abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 juni 2008 @ 02:52:21 #51
105263 Litso
Interlectueel.
pi_59570977
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 02:51 schreef nein het volgende:
Ik ken photoshop en dat soort spul wel dromen, dus misschien dat ik daarbij ergens ooit es een handje kan uitsteken
Top, heel graag zelfs
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  zaterdag 21 juni 2008 @ 02:54:20 #52
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_59570994
Even kijken, op t forum heb ik

Broodfok
Wat is het
Hoe herken je het
Wat doe je er tegen
Foto's

Over ons
Wie zijn wij
Hoe doe je mee

Algemeen
Stel je voor
Foto topic
Offtopic topic
Ideeën

Algemeen heb ik zodat mensen het gevoel krijgen echt va een groep uit te maken, zeg maar. Ik kan de exacte woorden niet vinden. Het is allemaal serieus, maar een beetje plezier is dan dus zeker welkom.

Verder hoor ik graag ideeen over de indelingen ed.

Oh ja, het doel is om dus een site te maken, en dan dit als forum er 'extra' bij. Zo worden mensen er meer bij betrokken
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  zaterdag 21 juni 2008 @ 02:56:47 #53
150152 Queen_Bee
pi_59571010
Ik heb trouwens wel hè, nu met marktplaats enzo, en een site zelfs, dat is mosterd na de maaltijd ( niet in alle gevallen) De mensen die juist naar broodfokkers gaan checken dingen van te voren niet, onze sites en of ads zouden ze dus niet tegen komen

Hoe bereiken we die mensen is de vraag
I'm super sonic man
  zaterdag 21 juni 2008 @ 03:02:24 #54
105263 Litso
Interlectueel.
pi_59571043
Op een klein forum (waar je dus altijd mee begint) moet je zorgen dat er zo min mogelijk opsplitsing is. Op deze manier moeten mensen voor ieder klein vraagje of ideetje bedenken waar ze terecht moeten/kunnen.

Maak één forum voor alles wat met broodfok te maken heeft, eentje voor feedback en informatie over de site/eigenaren etc, en eentje voor offtopic. Van de 10 forums die je nu hebt moet je echt zorgen dat er maar 3 of 4 overblijven. Zodra er eentje flink groot raakt of je een duidelijke opsplitsing in onderwerpen ziet ontstaan maak je er pas eentje bij. Op die manier is alles een stuk makkelijker te vinden voor iedereen.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 03:05:17 #55
150152 Queen_Bee
pi_59571057
Ik was juist alles perfect in de goede categorie aan t proberen te krijgen en niet teveel onder één kopje want dat staat niet georganiseerd

Maar goed, daar wil ik dan graag ideeen voor horen
I'm super sonic man
  zaterdag 21 juni 2008 @ 03:16:28 #56
105263 Litso
Interlectueel.
pi_59571113
Het hoeft ook nog niet zo georganiseerd. De belangrijkste informatie komt op aparte pagina's te staan die niks met het forum te maken hebben, en zullen wel georganiseerd worden. Daar is dat heel belanrgijk.
Op het forum is belangrijker dat voor iedereen duidelijk is waar ze over dingen kunnen kletsen. Je moet zorgen dat ze makkelijk op de juiste plek komen, in plaats van dat ze goed moeten nadenken waar ze nu ook alweer moeten zijn.

maak iets van 3 categorieën (ik noem maar wat,
Broodfok
Alles over broodfok - Wat is het, hoe herken je het, wat doe je ertegen (informatief, vragen & antwoorden)
Jouw verhaal - Persoonlijke ervaringen met broodfok, goede en slechte verhalen, etc (persoonlijk / discussie / community)

De site
Mededelingen - mededelingen, nieuws, etc (informatief)
feedback - feedback, tips, ideeën (community)

Algemeen
Algemeen - voor alles wat niet met broodfok te maken heeft (community)

Vooral de laatste zal op den duur opgesplitst kunnen worden, maar in eerste instantie is dat nergens voor nodig. De community geeft vanzelf aan wanneer er behoefte aan is.

Ook is het aan te raden om in eerste instantie in alles over broodfok mensen de mogelijkheid te geven te posten zonder te registreren. Zo zorg je dat ook mensen die de moeite niet willen of kunnen nemen toch zo goed mogelijk geinformeerd blijven. Lage drempel: meer geinformeerden. Willen ze echt meeposten moeten ze zich voor de rest wel registreren.

De namen van de fora zijn overigens uit mn mouw geschud, dat kan allemaal veel mooier, beter en duidelijker maar zo snap je het idee
pi_59571136
vergeet t meldpunt niet
(:
  zaterdag 21 juni 2008 @ 03:21:21 #58
105263 Litso
Interlectueel.
pi_59571144
Maar dit is belangrijker nu:
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 02:56 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik heb trouwens wel hè, nu met marktplaats enzo, en een site zelfs, dat is mosterd na de maaltijd ( niet in alle gevallen) De mensen die juist naar broodfokkers gaan checken dingen van te voren niet, onze sites en of ads zouden ze dus niet tegen komen

Iemand ideeën?
  zaterdag 21 juni 2008 @ 03:22:50 #59
105263 Litso
Interlectueel.
pi_59571159
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 03:20 schreef nein het volgende:
vergeet t meldpunt niet
Oeh, ja
  zaterdag 21 juni 2008 @ 03:25:04 #60
150152 Queen_Bee
pi_59571169
Meldpunt en ervaringen moet er inderdaad bij, onder broodfok
I'm super sonic man
pi_59571241
ideeen voor mensen die marktplaats ebzoeken..

het enige dat ik kan bedenken is op die advertentie bieden, dan kan je namelijk een naam achterlaten, bv de url

www.stopbroodfok.nu ofzo als username. Verder kan je de mensen waarschuwen door ZELF advertenties op marktplaats te zetten, waarin je op een ludieke manier waarschuwt (dat doen ze ook wel met "leuk een gratis kitten". ) Zodat je ad ook in de zoekresultaten van de mensen komt.
(:
pi_59571541
quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 18:36 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]

Hekates had trouwens ook een paar goede punten. Alleen de site onder koophierjekitten oid lijkt me niet zo verstandig als we wel een stichting gaan worden.

[..]
Is het mogelijk om een 'goede' url voor je website aan te maken, en dan bijvoorbeeld 'koophierjekitten.nl' ook te registreren; maar gewoon al het verkeer van die laatste automatisch door te sturen naar de eigenlijke, goede, site? Zoiets dacht ik, maar ik heb er verder totaal geen verstand van.

Verder kan ik te zijner tijd misschien helpen met de theorie en de uitvoering van het opzetten van een stichting.
full stops and exclamation marks
pi_59572728
Wat ik ook heb ervaren bij onze zoektocht naar een kitten is, dat toen ik meerdere advertenties uit 1 plaats kreeg.
Waarvan een aantal van de broodfokker en aantal met een titel als "Kittens te koop" met daarin een waarschuwingstekst ipv verkooptekst dat er in die plaats mensen zijn die aan broodfok doen.
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
  zaterdag 21 juni 2008 @ 10:44:03 #64
150152 Queen_Bee
pi_59572827
Ik ga nu even niet inhoudelijk reageren, I need sleep Toch maar besloten om de link hier neer te zetten zodat iedereen kan meehelpen.

Het zou prettig zijn als jullie je ook registreren. Als er dan mensen ook daar reageren weten we tenminste wie wie is =) http://stopbroodfok.yourbb.nl

Okay en nu bed
I'm super sonic man
pi_59574088
  zaterdag 21 juni 2008 @ 13:30:04 #66
105263 Litso
Interlectueel.
pi_59575647
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 05:25 schreef krioro het volgende:

[..]

Is het mogelijk om een 'goede' url voor je website aan te maken, en dan bijvoorbeeld 'koophierjekitten.nl' ook te registreren; maar gewoon al het verkeer van die laatste automatisch door te sturen naar de eigenlijke, goede, site? Zoiets dacht ik, maar ik heb er verder totaal geen verstand van.

Verder kan ik te zijner tijd misschien helpen met de theorie en de uitvoering van het opzetten van een stichting.
Ja, is heel goed mogelijk. Lijkt me een goed plan

Q_B, misschien kan je het beter zo instellen dat mensen zich helemaal zelf kunnen registreren. Nu moeten ze op je mail wachten -> extra drempel -> hoger percentage dat denkt 'laat maar' en wegklikt.
Je wil toegankelijk zijn, je wil dat zoveel mogelijk mensen op je site afkomen. Bannen kan achteraf altijd nog.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 13:38:51 #67
105263 Litso
Interlectueel.
pi_59575850
QB, dat forum he, heb je daar databasetoegang? Kan je daar alles, of is het beperkt omdat je een gratis host hebt?
Het is mijn ervaring dat het altijd prettiger is om je zooi helemaal zelf te hosten, je weet maar nooit wat je later wil of nodig hebt waar je dan opeens niet bijkan.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 14:09:56 #68
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_59576584
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 13:38 schreef Litso het volgende:
QB, dat forum he, heb je daar databasetoegang? Kan je daar alles, of is het beperkt omdat je een gratis host hebt?
Het is mijn ervaring dat het altijd prettiger is om je zooi helemaal zelf te hosten, je weet maar nooit wat je later wil of nodig hebt waar je dan opeens niet bijkan.
Goeie vraag helemaal aan voorbij gegaan. Zou welk makkelijk zijn als je de boel ook kan exporteren anders zet je nu iets op wat je later niet meer kan meenemen.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 14:16:30 #69
105263 Litso
Interlectueel.
pi_59576708
Ik heb anders een verse phpBB 3 install op mn server klaarstaan, ik kan Q_B het admin wachtwoord zo geven.
Dan weet je in elk geval zeker dat we alles zelf in de hand hebben.

Heb jij verstand van .htaccess gebeuren hollander?
  zaterdag 21 juni 2008 @ 14:22:33 #70
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_59576824
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 14:16 schreef Litso het volgende:
Heb jij verstand van .htaccess gebeuren hollander?
Klein beetje maar twee (en google ) weten meer dan 1 en echt lastig is het niet. Wat wil je precies? Toegang regelen?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 14:32:38 #71
105263 Litso
Interlectueel.
pi_59577001
Neh, mooie urls maken. Is voor later.
  zaterdag 21 juni 2008 @ 20:23:40 #72
150152 Queen_Bee
pi_59584684
Weet ik veel Wat is alles?
I'm super sonic man
  zaterdag 21 juni 2008 @ 20:45:48 #73
105263 Litso
Interlectueel.
pi_59585129
Dat je volledig toegang hebt om up/down te loaden op de plek waar het forum staat, en dat je dingen in de database aan kan passen.
pi_59619417
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 02:56 schreef Queen_Bee het volgende:

Ik weet dat het herhaling is, maar toch:

idee 1

Zoek een domein naam voor je website die mensen lokt die interesse zouden kunnen hebben in goedkope puppies. Als ze een keer op de website zijn kan je met een pakkende home pagina ze hopenlijk geinteresseerd genoeg krijgen om meer van de site te bekijken.

Voorbeeld idee: www punt goedkope-pup punt nl
home pagina: Waar moet ik op letten bij het kopen van een pup? (geef info over broodfok en de nadelen, ziekte, gedrag etc)
Hoe duur is een pup? (leg uit hoe duur een pup is uit de broodfok, hoe duur een pup van een goede fokker is, waar het verschil in zit en dat de fokker dus op lange termijn goedkoper is. Ook een mooie plaats om nog even reclame te maken voor een asiel en herplaatsers)
Waar koop ik een pup? (maak hier een overzicht van WEL goede plaatsen om een pup te halen. Rasverenigingen en asielen bijvoorbeeld)

idee 2

Veel duurder, maar wel een manier om mensen te bereiken ook zonder dat ze al aan het kijken zijn naar een hond. Posters in bushokjes, spotjes op radio en tv.

Nodig: Sponsors en een paar goede pakkende slagzinnen.
Mogelijke sponsors: dierenbescherming, partij voor de dieren.
eventueel: rasverenigingen (zij worden er tenslotte op aangekeken wanneer een ras door broodfokkers verpest word)
bedrijven (kan voor sommige bedrijven een imago boost zijn)

idee 3

Maak zelf flyers en posters. Zorg dat ze te printen zijn van de website en vraag mensen ze op te hangen/neer te leggen in bibliotheken en op andere openbare locaties die daar gelegenheid voor geven. Dierenartsen en asielen willen daar ook wel aan mee werken misschien.
pi_59621287
Idee 4
'Nep' advertenties op marktplaats zetten met raskatkittens voor 100 euro, rashonden voor bijv 120 euro en dan de mensen die reageren per mail een e-mail terugsturen met de informatie van idee 1 hierboven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')