Hmmm, dus het blijft wel in onze handen. Ik bedoel ik wil het best proberen, en idd ik zit er niet op te wachten. Maar je "mag" aangeven dat als het niet bevalt, dat je er mee wilt stoppen.quote:Op woensdag 18 juni 2008 12:00 schreef Ynske het volgende:
Een maatschappelijk werker, t is niet echt slecht hoor, of een eng mens. Je zit er niet op te wachten, maar als die persoon wel uit je zoon krijgt waarom hij zo weinig interesse in andere heeft, en heb weet te stimuleren om actiever te worden. Dat is toch alleen maar mooi meegenomen.
Je snapt t spelletje? welk spelletje?
Ik zie het niet als iets slechts, totaal niet zelfs. Vooral niet als t ten goede van je zoon is. Geef het een kans, als het je niet bevalt kun je altijd nog aangeven dat je dit traject niet door wilt zetten.
Ja je hebt gelijk,quote:Op woensdag 18 juni 2008 12:06 schreef ioko het volgende:
Ik vind je reactie nogal achterdochtig, waarom ga je meteen uit van het slechte? Mijn eerste advies zou zijn om met de lerares te praten. Waarom denkt zij dat het nodig is?
Dit heeft inderdaad niets met dit topic te maken en het is ook wel erg ver gezocht. Punt is dat er twee soorten mensen zijn: mensen die geld uitgeven wat ze niet hebben en daar ook alle kans voor krijgen door allerhande leningen die makkelijk zijn af te sluiten, kopen op krediet en noem maar op en daarnaast mensen die gewoon eerst hun eigen geld opsparen en dan hun geld uitgeven. Ik ben een van de laatste serie en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad, ook heb ik nog nooit het gevoel gehad dat de maatschappij mij tegen zou werken ofzo.quote:Op woensdag 18 juni 2008 12:12 schreef Adelphos het volgende:
Met het spelletje (staat er een beetje ongelukkig), bedoelde ik. Dat we proberen te leven zonder schulden. Dat we zo vrij mogelijk zijn, terwijl deze maatschappij er vanuit gaat, dat ieder mens schulden moet hebben om de maatschappij te laten werken. Ach, tis een filosofie, en gaat niet over dit topic. Ik weet niet waarom ik dat schreef, maar ja...
laat ik het zo zeggen, zelf vroeger in contact geweest met maatschappelijk werkers toen ik nog op school zat.quote:Op woensdag 18 juni 2008 12:12 schreef Adelphos het volgende:
[..]
Hmmm, dus het blijft wel in onze handen. Ik bedoel ik wil het best proberen, en idd ik zit er niet op te wachten. Maar je "mag" aangeven dat als het niet bevalt, dat je er mee wilt stoppen.
Ouder worden doe je toch denk ik voor 90% op gevoel. En ik vind dat we het hartstikke goed doen. Ik ben gewoon huiverig dat we met allerlei regeltjes geconfronteerd gaan worden.
Met het spelletje (staat er een beetje ongelukkig), bedoelde ik. Dat we proberen te leven zonder schulden. Dat we zo vrij mogelijk zijn, terwijl deze maatschappij er vanuit gaat, dat ieder mens schulden moet hebben om de maatschappij te laten werken. Ach, tis een filosofie, en gaat niet over dit topic. Ik weet niet waarom ik dat schreef, maar ja...
Dank voor je reactie.
Ik denk dat ik het wel wil proberen, maar ......... Ik ben bang dat een maatschappelijk werker, dat werk doet om eens met ellebogen te wrikken in een (voor mij) prima gezinssituatie.
Maar het kan natuurlijk zijn dat de oorzaak niet bij ons ligt, en daar had ik nog niet over nagedacht.
Ha, toch weer een stapje verder
Wat Tex zegt.quote:Op woensdag 18 juni 2008 12:07 schreef texelonia het volgende:
Kun je niet beter aan school vragen waarom die maatschappelijk werker komt kijken naar je zoon en wat de insteek zal zijn, etc?
Wij kunnen alleen maar gaan gissen waarom ze dat zouden doen, terwijl ze er waarschijnlijk vast een reden voor hebben. (Of je dat een goede reden vindt is een 2e, maar dan weet je in elk geval het waarom)
ik twijfelde eerst of ik het wel zou zeggen, maar dat er andere mensen het ook dachten deed mij het wel zeggen. ik heb er geen ervaring mee dus was nogal terughoudend om mijn eerste iindruk/mening te geven, was al bij dat ik niet de enige was die dat dachtquote:Op woensdag 18 juni 2008 12:30 schreef DaviniaHR het volgende:
Nou, dat er meerdere mensen iets opperen over hoogbegaafdheid, zegt ook wel wat, nietwaar?
Er is een topic hierover:
[Ouder en kind] Uitwisselen ervaringen Hoogbegaafdheid (HB)
Mss dat je hier ook zaken van je kind in herkent?
Ik vond nog een oudje over hoogbegaafdheid:
Hoogbegaafd?
En een heleboel bij R&P, maar ik denk dat de insteek daarvan anders is.
Ja zijn zicht is prima. Omdat mijn ogen wat slechter zijn (inmiddels met laser weer goed), hebben we dat laten controleren. Dus, die is uitgesloten, maar wel goed meegedacht.quote:Op woensdag 18 juni 2008 12:43 schreef AlphaOmega het volgende:
Ziet hij wel goed? Misschien ook iets om eens naar te kijken. En besluiten met links of rechts te schrijven, dat is inderdaad lastig, vooral als bijvoorbeeld je orientatie op rechts is, maar je dominante oog is het linker. Daar heb ik zelf last van, en daardoor heb ik wat dingen die ik in de ogen van anderen eigenaardig doe, vooral omdat ik gewoon rechtshandig schrijf.
daarom was ik ook zo terughouden met postenquote:Op woensdag 18 juni 2008 12:45 schreef Troel het volgende:
Ik vind het juist wel bijzonder dat meerdere mensen over hoogbegaafdheid praten, je kunt het niet uitsluiten, maar het is ook echt niet op te maken uit hetgeen hier verteld wordt over zoonlief.
Even nuanceren: hoogbegaafdheid is niet iets wat je zomaar kan aflezen, daar heb je toch echt achtergrond voor nodig. Ik vind het best beangstigend dat er zo snel naar gewezen wordt en ik vraag me af wat er gebeurd was als de eerste twee mensen in het topic hadden geroepen dat het autisme is, of iedereen daarin meegegaan is. Laat dit soort ideeen/vermoedens asjeblieft aan de juiste mensen over!
Niet op te maken??quote:Op woensdag 18 juni 2008 12:45 schreef Troel het volgende:
Ik vind het juist wel bijzonder dat meerdere mensen over hoogbegaafdheid praten, je kunt het niet uitsluiten, maar het is ook echt niet op te maken uit hetgeen hier verteld wordt over zoonlief.
Even nuanceren: hoogbegaafdheid is niet iets wat je zomaar kan aflezen, daar heb je toch echt achtergrond voor nodig. Ik vind het best beangstigend dat er zo snel naar gewezen wordt en ik vraag me af wat er gebeurd was als de eerste twee mensen in het topic hadden geroepen dat het autisme is, of iedereen daarin meegegaan is. Laat dit soort ideeen/vermoedens asjeblieft aan de juiste mensen over!
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar als ze het niet hadden gezegd, had ik er niet bij stil gaan staan.quote:Op woensdag 18 juni 2008 12:45 schreef Troel het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |