je geen huurtoeslag, maar als je 23 bent wel?
Of snap ik dat nou verkeerd?
Blij dat het duidelijk is danquote:Op donderdag 19 juni 2008 12:55 schreef Bullet-tooth het volgende:
Ik weet inmiddels hoe het zit.
Het is de kale huur + specifieke servicekosten, ik dacht aan gas, water en licht.
Kan dicht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |