abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60499567
Zoiets dacht ik ook al. het moet wel heel raar lopen dat de bv bij onsje 2 niet wil lukken. En als dat zo is dan verkoop ik de kolf wel weer
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_60499829
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 10:22 schreef Webkim het volgende:

In dit topic kan je alles bespreken wat met kolven te maken heeft. Voor borstvoedingsgerelateerde dingen is er het borstvoedingstopic.

sorry, even lachen

Jelief, niet zozeer voor jou, maar dingen die ik wel eens terughoor:

-iemand koopt in de zwangerschap een dubbelzijdige electrische kolf (duur dus). Toen ze hem nodig had bleek dat de ene borst meer kolfkracht nodig had dan de andere. Bij zo'n kolf kun je dat niet apart regelen, allebei de kanten hebben dezelfde zuigkracht, en bleek ze niks te hebben aan de dure kolf.

-iemand anders bleek helemaal niet tegen het geluid te kunnen van een electrische kolf.

Nou ja, dat soort dingen dus
Variety is the spice of life
pi_60500022
zoo besteld.. 199 euro voor kolf, 6 flesjes, diepvrieszakjes, koeltas en rugtas. mooie deal leek ons wel.

tja, dat zou zo maar kunnen Nebelung, ik neem maar wel het risico
pi_60500320
Mooie deal idd!
Ik heb ook de gok maar genomen, ook qua zwangerschapsduur want ik was pas een paar weken zwanger toen ik de PISA van KP over nam.
De enige reden die ik kon bedenken om het niet te doen was dat je uiteindelijk toch geen BV gaat geven of, zoals bij Ronja, toch stopt met werken.
En aangezien ik niet denk dat ik géén BV ga geven en ik ook zeker niet van plan ben te stoppen met studeren...

De meeste andere redenen lijken me toch pas tot uiting te komen als je een kolf eenmaal hebt, je moet toch een keer iets hebben om mee te beginnen.

Hoe dan ook, ik ben erg blij met mijn kolf, hij staat al mooi in de kast te wachten tot begin volgend jaar
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 23:44:28 #55
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_60500970
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:13 schreef E.T. het volgende:
Je kolft nooit net zo veel als dat je kind drinkt. Een baby kan veel beter de borsten leeg krijgen dan een kolf ooit kan.
Gaat dat altijd op? Marlien ligt meestal een kwartier tot een half uur te drinken en toen ik laatst gekolfd had (nadat Marlien eens een hele nacht doorgeslapen had) had ik in een kwartier 220 cc gekolfd. Zoveel zal ze toch niet in een voeding drinken (ze is nu 9 weken oud)?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_60505440
Het gaat niet zozeer om de hoeveelheid maar of je je borsten goed leeg krijgt. Uiteraard is de opbrengst na een nacht doorslapen meer dan je 'normaal' kolft. En ik denk dat ze dat wel weg zou kunnen krijgen hoor!
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 13:06:51 #57
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_60507627
Mrien, het is inderdaad een prijzig model, de pump in style, maar ik hoor er veel goede verhalen over.
Zoals ik hierboven al schreef is een goedkopere variant een goede kolf, maar minder comfortabel.

Hoe vaak ga je werken? Als je een flink aantal keer per week gaat kolven, zou ik er niet direct op besparen in elk geval.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_60508488
Ik ga 2/3 dagen in de week werken, dus zal die dagen in ieder geval moeten kolven

Wat ik me nog afvroeg over de pump in style , is die een beetje stil in gebruik? En makkelijk schoon te maken enzo?

Ik heb gisteren op internet ook zitten kijken naar de verschillende kolven,maar weet ook niet zo heel goed waar ik op moet letten eigenlijk, wel lastig..
  maandag 4 augustus 2008 @ 12:30:43 #59
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_60546834
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 10:32 schreef Jelief het volgende:
Het gaat niet zozeer om de hoeveelheid maar of je je borsten goed leeg krijgt. Uiteraard is de opbrengst na een nacht doorslapen meer dan je 'normaal' kolft. En ik denk dat ze dat wel weg zou kunnen krijgen hoor!
Ja, dat is natuurlijk ook zo. Ze zou na een nacht doorslapen waarschijnlijk mijn borst niet in een keer leegdrinken, bedacht ik me later.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_60548270
Zojuist de Medela Pump in Style besteld
Blijf hem duur vinden, maar betaal nu liever iets meer zodat ik gelijk een kolf heb die lang mee kan gaan (en ook bij een volgende baby)..

Ben benieuwd wanneer die binnen komt!
Vanmorgen met de handkolf gekolfd en een mooie opbrengst van 150cc (in 10 minuten), blij mee dus
pi_60548340
Waarom niet? Ik had ook een kolf voor ik bevallen was (een eerste), een gewone handkolf.
Mijn enige berouw is dat ik niet meteen voor de elektrische variant ben gegaan, uit misplaatste zuinigheid.
Dus koop ‘m maar
  donderdag 7 augustus 2008 @ 00:28:04 #62
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60614759
Ik heb vandaag voor het eerst gekolfd met de medela mini electric en ik ben zeer tevreden, de 1ste keer kwam er maar 10cc uit maar had er rekening mee gehouden dat de eerste keer vaak moeizaam zou gaan.
Later dus weer geprobeerd en toen kwam er al 55cc uit.

Nika (5.5 week) kreeg de afgekolfde melk in een flesje van haar vader en ze had meteen door hoe het werkte en dronk het flesje leeg, daarna nog even aan de borst en madam was zeer tevreden met een vol buikje in slaap gevallen.

Vrijdagavond hebben we een bruiloft van mijn mijn broer dus dan komt hier oppas, hoeveel kan ik het beste in een flesje klaarzetten?
En denk dat het slim is om nog een reserve neer te zetten of niet?
pi_60618533
Ik ben ook een beetje rond aan het kijken naar een electrische kolf. Wil eind augustus zo'n beetje starten met kolven voor ik naar m'n werk weer ga.

En kun je zomaar starten met kolven naast dat de kleine zelf ook drinkt; ik bedoel dat je niet meteen met volle borsten zit daarna door extra stimulatie? Ik moet zowieso binnenkort wat afkolven voor een avondje uit en dat Amber naar opa & oma gaat.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_60618910
Over een kolf kiezen, ik kwam een leuke aanbieding tegen en de kwaliteiten vande kolf sprakenmij ook aan, de keus was toen snel gemaakt.
Dingen die mij aanspraken: regelbare zuigkracht en -ritme, zowel dubbelzijdig als enkelzijdig te gebruiken,
hij werkt eventueel ook op batterijen dat scheelt dan weer met de eisen die ik aan een kolfplek moet stellen;)
Er zijn diverse accesoires te koop waardoor je er bvb een handkolf van kunt maken.
Er kan geen melk in de motor komen dus beter door te verkopen tzt (of aan mijn schoonzusje geven).
In het stuk achter de eerste link in de op, staan ook zinvolle tips voor het kiezen van een kolf.

KD, heeft Nika 55 of 65 ml opgedronken? Ik zou flesjes van zo'n 75- 80 ml maken. En de oppas instrueren om eerst één flesje te geven en bij gebleken honger nóg een (of een halve) warm te maken. Of je moet zoveel gekolfd hebben dat je het niet erg vindt als er iets weg gegooid moet worden;)
pi_60619962
Is er iemand die een Aventkolf van me wil kopen?
Deze:

Het maakt niet uit hoe hoog de nood is bij me, ik krijg er toch geen druppel uit
Saartje
pi_60622136
Is hij wel vacuüm? Ik vond het wel een fijne kolf, maar in het begin snapte ik hem niet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60622176
Ik heb ook elke keer ruzie met dat "ventieltje". Even aandrukken en dan doet hij het wel weer, maar ik moet hem echt wel goed tegen m'n borst aandrukken..

Als het goed is komt morgen of zaterdag m'n nieuwe kolf
pi_60622285
Ik maakte hem een beetje vochtig met water, dan ging het veel makkelijker.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60622365
Hij is binnen! We krijgen hem trouwens als groot cadeau van mijn moeder en vriend
Ik wil nog wel een siliconenschild kopenen een handkolf-opzetstuk. Ik ben blij
  donderdag 7 augustus 2008 @ 11:32:02 #70
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60622508
Jelief , ze had uit de fles 55cc en daarna bij mij nog wat gedronken, niet veel maar hoeveel weet ik natuurlijk niet.
Dank je voor de tips!
Vanochtend gekolfd voor de oppas en er kwam exact 100cc uit!
Tenminste, toen ben ik gestopt omdat mijn tepel wat pijnlijk werd, moet er wel nog aan wennen.
pi_60622549
Ja hoor hij zuigt prima vacuum..ik kan de tafel er bijna mee optillen als ik hem daar op vast zet..ik krijg er alleen gewoon helemaal niks uit geperst
Saartje
  donderdag 7 augustus 2008 @ 11:40:16 #72
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60622699
En met een neusspray voor het toeschietreflex? Vriendin van me had hetzelfde omdat ze geen toeschietreflex kreeg en met Syntocinon neuspray lukte het wel.
pi_60623169
kind (en dus ook tsr) aan de ene kant, kolf aan de andere kant..niets
Saartje
  donderdag 7 augustus 2008 @ 12:12:50 #74
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_60623487
jeetje zeg, balen joh.
pi_60624309
maneki; een geluidsopname maken van de kleine die huilt?

Ik zat daar zelf aan te denken om achter de hand te hebben voor op het werk kolven mocht dat moeizaam gaan, want als ik Amber hoor huilen gaat het spontaan stromen hier.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')