abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 oktober 2008 @ 10:05:29 #176
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62044356
Och jojo, wat rot om die verhalen aan te moeten horen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 15:02:27 #177
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_62106657
M'n opbrengst blijft stilstaan Ik wilde vandaag een afspraak met de lactatiekundige van het ziekenhuis, maar omdat het hier een lokale feestdag is, is die niet aanwezig en wordt dat dus pas maandag. Al zou ik ook niet weten wat zij me nog moet vertellen of aan tips moet geven. Ik geloof dat ik het hele internet al heb gelezen en het vooral neerkomt op zovaak mogelijk kolven en zoveel mogelijk stimuleren.
's Nachts kolven wil trouwens nog steeds niet lukken (dat Finn elke ochtend voor zessen wakker wordt en rust schaars is, helpt niet echt).
Verder is het enige andere hulpmiddel dat ik nog tegenkom op allerhande sites domperidon, maar dat vind ik wel erg heftig klinken
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 15:16:13 #178
94046 PM-girl
pi_62106969
Wat vervelend Jojogirl, dat je niemand kunt bereiken. Volgens mij is dat bij de lk hier ook niet mogelijk, om buiten weekdagen om te bellen. Misschien dat je haar kunt mailen? Ik heb redelijk wat dingen per mail gedaan toen, misschien als je ze de situatie uitlegt ze je wel wil bellen in het weekend?
*
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 15:16:37 #179
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62106978
Hoe heftig het spul is weet ik niet echt. Weet wel dat toen Maud klein was, zij het voorgeschreven heeft gekregen van de Kinderarts om haar darmproblemen/reflux/kramp/spugen enz. te verhelpen. Dus als je bang bent voor de bijwerkingen dan zou ik gewoon even overleggen met de HA. Verder wilde ook ik nog even zeggen dat ik het echt onwijs goed vind hoe je met Isis bezig bent om haar het beste te geven.
pi_62107345
Domperidon is niet zo heftig, het is ook vrij verkrijgbaar als middel tegen misselijkheid. Het kan geen kwaad voor de baby.
Wél moet het altijd samen gaan met het op andere manieren opvoeren van de productie.

Ik denk dat een lactatiekundige je zeker wel kan helpen Jojo, wat vervelend dat ze nu niet bereikbaar is.
  maandag 6 oktober 2008 @ 15:59:46 #181
4177 Jojogirl
pi_62175584
Vandaag dus eindelijk met de lactatiekundige gesproken. Wat betreft d'r adviezen over het aanleggen van Isis ben ik wel tevreden, maar die over het kolven...
Ze adviseerde dus om voor de rust terug te gaan naar 6-7 keer kolven, verder warme compressen gebruiken en vooral niet kijken naar de ml's.
Op zich heeft ze een punt, want ik ben er momenteel veel te gespannen over, maar aan de andere kant gaat dit zo in tegen alles wat ik overal lees dat ik het amper durf te proberen uit angst dat ik dan helemaal geen productie meer over houd.
Oja, over domperidon durfde ik niet eens meer te beginnen Heb het net wel gekocht bij de drogist, maar twijfel nu vreselijk over wat ik zal doen, minder vaak kolven of juist niet, wel domperidon gebruiken of toch maar niet.

Pfff.... bv geven is heel natuurlijk, maar in deze situatie even niet.
pi_62183287
Pfff Jojo, vervelende situatie.
Gespannen zijn is inderdaad niet goed voor je productie hé :-s. Als je een goed gevoel hebt over de lactatiekundige, zou ik misschien toch even haar advies volgen?

Ik vroeg het ook al even in het borstvoedingstopic, maar eigenlijk past het beter hier: telt afkolven ook als voeding? Ben drinkt maar 1 kant en ik kolf de andere kant af, mag ik die andere kant dan bij de volgende voeding toch aanbieden, of moet ik de andere borst geven?
  maandag 6 oktober 2008 @ 21:57:33 #183
94046 PM-girl
pi_62186942
Ik denk dat het wel een goed advies is Jojo, om wat rust te nemen. Maar ik snap je dilemma!

Liza, wat bedoel je? Voor het 'legen' van je borst is kolven deels gelijk aan voeden denk ik. Waarschijnlijk drinkt Ben je ene borst 'leger' dan dat je je andere borst kolft, dus zou ik daarna de kolfborst als eerste aanbieden. Ik voelde vaak even welke borst het volst voelde, om die vervolgens als eerste aan te bieden. Nog, trouwens.
*
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 06:41:44 #184
24188 Belana
kloon van belana
pi_62192973
snakelady, heb je nog contact gehad met een lactatiekundige? ik vind het zo sneu dat het niet wil lukken.
stormy waters...
sailin'
pi_62195037
Jojo, wat een gedoe zo
Zes, zeven keer kolven lijkt me nog niet weinig, misschien dat het je wat rust kan bieden. Aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat het kwaad kan om meer te kolven als dát juist is wat jou zekerheid biedt.
Maar het niet naar de mm's kijken is denk ik wel de beste tip!

Liza, ik begrijp geloof ik je vraag niet zo goed Verder kan ik je geen ervaringsadvies geven want ik heb nooit na een voeding gekolfd en ik was ook nooit zo strikt in welke borst ik gaf. Net als PM voelde ik gewoon even om te kijken welke borst het het beste kon gebruiken
pi_62195245
Jep, als ik een dag heb gewerkt, dus er 8,5 uur tussen de bv voeding zit dan voel ik altijd even welke borst het volst zit. Maar na 8,5 uur wil Jen meestal allebei de borsten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_62198342
Ok, ik zal ook op het voelen afgaan dan! Of de borst die het snelst begint te lekken .
pi_62198537
Als Ben het verder goed doet en je voedt op verzoek dan worden dat soort dingen (als welke borst, hoe vaak, hoe lang, etc.) ook steeds minder belangrijk. Zolang hij lekker kan drinken als hij honger heeft en je gaat het niet te veel verstoren door structureel te kolven en dat in een fles te geven zullen vraag en aanbod op elkaar afgestemd blijven
pi_62359886
Ben drinkt nu 2 borsten, wanneer kan ik dan het beste kolven?
pi_62359965
's Ochtends kan een heel goed moment zijn, omdat je na een nacht slaap veel melk hebt. Misschien kan Ben 's morgens met een borst toe en kan je de andere kolven?
Wat je ook kan doen is proberen wat na te kolven als Ben genoeg heeft gehad. Of een tot anderhalf uur na een voeding je kolf pakken. Als je dan klaar bent heb je weer ruimschoots voldoende voor Ben als hij zich weer meldt.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62360318
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 20:14 schreef Webkim het volgende:
's Ochtends kan een heel goed moment zijn, omdat je na een nacht slaap veel melk hebt. Misschien kan Ben 's morgens met een borst toe en kan je de andere kolven?
Wat je ook kan doen is proberen wat na te kolven als Ben genoeg heeft gehad. Of een tot anderhalf uur na een voeding je kolf pakken. Als je dan klaar bent heb je weer ruimschoots voldoende voor Ben als hij zich weer meldt.
Helder, dankje!
pi_62360406
Ow en hoe weet je hoeveel afgekolfde melk je eigenlijk moet geven?
pi_62360981
Voor een hele voeding bedoel je?
Ik vind dat ook zo lastig, maar ik geef als Lotte naar het Kdv gaat per fles 100/120cc mee. Vaak gaat er nu 100 cc op.
Maar andere keren drinkt ze zo een fles van 140 cc leeg (thuis bijvoorbeeld), dus dat blijft heel lastig vind ik zelf.
Ik geef nu een fles extra mee, zodat er sowieso genoeg is, ook als ze daarna nog wat wilt
pi_62362810
En hoe oud is Lotte? Ben is van 11 okt 1 maand. Is er nergens een overzichtje te vinden?
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:51:52 #195
4177 Jojogirl
pi_62362870
Wat je moet geven is een kwestie van uitproberen, want de ene baby is met veel minder al tevreden/voldaan dan de andere. Maar een mooi punt om te starten met proberen is het volgende sommetje:

Volume per voeding = (150 * gewicht van je baby in kilo's)/aantal voedingen per etmaal
Rekenvoorbeeld: voor een baby van 4 kilo die 8 voedingen per dag krijgt kom je dan dus op 150*4=600 / 8 = 75 ml per voeding uit.

Hier gaat het trouwens nog steeds niet beter met kolven en ik heb nu zelfs het idee dat het terugloopt Minder kolven heeft dus niet echt geholpen. Ik vrees dat het vooral een een gebrek aan rust en de slechte start ligt en daar kan ik gewoon weinig aan doen. Wat geweest is, is geweest en rust is momenteel gewoon schaars Ik hoop dus maar dat ik het nog even red tot ze thuiskomt en we rustiger/beter kunnen proberen Isis aan de borst te krijgen, maar inmiddels betwijfel ik of ik dan nog genoeg productie heb om het nog weer op te kunnen krikken tot wat ze nodig heeft.
pi_62362878
liza als formule word aangehouden 125-150ml per kilo lichaamsgewicht per dag.
dus is Ben 5kilo, dan zou hij 5x150ml is 625-750ml drinken per dag ongeveer...
Drinkt hij 7 voedingen, dan geef je dus 90-110ml per voeding.
pi_62362922
wat vervelend dat het neit wil lukken jojo... misschien nogmaals advies vragen aan de lactatiekundige?
evt alsnog domperidon proberen. Hopelijk heb je Isis snel thuis!
pi_62364868
Balen Jojo, hopelijk lukt het nog om het op te krikken

Liza, Lotte is nu 3,5 maand
Ik vond dat rekenen met die formule erg lastig omdat ze elke keer verschillend aantal voedingen drinkt
Wij zijn het inderdaad maar gewoon gaan uitproberen
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 08:29:56 #199
62233 Jelief
ikke lief!
pi_62368687
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:53 schreef p_iglet het volgende:
wat vervelend dat het neit wil lukken jojo... misschien nogmaals advies vragen aan de lactatiekundige?
evt alsnog domperidon proberen. Hopelijk heb je Isis snel thuis!
dat... en misschien kun je een dagje kolven in plannen? Als een soort regeldag zeg maar.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_62370011
Ik gebruikte de formule die ik van LLL heb gekregen (ken je hen Liza? Zij geven borstvoedingsadvies in België)
't is dezelfde als hierboven, maar dan met afbouwende cijfers:
150 voor maand 1, 140 voor de 2e maand, 130 voor de 3e, zo tot 100 in de 6e maand, daarna speelt bijvoeding een rol en verschilt de melkbehoefte per kind.

Sowieso is een babymaagje maar voorzien op max 150cc van nature, als je meer geeft, rek je het eigenlijk onnodig.
Liande heeft lang iets van een 80-100 gedronken, daarna 120-130 ml. Daar heeft ze het altijd prima op gedaan (mooie gelijklopende curve), naast de live BV die ze toen nog kreeg.

Jojogirl, ik hoop voor jou dat Isis snel thuis is, al was het maar voor dat klein beetje rust dat je dan krijgt omdat je niet langer naar het ziekenhuis moet en alle stress daaromheen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')