Precies.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:43 schreef l3laster het volgende:
als 19 jarige vakkenvuller heb je niet zo'n hele sterke positie.
Ik ben geen vakkevuller. In ben twee jaar geleden begonnen met hout inpakken, vegen, hout uitzoeken daarna zagen (en dan van alles). Weer verder klanten helpen en afrekenen ed. ik zie mijzelf meer als een verkoper die af en toe wat zaagt en wat hout inpakt dan als een vakkevuller.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:43 schreef l3laster het volgende:
als 19 jarige vakkenvuller heb je niet zo'n hele sterke positie.
Zucht, ik wilde er alleen maar zeggen dat je ingezet word voor de "simpelere" werkjes. Ik heb zelf ook in een loods gewerkt dus weet wat het werk inhoud. Alleen je krijgt gewoon minimumloon en jij zegt "ik run de met andere de zaak op zaterdag" wat wil je dan een leidinggevende die je constant op de neus kijkt?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:54 schreef TechnoThijs het volgende:
[..]
Ik ben geen vakkevuller. In ben twee jaar geleden begonnen met hout inpakken, vegen, hout uitzoeken daarna zagen (en dan van alles). Weer verder klanten helpen en afrekenen ed. ik zie mijzelf meer als een verkoper die af en toe wat zaagt en wat hout inpakt dan als een vakkevuller.
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:58 schreef l3laster het volgende:
[..]
Zucht, ik wilde er alleen maar zeggen dat je ingezet word voor de "simpelere" werkjes. Ik heb zelf ook in een loods gewerkt dus weet wat het werk inhoud. Alleen je krijgt gewoon minimumloon en jij zegt "ik run de met andere de zaak op zaterdag" wat wil je dan een leidinggevende die je constant op de neus kijkt?
Hier ligt ook mijn dilemma, ik kreeg als 18 jarige hetzelfde als nu (beleid zeggen ze), en om mij heen verdienen mensen inderdaad 7 8 euro per uur. Maar aan de andere kant heb ik het goed naar mijn zin en verwacht niet zo snel iets te vinden wat zo leuk is.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:52 schreef Rapaille het volgende:
Is er misschien iets te doen met een eenmalige bonus? 4.25 is echt heel erg weinig. Als 19-jarige moet je wel het dubbele kunnen verdienen.
Ach, dat is ook wat ik altijd dacht. Er zijn zat leuke baantjes hoor, toen ik 18-19 was ben ik ook ergens blijven hangen vanwege de werksfeer en omdat het lekker dichtbij was. Dat komt puur omdat je nog niet zoveel werkervaring hebt en het tijdens je huidige baan naar je zin hebt. De meeste bijbaantjes zijn helemaal zo slecht nog niet; vraag maar eens aan vriendenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:42 schreef TechnoThijs het volgende:
[..]
Hier ligt ook mijn dilemma, ik kreeg als 18 jarige hetzelfde als nu (beleid zeggen ze), en om mij heen verdienen mensen inderdaad 7 8 euro per uur. Maar aan de andere kant heb ik het goed naar mijn zin en verwacht niet zo snel iets te vinden wat zo leuk is.
En zo is het maar net. Dit is een veel gebruikte smoes die werkelijk geen hout snijdt. Toen ik al jaren mijn uiterste best deed bij een werkgever vroeg ik ook een verhoging. Direct kreeg ik te horen dat hij dan ook <naam> een verhoging moest geven en dat kon allemaal niet.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:42 schreef mgerben het volgende:
Anderen ook opslag: Niet jouw probleem. Het is een drogreden want die anderen worden afgewezen met het argument dat jij dan ook opslag wilt. Jij vraagt opslag voor jezelf, niet voor anderen.
Ik neem aan dat je in die supermarkt niet 6 weken achtereen 40 uur kon maken.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 20:01 schreef Plant77 het volgende:
Jonge jonge dat je voor ¤ 4,25 excl vakantiegeld gaat werken man :S
Toen ik 18 was werkte ik in een supermarkt waar ik ¤ 8,40 incl. vakantiegeld kreeg.
Ik zou hier echt niet mee akkoord gaan, er zijn genoeg vakantiebaantjes via het uitzenbureau te regelen waar je minstens ¤ 8,- per uur krijgt.
Het eerste gedeelte van je tekst valt gewoon onder het takenpakket van medewerkers in de loods en heeft niet zoveel te maken met een zaak runnen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:29 schreef TechnoThijs het volgende:
[..]
De zaak runnen is wat anders dan een leidinggevende die je zelfstandig laat werken. Als 8 van de 10 klanten op een zaterdag het pand verlaten met een hoop spullen zonder maar met de leidinggevende (tevens de persoon, die eigenlijk moet afrekenen en het meest van alles afweet) gesproken te hebben waarbij wij alles doen van het meelopen met de klant, het advies geven, het evt. zagen van het hout, tot de prijs maken en afrekenen. Dat minstens de helft van problemen (voor een groot deel veroorzaakt door de leidinggevende) door ons wordt opgelost. Dat is even wat anders dan dat je wat zelfstandigheid krijgt. Natuurlijk is werk relatief "simpel" maar dat wil niet zeggen dat als je een nieuwe jongen aanneemt deze na een week precies hetzelfde kan en weet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |