abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 juni 2008 @ 18:42:18 #26
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_59682703
Heel erg bedankt
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_59734002
Gaat die film nou alleen komend weekend draaien in 3d of kan ik ze in ieder volgend weekend nog kijken?
Lijkt me namelijk wel eens leuk voor de verandering, 3D horror
pi_59769953
Gisternacht gezien en we hebben ons redelijk vermaakt.

Het is een redelijk standaard horrorverhaal dat nergens echt eng of spannend wil worden.De film lijkt voornamelijk gemaakt te zijn om het 3D-effect te showcasen waar een flinterdun verhaaltje omheen is gehangen.

De martelscènes waren vrij fantasieloos en leken ook nauwelijks effect te hebben op de zaal (af en toe werd er wat gegniffeld en sommige mensen kletsten wat met elkaar, ik heb maar een paar keer 'ew!' of 'gatver!' gehoord en geen enkele schrikreactie of afkerende blikken waargenomen). Ook bij mij zelf gingen de tenen slechts eenmaal krom staan (iets met voortanden).

Het ging bij deze film dus voornamelijk om het 3D-effect. Dat schijnt erg vermakelijk te zijn geweest. Ik hoorde regelmatig (vooral in het begin) kreten als 'wow!' en 'ooh!' en vragen als 'zie jij het ook zo dichtbij ?' Toch leek men er snel aan te wennen. "Vooral de eerste 10 minuten is het indrukwekkend, maar eigenlijk voegt het nauwelijks iets toe aan de film zelf. Je ziet diepte in het beeld, maar niet zozeer dat je denkt dat je er zelf bij bent of dat je de horror anders beleefd".

Dat staat tussen aanhalingstekens omdat het niet mijn woorden zijn. Ik ben er gisteravond achtergekomen dat ik bij de 5-7% van de populatie hoor die geen diepte kan zien in 3D-films. Daardoor kan ik de film als totaalplaatje moeilijk op waarde schatten en ben ik erg benieuwd naar de reacties van de anderen.

Ten slotte wil ik Senesta, Fok! en RCV Entertainment bedanken voor de kaartjes, in een zaal zitten waar iedereen voor de eerste keer een 3D horrorfilm ziet is toch wel een aparte ervaring.
  zondag 29 juni 2008 @ 17:37:49 #29
142151 Q_Orianka
Help spread the suffering!
pi_59774862
Ik vind de intro erg vet. Ik vroeg me toen ook af of de film alleen was gemaakt om het 3D-effect te showcasen. Het verhaal was standaard en vooral de wending was zo cliche als maar kan zijn. De flashbacks waren ook fijn in 3D, maar bij de rest van de film kon je het net zo goed zonder diepte zien.
Sarcasm. Because arguing with stupid people isn't nearly as much fun.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 13:02:02 #30
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_60187261
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 16:08 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Gaat die film nou alleen komend weekend draaien in 3d of kan ik ze in ieder volgend weekend nog kijken?
Lijkt me namelijk wel eens leuk voor de verandering, 3D horror
Scar 3D heeft opvallend weinig vertoningen vind ik. In Hoogezand draaide die alleen 2x op een vrijdag/zaterdag en toen alleen op een onmogelijk tijdstip, 23:30

En volgens belbios draait ie deze week alleen in Deventer. Zo wordt dat 3D natuurlijk nooit wat..
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  zaterdag 19 juli 2008 @ 18:47:48 #31
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_60212605
Ik heb 'm gezien (2 weken geleden) Het is inderdaad een standaardverhaal met standaardpersonages en standaardsetting. De film is wel aantrekkelijker vanwege de 3D-techniek. Hiervoor was een speciale bril nodig die reageert op signalen van een zender bovenin de bioscoopzaal. Sommigen hadden een defecte bril en zagen dus geen diepte in de film.
Hoewel de techniek nog niet helemaal is doorontwikkeld, had ik af en toe wel het gevoel dat ik er middenin stond. Bij snel bewegende scènes werkt de 3D hinderlijk, maar bij rustige momenten is het werkelijk mooi. Een nadeel vond ik het gebrek aan kleurdiversiteit. Geen dieprood bijvoorbeeld.
Scar heeft een aantal leuke horrorscènes, maar niet meer dan dat. Ik zou niemand aanraden om de film thuis op dvd te kijken.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_60752057
ik heb beowulf in 3d gezien, dat was echt super tof

denk dat ik deze ook maar ga zien, alleen al omdat ik alle horror films zowat heb gezien
Nothing to see here, carry on
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')