Voor het geval de apparatuur in de eerste het begeeft.quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
Waarom is dat dan, dat er dan twee komen?
Volgens mij was hij toch wel redelijk dichtbij.quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:31 schreef Prosac het volgende:
afhankelijk van waar hij geweest is.. ja.
zijn er 3 in NL dacht ik, en 1 vlak over de gens in Duitsland.. Groningen word bediend door die Duitse, en die in Leeuwarden. Die van Leeuwarden die word binnenkort verplaatst naar Den Helder. Want het is erger als er een randstedeling dood gaat dan iemand uit het noorden.quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:34 schreef MaxMark het volgende:
Ik mag toch hopen dat buiten een straal van 1 uur vliegen wel andere traumaheli's paraat staan die er sneller kunnen zijn
Zoveel trauma heli's zijn er toch helemaal niet?quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:34 schreef MaxMark het volgende:
Ik mag toch hopen dat buiten een straal van 1 uur vliegen wel andere traumaheli's paraat staan die er sneller kunnen zijn
Nee, dat is logischer. Want Groningen ligt niet zo ver weg van de grens van Duitsland. (Ligt er wel een beetje aan). Als je dan nog maar 1 over houdt voor de rest van het land.quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
zijn er 3 in NL dacht ik, en 1 vlak over de gens in Duitsland.. Groningen word bediend door die Duitse, en die in Leeuwarden. Die van Leeuwarden die word binnenkort verplaatst naar Den Helder. Want het is erger als er een randstedeling dood gaat dan iemand uit het noorden.
Nee, juist niet. Daarom was er een tijdje geleden ook in het nieuws dat ze willen dat er meer worden ingezet, omdat trauma heli's net iets meer hebben dan ambulances, en nét het verschillen kunnen maken.quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:38 schreef freecell het volgende:
Ik dacht echt dat elk groot ziekenhuis er wel één had
Dank je! Maar ik dacht dat bijvoorbeeld de wadden werden bediend vanuit Leeuarden? maar aan de andere kant, die chopper zieik ook net zo gek vaak meer....quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:39 schreef Prosac het volgende:
Traumahelikopter (4 stuks)
Lifeliner 1 -- PH-EMS -- Amsterdam
Lifeliner 2 -- PH-KHE -- Rotterdam
Lifeliner 3 -- PH-ELP -- Nijmegen
Lifeliner 4 -- D-HSAN -- Groningen
Ook twee Duitse en één Belgische traumahelikopter werken regelmatig op het Nederlands grondgebied. Christoph Europa 1, Christoph Europa 2, MUG-Helikopter en Christoph 9.
[ afbeelding ]
Een traumaheli heeft een medisch team aan boord met ten minste één arts, dat is dé toegevoegde waarde. Het vervoer van de patiënt gaat toch meestal per ambulance.quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:42 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Nee, juist niet. Daarom was er een tijdje geleden ook in het nieuws dat ze willen dat er meer worden ingezet, omdat trauma heli's net iets meer hebben dan ambulances, en nét het verschillen kunnen maken.
Leeuwarden heeft wel een heli-dek, maar geen eigen helikopter. Wadden gaat vanuit Groningen, patienten worden meestal in Leeuwarden afgeleverd. (dacht ik)quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:45 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dank je! Maar ik dacht dat bijvoorbeeld de wadden werden bediend vanuit Leeuarden? maar aan de andere kant, die chopper zieik ook net zo gek vaak meer....
Klopt helemaal!quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:48 schreef JH87 het volgende:
Dat zijn die Vito-busjes geloof ik.
Hnagt van de ernstigheid af. Als het echt heel ernstig is (2cv en zoquote:Op woensdag 18 juni 2008 11:50 schreef Prosac het volgende:
[..]
Leeuwarden heeft wel een heli-dek, maar geen eigen helikopter. Wadden gaat vanuit Groningen, patienten worden meestal in Leeuwarden afgeleverd. (dacht ik)
Er is nog iets wat ze wel hebben maar de ambulance niet. Dat was op het nieuws toen. Ben alleen vergeten wat het was.quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:46 schreef Alexxxxx het volgende:
Elke ambulance regio (dat zijn er 24) heeft trouwens WEL een speciale hele snelle auto, waar precies in zit qua personeel en medische apparatuur wat er ook in zon helicopter zit. Behlave Zeeland, want die hebben hun reking niet betaald.(watis het toch heelrijk om geen geheimhoudingsplicht meer te hebben
)
Ehm, is dat wel zo, dat er na 19.00 uur niet meer gevlogen mag worden? Ik zat kort geleden midden in de nacht rechtop in mijn bed toen de traumaheli recht over ons huis kwam.quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:48 schreef Prosac het volgende:
het is alleen zo jammer dat er zo ontzettend veel geklaagd wordt en dat men in Groningen na 19:00 niet meer mag vliegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |