Gisternacht gezien en we hebben ons redelijk vermaakt.
Het is een redelijk standaard horrorverhaal dat nergens echt eng of spannend wil worden.De film lijkt voornamelijk gemaakt te zijn om het 3D-effect te showcasen waar een flinterdun verhaaltje omheen is gehangen.
De martelscènes waren vrij fantasieloos en leken ook nauwelijks effect te hebben op de zaal (af en toe werd er wat gegniffeld en sommige mensen kletsten wat met elkaar, ik heb maar een paar keer 'ew!' of 'gatver!' gehoord en geen enkele schrikreactie of afkerende blikken waargenomen). Ook bij mij zelf gingen de tenen slechts eenmaal krom staan (iets met voortanden).
Het ging bij deze film dus voornamelijk om het 3D-effect. Dat schijnt erg vermakelijk te zijn geweest. Ik hoorde regelmatig (vooral in het begin) kreten als 'wow!' en 'ooh!' en vragen als 'zie jij het ook zo dichtbij

?' Toch leek men er snel aan te wennen. "Vooral de eerste 10 minuten is het indrukwekkend, maar eigenlijk voegt het nauwelijks iets toe aan de film zelf. Je ziet diepte in het beeld, maar niet zozeer dat je denkt dat je er zelf bij bent of dat je de horror anders beleefd".
Dat staat tussen aanhalingstekens omdat het niet mijn woorden zijn. Ik ben er gisteravond achtergekomen dat ik bij de 5-7% van de populatie hoor die geen diepte kan zien in 3D-films. Daardoor kan ik de film als totaalplaatje moeilijk op waarde schatten en ben ik erg benieuwd naar de reacties van de anderen.
Ten slotte wil ik Senesta, Fok! en RCV Entertainment bedanken voor de kaartjes, in een zaal zitten waar iedereen voor de eerste keer een 3D horrorfilm ziet is toch wel een aparte ervaring.